Werk & Studie alle pijlers

Werken tot einde opzegtermijn

12-07-2018 13:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week mijn ontslag ingediend. Dit betekend dat ik tm 31 augustus aan het werk ben voor deze werkgever. Alleen vind ik het onwijs lastig om motivatie te vinden. Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk. In augustus heb ik nog een week vakantie waar ik naartoe leef.

Wel werk ik tot aan mijn laatste dag 38 uur per week en zo min mogelijk overuren. Hierdoor zal het ook beter te doen zijn.

Maar toch, hoe kom ik die 1,5 maand zo prettig mogelijk door?
Lekker vroeg beginnen en vroeg naar huis,
Ruim de tijd nemen voor een schriftelijke overdracht voor je opvolger,
Genieten van het feit dat het de komende 6 weken een stuk rustiger is op de weg en op je werk (in veel sectoren, dan),
Aftelkalender maken en elke dag een dagje wegstrepen, heerlijk gevoel,
Verder maar gewoon bedenken dat je voor elk uur dat je werkt betaald krijgt, daar doe je het tenslotte voor.
Uitrekenen wat je per dag verdiend, en 's morgens tegen jezelf zeggen: "Ach na deze dag heb ik toch weer $$$ op mijn rekening erbij".
Je baas betaalt je ervoor, dus zie het niet als een gunst maar een afspraak die je bent aangegaan en nu nakomt.
Gewoon lekker wat voor jezelf doen, zoals forummen, online shoppen. Je hoeft je niet meer druk te maken over het bedrijf en de projecten want het is voor jou toch aflopend. Neem anders nog wat extra vakantie op.
Net als ieder ander die zijn werk niet zijn levenswerk vind. Je werk doen en het uitzitten. ;)

Kan best ongemotiveerd.. als je werk maar afkomt.
redbulletje schreef:
12-07-2018 13:49
Gewoon lekker wat voor jezelf doen, zoals forummen, online shoppen. Je hoeft je niet meer druk te maken over het bedrijf en de projecten want het is voor jou toch aflopend. Neem anders nog wat extra vakantie op.
Grapje zeker?
Extra vakantie zal to wel niet hebben als zal er nog maar 1,5 maand werkt.
redbulletje schreef:
12-07-2018 13:49
Zoals jij zeker de hele dag doet? Als je betaald wordt, werk je gewoon tot de laatste dag en zet je je voor 100% in.
ik geef mn bek ook maar een douw
Onbetaald verlof dan. Neem aan dat je ontslag hebt genomen omdat je iets beters hebt gevonden tenminste.
Madeliefjees schreef:
12-07-2018 13:55
Zoals jij zeker de hele dag doet? Als je betaald wordt, werk je gewoon tot de laatste dag en zet je je voor 100% in.
Ah, als je ontslag hebt genomen omdat je al maanden 120% geeft, dan mag je van mij die laatste anderhalve maand best op 80% zitten. Je hoeft 's avonds en tijdens reistijd niet meer na te denken over je werk, neemt na werktijd de telefoon niet meer op, gaat lekker lunchen met je collega's, etc.
Madeliefjees schreef:
12-07-2018 13:55
Ik zit in de ziektewet, dus ik werk niet. Jij werkt ook niet toch?
Ik werk in de horeca dus de avonden en de middag opstart. Ik kan niet gaan forummen en online shoppen als er gasten zijn.

Onbetaald verlof, daar heb je toestemming voor nodig van je werkgever? Die krijg ik sowieso niet omdat het bedrijf al personeel zoekt en er al een tekort is.

Aftelkalender die heb ik al. Aftellen tot de laatste dag en tot aan de vakantie. Alleen Pfoe dat duurt lang.
je zelf even een schop onder je kont geven en gewoon vrolijk doorbijten.
Als je naar je werkgever gaat met het verhaal dat je het eigenlijk maar moeilijk kan opbrengen die laatste paar weekjes en als het mogelijk is om dat je graag halve dagen wilt werken? (moet dit natuurlijk wel financieel uit kunnen aan jou kant)
-jolijn- schreef:
12-07-2018 14:01
Ah, als je ontslag hebt genomen omdat je al maanden 120% geeft, dan mag je van mij die laatste anderhalve maand best op 80% zitten. Je hoeft 's avonds en tijdens reistijd niet meer na te denken over je werk, neemt na werktijd de telefoon niet meer op, gaat lekker lunchen met je collega's, etc.
Al maanden? Ze werkt er net 6 weken...
ikbennietgek12 schreef:
12-07-2018 14:06
Onbetaald verlof, daar heb je toestemming voor nodig van je werkgever? Die krijg ik sowieso niet omdat het bedrijf al personeel zoekt en er al een tekort is.
in de schoolvakanties horecapersoneel tekort?
zegt zeker meer over de werkgever dan over degene die een vakantiebaantje zoeken?
prinses30 schreef:
12-07-2018 14:12
Al maanden? Ze werkt er net 6 weken...
:-D :-D ze moet nog 6 weken.....
Gewoon rustig afbouwen, maar zorg wel dat je de boel netjes afrond. Je weet immers nooit wie uit je huidige werkkring je in de toekomst nog een keer tegenkomt en nodig hebt.
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:16
:-D :-D ze moet nog 6 weken.....
TO schrijft anders "Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk".
prinses30 schreef:
12-07-2018 14:18
TO schrijft anders "Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk".
We wachten TO wel af...
maar ik zal je 1 ding verklappen met 1,5 maand heb je geen opzegtermijn... :idee:
Jezelf oppompen met het mantra: nog maar 6 wkn. Nog maar 6 weken.
Je wordt ook netjes betaald, dus ook netjes je werk doen.
Dat je geen intrinsieke motivatie meer hebt is logisch, maar dan maar ergens anders vandaan halen.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:28
We wachten TO wel af...
maar ik zal je 1 ding verklappen met 1,5 maand heb je geen opzegtermijn... :idee:
Tenzij er een contract voor 6 maanden is afgesloten én de horeca cao van toepassing is.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
12-07-2018 14:30
Tenzij er een contract voor 6 maanden is afgesloten én de horeca cao van toepassing is.
zonder proeftijd van 2 maanden? ik heb in de horeca gewerkt, maar zo goed als alles begint met een proeftijd.
Doorbijten, je laatste 1,5 maand zo leuk mogelijk voor jezelf maken. Gas op - hoe leuk is het om juist complimenten van gasten te ontvangen in je laatste periode en je huidige werkgever te laten zien wat hij gaat missen.
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:28
We wachten TO wel af...
Je doet je naam wel eer aan he :biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven