werk voor een franssprekende..
vrijdag 11 september 2009 om 14:19
Hallo,
Mijn vriend wil graag verhuizen vanuit Frankrijk naar Nederland. Het enige probleem is dat hij (nog) geen werk heeft hier, hij spreekt alleen maar Frans en leert nu Engels, ook zal hij straks een curcus Nederlands gaan doen maar zolang hij geen werk heeft wil hij niet verhuizen naar Nederland. Heeft iemand nog tips en/of advies hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
Alvast bedankt!
Mijn vriend wil graag verhuizen vanuit Frankrijk naar Nederland. Het enige probleem is dat hij (nog) geen werk heeft hier, hij spreekt alleen maar Frans en leert nu Engels, ook zal hij straks een curcus Nederlands gaan doen maar zolang hij geen werk heeft wil hij niet verhuizen naar Nederland. Heeft iemand nog tips en/of advies hoe we dit het beste aan kunnen pakken?
Alvast bedankt!
zaterdag 12 september 2009 om 10:17
In de stad waar ik woon zitten een aantal callcentra waar Franssprekenden altijd welkom zijn, dus het hangt er een beetje vanaf waar je woont. Het is waar dat er voor sommmige Nederlanders op dit moment ook geen werk is, maar hoeveel Nederlanders spreken er nou vloeiend Frans?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
maandag 14 september 2009 om 23:02
Ha appelsap,
ik zit in dezelfde situatie, heb al een ldr van meer dan een jaar.
Mijnlief komt eerst nog op een toeristen visum, maar wil dan al wel werken, wat volgens de ind kan. Ik ben blij met dit topic omdat ik zo extra info heb gekregen.
Laat iedereen maar lekker kletsen, iedereen schijnt het altijd beter te weten, vertrouw op jezelf, jij kent hem het best.
groetjes
Timlilite
ik zit in dezelfde situatie, heb al een ldr van meer dan een jaar.
Mijnlief komt eerst nog op een toeristen visum, maar wil dan al wel werken, wat volgens de ind kan. Ik ben blij met dit topic omdat ik zo extra info heb gekregen.
Laat iedereen maar lekker kletsen, iedereen schijnt het altijd beter te weten, vertrouw op jezelf, jij kent hem het best.
groetjes
Timlilite