Werk & Studie alle pijlers

Werkdilemma

09-05-2011 21:47 12 berichten
Hallo allen,

Ik heb, vrees ik, een luxe 'probleem'.

Sinds twee weken heb ik een nieuwe baan. Ik heb het prima naar mijn zin, sluit goed aan bij mijn werkervaring, prima contract etc.

Echter, een week geleden vond ik de vacature van mijn dromen en ik heb gereageerd. Ik had er geen hooggespannen verwachtingen van maar vond wel dat ik het moest proberen omdat ik er anders spijt van zou krijgen (als ik niet had gereageerd, dus).

En vandaag het bericht dat ik ben uitgenodigd voor een gesprek! Uiteraard ben ik blij, maar ik voel me ook bezwaard tegenover mijn werkgever. Ik zit nog in mijn proeftijd en zou in principe dus zo kunnen vertrekken, mocht ik aangenomen worden.

Zou ik dit kunnen maken? Op dit moment voelt het wat, ehm, achterbaks ofzo. Heb niet veel ervaring met dit soort situaties en dus ook niet echt zicht op hoe dit nou werkt in het bedrijfsleven.

Wat is jullie mening hierover?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst op gesprek gaan. Misschien is de vacature niet zo leuk als je verwacht of misschien - tja, die kans bestaat toch, hoe klein ook - nemen ze je niet aan?

Als dit echt je droombaan is, dus leuker dan je huidige baan, en je krijgt 'm ook nog, dan kun je gewoon opzeggen. Uitleggen dat je het heel jammer vindt, dat het een kwestie is van verkeerde timing en van het feit dat dit echt helemaal honderd procent je droombaan is. Ze zullen ervan balen bij je huidige baan, maar goed, zo is het nou eenmaal.
Wat eten we vanavond?
Ik snap dat je je bezwaard voelt, zo zou ik me ook voelen. Maar het is wél je droombaan! Dus er voor gaan.

Onlangs is een (nieuwe) collega van mij ook vertrokken in z'n proeftijd. Onze baas baalde maar nam het hem absoluut niet kwalijk. Proeftijd is proeftijd, voor beide partijen. Succes!
in theorie is het niet netjes. Maar wanneer de werkgever in zwaar weer komt, ben jij ook een van de eerste die eruit vliegt. Een werkgever denkt echt niet "het gaat niet goed bij het bedrijf maar het zou zo zielig zijn wanneer ik haar contract niet verleng. Weet je wat, ik verleng haar contract gewoon".

In zo'n geval zou ik echt aan mezelf denken en hopen dat je hetmet je huidige werkgever op een nette manier kunt bespreken mocht je aangenomen worden.
ik weet niet in wat voor bedrijfstak je werkt maar in een kleine kring kunnen dit soort acties je wel nagedragen worden
Ik ben het helemaal met Makreel eens.
Ik zou een moord voor zo een dilemma doen...
Go for it!
Bedankt voor jullie snelle reacties.

De kans dat ik daadwerkelijk aangenomen is vrij klein, hoor. Dit is zo'n vacature waar ik weet niet hoeveel mensen op reageren.

De bedrijfstak waarin ik werk is niet klein, maar de banen liggen er zeker niet voor het oprapen.

Ik ga eerst maar eens gewoon naar dat gesprek. Wellicht valt het inderdaad tegen of word ik niet eens aangenomen.
@Caesarion: ik weet het, daarom noem ik het ook een luxeprobleem. Heb ook zo lang gesolliciteerd zonder resultaat. Besef heel goed wat een geluk ik heb.
@Razmatatz: Tis je van harte gegund meid!

Ga vooral ook voor die andere functie, you never know!

Veel succes!
Je kan altijd het gesprek afwachten? Ga je niet dan krijg je misschien ook spijt....

(Caesarion, hoe is het eigenlijk met jou op sollicitatiegebied?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven