Werk & Studie alle pijlers

Werken tot einde opzegtermijn

12-07-2018 13:36 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deze week mijn ontslag ingediend. Dit betekend dat ik tm 31 augustus aan het werk ben voor deze werkgever. Alleen vind ik het onwijs lastig om motivatie te vinden. Het werkt ook niet mee dat ik er nog maar 1,5 maand werk. In augustus heb ik nog een week vakantie waar ik naartoe leef.

Wel werk ik tot aan mijn laatste dag 38 uur per week en zo min mogelijk overuren. Hierdoor zal het ook beter te doen zijn.

Maar toch, hoe kom ik die 1,5 maand zo prettig mogelijk door?
prinses30 schreef:
12-07-2018 14:34
Je doet je naam wel eer aan he :biggrin:
ja, maar ik kan er ook goed tegen als ik geen gelijk heb en het moet toegeven :mrgreen:
poeziewoezie schreef:
12-07-2018 13:53
Grapje zeker?
Je kent haar nog niet zeker?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:33
zonder proeftijd van 2 maanden? ik heb in de horeca gewerkt, maar zo goed als alles begint met een proeftijd.
Ik ken de cao niet uit mijn hoofd maar een contract korter dan 7 maanden mag niet meer met proeftijd en bij een tijdelijk contract mag maximaal 1 maand proeftijd. Dat is de wetgeving.
Cao overruled wet maar er zijn maar weinig cao’s die van deze regels afwijken.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
biol schreef:
12-07-2018 14:44
Ik ken de cao niet uit mijn hoofd maar een contract korter dan 7 maanden mag niet meer met proeftijd en bij een tijdelijk contract mag maximaal 1 maand proeftijd. Dat is de wetgeving.
Cao overruled wet maar er zijn maar weinig cao’s die van deze regels afwijken.
alleen als de afspraken in de CAO gunstiger zijn dan in de wet (dacht ik)
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:50
alleen als de afspraken in de CAO gunstiger zijn dan in de wet (dacht ik)
Fout gedacht. Sommige onderdelen van het arbeidsrecht kunnen inderdaad overruled worden door CAO, ook als dat ongunstiger is voor de werknemer. Andere onderdelen dan weer niet, zo kan bv de laagste salarisschaal niet onder het minimumloon liggen.
ouwewijsneus schreef:
12-07-2018 14:14
in de schoolvakanties horecapersoneel tekort?
zegt zeker meer over de werkgever dan over degene die een vakantiebaantje zoeken?

Er is momenteel bij vrijwel elke horecagelegenheid personeelstekort, tenminste wel in mijn (redelijk flinke) stad...

Verder.. even doorbijten TO! Wat staat je zo tegen aan het werk?
The eyes are useless when the mind is blind.
Weet niet wat de reden is van vertrek, misschien vind je juist de gasten niet leuk. Indien wel kun je juist dmv die klantcontacten extra motivatie opbrengen dmv leuke gesprekken etc.
Een praatje, een lach.

Tijdens werkdagen de kaart zelf uitproberen op kosten van de baas. Die lekkere tosti of salade laten klaarmaken als lunch bijvoorbeeld.

Probeer het netjes en respectvol af te sluiten. Voor je zelf en je toekomst. Mogelijk kom je nog eens iemand ergens tegen.
Wat Troeteltje zegt, probeer het netjes af te sluiten. Je weet maar nooit waar je weer iemand tegen komt / nodig hebt. Dan is het fijn dat men een positief beeld van jouw arbeidsethos heeft. Dus schouders eronder en ga voor die mooie uitstraling.
sanjunipero schreef:
12-07-2018 16:03
Er is momenteel bij vrijwel elke horecagelegenheid personeelstekort, tenminste wel in mijn (redelijk flinke) stad...
Dacht dat dat juist een geliefd vakantiebaantje van scholieren was, vanwege de fooien bovenop het loon.
redbulletje schreef:
12-07-2018 16:58
Dacht dat dat juist een geliefd vakantiebaantje van scholieren was, vanwege de fooien bovenop het loon.
Verkeerd gedacht...
redbulletje schreef:
12-07-2018 16:58
Het is een hondenjob met vaak hondenuren (laat 's avonds laat / 's nachts bijvoorbeeld) waarbij je afgeblaft wordt door het cliënteel omdat het niet snel genoeg gaat, afgeblaft wordt door je baas, je de benen onder je kont rent, je meestal een minimumloon verdient en ze het liefst iemand met ervaring hebben (zonder ervaring kom je alleen in tenten terecht waar je gewoon niet of niet lang wil werken).

Ik zou dus vooral 6 weken oordoppen meenemen of selectief doof zijn.
En het aan je eigen tempo doen*.
Je buitensmijten doen ze toch niet, tenzij ze ineens massa's extra personeel zouden vinden.

*Wat niet wil zeggen dat je ineens een slak moet worden, maar de benen onder je kont rennen is tegelijk nergens goed voor.
Bedankt voor alle reacties!
Er is een mega personeelstekort in de horeca. Wie rijk wil worden moet niet in de horeca werken zeg ik weleens. Keihard werken en vaak weinig waardering.

Bij deze baan vind ik de gasten niet erg leuk. Iedere dag is hetzelfde, zelfde werktijden, zelfde werkzaamheden, zelfde personeel en zelfde soort gasten. De werkdruk is te hoog, al laat ik mij nu niet gek maken.

Wat ik per dag en uur verdien kan idd nog zien als motivatie. Verder mis ik vooral het geen doel hebben. Er word niet in mij geïnvesteerd wat logisch is. Maar toch wil ik de tijd die ik hier heb ook nuttig gebruiken. Misschien pak ik mijn cursus Duits welweer op en leer ik de kaart in het Duits, heb ik bij mijn volgende werk wat aan.
Inmiddels is het augustus wat betekend mijn laatste maand hier werken. Van de week even de laatste dingen doorgenomen. Ze zijn nog steeds tevreden met me en vinden dat ik gegroeid ben en veel geleerd. Wel begrijpen ze dat de stap naar dit niveau nu nog te vroeg is. Volgens hun laat ik alleen vaak weten dat ik wegga en dat vinden ze jammer, zelf maken ze er continue grapjes over dus dat snap ik niet maar ach.

Afgelopen weken normale uren gemaakt. Deze week wel iets meer maar dat compenseert volgende week waarschijnlijk. En ik verwacht binnenkort nog een dag vrij te moeten nemen voor een uitvaart.

Ik heb een aftelkalender gemaakt en bewust leuke dingen gepland. Sommige dagen blijf ik lastig vinden, de druk en de gasten. Maar gelukkig nog maar 15 werkdagen.
ikbennietgek12 schreef:
03-08-2018 11:55
Inmiddels is het augustus wat betekend mijn laatste maand hier werken. Van de week even de laatste dingen doorgenomen. Ze zijn nog steeds tevreden met me en vinden dat ik gegroeid ben en veel geleerd. Wel begrijpen ze dat de stap naar dit niveau nu nog te vroeg is. Volgens hun laat ik alleen vaak weten dat ik wegga en dat vinden ze jammer, zelf maken ze er continue grapjes over dus dat snap ik niet maar ach.

Afgelopen weken normale uren gemaakt. Deze week wel iets meer maar dat compenseert volgende week waarschijnlijk. En ik verwacht binnenkort nog een dag vrij te moeten nemen voor een uitvaart.

Ik heb een aftelkalender gemaakt en bewust leuke dingen gepland. Sommige dagen blijf ik lastig vinden, de druk en de gasten. Maar gelukkig nog maar 15 werkdagen.
Kijk even na of je daar geen bijzonder verlof voor krijgt, ipv een dag op te nemen.
redbulletje schreef:
12-07-2018 13:49
Gewoon lekker wat voor jezelf doen, zoals forummen, online shoppen. Je hoeft je niet meer druk te maken over het bedrijf en de projecten want het is voor jou toch aflopend. Neem anders nog wat extra vakantie op.
Wat een kutmentaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven