Werk net middelbare school
dinsdag 12 april 2011 om 18:04
dinsdag 12 april 2011 om 19:26
Bij ons valt het nog wel mee hoor. Je hebt nu eenmaal je voorkeuren of je nu tiener bent of volwassen. Ik ga liever met mensen om die ik leuk vind dan ontzettend veel energie steken in mensen die mij niet liggen.
Uiteraard negeren wij elkaar niet, maar het blijft bij een klein praatje over het weer ofzo.
Uiteraard negeren wij elkaar niet, maar het blijft bij een klein praatje over het weer ofzo.
dinsdag 12 april 2011 om 19:42
Is het niet gewoon overal zo dat mensen graag omgaan met de mensen die ze het meest liggen? En daardoor minder met mensen waarmee ze geen klik hebben?
Ik persoonlijk heb me er nooit aan gestoord, vaak waren de mensen uit "een ander groepje" ook gewoon mijn mensen niet. En ach, als mensen mij niet bij hun groepje willen hebben denk ik maar zo, ze weten niet wat ze missen! (Of juist wel, natuurlijk )
Ik persoonlijk heb me er nooit aan gestoord, vaak waren de mensen uit "een ander groepje" ook gewoon mijn mensen niet. En ach, als mensen mij niet bij hun groepje willen hebben denk ik maar zo, ze weten niet wat ze missen! (Of juist wel, natuurlijk )
dinsdag 12 april 2011 om 20:05
Onze organisatie is niet zo groot en net gereorganiseerd, dus de kliekjes worden opnieuw gevormd. Ik zat bij een 'kliekje' maar val hier nu buiten en opeens vallen de kliekjes me op. En merk dat ik eigenlijk geen zin heb om ergens 'bij te horen' maar graag met iedereen wisselend om ga. Maar dat gaat nog maar moeizaam. Pfff... krijg ook nog pukkels, dus is net pubertijd!
dinsdag 12 april 2011 om 20:29
het hebben van groepjes, heb je denk ik al gauw op een grote afdeling. Er zijn toch mensen die beter met elkaar kunnen opschieten en dan onbewust een groepje vormen.
Ik merk wel dat bij mij op het werk, de groepjes open zijn, je komt er makkelijk tussen. Maar het ene groepje spreekt mij meer aan dan de ander. Leeftijd maakt geen verschil, heb ik gemerkt, soort humor en hoe je tegen zaken aankijkt (sociale klik) des te meer.
Bij mij is het bij een groepje horen vanzelf gegaan; dat was heel anders op de middelbare.
Sanne, probeer je draai te vinden met collega's waarbij het klikt. Gewoon af en toe een praatje maken, over het weekend, over thuis of een actueel onderwerp.
Ik merk wel dat bij mij op het werk, de groepjes open zijn, je komt er makkelijk tussen. Maar het ene groepje spreekt mij meer aan dan de ander. Leeftijd maakt geen verschil, heb ik gemerkt, soort humor en hoe je tegen zaken aankijkt (sociale klik) des te meer.
Bij mij is het bij een groepje horen vanzelf gegaan; dat was heel anders op de middelbare.
Sanne, probeer je draai te vinden met collega's waarbij het klikt. Gewoon af en toe een praatje maken, over het weekend, over thuis of een actueel onderwerp.
dinsdag 12 april 2011 om 20:32