Werk & Studie alle pijlers

werken in de cateringbranche

16-02-2014 13:17 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
iemand ervaring, kennis, opleiding gedaan in de catering branche, is hier nog werk in te vinden, alle informatie is welkom, ik wil mij omscholen aangezien er momenteel meer mensen in de zorg ontslagen worden dan aangenomen worden.

ik ben dus bezig met arbeidsmarktorientatie en heb budget om mij om te laten scholen.. ben benieuwd naar jullie ervaringen in de cateringbranche...
Ik heb een tijdje via een uitzendburo in de (bedrijfs)catering gewerkt maar ook daar is geen werk meer in te vinden momenteel.

Ik zou daar dus geen tijd en geld in steken.
Je zou eventueel voor jezelf kunnen beginnen, vooropgesteld dat je daarvoor de juiste opleiding hebt en voldoende ruimte. Toevallig kwam het hier laatst ter sprake toen het over onder andere het eten van Tafeltje Dekje ging, of Apetito. Vaak zijn het ouderen die die maaltijden bestellen, daar wordt niet altijd rekening mee gehouden. Ook in verzorgingstehuizen is dat het geval, soms is het vlees zo taai dat de kunstgebitten je bij wijze van spreken om de oren vliegen. Juist mensen die verzorging nodig hebben hebben, mijns inziens, recht op een lekkere maaltijd, dat hoeft geen drie sterrenmaaltijd te zijn maar wel smakelijk en afwisselend.
verba volant, scripta manent.
@mariannedavids, wie gaat dat betalen? Volgens mij is er voor dat soort maaltijden maar een heel klein budget beschikbaar.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
leuk idee een eigen catering service beginnen, maarre hier zijn er al velen van enne tis simpeler gezegd dan uitgevoerd...

er komt heel veel bij kijken, naast de juiste papieren en ruimte....

ik ga verder arbeidsmarktorienteren...bedankt tot nu toe voor de reacties....
Ik hoorde van iemand die bij mij in het bedrijf in het bedrijfsrestaurant werkt, dat het kommer en kwel is. Veel ontslagen en het werk wat er is, is maar voor een paar uur per week.
Bedrijfscatering is niks, maar party en evenementencatering draait goed hoor. Alleen veel avonden,nachten en weekenden werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven