Werk & Studie alle pijlers

werken overheid

16-11-2019 21:37 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige of is werken bij de overheid deprimerend en saai.
Ik werk voltijds en mag al blij zijn als ik al halve dag gevuld krijg.
Ik heb gelukkig nog tot eind december en dan is mijn contract afgelopen.
maar werken bij overheid is vooral luide omgeving, saai en vooral traag werken.
voorlopig hou ik in mijn achterhoofd het bedrag dat ik ga overhouden na dit contract.
wie werkt er nog bij de overheid en kan erover meepraten?
dossiers waar sommige uren over doen, doe ik in een halfuur. Als ik vertrokken ben dan ben ik niet meer te stoppen.
anoniem_392670 wijzigde dit bericht op 16-11-2019 21:39
11.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe het in België gaat maar ik herken dit echt niet. Ik heb nou al voor 4 verschillende overheidsinstanties gewerkt en bij de meeste ligt de werkdruk super hoog. Bezuinigen op ambtenaren is makkelijker dan op zorg of wegen. Dus dan maar wat minder personeel. Maar al het werk moet wel gedaan worden. Bij mijn eigen baan weet ik dat wat ik ook doe, al ga ik dag en nacht werken, ik ga het nooit af krijgen. De achterstanden zijn enorm.
Alle reacties Link kopieren
TO ik denk dat je niet moet wachten tot eind december, maar dat je morgen al ontslag moet nemen. Zon klagende werknemer zoals jij zou ik namelijk niet willen hebben op de werkvloer.
Marnamai schreef:
16-11-2019 21:51
Als je dan toch zo geweldig en snel bent, waarom heb je dan geen contract-verlenging gekregen?

Het gezegde gaat namelijk dat eens je 1 keer binnen bent bij de overheid je er niet meer buiten gaat.
Belachelijke reactie dit. Ben jij zo geweldig?

Het hangt af van je functie binnen de FODs, TO. Vaak zie je dat een aantal zich te pletter moeten werken en de rest weinig verzet.
icequeen2000 schreef:
16-11-2019 22:57
Hier bij ons ook nog allemaal op papier..
Ja en bij ons ook. Maar dan nog ervaar ik alles bij elkaar genomen mijn job veel positiever dan jij...
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
16-11-2019 21:48
Ah, de overheid in België.

Ik heb bij de overheid in Nederland gewerkt. Vanwege eeuwige bezuinigingen moesten we juist knetterhard werken. Steeds meer dossiers afhandelen met steeds minder medewerkers. Altijd achterstanden. En intussen kwamen er regelmatig dure externen met een hoop blabla, die gelikte presentaties gaven met de boodschap 'Jullie lopen achter.' Ja, we weten dat we achterlopen. Geef ons dan maar extra medewerkers om dossier te behandelen. Maar daar was geen budget voor.

Dus nee, ik herken het niet, de traagheid waar jij het over hebt.
De kantoortuin herken ik wel. Vreselijk.

Kantoortuinen vind ik wel gezellig, op de ma-wo-vr kan je een kanon afschieten, want er zit toch niemand, de dinsdagen en donderdagen dan komen wij structureel plek tekort.
Bij mij op de afdeling zijn er ook veel achterstanden, en dat heeft niet eens maken met personeelstekort, maar wij hebben zoveel besprekingen, en wij moeten naast onze reguliere weekzaamheden ook deelnemen aan werkgroepjes, wij hebben:

-Casustiek overleg
- Team overleg
-Werkgroep overleg
-Bila's
- Cursussen met verplichtige deelname
-Dagstart

Al die kostbare tijd die wij steken in praten en overleggen, zouden wij beter kunnen steken in het afhandelen van dossiers, daarnaast hebben we ook 1x per week een vaste thuiswerkdag, ik ben persoonlijk thuis productiever dan op de werkvloer, helaas zijn er collega's die hun kinderen niet naar de opvang sturen op hun thuiswerkdag, dat scheelt weer in kosten, het gevolg hiervan is wel dat ze minder doen op hun TW dag.
En ik vertik het om 's avonds of in het weekend nog extra in te loggen thuis om iets af te maken, hoe zeer ik ook met mijn werk ben begaan.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Alhoewel mijn collega’s klagen over werkdruk valt dat bij mij wel mee moet ik zeggen.

Maar heb wel een heerlijk functie. Ik mag de hele dag doen waar ik zin in heb en dat is fantastisch. Ben wel de hele dag onderweg maar ach.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven