Wie heeft ervaring met een hoorgesprek na negatief BSA?

vrijdag 9 augustus 2019 om 21:38
Ik heb een negatief bindend studie advies gekregen na mijn 2e jaar van de hbo studie.
Wel heb ik de mogelijkheid gekregen op hoorgesprek te komen. De studentzakencoach raadde mij zeer aan om dit te proberen. Ik moet dan 2 x 30 minuten langskomen en in gesprek met iemand. Hierin moet ik mijzelf verdedigen waarom ik nog een kans verdien om op de opleiding te blijven.
Zijn er mensen hier met enige ervaring hiermee? Hoe groot is mijn kans en wordt zo'n gesprek standaard aangeboden?
Ik moest dit jaar mijn P halen om over te gaan. Dit is niet gelukt vanwege 1 vak, dit kostte 3 studiepunten. In het afgelopen studiejaar heb ik 40 van de 60 studiepunten gehaald dus daar mist nog wel een hoop. Ik weet ook niet of ze kijken naar je geschiedenis, heb hiervoor 2 hbo studies gedaan maar niet afgemaakt.. Mijn slc'er zegt dat ze het voor mij wil opnemen.
Wel heb ik de mogelijkheid gekregen op hoorgesprek te komen. De studentzakencoach raadde mij zeer aan om dit te proberen. Ik moet dan 2 x 30 minuten langskomen en in gesprek met iemand. Hierin moet ik mijzelf verdedigen waarom ik nog een kans verdien om op de opleiding te blijven.
Zijn er mensen hier met enige ervaring hiermee? Hoe groot is mijn kans en wordt zo'n gesprek standaard aangeboden?
Ik moest dit jaar mijn P halen om over te gaan. Dit is niet gelukt vanwege 1 vak, dit kostte 3 studiepunten. In het afgelopen studiejaar heb ik 40 van de 60 studiepunten gehaald dus daar mist nog wel een hoop. Ik weet ook niet of ze kijken naar je geschiedenis, heb hiervoor 2 hbo studies gedaan maar niet afgemaakt.. Mijn slc'er zegt dat ze het voor mij wil opnemen.

woensdag 21 augustus 2019 om 18:19
Gesprek gehad.
Ging heel erg goed. Er is veel besproken maar het belangrijkst is dat ik heb gemeld dat ik een toets niet kon maken terwijl het programma niet als verplicht was beschreven. Ik heb nooit meer iets van de examencommissie gehoord. (Had ik hier al beschreven). Zij zeggen dat ze mijn verhaal moeten gaan natrekken en als het klopt wat ik zeg, wat absoluut zeker zo is, dan gaan ze kijken of ik een extra herkansing volgende week mag doen. Het moet voor 1 september ingeleverd omdat dan het nieuwe schooljaar begint. Dus ik krijg eind deze week of begin volgende week bericht . Dit vak is 4 punten waard, dus als ik dat haal dan ben ik gewoon over.
Verder waren ze erg meelevend en had wel het gevoel dat ze mij begrepen.
Ga nu in ieder geval hard studeren voor dat vak.
Ging heel erg goed. Er is veel besproken maar het belangrijkst is dat ik heb gemeld dat ik een toets niet kon maken terwijl het programma niet als verplicht was beschreven. Ik heb nooit meer iets van de examencommissie gehoord. (Had ik hier al beschreven). Zij zeggen dat ze mijn verhaal moeten gaan natrekken en als het klopt wat ik zeg, wat absoluut zeker zo is, dan gaan ze kijken of ik een extra herkansing volgende week mag doen. Het moet voor 1 september ingeleverd omdat dan het nieuwe schooljaar begint. Dus ik krijg eind deze week of begin volgende week bericht . Dit vak is 4 punten waard, dus als ik dat haal dan ben ik gewoon over.

woensdag 21 augustus 2019 om 18:33
Dat is goed nieuws, al is het nog even onder voorbehoud. Succes met studeren en je tentamen.Alelszz schreef: ↑21-08-2019 18:19Gesprek gehad.

donderdag 22 augustus 2019 om 13:22
Ik was een uur te vroeg, en wat mij opviel is dat al die studenten die voor mij moesten binnen 10 min weer buiten stonden. Mijn gesprek duurde een half uur, weet niet of dat een goed of slecht teken is. Ik had navraag gedaan maar de studenten die ik sprak hadden allemaal een goed gevoel erover, dus het is nogal lastig te peilen. Niemand kreeg echt kritische vragen, ik ook niet. Ik had verwacht dat ze fel zouden zijn.

zondag 25 augustus 2019 om 02:47
Nee, ik hoor het morgen
zondag 25 augustus 2019 om 08:56
Fijn trouwens Alelszz dat je het vervolg laat weten! Ik hoop voor je op een goede afloop, maar dit klinkt goed. Al valt er weinig over te zeggen zo lang het niet definitief is. Verder hoop ik ook dat je je qua instelling (niet alles externaliseren etc.) en zelfreflectie en dergelijke je nog verder ontwikkelt. Ik denk dat dit een wijze les is, wel een vervelende. Tevens heb ik met je te doen. Je omstandigheden zijn niet top en ik denk dat jij op je moment je ook niet heel happy voelt. Vooral met deze lading stress er nog overheen.

zondag 25 augustus 2019 om 10:13
Dank je wel!Lorah schreef: ↑25-08-2019 08:56Fijn trouwens Alelszz dat je het vervolg laat weten! Ik hoop voor je op een goede afloop, maar dit klinkt goed. Al valt er weinig over te zeggen zo lang het niet definitief is. Verder hoop ik ook dat je je qua instelling (niet alles externaliseren etc.) en zelfreflectie en dergelijke je nog verder ontwikkelt. Ik denk dat dit een wijze les is, wel een vervelende. Tevens heb ik met je te doen. Je omstandigheden zijn niet top en ik denk dat jij op je moment je ook niet heel happy voelt. Vooral met deze lading stress er nog overheen.![]()

maandag 26 augustus 2019 om 14:43
Gefeliciteerd! Succes met het zoeken van een stage. En zorg er voor dat je komend jaar gewoon netjes je punten haalt.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover

maandag 26 augustus 2019 om 16:21
Het Viva forum is misschien strenger dan de examencommissieAlelszz schreef: ↑22-08-2019 13:22Ik was een uur te vroeg, en wat mij opviel is dat al die studenten die voor mij moesten binnen 10 min weer buiten stonden. Mijn gesprek duurde een half uur, weet niet of dat een goed of slecht teken is. Ik had navraag gedaan maar de studenten die ik sprak hadden allemaal een goed gevoel erover, dus het is nogal lastig te peilen. Niemand kreeg echt kritische vragen, ik ook niet. Ik had verwacht dat ze fel zouden zijn.
Ik hoop op goed nieuws!
maandag 26 augustus 2019 om 16:48
Het-groepje schreef: ↑26-08-2019 16:21Het Viva forum is misschien strenger dan de examencommissie
Ik hoop op goed nieuws!
TO schrijft al eerder dat ze door is.

maandag 26 augustus 2019 om 16:48
Ik mag definitief door!Het-groepje schreef: ↑26-08-2019 16:21Het Viva forum is misschien strenger dan de examencommissie
Ik hoop op goed nieuws!

maandag 26 augustus 2019 om 17:07
woensdag 28 augustus 2019 om 11:19
Ha-ha-ha! helemaal mee eens.Het-groepje schreef: ↑26-08-2019 16:21Het Viva forum is misschien strenger dan de examencommissie
Ik hoop op goed nieuws!
En TO: laat dit ook een les zijn. Je bent door het oog van de naald gekropen en hopelijk lukt het met betere planning, zelf reflectie, eigen initiatief en harder studeren om je studie uiteindelijk succesvol af te ronden en een baan te vinden die daarop aansluit.
Blij voor je dat ze je nog een kans hebben gegund!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.