Wie kan mij studieadvies geven?
dinsdag 8 september 2009 om 22:37
Hallo,
JA, het CWI zou mij bij een studiekeus kunnen helpen, maar ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen tegen te komen.
Ik ben moeder van een kleuter en werkzaam in de gezondheidszorg (farmacie).
Heb het jaren gedaan, maar ben nu echt aan iets anders toe.
Het liefst zou ik iets maatschappelijks willen doen, SPH of MWD.
Alleen vind ik 4 jaar opleiding heel erg lang duren.
Zeker de combinatie met kind lijkt me zwaar.
Zijn er vergelijkbare opleidingen in de maatschappelijnke zorg die
niet zo pittig zijn? Het liefst zou ik met allochtonen willen werken/begeleiden...
Iemand suggesties/tips?
Alvast bedankt!
JA, het CWI zou mij bij een studiekeus kunnen helpen, maar ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen tegen te komen.
Ik ben moeder van een kleuter en werkzaam in de gezondheidszorg (farmacie).
Heb het jaren gedaan, maar ben nu echt aan iets anders toe.
Het liefst zou ik iets maatschappelijks willen doen, SPH of MWD.
Alleen vind ik 4 jaar opleiding heel erg lang duren.
Zeker de combinatie met kind lijkt me zwaar.
Zijn er vergelijkbare opleidingen in de maatschappelijnke zorg die
niet zo pittig zijn? Het liefst zou ik met allochtonen willen werken/begeleiden...
Iemand suggesties/tips?
Alvast bedankt!

dinsdag 8 september 2009 om 22:49
dinsdag 8 september 2009 om 23:00

woensdag 9 september 2009 om 08:32
quote:boomgaert schreef op 08 september 2009 @ 22:55:
Bofkont nogeensdan...met SPH kun je alle kanten op, het is een hele breede opleiding...
Als mijn zoontje 'ouder' is zou ik het ook wel erg graag willen doen.
Weet ik, en je kunt het ook in deeltijd, maar dan moet je dus al een baan hebben in het werkveld, geloof ik.
Ik bedoelde meer tav andere opleidingen, wat betreft het aansluiten op een vacature, aangezien je al aangad SPH te lang te vinden.
Bofkont nogeensdan...met SPH kun je alle kanten op, het is een hele breede opleiding...
Als mijn zoontje 'ouder' is zou ik het ook wel erg graag willen doen.
Weet ik, en je kunt het ook in deeltijd, maar dan moet je dus al een baan hebben in het werkveld, geloof ik.
Ik bedoelde meer tav andere opleidingen, wat betreft het aansluiten op een vacature, aangezien je al aangad SPH te lang te vinden.
woensdag 9 september 2009 om 08:50
Je zou eventueel een avondopleiding kunnen doen. Je zou ook een SPW opleiding kunnen doen. Maar ik zou voor mijzelf een prioriteiten lijstje maken. Wat wil je? Snel klaar zijn met de opleiding of mindere werkdruk vanwege de opleiding. Je kan, zeker als studerende moeder (ik was er 1 ) verlenging krijgen en zo lekker op je eigen tempo studeren en moederen.
Succes!
Succes!
woensdag 9 september 2009 om 09:38
Ik heb net MWD afgerond, naast fulltime werken. Is te doen maar kost je soms een deel van je sociale leven. Hiervoor heb ik SPW afgerond en daarvoor Sociale Dienstverlening (SD). SD vond ik een mooie voorloper op MWD. En ik heb dit in 2 jaar gedaan en daarnaast werkte ik gewoon. Misschien is dat iets voor je omdat het minder zwaar is. Succes!
woensdag 9 september 2009 om 17:28
quote:twurly schreef op 08 september 2009 @ 23:00:
Deze tip wil ik je niet onthouden:
http://www.studerendemoeders.nl/Bedankt, deze nieuw gelanceerde instantie ken ik.
Deze tip wil ik je niet onthouden:
http://www.studerendemoeders.nl/Bedankt, deze nieuw gelanceerde instantie ken ik.
woensdag 9 september 2009 om 17:30
quote:toffifee schreef op 09 september 2009 @ 07:13:
Boomgaert, SPH is een opleiding die je werkend en lerend kunt doen. Klinkt het dan al wat positiever?
Ja, klopt...maar moet je daarnaast een full-Time baan hebben?
Ik zal eens informeren hoeveel het minimaal aantal uren moet werken om die opleiding te mogen volgen...
Boomgaert, SPH is een opleiding die je werkend en lerend kunt doen. Klinkt het dan al wat positiever?
Ja, klopt...maar moet je daarnaast een full-Time baan hebben?
Ik zal eens informeren hoeveel het minimaal aantal uren moet werken om die opleiding te mogen volgen...
woensdag 9 september 2009 om 17:35
quote:micnick schreef op 09 september 2009 @ 09:38:
Ik heb net MWD afgerond, naast fulltime werken. Is te doen maar kost je soms een deel van je sociale leven. Hiervoor heb ik SPW afgerond en daarvoor Sociale Dienstverlening (SD). SD vond ik een mooie voorloper op MWD. En ik heb dit in 2 jaar gedaan en daarnaast werkte ik gewoon. Misschien is dat iets voor je omdat het minder zwaar is. Succes!Bedoel je, MWD is minder zwaar of die andere mbo opleidingen??
Ik heb net MWD afgerond, naast fulltime werken. Is te doen maar kost je soms een deel van je sociale leven. Hiervoor heb ik SPW afgerond en daarvoor Sociale Dienstverlening (SD). SD vond ik een mooie voorloper op MWD. En ik heb dit in 2 jaar gedaan en daarnaast werkte ik gewoon. Misschien is dat iets voor je omdat het minder zwaar is. Succes!Bedoel je, MWD is minder zwaar of die andere mbo opleidingen??

donderdag 10 september 2009 om 21:05
Hier in de Randstad wordt deze mogelijkheid ook gegeven, Tofifee...
De lessen worden altijd s'avonds gegeven en dan heb ik geen oppas. Ik wil mijn kind ook niet aan een vreemde overlaten (betaald oppas). Dillemma!
Om geld hoef ik mij gelukkig niet druk te maken, dus dat komt goed...
In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik ga een afspraak maken met het CWI, misschien dat zij mij verder kunnen helpen.
De lessen worden altijd s'avonds gegeven en dan heb ik geen oppas. Ik wil mijn kind ook niet aan een vreemde overlaten (betaald oppas). Dillemma!
Om geld hoef ik mij gelukkig niet druk te maken, dus dat komt goed...
In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik ga een afspraak maken met het CWI, misschien dat zij mij verder kunnen helpen.
zaterdag 12 september 2009 om 20:43
Je kan eens kijken bij NCOI.
Studeren is daar goed te combineren met je werk. Je volgt dan 1 avond of 1 x per 2 weken in het weekend een dag les. Een volledige Bachelor is opgezet uit 3 jaar en geen 4 op reguliere hogescholen. Ook kan je bijvoorbeeld de opleiding een jaar verschuiven enz..
De opleiding moet wel werkgerelateerd zijn zodat je je werk als een soort stage kan inbrengen. Wel is het een stuk duurder. Een volledige Bachelor kost 10000 euro. Wel kan je het via je werk laten lopen. Zij schieten het voor en krijgen ongeveer 8000 terug van de belasting. Dus dan valt de rest van de kosten wel mee.
Studeren is daar goed te combineren met je werk. Je volgt dan 1 avond of 1 x per 2 weken in het weekend een dag les. Een volledige Bachelor is opgezet uit 3 jaar en geen 4 op reguliere hogescholen. Ook kan je bijvoorbeeld de opleiding een jaar verschuiven enz..
De opleiding moet wel werkgerelateerd zijn zodat je je werk als een soort stage kan inbrengen. Wel is het een stuk duurder. Een volledige Bachelor kost 10000 euro. Wel kan je het via je werk laten lopen. Zij schieten het voor en krijgen ongeveer 8000 terug van de belasting. Dus dan valt de rest van de kosten wel mee.
zaterdag 12 september 2009 om 20:46