Werk & Studie alle pijlers

werkcoach stuurt vacature die niks voor mij is...

25-04-2010 23:15 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel fijn dat ik een werkcoach heb maar volgens mij heeft ze afgelopen week toch niet goed naar me geluisterd. Heb duidelijk aangegeven dat ik geen callcenter werk zoek omdat ik geen mensen lastig wil vallen, geen vlotte babbel heb en bij mijn huidige werk heb ik een keer een boze klant aan de lijn gehad en dat zat nog dagen in m'n hoofd.

Maarja nu zit er dus een vacature klantcontact in mijn mailbox met een formulier wat je in moet vullen van het werkbedrijf.

Wat doen jullie in zo'n geval? Bellen/mailen dat het niks is of toch maar solliciteren zodat je weer aan je sollicitatieplicht hebt voldaan? Wordt waarschijnlijk toch niet aangenomen of het uitzendbureau wil me waarschijnlijk niet voorstellen omdat ik geen zin heb om te gaan liegen dat ik die baan leuk vind terwijl dat niet zo is.
Is het wel mensen lastig vallen? Heb zelf een tijdje klantenservice gedaan en dan wordt je opgebeld door mensen die blij zijn je (eindelijk) te spreken (en dan over hun ergernis beginnen). Ik zeg niet dat het echt leuk werk was, maar ook niet stereotyp, energiewurgcontracten proberen te slijten. Een echt vlotte babbel had ik niet nodig en een keer heeft een mevrouw zelfs teruggebeld (en de wacht gestaan a tig cent per minuut) om mij te bedanken voor de hulp.
Bij callcenterwerk heb je inbound (gebeld worden, op de klantenservice van een bedrijf bijvoorbeeld) en outbound (dan moet je inderdaad mensen / andere bedrijven gaan bellen). Ik denk dat jij doelt op outbound, omdat je geen mensen wil lastig vallen.

Ik vind en vond outbound ook verschrikkelijk. Maar inbound heb ik 10 jaar met heel veel plezier gedaan. Ligt ook aan de branche denk ik, of je daar iets mee hebt of niet. En de ene klantenservice is ook de andere niet. Bij UPC zit ik liever niet, lijkt me dat je daar heel veel gezeur aan je hoofd krijgt. Maar bij een autoleasebedrijf vond ik heel leuk, mensen belden voor informatie over hun leaseauto en niet om te zeuren.

Lang verhaal, maar ik wilde alleen het verschil even aangeven, en als het een vacature klantcontact is, zou het zomaar kunnen zijn dat het inbound is. En misschien wel gewoon heel leuk om te doen
Iets anders
Maar het ene outbound is ook het andere niet. Ik werk in een callcenter en ik bel niet mensen thuis, maar bedrijven. Bijvoorbeeld om een abonnement op een gratis tijdschrift aan te bieden. Mensen zijn over het algemeen beleefd, heel af en toe is er een vervelende klant.
Ik ben al tijden van het idee afgestapt dta werkmanagers naar je luisteren

Als je krap in je sollicitaties zit solliciteer je, in het ander geval zeg je gewoon niks

waarschijnlijk heeft je werkmanager die vacature gewoon naar al haar klanten gestuurd, zonder verder te kijken voor wie hij interresstan was
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik weet niet hoe lang je al werkeloos bent, maar is het niet zo dat je op een gegeven moment ook op minder passend werk moet reageren?
Werk is werk.. werk is inkomen..

Ik snap dat het niet leuk is, maar het is wel je eigen inkomen! Vanuit een baan doorsolliciteren is altijd beter dan vanaf de bank (bij wijze van spreken)
Nou ja, maar je hebt toch wel je eigen voorkeur? je wil, alhans daar ga ik even vanuit, toch ook weer hoger komen? Outbound zie ik écht als een studentenjobbie...
Ik werk nu in de horeca, absoluut niet mijn droombaan, maar ik hoef niet meer mijn handje op te houden..
Je houdt je handje niet op, je maakt aanspraak op je ww. Daar heb je zelf premie voor betaald. Of is het ook handje ophouden als je je ziektekostenverzekering aanspreekt?
quote:Kabouter23 schreef op 26 april 2010 @ 08:47:

Ik werk nu in de horeca, absoluut niet mijn droombaan, maar ik hoef niet meer mijn handje op te houden..

Ik houd mijn handje (nou ja 'je' ) ook niet op, ik maak aanspraak op een verzekering waar ik netjes voor betaald heb.

Als mijn huis af fikt, maar ik ook aanspraak op mijn inboedelverzekering, dus nee, ik neem niet zomaar alles aan om aan het werk te zijn. Op een gegeven moment wel, maar nu nog niet! Zo!
Verzekering? Hahaha! Sorry hoor......
Je hebt er inderdaad zelf voor betaald (ww), maar wat ik me afvraag is: waar ligt de grens. Als ik nu werkloos zou raken, wil ik (WO-opgeleid 4 jaar werkervaring) ook alleen maar een senior managementfunctie. (Ik noem maar wat.) Maar dan kan ik wel wachten tot ik een ons weeg. Ik bedoel dus: wat is een reëele 'eis' en wat niet?

Even over het topic: kan me voorstellen dat je idd niet staat te springen om een outbound baantje (zou ik ook niet doen), maar wie zegt dat dit outbound is? Ik zou zeggen: gewoon proberen!
WW is geen verzekering. Droevig dat mensen dit niet begrijpen.
Wat is het dan? je betaalt er toch aan mee als je werkt?

dat je zo snel mogelijk aan het werk moet ok, maar als jij goed bent in administratie of horeca, waarom zou je dan een baan als outboundcallcentermedewerker moeten doen?

Zij heeft er niks aan omdat ze het verschrikkelijk vind en daarom dus ook niet goed kan, en het bedrijf heeft er ook geen ruk aan zo'n ongemotiveerde werknemer.
quote:Keroppi schreef op 25 april 2010 @ 23:15:

Ik vind het wel fijn dat ik een werkcoach heb maar volgens mij heeft ze afgelopen week toch niet goed naar me geluisterd. Heb duidelijk aangegeven dat ik geen callcenter werk zoek omdat ik geen mensen lastig wil vallen, geen vlotte babbel heb en bij mijn huidige werk heb ik een keer een boze klant aan de lijn gehad en dat zat nog dagen in m'n hoofd.

Maarja nu zit er dus een vacature klantcontact in mijn mailbox met een formulier wat je in moet vullen van het werkbedrijf.

Wat doen jullie in zo'n geval? Bellen/mailen dat het niks is of toch maar solliciteren zodat je weer aan je sollicitatieplicht hebt voldaan? Wordt waarschijnlijk toch niet aangenomen of het uitzendbureau wil me waarschijnlijk niet voorstellen omdat ik geen zin heb om te gaan liegen dat ik die baan leuk vind terwijl dat niet zo is.Als jij langer dan een jaar WW hebt, dan moet je solliciteren.
quote:Kabouter23 schreef op 26 april 2010 @ 08:47:

Ik werk nu in de horeca, absoluut niet mijn droombaan, maar ik hoef niet meer mijn handje op te houden..Gutgut nou applaus voor jezelf hoor..... Je hebt zelf voor je WW betaald joh!
Ik heb nu nog werk en ben bezig met mijn WW aanvraag.

Heb vorige week de afspraak met m'n werkcoach gemaakt om minimaal 2x per week te solliciteren en me in te schrijven bij 3 uitzendbureaus. Dit is pas de eerste vacature die ik kreeg en daarom twijfel ik ook. Als ik nou al maanden op zoek zou zijn en mijn WW liep af dan had ik het wel gedaan hoor maar ik heb nu zoiets van moet ik het eerste beste baantje proberen te krijgen wat me helemaal niks lijkt? Het zijn trouwens ook nog onregelmatige werktijden want je kunt werken tussen 8:00 en 22:00. Niet handig.

Ik zie WW ook niet als handje ophouden omdat je er iedere maand voor betaald hebt. Het word wat anders als je in de bijstand terecht komt..
quote:pooky schreef op 26 april 2010 @ 09:20:

WW is geen verzekering. Droevig dat mensen dit niet begrijpen.Nog zo'n helder licht......
http://www.nu.nl/economie ... elke-baan-accepteren.html
quote:Silky schreef op 26 april 2010 @ 09:17:

Je hebt er inderdaad zelf voor betaald (ww), maar wat ik me afvraag is: waar ligt de grens. Als ik nu werkloos zou raken, wil ik (WO-opgeleid 4 jaar werkervaring) ook alleen maar een senior managementfunctie. (Ik noem maar wat.) Maar dan kan ik wel wachten tot ik een ons weeg. Ik bedoel dus: wat is een reëele 'eis' en wat niet?

Even over het topic: kan me voorstellen dat je idd niet staat te springen om een outbound baantje (zou ik ook niet doen), maar wie zegt dat dit outbound is? Ik zou zeggen: gewoon proberen!Ik denk dat je op een bepaald moment niet zoveel meer te kiezen hebt anders wordt je simpelweg gekort op je WW of erger: je krijgt geen WW meer.
quote:pooky schreef op 26 april 2010 @ 09:20:

WW is geen verzekering. Droevig dat mensen dit niet begrijpen.WW is één van de verplichte werknemersverzekeringen. Het héét verzekering en het ìs een verzekering.
Iets anders
er zijn duidelijke richtlijnen afgegeven door de uitkeringsinstantie over passend werk, en wanneer wat als passend werk wordt beschouwd. In eerste instantie mag men werk dat op hetzelfde niveau, met dezelfde verdiencapaciteit en op grofweg dezelfde afstand woon-werk beschouwen als passend. Na een half jaar verandert dat drastisch, en wordt de uitkeringsgerechtigde geacht ook werk op of onder uitkeringsniveau en verder weg te accepteren.

Verder is er, zoals Babsjuh en anderen terecht richting Pooky opmerking, een groot verschil tussen de collectieve voorzieningen als bijstand en de WW, waar alleen na het voldoen aan een lange reeks eisen en niet uit belasting maar uit eigen werkverleden en salaris opgebrachte premies, aan deelgenomen mag worden.
Als dit je eerste aanbod is, zou ik er niet op in gaan.

Ga eerst zelf eens goed rondkijken. Je bent verplicht om wekelijks éénmaal te solliciteren.

Het is een verzekering waar je rechten voor hebt opgebouwd.

Het is overigens niet zo dat je automatisch recht op een jaar ww hebt.

Het wordt geteld vanaf je 18e levensjaar. Ben je 28 en heb je 10 jaar lang een minimum aan uren per week gewerkt, heb je 10 maanden recht op ww. Heb je vanaf je 22e pas dat minimum uren gewerkt, heb je maar 6 maanden recht,

Ik zou zeggen neem je even de tijd en ga een goede zoektocht aan. Ik zou zelf open sollicitaties sturen nar bedrijven voor een functie die jij graag zou willen of bedrijven die jou leuk lijken. Vacature of niet.

Het gaat er nu om dat jij gelukkig wordt met je toekomstige baan. Het is al vervelend genoeg dat je nu geen werk meer hebt.
Dotje, vergeet vooral ook niet de extra eisen zoals die sinds een jaar of twee aan het werkverleden worden gesteld. Denk aan de 26-uit-36 eis én de 4-uit-5 eis die samen pas recht geven op de langerdurende uitkering gebaseerd op je werk-jaren. Daaronder krijg je alleen de kortdurende uitkering inderdaad.

Maar dat terzijde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven