Werken via uitzendbureau: tips?
woensdag 2 april 2014 om 17:15
Omdat ik weinig werkervaring heb, op wat onderwijservaring, een stage in de sales en marketing en wat kassa-werk na, is het voor mij lastig om aan een (bij)baan te komen. Ik ben daarom van plan om me in te schrijven bij alle uitzendbureaus in de omgeving en alles wat mij interessant lijkt aan te schrijven. Echter heb ik de vorige keer nogal slechte ervaringen met uitzendbureaus opgedaan. De keren dat ik langs ging/belde waren ze totaal niet behulpzaam en werd mij verteld dat ik via de site moest solliciteren. Een keer werd mij letterlijk verteld dat ik via hen niet aan een baan ging komen omdat ik te hoogopgeleid, oud en onervaren was (ik was toen 24...).
Ik ben daarom nogal onzeker over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hoe zorg ik ervoor dat ik toch opval? Ik reageer alleen op functies die weinig werkervaring vragen en die aansluiten bij mijn profiel. Ik heb een net cv, een nette LinkedIn, een goede brief, en toch word ik steeds afgewezen. Hoe pakken jullie zulke sollicitaties aan?
Ik ben daarom nogal onzeker over hoe ik dit het beste aan kan pakken. Hoe zorg ik ervoor dat ik toch opval? Ik reageer alleen op functies die weinig werkervaring vragen en die aansluiten bij mijn profiel. Ik heb een net cv, een nette LinkedIn, een goede brief, en toch word ik steeds afgewezen. Hoe pakken jullie zulke sollicitaties aan?
woensdag 2 april 2014 om 19:12
Elf jaar terug aan een leuke baan gekomen via het uitzendbureau, daar gewerkt tot het bedrijf failliet ging. Vervolgens weer ingeschreven bij zo ongeveer alle uitzendbureaus en binnen 1,5 week na faillissement had ik een leuk sollicitatiegesprek en mag ik dinsdag a.s. bij dat bedrijf beginnen! En ik ben toch heel wat ouder dan jou......
Het kan dus zeer zeker, al zei het uitzendbureau wel dat ik uitzonderlijk snel aan een baan was gekomen want dat kwam niet veel meer voor tegenwoordig....
Het kan dus zeer zeker, al zei het uitzendbureau wel dat ik uitzonderlijk snel aan een baan was gekomen want dat kwam niet veel meer voor tegenwoordig....
donderdag 3 april 2014 om 12:31
Sommige uitzendbureaus zijn gericht op een specifieke markt. Als jij een master hebt in bedrijfskunde zal een uitzendbureau voor de bouw sector je niet inschrijven.
De beste manier om binnen te komen is idd solliciteren op openstaande vacatures. Vaak zijn die vacatures al vervuld maar vaak wordt je alsnog uitgenodigd voor een intake.
Van sommige hoor je vervolgens nooit meer wat. Van andere juist heel veel.
Als ik er zo over nadenk.. ik heb al mijn banen via een uitzendbureau gevonden.
De beste manier om binnen te komen is idd solliciteren op openstaande vacatures. Vaak zijn die vacatures al vervuld maar vaak wordt je alsnog uitgenodigd voor een intake.
Van sommige hoor je vervolgens nooit meer wat. Van andere juist heel veel.
Als ik er zo over nadenk.. ik heb al mijn banen via een uitzendbureau gevonden.