Werk & Studie alle pijlers

wie o wie weet waar ik moet beginnen

10-03-2009 07:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik zou graag na een aantal jaar full-time moeder te zijn geweest weer aan de slag gaan.

mijn jongste gaat over een paar maanden naar de basisschool,

ik wil me nu alvast gaan voorbereiden, miss wat (opfris)cursussen doen enz enz.

nu is het zo dat ik op mijn leeftijd (30) ook als herintreder word gezien!

wie heeft er tips???

waar/hoe kan ik als jonge herintreedster het best beginnen om straks als mijn jongste op school zit weer aan een leuke baan te komen?

alvast bedankt
Tja, ik weet niet wat je hiervoor gedaan hebt en wat voor opfriscursussen dat zouden moeten zijn.

Maar als je iets administratiefs wilt gaan doen lijkt me een cursus Powerpoint, Excel en eventueel Word niet overbodig.
Misschien kun je eens bij de gemeente (en het CWI/nu UWV Werkbedrijf) informeren naar een zogenaamd NUG-traject. NUG staat voor Niet Uitkerings Gerechtigd. De gemeente biedt (bood?) namelijk speciale begeleidingstrajecten aan aan herintreders. Juist bedoeld voor mensen in jouw situatie. Dan kom je in contact met een NUG-consulent (ik vermoed verbonden aan Sociale Zaken) die je dan verder kan helpen.

In ieder geval: veel succes!
Het is natuurlijk wel handig als je eerst wat informatie geeft over wat je in het verleden hebt gedaan (werk) en wat je daadwerkelijk op dit moment aan vaardigheden beheerst.

Bijvoorbeeld: Kan je goed overweg met alle officeprogramma's? Wat is je opleiding, je werkervaring etc? Wat zijn je wensen, fulltime, parttime (1, 2, 3, 4 dagen), soort werk etc..

Als je dit hier niet meldt kan er weinig zinnig advies gegeven worden...
quote:zon30 schreef op 10 maart 2009 @ 07:51:

ik zou graag na een aantal jaar full-time moeder te zijn geweest weer aan de slag gaan.

mijn jongste gaat over een paar maanden naar de basisschool,

ik wil me nu alvast gaan voorbereiden, miss wat (opfris)cursussen doen enz enz.

nu is het zo dat ik op mijn leeftijd (30) ook als herintreder word gezien!

wie heeft er tips???

waar/hoe kan ik als jonge herintreedster het best beginnen om straks als mijn jongste op school zit weer aan een leuke baan te komen?

alvast bedankt

Je BENT ook herintreder, dus dat zit alvast goed.

Even rekenen, als je op je 30e "enkele jaren" niet gewerkt hebt, vanwege kinderen naar de basisschool, en je bent gestopt met werken bij je eerste kind, dan heb je pakweg sinds je 25e niet meer gewerkt. Dan heb je ofwel nauwelijks gewerkt, ofwel niet heel veel tijd aan opleiding besteed.

In het eerste geval: goede opleiding, nauwelijks ervaring, zou ik me richten op zorgen dat je in ieder geval theoretisch bij bent in je vak.

In het tweede geval: beperkte opleiding, wel ervaring, zou ik vooral proberen of je netwerk nog bestaat of geactiveerd kan worden. Dus oude werkgever eens opzoeken, kijken of je nog contacten met oud-collega's kan ophalen, dat soort dingen.
Je kunt toch gewoon gaan solliciteren?

Ik ben ook een aantal jaren thuis gebleven bij mn kinderen, maar na een gewoon sollicitatiegesprek weer begonnen met werken, zonder enig probleem op een MBO niveau, wat ik ook deed voordat ik stopte met werken.
kijk inderdaad of je computervaardigheden nog up to date zijn !!!

Ik ben eind 2007 heringetreden na 12 jaar thuis te zijn geweest voor de kinderen, ik heb met destijds bij alle uitzendbureaus gemeld en dat heeft toen heel snel vruchten afgeworpen en binnen 5 weken was ik aan de slag, verder kun je je cv plaatsen op allerlei vacaturesites.

Veel succes met solliciteren !!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven