Werk & Studie alle pijlers

Werkgelegenheid

24-08-2014 15:10 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik werk al een aantal jaren als administratief medewerker/receptioniste en heb ook een vaste aanstelling. Over een aantal maanden gaat mijn bedrijf voor de 3de keer reorganiseren. Ik woon in Delfzijl en ik werk in Groningen. Ik zit nu nadenken om te verhuizen naar de randstad, een huisje kopen of huren in Almere. Mijn angst is dat als ik hier ga blijven dat ik over een aantal jaren in de uitkering gaat belanden en dit wil ik absoluut niet. Mijn partner is al 3 jaar werkloos. Mijn vraag is hoe zit het met de werkgelegenheid daar en wonen?
De werkgelegenheid in de Randstad is ook slecht, plus dat er veel mensen reageren op een vacature. 500 reacties op een vacature als receptioniste is eerder regel dan uitzondering.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
En de woningen in de Randstad zijn veeeeeeel duurder dan in Groningen!
Zou je geld steken in een opleiding. Administratief medewerker, daar komen echt ontzettend veel sollicitanten op af.
quote:strikjemetstippels schreef op 24 augustus 2014 @ 15:35:

Zou je geld steken in een opleiding. Administratief medewerker, daar komen echt ontzettend veel sollicitanten op af.Niks meer en niks minder. Verhuizen is niet duurder dan een opleiding. Als administratief medewerker maak je in de randstad denk ik net zoveel kans als in Groningen en dat is gewoon niet veel. Een opleiding is dan beter.
In de Randstad is wel degelijk heel veel meer werk als in Groningen. Maar, inderdaad, op een administratief medewerker zit niemand meer te wachten. Al het simpele administratieve werk wordt geautomatiseerd.

Volgens mij is het in Almere overigens nog relatief eenvoudig om een huis te vinden.

Is het geen idee dat je partner vast gaat solliciteren in het westen?

Als die dan daar een baan heeft, zouden jullie langzamerhand kunnen verhuizen.
Ik zou in Groningen blijven. Daar woon je veel goedkoper en waarschijnlijk veel mooier dan in de randstad. En de werkgelegenheid sucks toch overal. Kun je beter in Groningen in de ww zitten dan in 'n kutappartementje in 'n slechte buurt.
Ik zou ook wel naar een andere stad willen verhuizen voor werk, maar ja, geen 'werk - geen woning' en geen 'woning - geen werk'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven