Werkuren
woensdag 29 november 2017 om 23:50
Hallo,
Sinds kort werk ik in een winkel.
En ik heb het niet echt naar mijn zin. Maar dat terzijde. Mijn filiaaleidster geeft mijn werktijden niet goed door aan het hoofdkantoor. Deze maand heb ik volgens mij meer dan 70+ uren gemaakt, maar mijn baas heeft dus maar 45 uren ingevuld (ben er zelf achtergekomen!) en doorgestuurd naar het hoofdkantoor zonder het met mij te bespreken.
Mijn idee is om met haar een gesprek aan te gaan zodra ik weer ga werken (over 3 dagen). Het kan zijn dat ik mijn tijden niet goed heb berekend. Maar wat als ik gelijk heb, maar toch geeft zei mij ongelijk. Wat kan ik dan doen?
Heel erg bedankt alvast en mijn excuses voor mijn slechte Nederlands. Ik ben namelijk moe :/
Sinds kort werk ik in een winkel.
En ik heb het niet echt naar mijn zin. Maar dat terzijde. Mijn filiaaleidster geeft mijn werktijden niet goed door aan het hoofdkantoor. Deze maand heb ik volgens mij meer dan 70+ uren gemaakt, maar mijn baas heeft dus maar 45 uren ingevuld (ben er zelf achtergekomen!) en doorgestuurd naar het hoofdkantoor zonder het met mij te bespreken.
Mijn idee is om met haar een gesprek aan te gaan zodra ik weer ga werken (over 3 dagen). Het kan zijn dat ik mijn tijden niet goed heb berekend. Maar wat als ik gelijk heb, maar toch geeft zei mij ongelijk. Wat kan ik dan doen?
Heel erg bedankt alvast en mijn excuses voor mijn slechte Nederlands. Ik ben namelijk moe :/
donderdag 30 november 2017 om 00:07
Als jij bijhoudt hoeveel uren je hebt gemaakt per maand. Dan lijkt het me dat je dat kan bewijzen. Er zal toch ook n rooster zijn met je gewerkte uren. Ik zou er met haar over hebben. Er is niks raars aan om dat na te checken. Ik ben zelf ook werkzaam geweest als filiaalleidster en ik had er geen problemen mee om de uren per dag en week te checken met degene. Als er fouten waren dan werd er gecorrigeerd en voor de volgende maand er extra bij opgeteld. Maar het kan ook zijn dat degene het zelf niet goed had opgeteld. Uitleg en samen nakijken helpt altijd.
donderdag 30 november 2017 om 05:48
Cinderella76 schreef: ↑30-11-2017 05:38Inderdaad pauzes moeten er af getrokken worden dat is als 2 uur op een dag,als ik uitga van een kwartier ‘s morgens,een half uur tussen de middag en een kwartier ‘s middags.
Dat is 1 uur bij elkaar, geen 2 uur.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 30 november 2017 om 10:01
Uren met mij samen checken doet ze dus niet. Maar ze heeft het wel beloofd elke week te doen. Als ik haar vraag of ze de opgeschreven uren van mij even samen wil nakijken, lukt het haar niet. Maar bedankt. Ik ga gewoon een gesprek met haar aan. Of ze nu wil of niet :pCamilliastut schreef: ↑30-11-2017 00:07Als jij bijhoudt hoeveel uren je hebt gemaakt per maand. Dan lijkt het me dat je dat kan bewijzen. Er zal toch ook n rooster zijn met je gewerkte uren. Ik zou er met haar over hebben. Er is niks raars aan om dat na te checken. Ik ben zelf ook werkzaam geweest als filiaalleidster en ik had er geen problemen mee om de uren per dag en week te checken met degene. Als er fouten waren dan werd er gecorrigeerd en voor de volgende maand er extra bij opgeteld. Maar het kan ook zijn dat degene het zelf niet goed had opgeteld. Uitleg en samen nakijken helpt altijd.
donderdag 30 november 2017 om 10:05
Wij schrijven de gemaakte uren op in een kalender. Via de kalender tel ik meestal mijn uren op (want soms vergeet ik zelf mijn uren te noteren)Tornacense schreef: ↑30-11-2017 01:16Is er een prikklok?
Of schrijft de filiaalhoudster gewoon maar wat op?
En reken je pauzes?
Niet in elke winkel nemen ze die op, maar ze zijn wel "verplichte meuk" na x aantal uur werken en worden dus van je werktijd afgehaald.
Maar met die kalender gebeurd altijd wel wat geks. Zo is er nu een blaadje uitgescheurt van deze maand. Trouwens, de pauzes worden niet uitbetaald. Dus als ik 8 uur op een dag werk, heb ik 1 uur lang pauze (15+30+15)
donderdag 30 november 2017 om 10:12
Ja precies. Het beste is even informeren hoe het zit. Maar ze heeft zelden tijd om even 5 minuten een gesprek aan te gaan. Al is het via de 'app. Ik ging kijken in de verzonden mail via de pc in de winkel. En toen zag ik dus dat de werktijden van november al zijn opgestuurd. En dat hoort ze eerst met mij te bespreken voordat ze dat doet. Niettemin, ik ga een gesprek met haar aan, of ze nu wil of niet
donderdag 30 november 2017 om 10:20
Ja. Ik maak er altijd foto's van. Maar 't is niet zo fijn voor andere collega's. Je hoort gewoon geen blaadjes te scheuren uit een kalender wat voor al je collega's is bestemdredbulletje schreef: ↑30-11-2017 10:17Een papieren kalender?
Maak er voortaan foto's van voordat mensen er blaadjes afscheuren.