Werken in de zorg
vrijdag 9 maart 2018 om 20:47
Hallo iedereen
Zit te denken om in de zorg te gaan werken. Ben midden 30 heb 2 kinderen waarvan de jongste binnenkort op de basisschool gaat starten. Heb altijd gewerkt, in winkels. Maar nu ik binnenkort weer meer vrije tijd heb, lijkt het me leuk om iets totaal anders te doen gaan en daarvoor ook een opleiding te doen, of iets van een cursus. Maar ik heb geen idee waar te beginnen met zoeken , heb er totaal geen ervaring mee. Ik denk aan verpleegster of iets anders? Wie helpt me op weg
Zit te denken om in de zorg te gaan werken. Ben midden 30 heb 2 kinderen waarvan de jongste binnenkort op de basisschool gaat starten. Heb altijd gewerkt, in winkels. Maar nu ik binnenkort weer meer vrije tijd heb, lijkt het me leuk om iets totaal anders te doen gaan en daarvoor ook een opleiding te doen, of iets van een cursus. Maar ik heb geen idee waar te beginnen met zoeken , heb er totaal geen ervaring mee. Ik denk aan verpleegster of iets anders? Wie helpt me op weg
donderdag 10 mei 2018 om 20:05
Bij mij ook zoiets.cerulli schreef: ↑10-03-2018 19:32Ik ben bij toeval in de zorg gerold en het werk blijkt me uitstekend te bevallen, dus je hoeft niet van jongs af aan een roeping te hebben. Empathie en de wil om hard te werken is dan wel weer handig. Het is de drukste baan die ik ooit gehad heb maar ook een van de leukste. Wil je rust en alleen tijdens kantoortijden werken, dan is dit niet je sector. En voor je investeert in een opleiding zou ik ook eerst even goed nadenken of dit wel is wat je wil.
Ik dacht dat de zorg niks voor mij zou zijn.
Totdat ik 8 jaar geleden als schoonmaakster in een ziekenhuis aan de slag ging.
Hierdoor kreeg ik steeds meer inzicht over wat de zorg nu echt inhield.
Vorig jaar eindelijk de sprong durven te nemen om mezelf om te scholen als verzorgende iG.
En dit was/is mijn beste keuze die ook ooit op werk/school gebied heb gemaakt.
Ik vind dit werk echt heerlijk om te doen.