Werken bij de Mac Donalds?
woensdag 2 januari 2013 om 22:27
Ik heb er drie HBO opleidingen van bij elkaar gebikkeld (in de weekenden), als hostess. Rood pakje aan, ballonnen uitdelen, kinderfeestjes, leiding over de lobby en het uiterlijk van de zaak. Promotiewerkzaamheden. Ronald Mc Donald op zn tijd oraal verwennen aankondigen.
Ik vond het best. Hier en daar wat kinderachtig vanwege de Amerikaanse inslag maar goed, ik deed het voor het geld en niet voor de lol.
Ik vond het best. Hier en daar wat kinderachtig vanwege de Amerikaanse inslag maar goed, ik deed het voor het geld en niet voor de lol.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
woensdag 2 januari 2013 om 22:37
woensdag 2 januari 2013 om 22:50
Járen geleden gewerkt. Weet niet meer hoe lang, niet lang iig. Ik vond het vreselijk. Ik moest in de lobby staan, ja staan, zitten kon en mocht niet, om het vuil wat klanten niet zelf hadden weggegooid weg te gooien. Tafeltjes schoonmaken en de zaak vegen. 8 uur lang. 8 ACHT uur lang. Wát een hel.
Als je wat wilde eten daar moest je er gewoon voor betalen. Je kreeg maar heel weinig korting. Drinken was ook niet gratis. Pauze was er niet. Ik ging soms maar op de wc (voor de klanten want beneden was er geen wc voor personeel) zitten om mijn rug te ontzien.
Alleen als het het allerlaatste baantje op aarde was zou ik daar weer gaan werken. En ik héél wanhopig.
Als je wat wilde eten daar moest je er gewoon voor betalen. Je kreeg maar heel weinig korting. Drinken was ook niet gratis. Pauze was er niet. Ik ging soms maar op de wc (voor de klanten want beneden was er geen wc voor personeel) zitten om mijn rug te ontzien.
Alleen als het het allerlaatste baantje op aarde was zou ik daar weer gaan werken. En ik héél wanhopig.
woensdag 2 januari 2013 om 23:11
Eh, ik praat zelf niet uit ervaring, maar kan wel namens een aantal personen spreken.
Eén vriend van me vindt het daar nu wel oké, maar het begon voor hem vreselijk. Een andere vriend die daar werkte beaamt dat, je moest je daar zoiets als 'opwerken'. In het begin stel je niets voor en moet je de rotzooi van luie klanten opruimen. Af en toe is er een baas die wat tegen je snauwt. Op een bepaald moment promoveer je tot hamburgerbakker of toonbankmeneer en heb je het ver geschopt met je minimumloon.
Eén vriend van me vindt het daar nu wel oké, maar het begon voor hem vreselijk. Een andere vriend die daar werkte beaamt dat, je moest je daar zoiets als 'opwerken'. In het begin stel je niets voor en moet je de rotzooi van luie klanten opruimen. Af en toe is er een baas die wat tegen je snauwt. Op een bepaald moment promoveer je tot hamburgerbakker of toonbankmeneer en heb je het ver geschopt met je minimumloon.
donderdag 3 januari 2013 om 00:19
Ik heb voornamelijk in de drive gestaan en met name tijdens de rush moet je dan echt wel stressbestendig zijn. Lichamelijk is het behoorlijk zwaar. Je staat de hele dag en krijgt weinig pauze. Ik vond het lange dagen en ook nachten. Die nachten met name vanwege het schoonmaken, maar sat verschilt per Mac. Verder ligt het er natuurlijk maar net aan wat je er zelf van maakt en per manager kan de gezelligheid verschillen. Dat is uiteraard op elke werkvloer het geval.
donderdag 3 januari 2013 om 00:26
donderdag 3 januari 2013 om 08:08
donderdag 3 januari 2013 om 08:32
Toen ik er tijdens mijn studententijd werkte, werd de CAO prima nageleefd hoor. Ik heb er een toptijd gehad, maar ik werkte alleen achter de kassa en vooral op zondag (meer betaald). De tent 's nachts schoonmaken deden alleen de mannen.
Maar goed, ik heb het nu over ruim 20 jaar geleden .
Ik vond het toen wel mooi dat mensen met minder opleiding maar veel motivatie en een goede instelling bij McD wel vrij makkelijk hogerop konden komen.
Maar goed, ik heb het nu over ruim 20 jaar geleden .
Ik vond het toen wel mooi dat mensen met minder opleiding maar veel motivatie en een goede instelling bij McD wel vrij makkelijk hogerop konden komen.
.