Werk & Studie alle pijlers

werkdagen IBer

12-02-2010 16:10 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd welke dagen de IBers (intern begeleiders in het basisonderwijs) op dit forum werken. Het lijkt mij dat de woensdag echt een must is als IBer ivm overleg met sbo enzo. Maar de woensdag is natuurlijk ook een dag dat je graag thuis wil zijn met je eigen kids. Welke dagen werken jullie??

Ik werk drie dagen en moet nu gaan bedenken (ivm opvang voor mijn eigen kids) welke dagen handig zijn. Ik werk nu ma, di en woe. Maar ik sta nu gewoon voor de klas. Als IBer is het misschien handiger om wat meer verspreid over de week te werken.
anoniem_91821 wijzigde dit bericht op 12-02-2010 16:29
Reden: te vaag :D
% gewijzigd

Hier moet je me even helpen: wat is een IBer en wat is sbo?
Als je bij de Informatie Beheer Groep werkt?

SBO? Speciaal basisonderwijs?

Geen idee
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Snap er geen reet van.Maar wat het met de woensdag te maken heeft nog minder denk ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als IB-er is de woensdag echt een must, niet alleen vanwege sbo, maar ook natuurlijk vanwege de dls en thg. Mijn kinderen zijn daar echt ondergeschikt aan, dus die gaan fijn naar kdv.
quote:AlettaJacobs schreef op 12 februari 2010 @ 16:27:

Als IB-er is de woensdag echt een must, niet alleen vanwege sbo, maar ook natuurlijk vanwege de dls en thg. Mijn kinderen zijn daar echt ondergeschikt aan, dus die gaan fijn naar kdv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 12 februari 2010 @ 16:28:

[...]

Ik dacht, ik klets even gezellig mee
Was niet mijn bedoeling om met vage termen te gaan gooien hoor :D
Van wiki:

De invulling van de interne begeleiding is verschillend op basisscholen. Grofweg kunnen er vijf niveaus worden onderscheiden:[2]

De ib'er als remedial teacher+: In dit geval werkt de IB'er voornamelijk als remedial teacher met daarnaast enkele IB-taken.

De ib'er als instrumentalist: De IB'er is verantwoordelijk voor het leerlingvolgsysteem en de orthotheek. Ook draagt hij de zorg voor het opstellen van handelingsplannen en het plannen van de toetsen.

De ib'er als collegiaal consulent: De IB'er is consulent voor leerkrachten met hulpvragen over kinderen.

De ib'er als coach: De IB'er coacht de leerkrachten bij het ontwikkelen van vaardigheden op het gebied van klassenmanagement, pedagogisch en didactisch handelen. Ook legt hij klassenbezoeken af, voert feedbackgesprekken en gebruikt video-interactie-begeleiding.

De ib'er als kenniscoördinator: De IB'er is de onderwijskundig leider van de school en verantwoordelijk voor de in de functieomschrijving genoemde onderdelen.

De interne begeleider kan een leerkracht zijn met een speciale taak. Ook kan het een functie zijn. In het laatste geval hoort hierbij ook verantwoordelijkheid en een hogere beloning.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
quote:AlettaJacobs schreef op 12 februari 2010 @ 16:30:

[...]

Ik dacht, ik klets even gezellig mee Dat gaat je heel goed af!
Ligt dat er niet aan hoe de vergaderingen op jouw school en in jouw regio met de diverse instellingen geregeld zijn? In de ene regio zal er veel overleg zijn op maandag, in een andere regio op woensdag. Hoewel ik me in kan denken dat de woensdagmiddag ook wel een geliefde vergader-middag is omdat alle groepsleerkrachten dan ook vrij zijn.

Kan je het niet het beste vragen aan de IB'er die nu voor de school werkt?
ahhhhhhhha.

Hebbes

Ik heb geen idee. Uit eigen creche zoek ervaring weet ik wel dat de dagen vrijdag en woensdag makkelijk te krijgen zijn. Dinsdag en donderdag zijn een crime.

Doortje, ik zie nu pas je tekst. een remedial teacher. Nog nooit van gehoord. Laat staan een remedial teacher+

Ach die goeie ouwe tijd dat een leraar nog een leraar was....
Bij ons werkt de IB'er 4 dagen. Maar ik weet niet hoe het op andere scholen is geregeld. Heb je het nagevraagd op jouw school?
Hoi ,

ik werk ma di woe als IB'er (kenniscoordinator en coachend ,toetsplanning, handelingsplannen leren schrijven en dit begeleiden , HGW etc.) op een sbo-school.

Daarnaast heb ik 4 "zwevende" uren.

Deze zet ik in op do en vrijdag of op school of thuis al naar gelang de (werk/thuis )situatie dit vraagt.

De woensdagen zijn erg belangrijk in mijn werk.

Op deze middag zijn regelmatig contacten op stichting- en school niveau.

.
quote:AlettaJacobs schreef op 12 februari 2010 @ 16:27:

Een moeder met een afwijking op SEO gebied heeft consequenties voor een kind. RT en/of RT+ kan dan wezenlijk verschil maken voor dit kind ,lijkt me. Inzet middels HGW of POW lijkt me dan zeer wenselijk.

Vinger aan de pols houden middels een Hp is dan wel zsm van belang. Met het als reslultaat dat het DLE groeit.

Het maakt niet uit welk DL je hebt als je DLE maar groeit toch?

Leuk om even lekker vakinhoudelijk onzin uit te kramen
Ik denk ook dat ik niet onder die woensdag uit ga komen. Kan het natuurlijk op mijn school navragen, maar ligt nogal gevoelig bij de huidige IBer.

Mijn DLE krimpt altijd in het weekend, maar groeit dan weer op maandag. Mijn DL groeit helaas altijd maar door. Dat maakt de discrepantie steeds groter. Dus ik heb binnenkort ook een HPtje nodig.
quote:nouschi schreef op 12 februari 2010 @ 16:31:

[...]

Dat gaat je heel goed af! In het onderwijs leer je heel goed doen alsof
Zeg, het is weekend, stop het gooien met afkortingen

Erg he, al die afkortingen?

Ik werk sinds kort als IB-er, samen met nog iemand. De maandag werken we alletwee, zij daarnaast nog de dinsdag en woensdag. Ik daarnaast nog de donderdag. Maar dat is meer omdat we op onze school broodnodig een achtervang nodig hebben (SO, met profiel IGA en ILO) en het daarom handig was dat ik op de donderdag werkte. Verder maakt het bij ons eigenlijk niet uit wat mijn tweede dag zou zijn.
fussie.... neeeeee! Je bent er ook een!
Lol, ja. Had je dat nog niet ergens gelezen van me?
anoniem_49276 wijzigde dit bericht op 12-02-2010 18:32
Reden: verkeerde tekst
% gewijzigd
Het is me compleet ontgaan. Maar moest zeggen dat ik tot vandaag ook niet wist wat een IB-er was.

Dat is natuurlijk al een hele ontdekking waar je even de tijd voor moet nemen. én dan kom ik er ook nog achter dat ik al bijna een jaar met een IB-er op een topic schrijf.

Het is me het dagje wel.
En nu zal ik ophouden deze topic te verzieken....

sorry, het zijn de hormonen.
Onze IB'er werkt van ma t/m do en ze heeft ook RT taken.
Maar nu....is het weekend en (nog beter) vakantie, hahahaaaaa!!!!
quote:Bugzy schreef op 12 februari 2010 @ 17:48:

Ik denk ook dat ik niet onder die woensdag uit ga komen. Kan het natuurlijk op mijn school navragen, maar ligt nogal gevoelig bij de huidige IBer.

Mijn DLE krimpt altijd in het weekend, maar groeit dan weer op maandag. Mijn DL groeit helaas altijd maar door. Dat maakt de discrepantie steeds groter. Dus ik heb binnenkort ook een HPtje nodig.

Mmmm gevalletje disharmonisch profiel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven