Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft gelijk?

26-09-2018 09:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik moet de op verwijderen ivm herkenbaarheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-09-2018 19:01
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
95.99% gewijzigd
Je buurvrouw heeft op zich wel gelijk, maar zoals jij het al aangaf was hij anders heel veel tijd kwijt. Dus eigenlijk was dit wel de beste oplossing.
Om 7u nog donker?

Waarom ben jij de enige met een sleutel? Zijn er geen reservesleutels/lopers of weet ik wat? Ik vind het raar. Ik snap het wel, dat jij wordt gebeld als jij de enige bent met een sleutel.
Wat maakt het uit wie naar wie komt? Het is opgelost en jij bent gewoon erg collegiaal geweest.
Volgens mij is dit geen kwestie van gelijk hebben want je collega biedt tig keer zijn excuses aan en hij weet ook wel dat ie dit niet goed georganiseerd had. In theorie is het natuurlijk zijn verantwoordelijkheid en had hij zelf de sleutel moeten gaan regelen. Gezien de tijd was dat niet mogelijk dus moest het maar even zo. Rot voor jou ja, maar ik zie hier geen principekwestie in ofzo. Kan gebeuren.
Wat maakt het uit wie er ‘gelijk’ heeft? Je hebt je collega uit de brand geholpen zodat de winkel open kon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@Pavlovski Nee ik ben niet de enige met de sleutel, iedereen heeft een eigen sleutel maar hij had de sleutel van de deur die naar de kassa niet bij omdat hij dus die deur normaal nooit op slot doet.
Ik zou hem ook zelf hebben laten rijden. Is zijn probleem, niet het jouwe en jouw werktijd was nog niet begonnen. En waarom ben je op en neer gereden? Als je eenmaal daar was zou ik gebleven zijn en overuren hebben gedeclareert of eerder naar huis vanmiddag.
Lief dat je je collega even uit de brand geholpen hebt. Meer is er niet te vinden van deze situatie, toch? Niet teveel gedachten aan vuilmaken.
Oke bedankt allemaal, omdat mijn buurvrouw dat zei zat ik er een beetje mee. In princiepe maakt het niets meer uit nee wie er gelijk heeft. Bedankt allemaal.
Het is trouwens allereerst de verantwoording van jullie baas/winkeleigenaar want die behoort zijn personeel dat de toko moet open gooien van de juiste sleutels te voorzien.
Het had anders geweest als jij niet naar de winkel had kunnen komen en je collega had gezegd "ja maar ik heb die sleutel nodig en jij hebt die thuis dus jij móet die komen brengen". Dan had hij de verantwoordelijkheid bij jou gelegd en dat is dus niet de bedoeling hierin
Ik had de telefoon uberhaupt niet opgenomen op dat tijdstip. Mijn geluid staat 's nachts uit. Dan had ie de baas kunnen bellen voor 'n sleutel ipv jou.
Maar moet je er voortaan nou aan denken wie de volgende dag opent als je de deur van de kassa wel of niet op slot doet? Is het niet handiger als hij ook een sleutel regelt?
havermoutpapje schreef:
26-09-2018 10:03
iedereen heeft een eigen sleutel maar hij had de sleutel van de deur die naar de kassa niet bij omdat hij dus die deur normaal nooit op slot doet.

Dan had hij dus gewoon zijn eigen sleutel kunnen halen. Lekker makkelijk om jou met zijn probleem op te zadelen.
Ik zou de kassa niet oplaten en verzoeken dat hij zijn sleutel gebruikt. Ik zou dit ook melden bij een hogere baas.

Het volgende zal namelijk gebeuren wanneer jij de kassa open laat voor hem terwijl de afspraak is afsluiten. Er wordt gestolen en jij krijgt de schuld omdat jij de kassa hebt open gelaten. Hij doet vervolgens alsof hij van niets weet terwijl jij op zijn verzoek de kassa hebt open gelaten.

Hij ergert je bewust om je medewerking te krijgen. Je collega neemt voortaan zijn sleutel gewoon mee zoals afgesproken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Klopt eigenlijk zou hij die zelf bij moeten hebben. Nu heb ik echt geluk dat ik mijn buurvrouw tegen kwam dus ik was er binnen een paar minuten als ik op de fiets moest had het wat langer geduurd natuurlijk. En rond 07:00 was het best wel donker ja.
Ik denk dat je baas en je collega blij zijn dat jij hun collega bent, en niet Redbulletje.
Wat eten we vanavond?
Het is opgelost, excuses zijn aangeboden. Ik zou er niet te veel over nadenken. Waarschijnlijk doet hij een andere keer wel weer wat voor jou.
Als hij in het bezit is van een eigen sleutel had hij dus zelf even naar huis kunnen gaan ipv jou lastig te vallen buiten werktijd. Voortaan dus gewoon niet meer doen. Hij lost het zelf maar op.
viva-amber schreef:
26-09-2018 10:12
Hij ergert je bewust om je medewerking te krijgen. Je collega neemt voortaan zijn sleutel gewoon mee zoals afgesproken.

Ik twijfel tussen :sarcastic: en @(
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
To had ook gewoon nee kunnen zeggen.
havermoutpapje schreef:
26-09-2018 10:13
Klopt eigenlijk zou hij die zelf bij moeten hebben. Nu heb ik echt geluk dat ik mijn buurvrouw tegen kwam dus ik was er binnen een paar minuten als ik op de fiets moest had het wat langer geduurd natuurlijk. En rond 07:00 was het best wel donker ja.
Om 7u is het inderdaad nog gewoon donker, weet niet in welke tijdzone iedereen leeft :)
Cafetière schreef:
26-09-2018 10:15
To had ook gewoon nee kunnen zeggen.
Ja dat dacht ik ook. Alleen dacht hij pas over dit 'probleem' na nadat zijn buurvrouw het aankaartte. Eigenlijk was er niets aan de hand totdat een 3e, buitenstaander, er iets over zei..
Ja ik zie hem straks weer en dan zeg ik wat nou de bedoeling is met die deur. Ik ben van mening dat de deur op slot moet, want als er wordt ingebroken kunnen ze er echt super makkelijk bij. Maar hij is de baas en als hij zegt dat dat niet hoeft dan doe ik dat ook niet meer en is het ook niet meer mijn probleem als er iets gebeurt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven