Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
@hangmat gefeliciteerd

@Tonks duim voor je
Such a beautiful place to be with Friends.
@Hangmat proficiat! Ik moet nog 1 week wachten op de uitslag, maar normaal ben ik op alle vakken geslaagd!
Alle reacties Link kopieren
Twijfel slaat hier toe, nu ik sinds een maand weer in de kinderopvang werk, kom ik steeds vaker tot de conclusie, dat ik dit eigenlijk veel leuker vind dan voor de klas staan.

1 van de dingen die ik terug kreeg van mijn stage, was ook dat ik boven de kinderen moet staan en niet hun vriend moet willen zijn. Iets wat je in de kinderopvang wel veel meer bent.

Ik twijfel nu of ik zal switchen naar een richting in de pedagogiek.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat ik aan switchen denk als het even moeilijk is. Het kan een goed idee zijn om te switchen, maar zorg dat het geen makkelijke uitweg is. Vroeg of laat loop je in je nieuwe opleiding weer tegen moeilijke punten aan. Ervaringsdeskundige hief 🙃




Ik ben aangenomen 😁
Het Viva forum is papaja.
Alle reacties Link kopieren
NymphadoraTonks schreef:
30-06-2019 12:57
Mijn ervaring is dat ik aan switchen denk als het even moeilijk is. Het kan een goed idee zijn om te switchen, maar zorg dat het geen makkelijke uitweg is. Vroeg of laat loop je in je nieuwe opleiding weer tegen moeilijke punten aan. Ervaringsdeskundige hief 🙃




Ik ben aangenomen 😁
Dat is ook waarom ik twijfel, maar over de teleurstelling van mijn stage ben ik aardig heen. Merk gewoon, dat ik spelend dingen leren, veel leuker vind dan voor een klas staan. Wil zeker niet stoppen met leren, maar vraag me wel af of pedagogiek niet beter bij me past.

Gefeliciteerd!
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde hetzelfde zeggen als NymphadoraTonks. Als je écht denkt dat het beter bij je past, dan moet je het doen. Maar zorg dat het geen vlucht is.

Gefeliciteerd Nymphadora!!
Morgen begin ik met mijn nieuwe baan! :-D (en daarmee ook opleiding). Eerst twee introductiedagen en dan begint het woensdag echt.
Ik ben net gestart met Rechtsgeleerdheid aan de OU en doe 1 vak tegelijk, dus dit is wel een meerjarenplan... maar ik vind het echt héél erg leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
30-06-2019 13:33
Ik ben net gestart met Rechtsgeleerdheid aan de OU en doe 1 vak tegelijk, dus dit is wel een meerjarenplan... maar ik vind het echt héél erg leuk :)
Welkom bij de club!
Such a beautiful place to be with Friends.
Dankjewel!
Meteen maar vertellen dat ik echt iets heel doms heb gedaan... wekenlang hard gestudeerd, maar vergeten in te schrijven voor het tentamen dat over 2 weken zal zijn... dus nu mag ik in november pas... :(
Ik kan nu wel bezig met andere vakken, maar zucht, ik baal van mezelf
Alle reacties Link kopieren
Hangtiet schreef:
30-06-2019 17:04
Dankjewel!
Meteen maar vertellen dat ik echt iets heel doms heb gedaan... wekenlang hard gestudeerd, maar vergeten in te schrijven voor het tentamen dat over 2 weken zal zijn... dus nu mag ik in november pas... :(
Ik kan nu wel bezig met andere vakken, maar zucht, ik baal van mezelf
Beginnersfoutje. En je weet wel zeker dat je de stof goed beheerst met leren, sudderen en nog eens leren.
Het Viva forum is papaja.
LoveDobby schreef:
28-06-2019 21:01
Twijfel slaat hier toe, nu ik sinds een maand weer in de kinderopvang werk, kom ik steeds vaker tot de conclusie, dat ik dit eigenlijk veel leuker vind dan voor de klas staan.

1 van de dingen die ik terug kreeg van mijn stage, was ook dat ik boven de kinderen moet staan en niet hun vriend moet willen zijn. Iets wat je in de kinderopvang wel veel meer bent.

Ik twijfel nu of ik zal switchen naar een richting in de pedagogiek.
anderen hadden het al gezegd, maar denk zeker goed na. Kun je geen aanvullende vakken volgen? Zodat je het straks beiden hebt?
@nymphadora: gefeliciteerd

@hangtiet: oeps, dat zul je de volgende keren niet meer vergeten denk ik.
De uitslag is binnen: op alle vakken geslaagd! 1ste bachelor geneeskunde gehaald, nog 5 jaar te gaan! Maar nu even vakantie! Ik ben zo blij!

@Nympha: gefeliciteerd!
@hangtiet: oeps dit zou mij ook kunnen overkomen. Maar foutje moet kunnen (baas ;) ) die zul je niet opnieuw maken! Maar bekijk het zo: nu heb je extra tijd en kan je nog hogere punten halen :)
Alle reacties Link kopieren
MissOnigiri gefeliciteerd🎉🎉🎉
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Net een gesprek op schoolgegaan. Omdat mijn niet gehaalde competenties niet direct te maken hebben met de groep waar ik voorstond, mag ingewoond door. Ik moet deze competenties dan wel alsnog halen tijdens de volgende stage en krijg extra voortgangsgesprekken.
Such a beautiful place to be with Friends.
o dat is denk ik wel heel fijn nieuws Dobby. Dus in principe heb je geen of nauwelijks vertraging?
@missonigiri: gefeliciteerd. Goed zeg.
Alle reacties Link kopieren
mavelle schreef:
01-07-2019 11:52
o dat is denk ik wel heel fijn nieuws Dobby. Dus in principe heb je geen of nauwelijks vertraging?
Waarschijnlijk niet nee.
Such a beautiful place to be with Friends.
MissOnigiri schreef:
01-07-2019 10:58
De uitslag is binnen: op alle vakken geslaagd! 1ste bachelor geneeskunde gehaald, nog 5 jaar te gaan! Maar nu even vakantie! Ik ben zo blij!
Whooo gefeliciteerd!!!
Uuuugh mijn studieboek is niet geleverd vandaag. Fuckin Dpd
Alle reacties Link kopieren
MissOnieGiri gefeliciteerd! Lekker zeg! Goed bezig!

Balen Hangtiet (goeie naam...). Maar het kan erger hoor! Ik krijg pas een week voor m'n eerste lesdag m'n boekenlijst 🤪.

Ik ben eindelijk door de hele inschrijvingsprocedure heen. Er moest heel wat heen en weer tussen opleiding en werkgever etc voor het rond was. Kreeg net een mail dat ik m'n collegekaart kan ophalen. Wel een voordeel dat ik als 'student' (van 41...)ineens korting krijg op van alles. Superleuk.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd iedereen die alles hebben behaald!

Hier ben ik die dacht slim te zijn om een poos terug alle boeken alvast via mp te kopen om geld uit te sparen.. #ocd als ik ergens aan begin of naar toe werk moet ik alles al compleet hebben. Maar ook mijn boekenlijst is pas tegen t begin van het jaar pas beschikbaar.. Welke boeken heb je dan gekocht Zeikmatras? Ja de boeken van het eerste jaar van 2018/2019 :@@: :facepalm: :P
Dank jullie wel allemaal! @Dobby dat is goed nieuws! Ik zat toch wat in met jou.

@zeikmatras hopelijk kan je sommige boeken toch gebruiken. Kan je ze nog retourneren?
Alle reacties Link kopieren
Zeikmatras schreef:
04-07-2019 23:15
Gefeliciteerd iedereen die alles hebben behaald!

Hier ben ik die dacht slim te zijn om een poos terug alle boeken alvast via mp te kopen om geld uit te sparen.. #ocd als ik ergens aan begin of naar toe werk moet ik alles al compleet hebben. Maar ook mijn boekenlijst is pas tegen t begin van het jaar pas beschikbaar.. Welke boeken heb je dan gekocht Zeikmatras? Ja de boeken van het eerste jaar van 2018/2019 :@@: :facepalm: :P
Waarschijnlijk zal de lijst niet veel veranderen, misschien de druk, maar vaak kan je ze toch wel gebruiken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Met de opleiding HBO Directiesecretaresse, voel ik mij weer even student. Dus weer achter een dik boek Handboek Secretaresse Assistent waarvan ongeveer de helft (maar niet aaneengesloten) examenstof vormt voor het examen Officemanagement die ik in augustus geboekt heb.

Het is ook nieuw voor mij om weer in een klas te zitten met 4 medestudenten en een docent. Maar die studenten doen niet dezelfde richting maar Officemanagement is de gemeenschappelijke deelopleiding. Een student zei dat ze leidinggevende wil worden. De andere was al directiesecretaresse maar had nog geen diploma.

Na het examen in augustus is er nog even niets. In oktober is er een tweede deelopleiding van de overkoepelende opleiding. Dat is Projectmatig werken.

Ik was op zoek naar een aantal administratieve vaardigheden maar kon niet direct plaatsen welke cursus daarbij zou horen. Ik kom uit bij directiesecretaresse. Ergens verbaast het mij wel waarom slechts 1 % van secretaresses man is, en 99 % vrouw. In België liggen de verhoudingen toch iets anders: 15 % man, 85 % vrouw. Ik heb niet de ambitie om van 1 %, 2 % te maken, haha!! :D
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven