Werk & Studie alle pijlers

Werken naast hbo

10-05-2011 12:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel uur werk jij naast je voltijd hbo-studie? Of werkte in de tijd dat je studeerde?
Ik werk naast mijn WO-voltijdstudie 8-24 uur per week.

En waarom wil je dit weten?
16 uur per week, in tentamentijd minder in vakanties wat meer.
Ik kan een baan van 16 uur krijgen, en ik wil eventjes kijken of er meer mensen dat doen. Ik vind het aan de drukke kant, maar goed: wel meer uur en geld. Het is het één of het ander.
Tussen de 20-24 uur. Tijdens tentamentijd wat minder, in de vakantiesperiodes 40+ uur.

Ik had vooral veel projectonderwijs, dus veel werken was prima te doen. Ik werkte in de horeca. Vaak ook pas vanaf 4 bijvoorbeeld. Kon ik overdag prima aan de studie en sávonds geld verdienen. En in de weekenden natuurlijk.

16 uur lijkt mij prima te doen; je moet alleen je tijd goed indelen. Succes!
Ik werkte 16 uur, was goed te doen. Wel druk, maar anders had ik niks te eten.
ik werk naast mijn WO studie 12-30 uur per week. Ik werk dus zowiezo wel 12 uur, maar bijna altijd 20 en soms 30 als het op mijn werk erg druk is of een collega ziek is.
En idd, tijdens tentamenperiodes houd ik het gewoon op 12 en in de vakanties werk ik vaak 6 dagen per week.
quote:NepBlond schreef op 10 mei 2011 @ 12:49:

Ik kan een baan van 16 uur krijgen, en ik wil eventjes kijken of er meer mensen dat doen. Ik vind het aan de drukke kant, maar goed: wel meer uur en geld. Het is het één of het ander.Ik vind 16 uur prima te doen. Ligt er natuurlijk ook aan hoe je die uren kunt indelen. Kun je bijvoorbeeld 's avonds en in het weekend werken? Dat maakt het veel makkelijker. Ik werk in de detailhandel dus kan die zaterdag en koopavond meenemen en vaak ook nog wel een zondag eens per maand. Verder meestal dus nog 1 dag doordeweeks.
De afgelopen jaren werkte ik ongeveer 12u naast mijn studie. Nu zit ik in de laatste fase en heb ik wat minder contacturen dus werk ik ongeveer 25u waarvan 1 dag op zaterdag.
Ik heb een hbo diploma gehaald naast mijn fulltime baan van 36 uur. Dus 16 uur moet zeker lukken, lijkt me.

Sorry niet goed gelezen, je doet voltijd hbo. Ligt er dan aan wat voor werk je hebt en wanneer je werkt.
Ik werkte 28 uur (3 dagen de ene week en 4 dagen de ander) naast mijn voltijd WO studie. Die kon ik wel goed zelf indelen gelukkig, misschien is dat bij jouw studie anders?
Ik doe naast mijn 36urige werkweek een deeltijd HBO studie.

2 avonden in de week. Prima te doen, zolang je het leuk vindt.
Ongeveer 16 uur, verdeeld over het weekend en de avonden. In de vakantieperiodes soms full-time, tijdens stages wat minder.
Wisselend tussen de 12 en 20 uur. Nu ben ik aan het afstuderen en ben ik even gestopt met werken.
quote:Thila schreef op 10 mei 2011 @ 14:12:

Ik doe naast mijn 36urige werkweek een deeltijd HBO studie.

2 avonden in de week. Prima te doen, zolang je het leuk vindt.

Er is een groot verschil tussen een voltijd opleiding of een deeltijd opleiding welke is afgestemd op een werkweek. Doorgaans zijn voltijd opleidingen niet ingericht op volledige werkweken.

Ik werkte 40 uur in de week en deed er een reguliere universitaire studie naast, wat echt al snel onmogelijk werd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven