Werk & Studie alle pijlers

werken naast wwuitkering?

08-11-2013 18:55 24 berichten
Ik zit vanaf deze week thuis door mijn werk omdat mijn werk tot maart gesloten is. In december is mijn werk elk weekend nog open.

Ik werkte er voor 25 uur in de week en ik krijg daar nu een ww uitkering voor. Mijn vraag is mag ik die weekenden wel werken in december, wat kan uitlopen van 3 tot 16 uren, nu ik een ww uitkering heb?

Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, natuurlijk mag je werken. Wel netjes doorgeven aan het UWV en dat wordt dan gekort op je WW.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ben ik qua geld er dan beter vanaf als ik alleen ww krijg of als ik daarnaast in het weekend erbij ga werken?
Wat Fame zegt dus, alles wat je in die weekenden verdient, zal worden ingehouden op je ww- uitkering.
De ww-uitkering is 75% van je inkomen en op je werk krijg je gewoon 100%. Dus je gaat er iets op vooruit, niet veel.
Ik zou wel even kijken of je tot maart recht hebt op een uitkering. Hoeveel jaar heb je gewerkt? Om tot maart een uitkering te krijgen, zou je 4 jaar ergens moeten hebben gewerkt (4 jaar werken= 4 mnd uitkering)
Werken geeft meer voldoening, daar zou ik zeker voor gaan!
Dat zou dus betekenen dat ik voor de reiskosten in werken zou gaan..

Ik heb recht op 3 maanden ww, ben ondertussen al druk op zoek naar ander werk!
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 19:05:

Ben ik qua geld er dan beter vanaf als ik alleen ww krijg of als ik daarnaast in het weekend erbij ga werken?

Ehm, werken is altijd voordeliger, en bevredigender.

En je gaat niet naast je WW werken. Zo werkt het niet.
Het betekent dus dat er dan25% boven op mijn uitkering komt als ik de weekenden ga werken?
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 19:27:

Het betekent dus dat er dan25% boven op mijn uitkering komt als ik de weekenden ga werken?NEe, je krijgt loon voor de uren die je werkt van je werkgever, en de uren die je werkt dien je door te geven aan het UWV en die worden in mindering gebracht op je uitkering. En verder blijf je sollicitatieplicht houden.
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 19:27:

Het betekent dus dat er dan25% boven op mijn uitkering komt als ik de weekenden ga werken?Ja (voor de uren die je werkt) + dat het meer voldoening geeft dan handje ophouden + dat het beter op je CV staat dan niets doen!
Ik bedoel 25% van mijn gewerkte uren komt dat bij mijn ww op?
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 19:29:

Ik bedoel 25% van mijn gewerkte uren komt dat bij mijn ww op?Nee. JE krijgt je loon van je werkgever. De uren die je werkt moet je doorgeven aan het UWV, en die uren worden niet meer door het UWV als uitkering uitbetaald.
quote:Fame schreef op 08 november 2013 @ 19:29:

[...]

NEe, je krijgt loon voor de uren die je werkt van je werkgever, en de uren die je werkt dien je door te geven aan het UWV en die worden in mindering gebracht op je uitkering. En verder blijf je sollicitatieplicht houden.Dus ik werk 5 uur in het weekend, krijg ik die 5 uur uitbetaald door mijn baas, die 5 uur wordt ingehouden van mijn ww. Dus ik krijg die week dan 20 uur ww uitbetaald van de gemiddeld e 25 uur?
Precies.

De 5 uur die je werkt krijg je dan wel volledig uitbetaald, terwijl je voor de uren WW 75 of 70 % van je laatst verdiende loon krijgt.
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 19:37:

[...]

Dus ik werk 5 uur in het weekend, krijg ik die 5 uur uitbetaald door mijn baas, die 5 uur wordt ingehouden van mijn ww. Dus ik krijg die week dan 20 uur ww uitbetaald van de gemiddeld e 25 uur?Ja, zo werkt het. Het is wel echt, echt, echt heel belangrijk dat je dit allemaal op tijd doorgeeft aan het UWV, want als je dat niet doet krijg je straf. En dan moet je aan het UWV betalen.
Dankje, ik begrijp het nu! Vind zulke dingen altijd zo moeilijk om te begrijpen.. dus als ik zaterdag en zondag gewerkt heb dan moet ik het maandag meteen doorgeven?
Let je wel op de heffingskorting?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik krijg loonheffingskorting op mijn ww. Kan ik dan bij mijn baas aangeven, uitzend bureau aangeven dat ik dat bij hun niet wil ontvangen in de weekenden dat ik werk?
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 20:09:

Dankje, ik begrijp het nu! Vind zulke dingen altijd zo moeilijk om te begrijpen.. dus als ik zaterdag en zondag gewerkt heb dan moet ik het maandag meteen doorgeven?

Of je laat het het UWV vrijdag al weten, of direct als jij het weet!

Hoe? Door het door te geven via het wijzigingsformulier, dit kun je vinden op www.uwv.nl (even inloggen met je DigiD op 'mijn uwv')
quote:witteparel schreef op 08 november 2013 @ 21:04:

Ik krijg loonheffingskorting op mijn ww. Kan ik dan bij mijn baas aangeven, uitzend bureau aangeven dat ik dat bij hun niet wil ontvangen in de weekenden dat ik werk?Ja, je laat loonheffing toepassen daar waar je het meeste geld ontvangt. Helemaal goed.
Dit werk weigeren zou in mijn geval ook niet mogen?
Je mag dit werk zeer waarschijnlijk niet weigeren. Passend werk moet je namelijk altijd accepteren en het is passend als je meer gaat verdienen dan de hoogte van de WW-uitkering.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven