Werk & Studie alle pijlers

werk voor een franssprekende..

11-09-2009 14:19 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn vriend wil graag verhuizen vanuit Frankrijk naar Nederland. Het enige probleem is dat hij (nog) geen werk heeft hier, hij spreekt alleen maar Frans en leert nu Engels, ook zal hij straks een curcus Nederlands gaan doen maar zolang hij geen werk heeft wil hij niet verhuizen naar Nederland. Heeft iemand nog tips en/of advies hoe we dit het beste aan kunnen pakken?

Alvast bedankt!
Hoi,

Dit is een actief forum voor Franstaligen in NL met een hoop tips:

http://www.leforum.nl/phpBB/index.php

Verder heb je speciale uitzendbureau's, detacheringsbureaus voor Franssprekenden. France Communication is daar een van:

http://www.france-communication.nl/
anoniem_68519 wijzigde dit bericht op 11-09-2009 14:26
Reden: Foutje in info
% gewijzigd
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
http://www.france-emploi.nl/
Appelsap, uit je andere topic begrijp ik dat je vriend van Algerijnse afkomst is en in Frankrijk woont. Welke nationaliteit bezit hij? Er is namelijk een mogelijk een verschil tussen wel- en niet-EU-ingezeten en het al dan niet hebben van een EU-nationaliteit.

Ik zou zeker ook even bij de IND en alles informeren, als het gaat om woon- en werkvergunningen!
En hij spreekt ook Arabisch toch? Waarom vermeld je dat er niet bij?
Wat is zijn beroep? Welk opleidingsniveau heeft hij? Welke werkervaring? Hoe oud is hij?
quote:Bianca40 schreef op 11 september 2009 @ 14:39:

En hij spreekt ook Arabisch toch? Waarom vermeld je dat er niet bij?Mag ze toch zelf weten! (misschien om vooroordelen te voorkomen?)
Er is ook nog dat uitzendbureau, dutcheables ofzo iets. Heb er zelf geen ervaring mee, maar zie er altijd reclames van op het station. Volgens mij is dat speciaal voor buitenlanders in NL en hebben ze werk voor hoger opgeleiden.
super mensen, hier heb ik wat aan! Bedankt!!
Ehh?? Ik vond de vraag van Wuiles wel relevant hoor.

De rest had je toch ook zelf kunnen zoeken, nu loop je goed advies op maat mis.... *mokt lichtelijk over Google enzo*
quote:Appelsap schreef op 11 september 2009 @ 14:56:

super mensen, hier heb ik wat aan! Bedankt!!Je vond het niet de moeite waard mijn vragen te beantwoorden?
ik zie in je andere topic dat 't een moslim van noord afrikaanse afkomst is, dus lijkt me toch wel iets wat meespeelt bij iemand die je hier aan 'n verblijfsvergunning wilt helpen: ik zou het niet doen en 'm mooi daar laten!
EN, hij blijkt Frans staatsburger las ik in het andere topic (had dezelfde vraag) dus dat valt iig weg.
Laat hem lekker daar blijven.Er is op dit moment zelfs geen werk voor Nederlanders dus waarom zou er voor hem wel werk zijn
Tja Granny, misschien heeft hij wel bijzondere kwaliteiten waar we in Nederland behoefte aan hebben. Voor een EU-burger zijn de grenzen nog altijd niet gesloten hoor.
quote:granny71 schreef op 11 september 2009 @ 15:14:

Laat hem lekker daar blijven.Er is op dit moment zelfs geen werk voor Nederlanders dus waarom zou er voor hem wel werk zijnOnzin.
Ja, dat vind ik echt.
Nou Granny lekker reactie zeg!

Hij is gewoon EU staatsburger hoor en dus welkom in nederland. Hoop alleen wel voor TO en vriend dat hij hoogopgeleid is en dus makkelijker een baan kan vinden.

Laat hem lekker daar blijven.Er is op dit moment zelfs geen werk voor Nederlanders dus waarom zou er voor hem wel werk zijnHou toch op zeg, zeg je zoiets ook tegen alle Nederlanders die zo nodig in Brussel of in Barcelona moeten werken? (in Spanje is de werkeloosheid momenteel stukken erger dan in NL)
Eerst zorgen dat zijn engels goed genoeg is, bij veel buitenlandse bedrijven is de voertaal toch engels en ik weet dat het niveau van lesgeven in de engelse taal in Frankrijk over het algemeen benedenmaats is.

Ben ook wel benieuwd naar zijn opleiding en werkervaring. Ik ken best wel wat Fransozen hier in NL die allemaal aan het werk zijn, het is dus te doen.
Cum non tum age

Laat hem lekker daar blijven.Er is op dit moment zelfs geen werk voor Nederlanders dus waarom zou er voor hem wel werk zijn

Omdat hij Frans spreekt en ook nog eens Arabisch. Dat kunnen de meeste Nederlanders niet.

Ik werk bij een marktonderzoekbureau met een groot callcenter. In dat callcenter werken veel buitenlanders voor onderzoek over de grenzen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik werk bij een bedrijf waar hij als zijn engels goed genoeg is wel aan de slag zou kunnen. Maar inderdaad moet zijn engels dan wel goed zijn. Mail me anders op horekaatje@hotmail.com als je meer info wilt.

Groetjes, Karin
quote:horekaatje schreef op 11 september 2009 @ 16:15:

Ik werk bij een bedrijf waar hij als zijn engels goed genoeg is wel aan de slag zou kunnen. Maar inderdaad moet zijn engels dan wel goed zijn. Mail me anders op horekaatje@hotmail.com als je meer info wilt.

Groetjes, KarinLezen Karin, in de OP staat dat hij nog Engels aan het leren is...dus zijn Engels is nog niet goed.
kijk hier s

http://www.undutchables.nl/

Kijk ook 's in de zaterdagkranten en zo? Ik zie zo nu en dan wel advertenties staan waar mensen gezocht worden die frans of duits of zo als moedertaal hebben. t zal wel voor callcenter work zijn.
quote:elninjoo schreef op 11 september 2009 @ 15:04:

ik zie in je andere topic dat 't een moslim van noord afrikaanse afkomst is, dus lijkt me toch wel iets wat meespeelt bij iemand die je hier aan 'n verblijfsvergunning wilt helpen: ik zou het niet doen en 'm mooi daar laten!Laat dit soort gekwebbel in dat andere topic dan! Dat hele topic is vervuild met de discussie of hij wel of niet een goede vent zou zijn voor appelsap. dat vraagt ze toch niet?

Laat hem lekker daar blijven.Er is op dit moment zelfs geen werk voor Nederlanders dus waarom zou er voor hem wel werk zijnWat een belachelijke reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven