Werk & Studie alle pijlers

Wie kan mij studieadvies geven?

08-09-2009 22:37 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

JA, het CWI zou mij bij een studiekeus kunnen helpen, maar ik hoop hier wat ervaringsdeskundigen tegen te komen.

Ik ben moeder van een kleuter en werkzaam in de gezondheidszorg (farmacie).

Heb het jaren gedaan, maar ben nu echt aan iets anders toe.

Het liefst zou ik iets maatschappelijks willen doen, SPH of MWD.

Alleen vind ik 4 jaar opleiding heel erg lang duren.

Zeker de combinatie met kind lijkt me zwaar.

Zijn er vergelijkbare opleidingen in de maatschappelijnke zorg die

niet zo pittig zijn? Het liefst zou ik met allochtonen willen werken/begeleiden...

Iemand suggesties/tips?

Alvast bedankt!
Je kan misschien kijken of er opleidingen zijn die je verkort kunt volgen?
Hoe bedoel je? SPH bijvoorbeeld kun je toch niet verkorten?
Afhankelijk van je vooropleiding(en) kun je sommige studies verkort volgen.

Ik weet niet of dat ook voor SPH geldt en ik weet ook niet wat diploma('s) jij hebt, maar dat zou je eens kunnen uitzoeken.
Ik heb SPH gedaan voltijd.

Ik denk dat duur van de opleiding ook te maken heeft met het niveau.

Weet geen opleidingen voor je.

Maar voor je naar een opleiding zoekt, kijk eerst even welke opleiding je voor welke functie nodig hebt, zodat je ook niet bedrogen uitkomt bij solliciteren.
Oh, op die manier...nee, helaas geen vrijstellingen voor mij.

Ik werk nu in de gezondheidszorg...
Bofkont nogeensdan...met SPH kun je alle kanten op, het is een hele breede opleiding...

Als mijn zoontje 'ouder' is zou ik het ook wel erg graag willen doen.
Deze tip wil ik je niet onthouden:

http://www.studerendemoeders.nl/
Boomgaert, SPH is een opleiding die je werkend en lerend kunt doen. Klinkt het dan al wat positiever?
quote:boomgaert schreef op 08 september 2009 @ 22:55:

Bofkont nogeensdan...met SPH kun je alle kanten op, het is een hele breede opleiding...

Als mijn zoontje 'ouder' is zou ik het ook wel erg graag willen doen.

Weet ik, en je kunt het ook in deeltijd, maar dan moet je dus al een baan hebben in het werkveld, geloof ik.

Ik bedoelde meer tav andere opleidingen, wat betreft het aansluiten op een vacature, aangezien je al aangad SPH te lang te vinden.
Je zou eventueel een avondopleiding kunnen doen. Je zou ook een SPW opleiding kunnen doen. Maar ik zou voor mijzelf een prioriteiten lijstje maken. Wat wil je? Snel klaar zijn met de opleiding of mindere werkdruk vanwege de opleiding. Je kan, zeker als studerende moeder (ik was er 1 ) verlenging krijgen en zo lekker op je eigen tempo studeren en moederen.

Succes!
Ik heb net MWD afgerond, naast fulltime werken. Is te doen maar kost je soms een deel van je sociale leven. Hiervoor heb ik SPW afgerond en daarvoor Sociale Dienstverlening (SD). SD vond ik een mooie voorloper op MWD. En ik heb dit in 2 jaar gedaan en daarnaast werkte ik gewoon. Misschien is dat iets voor je omdat het minder zwaar is. Succes!
quote:twurly schreef op 08 september 2009 @ 23:00:

Deze tip wil ik je niet onthouden:

http://www.studerendemoeders.nl/Bedankt, deze nieuw gelanceerde instantie ken ik.
quote:toffifee schreef op 09 september 2009 @ 07:13:

Boomgaert, SPH is een opleiding die je werkend en lerend kunt doen. Klinkt het dan al wat positiever?

Ja, klopt...maar moet je daarnaast een full-Time baan hebben?

Ik zal eens informeren hoeveel het minimaal aantal uren moet werken om die opleiding te mogen volgen...
quote:micnick schreef op 09 september 2009 @ 09:38:

Ik heb net MWD afgerond, naast fulltime werken. Is te doen maar kost je soms een deel van je sociale leven. Hiervoor heb ik SPW afgerond en daarvoor Sociale Dienstverlening (SD). SD vond ik een mooie voorloper op MWD. En ik heb dit in 2 jaar gedaan en daarnaast werkte ik gewoon. Misschien is dat iets voor je omdat het minder zwaar is. Succes!Bedoel je, MWD is minder zwaar of die andere mbo opleidingen??
Boomgaert, waar woon je? Ik weet dat Siza Dorp Groep in Arnhem werkt met SPH-ers die werken en leren tegelijk!

Hoe oud ben je? Heb je nog recht op studiefinanciering (tot je 34 kan dat geloof ik)?
Hier in de Randstad wordt deze mogelijkheid ook gegeven, Tofifee...

De lessen worden altijd s'avonds gegeven en dan heb ik geen oppas. Ik wil mijn kind ook niet aan een vreemde overlaten (betaald oppas). Dillemma!

Om geld hoef ik mij gelukkig niet druk te maken, dus dat komt goed...

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik ga een afspraak maken met het CWI, misschien dat zij mij verder kunnen helpen.
quote:boomgaert schreef op 09 september 2009 @ 17:35:

[...]

Bedoel je, MWD is minder zwaar of die andere mbo opleidingen??Nee, dat zal wel vreemd zijn he. SD is een mooie voorloper op MWD, dat staat er.
Je kan eens kijken bij NCOI.

Studeren is daar goed te combineren met je werk. Je volgt dan 1 avond of 1 x per 2 weken in het weekend een dag les. Een volledige Bachelor is opgezet uit 3 jaar en geen 4 op reguliere hogescholen. Ook kan je bijvoorbeeld de opleiding een jaar verschuiven enz..

De opleiding moet wel werkgerelateerd zijn zodat je je werk als een soort stage kan inbrengen. Wel is het een stuk duurder. Een volledige Bachelor kost 10000 euro. Wel kan je het via je werk laten lopen. Zij schieten het voor en krijgen ongeveer 8000 terug van de belasting. Dus dan valt de rest van de kosten wel mee.
Kleine toevoeging:

Je kan ook eerst een 1 - jarige opleiding doen. Bijvoorbeeld HBO maatschappelijk werk. Dat is zeg maar een soort Propedeusefase die je dan behaal. Mocht dat bevallen kan je je altijd inschrijven voor de rest en dan heb je in ieder geval al een papiertje om op je CV te zetten.
alleen naar school gaan voor je p? dat lijkt me zonde van het geld, en je cv zal daardoor echt niet in waarde stijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven