Werk & Studie alle pijlers

Wie heeft het eigenlijk wel leuk op haar werk?

01-12-2009 20:46 223 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zal het wel zelf opzoeken, vanwege mijn niet al te toffe werksituatie, maar het lijkt wel of ik alleen maar verhalen lees hier van mensen die gepest worden op het werk, afknappen, opbranden, eruit gewerkt worden, etc.

Heb jij een positief verhaal om daar tegenover te stellen? Please do. Ik zit te smachten naar wat positiviteit.
quote:fllapper schreef op 01 december 2009 @ 21:01:

Word kraamverzorgster,

je werkt alleen, in een meestal heel bijzondere en gezellige werkweek, met het nieuwe leven, kinderen om je heen, altijd gezelligheid. Dit is een droombaan.Maar zie je ook niet een hoop ellende? Kindjes die doodgaan, ernstig ziek zijn etc?
Hier nog een, die enorm blij is met haar werk.

Ik ga elke dag met plezier naar mijn werk toe.

Heb leuke collega's.

Er worden veel grapjes gemaakt, ik lach dus echt dagelijks op mijn werk. Soms nemen collega's lekkere dingen mee. (Vooral eentje als hij weer te laat is.)

En het belangrijkste: Mijn baas heeft er geen enkele twijfel over om mij aan te nemen als ik voldoende uren heb gemaakt (werk nu nog via uitzendbureau).

Vaak vind ik het jammer, als ik klaar ben met werken, dat ik moet gaan.

En ik merk het ook aan mezelf, ik zit veel beter in mijn vel!
quote:hompeltjepompeltje schreef op 01 december 2009 @ 20:49:

Hmz, helaas niet. Alleen maar negatieve ervaringen hier. (mede door mijn ziekte) Maar daar heb ik gelukkig voorlopig geen last meer van. Mijn werk bestaat nu uit 2 ochtenden in de week varkentjes, geiten, kippen, koeien voeren en verzorgen. Heerlijk!

Wat leuk dat je met dieren werkt! Doe je dat betaalt of als vrijwilliger?

Zelf werk ik met grote tegenzin parttime als juriste voor het geld en parttime voor de lol (want het betaalt vreselijk ) op een kinderboerderij.
Brummetje? Hoe lang zit je in deze baan?
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 december 2009 @ 21:04:

He Tila ook al. Wat jammer, jullie zijn allebei zo vol goede moed begonnen vorig jaar

Allebei

Thanks HPL. Een voordeel: dan kom ik hoogstwaarschijnlijk weer bezemen.

Want de banen zijn schaars, momenteel...
quote:Nijntje schreef op 01 december 2009 @ 21:05:

[...]

Wat leuk dat je dat vindt, Flipper. :-) Klinkt goed.

Maar ik vrees dat ik niet voor dat werk in de wieg gelegd ben. Heb al genoeg aan mijn eigen kindergedoe hier thuis.

Zwieb; Ach so. Kansje dat je diezelfde droombaan weer terugkrijgt?Jazeker, ik ben nu op mijn huidige werk aan het kijken of ik niet gewoon 4 dagen mag doceren en 1 dag promotieonderzoek kan doen. Ik hoop dat het lukt! Op mijn huidige werk hoef je namelijk niet gepromoveerd te zijn voor een vaste docentaanstelling.
quote:iris1969 schreef op 01 december 2009 @ 21:06:

[...]

Wat leuk dat je met dieren werkt! Doe je dat betaalt of als vrijwilliger?

Zelf werk ik met grote tegenzin parttime als juriste voor het geld en parttime voor de lol (want het betaalt vreselijk ) op een kinderboerderij.Je bent juriste? Hopelijk heb je een goede secretaresse.
quote:Zwieber schreef op 01 december 2009 @ 20:56:

Mijn vorige werk was superleuk!Dit klinkt ietwat dubieus in deze context.
Ik heb een erg leuke baan voor een bedrijf waar ik erg trots op ben: inhoudelijk leuk werk, fijne collega's, alle vrijheid om eigen agenda in te delen, en on top of that een geweldige manager. Ik zou het bijna gratis doen, dit werk. Bijna, hoor.

Nijn: wat rot voor je, dat je het niet naar je zin hebt. Dat lijkt me slopend. Heb je zicht op een andere baan?
.
quote:Mirjam762 schreef op 01 december 2009 @ 21:08:

[...]

Je bent juriste? Hopelijk heb je een goede secretaresse.Waar slaat deze opmerking op? Je schrijft het als juriste hoor!
Thanks Kous. Je weet, het zit me hoog. Dat PP vandaag een figuurlijk mes in zijn rug kreeg van een goeie collega, helpt ook niet erg mee. Hij staat op de zogenaamde shitlist. Ik zie het allemaal erg somber in deze dagen.
quote:Zwieber schreef op 01 december 2009 @ 21:11:

[...]

Waar slaat deze opmerking op? Je schrijft het als juriste hoor!Ze vraagt of de baan met dieren (die die andere forummer heeft) betaalt is.. dat viel me op.
.
Mijn baan is de allermooiste die er bestaat Ik ga vrijwel altijd met veel plezier naar mijn werk en heb een fantastisch team. Het kan dus echt, blij en gelukkig worden van je werk.
Nijn, dat is dubbel kut. Als de een ongelukkig is op het werk kan de ander dat wel opvangen. Als je allebei met pest in je lijf naar het werk gaat dan is het thuis ook zwaar.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Mirjam762 schreef op 01 december 2009 @ 21:08:

[...]

Je bent juriste? Hopelijk heb je een goede secretaresse.Heb ik ergens een taalfout gemaakt? Ik ben zo woordblind als de pest , maar gelukkig heb ik op mijn werk een spellingcheck op mijn computer zitten (ik heb helaas geen secretaresse ).
quote:iris1969 schreef op 01 december 2009 @ 21:14:

[...]

Heb ik ergens een taalfout gemaakt? Ik ben zo woordblind als de pest , maar gelukkig heb ik op mijn werk een spellingcheck op mijn computer zitten (ik heb helaas geen secretaresse ).

betaalt i.p.v. betaald.

Zo, ook weer afgehandeld.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 01 december 2009 @ 21:13:

Nijn, dat is dubbel kut. Als de een ongelukkig is op het werk kan de ander dat wel opvangen. Als je allebei met pest in je lijf naar het werk gaat dan is het thuis ook zwaar.

Psies.

Dus. Tijd voor positiviteit!
quote:Mirjam762 schreef op 01 december 2009 @ 21:07:

Brummetje? Hoe lang zit je in deze baan?Bijna een jaar alweer.
Ik begin per 1 januari aan mijn allereerste, echte baan! Het gaat superdruk worden, het gaat heel spannend worden, en ik ga een heleboel moeten leren met heel vallen en opstaan en ik heb er onwijs veel zin in!
Ik heb ook een leuke baan als woonbegeleider in een woning voor verstandelijk gehandicapten. Leuke, uitdagende cliënten en leuke collega's.

Mijn team bestaat uit een stuk of tien vrouwen van verschillende leeftijden en achtergronden, maar iedereen respecteert elkaar en er is geen geroddel. Iedereen staat altijd voor elkaar klaar, om in te vallen bij ziekte en zeer.

Er is altijd een vriendelijk woord voor en interesse in elkaar.

Nieuwe collega's en stagiaires zijn altijd zeer te spreken over het warme welkom dat ze ervaren als ze bij ons komen werken.

Misschien klinkt het zo, maar ik heb hier echt geen woord van overdreven, ik wil hier nooit meer weg..
Ik heb het ook heel erg naar mijn zin op mijn werk. Ik ben lerares Engels in het VO op een erg gezellige school. Niet altijd makkelijk maar ik ga wel elke dag met plezier naar mijn werk!

Ik weet wel hoe het voelt als het niet leuk is op je werk. Ik ben een jaar met tegenzin naar mijn werk gegaan op een andere school. Het was ontzettend naar en al na een half jaar zat ik er helemaal doorheen. Maar gelukkig ben ik daarna bij deze school terecht gekomen en heb ik gezien dat het ook heel anders kan zijn.
quote:Brummetje schreef op 01 december 2009 @ 21:17:

[...]

Bijna een jaar alweer.Ik dacht dat jij geen baan kon houden.
Ik vind mijn werk erg leuk. Werk er al een hele tijd, maar krijg nog steeds uitdagende werkzaamheden, ik leer veel, er zijn leuke collega's en de balans tussen werk en privé is goed en het betaalt ook nog best goed!
Ik vind mijn baan echt geweldig
Een juichtoon da’vre langs de velden..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven