Werken tot einde opzegtermijn
donderdag 12 juli 2018 om 13:36
Deze week mijn ontslag ingediend. Dit betekend dat ik tm 31 augustus aan het werk ben voor deze werkgever. Alleen vind ik het onwijs lastig om motivatie te vinden. Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk. In augustus heb ik nog een week vakantie waar ik naartoe leef.
Wel werk ik tot aan mijn laatste dag 38 uur per week en zo min mogelijk overuren. Hierdoor zal het ook beter te doen zijn.
Maar toch, hoe kom ik die 1,5 maand zo prettig mogelijk door?
Wel werk ik tot aan mijn laatste dag 38 uur per week en zo min mogelijk overuren. Hierdoor zal het ook beter te doen zijn.
Maar toch, hoe kom ik die 1,5 maand zo prettig mogelijk door?
donderdag 12 juli 2018 om 13:44
Lekker vroeg beginnen en vroeg naar huis,
Ruim de tijd nemen voor een schriftelijke overdracht voor je opvolger,
Genieten van het feit dat het de komende 6 weken een stuk rustiger is op de weg en op je werk (in veel sectoren, dan),
Aftelkalender maken en elke dag een dagje wegstrepen, heerlijk gevoel,
Verder maar gewoon bedenken dat je voor elk uur dat je werkt betaald krijgt, daar doe je het tenslotte voor.
Ruim de tijd nemen voor een schriftelijke overdracht voor je opvolger,
Genieten van het feit dat het de komende 6 weken een stuk rustiger is op de weg en op je werk (in veel sectoren, dan),
Aftelkalender maken en elke dag een dagje wegstrepen, heerlijk gevoel,
Verder maar gewoon bedenken dat je voor elk uur dat je werkt betaald krijgt, daar doe je het tenslotte voor.
donderdag 12 juli 2018 om 13:47
donderdag 12 juli 2018 om 13:53
Grapje zeker?redbulletje schreef: ↑12-07-2018 13:49Gewoon lekker wat voor jezelf doen, zoals forummen, online shoppen. Je hoeft je niet meer druk te maken over het bedrijf en de projecten want het is voor jou toch aflopend. Neem anders nog wat extra vakantie op.
donderdag 12 juli 2018 om 13:55
Zoals jij zeker de hele dag doet? Als je betaald wordt, werk je gewoon tot de laatste dag en zet je je voor 100% in.redbulletje schreef: ↑12-07-2018 13:49Gewoon lekker wat voor jezelf doen, zoals forummen, online shoppen. Je hoeft je niet meer druk te maken over het bedrijf en de projecten want het is voor jou toch aflopend. Neem anders nog wat extra vakantie op.
ik geef mn bek ook maar een douw
donderdag 12 juli 2018 om 14:01
Ah, als je ontslag hebt genomen omdat je al maanden 120% geeft, dan mag je van mij die laatste anderhalve maand best op 80% zitten. Je hoeft 's avonds en tijdens reistijd niet meer na te denken over je werk, neemt na werktijd de telefoon niet meer op, gaat lekker lunchen met je collega's, etc.Madeliefjees schreef: ↑12-07-2018 13:55Zoals jij zeker de hele dag doet? Als je betaald wordt, werk je gewoon tot de laatste dag en zet je je voor 100% in.
donderdag 12 juli 2018 om 14:05
Ik zit in de ziektewet, dus ik werk niet. Jij werkt ook niet toch?Madeliefjees schreef: ↑12-07-2018 13:55Zoals jij zeker de hele dag doet? Als je betaald wordt, werk je gewoon tot de laatste dag en zet je je voor 100% in.
donderdag 12 juli 2018 om 14:06
Ik werk in de horeca dus de avonden en de middag opstart. Ik kan niet gaan forummen en online shoppen als er gasten zijn.
Onbetaald verlof, daar heb je toestemming voor nodig van je werkgever? Die krijg ik sowieso niet omdat het bedrijf al personeel zoekt en er al een tekort is.
Aftelkalender die heb ik al. Aftellen tot de laatste dag en tot aan de vakantie. Alleen Pfoe dat duurt lang.
Onbetaald verlof, daar heb je toestemming voor nodig van je werkgever? Die krijg ik sowieso niet omdat het bedrijf al personeel zoekt en er al een tekort is.
Aftelkalender die heb ik al. Aftellen tot de laatste dag en tot aan de vakantie. Alleen Pfoe dat duurt lang.
donderdag 12 juli 2018 om 14:12
Al maanden? Ze werkt er net 6 weken...-jolijn- schreef: ↑12-07-2018 14:01Ah, als je ontslag hebt genomen omdat je al maanden 120% geeft, dan mag je van mij die laatste anderhalve maand best op 80% zitten. Je hoeft 's avonds en tijdens reistijd niet meer na te denken over je werk, neemt na werktijd de telefoon niet meer op, gaat lekker lunchen met je collega's, etc.
donderdag 12 juli 2018 om 14:14
in de schoolvakanties horecapersoneel tekort?ikbennietgek12 schreef: ↑12-07-2018 14:06Onbetaald verlof, daar heb je toestemming voor nodig van je werkgever? Die krijg ik sowieso niet omdat het bedrijf al personeel zoekt en er al een tekort is.
zegt zeker meer over de werkgever dan over degene die een vakantiebaantje zoeken?
donderdag 12 juli 2018 om 14:18
TO schrijft anders "Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk".
donderdag 12 juli 2018 om 14:30
Jezelf oppompen met het mantra: nog maar 6 wkn. Nog maar 6 weken.
Je wordt ook netjes betaald, dus ook netjes je werk doen.
Dat je geen intrinsieke motivatie meer hebt is logisch, maar dan maar ergens anders vandaan halen.
Je wordt ook netjes betaald, dus ook netjes je werk doen.
Dat je geen intrinsieke motivatie meer hebt is logisch, maar dan maar ergens anders vandaan halen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 12 juli 2018 om 14:30
Tenzij er een contract voor 6 maanden is afgesloten én de horeca cao van toepassing is.ouwewijsneus schreef: ↑12-07-2018 14:28We wachten TO wel af...
maar ik zal je 1 ding verklappen met 1,5 maand heb je geen opzegtermijn...![]()
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
donderdag 12 juli 2018 om 14:34
Je doet je naam wel eer aan heouwewijsneus schreef: ↑12-07-2018 14:28We wachten TO wel af...
maar ik zal je 1 ding verklappen met 1,5 maand heb je geen opzegtermijn...![]()