Werk & Studie alle pijlers

Wij gaan weer naar school!

08-05-2019 09:39 421 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een scholingsloopbaan en carrière vol omzwervingen ga ik in september beginnen met een duale HBO opleiding tot verpleegkundige.
Het lijkt me heel erg leuk om met mensen te forummen over het combineren van studeren / kinderen / werk. Dus begin je ook binnenkort met een studie of ben je al begonnen kom dan hier mee schrijven!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn collegekaart ontvangen. Nu wordt het wel heel erg echt allemaal!
Alle reacties Link kopieren
PhiIae schreef:
05-08-2019 19:49
School is hier inmiddels in volle gang en ik ben gesloopt :$

Werken en studeren is te combineren maar zwaar. Ik denk ook dat ik weer even in het studeer ritme moet komen.
Herkenbaar, hier helemaal.geen vakantie gehad officieel 2 weken vrij van werk nu net aan herstellen van de zomer griep.leren voor 3 herexamens die ik volgende week heb plus mijn portfolio afronden met.10.tallen opdrachten.yep.studeren en werken is zwaar...

Je zal zeker weer in de ritme moeten komen.
Hoi allemaal!

Niet alles teruggelezen maar zou graag meeschrijven.

Wegens psychische problemen heb ik mijn hbo opleiding logopedie in jaar 3 moeten staken. Jarenlang ben ik zoekende geweest wat ik dan wel aankon. 3,5 jaar geleden ben ik gaan werken. Na 2 jaar kon ik daar niet blijven en ben ik ergens anders gaan werken. Eerst als inhuurkracht via een uitzendbureau en vanaf april dit jaar in vaste dienst met vast contract (fulltime). Hoewel ik mijn baan en werkgever geweldig vind, zou ik graag toch een opleiding willen afronden. Dan heb ik ook meer kansen om door te groeien binnen het bedrijf waar ik voor werk.
In overleg met mijn werkgever begin ik 2 oktober met de associate degree Bedrijfskunde. Ik kies voor associate degree omdat ik 2 jaar beter te overzien vind dan 4 jaar. En met mijn associate degree titel kan ik altijd instromen in jaar 3 van de bachelor bedrijfskunde.

Thuissituatie speelt hier ook een rol in. Ik ben 29, samenwonend en mijn vriend en ik willen ook graag een gezin. Nu dus eerst lekker 2 jaar aan de studie.

Heel veel succes iedereen!
Mag ik ook meeschrijven, ook al heb ik mij (helaas) nog niet in kunnen schrijven voor de opleiding die ik wil gaan doen?

Voorgeschiedenis:
Grafisch technische opleiding gedaan en in de grafische industrie gaan werken tot ik jaren terug op straat kwam te staan door een faillissement. In paniek toen heel gauw een andere baan buiten de grafische industrie gevonden. En hoewel het geen verkeerde baan is, kom ik er nu wel achter dat ik toen eigenlijk het traject had moeten doen waar ik nu in zit, dan was het allemaal makkelijker gegaan. Maar ik had twee jonge kinderen, stond er alleen voor en had wel een hypotheek die ik moest betalen.

Ik heb het niet meer naar mijn zin op mijn werk, kom er achter dat ik niet op mijn plek zit. En wat dan?
Twee gesprekken met een loopbaancoach gehad, verschillende testen gedaan en vervolgens op het idee gekomen om weer een opleiding te gaan doen om mij om te laten scholen. Opleiding wordt maar op 1 plek in Nederland gegeven en is in deeltijd. Ik zou dit met wat hulp van mijn huidige werkgever kunnen doen, alleen gaat die niet akkoord helaas. Tja, als het werk dan niet wil veranderen, dan moet ik zelf maar veranderen!
Nu bezig met het zoeken naar een nieuwe baan, wel een baan van het type dat ik nu al doe. Maar wel parttime ipv fulltime zodat ik het kan combineren met de opleiding. Ik heb wat op het oog, morgen hoop ik waarschijnlijk een stapje verder te zijn. Echter heb wel een opzegtermijn en de opleiding begint al begin september. Dus als het tegen zit kan ik pas volgend jaar beginnen...

Aan de ene kant baal ik er van. Aan de andere kant geeft het mij wel meer tijd om uit te zoeken of het écht bij mij past en hobbymatige cursussen in die richting te doen. Ik heb een paar scholen gebeld met de vraag of ik een keer een dag mag meelopen om te kijken wat het werk precies in houd en hoe zo'n dag er uit ziet, daar krijg ik begin volgend schooljaar antwoord op,

Mensen die het horen zeggen wel allemaal dat zij mij het echt zien doen, dat het helemaal bij mij past. Loopbaancoach zei ook dat zij het niet beter had kunnen bedenken gezien de uitslagen van de testen die ik had gemaakt. (Ik had het al bedacht voordat ik de uitslag van de testen kreeg)

Maar het geeft mij ook tijd om te bedenken hoe ik het in pas in mijn huidige leven. Ineens een HBO opleiding doen na twintig jaar niet meer naar school te zijn geweest zal ook weer wennen zijn namelijk!

Maar wie weet als ik aangenomen wordt, ik heb nog vrije dagen over kan ik die misschien opnemen zodat ik toch die eerste periode kan overbruggen en ik toch dit jaar al aan de opleiding kan beginnen......?!

O ja, de opleiding die ik wil gaan volgen is Leraar Nederlandse Gebarentaal/tolk.
Alle reacties Link kopieren
Jaaaaaa het schooljaar is begonnen!
Vandaag mijn introductie dag gehad. Gemêleerd gezelschap. Natuurlijk weer grotendeels vrouwen. Jammer wel hoor. Kennismaking met mijn studiegroep, uitleg over de opleiding en het lesprogramma voor de komende tijd.
Het duizelde me een beetje aan het einde van de dag. Wel drie soorten digitale leeromgevingen waar ik m'n weg in moet gaan vinden.
Ik moet nu gaan nadenken of ik deel wil nemen aan de assessments I'm te kijken of ik op basis van werkervaring vrijstellingen kan krijgen . Dat assessment is ook een grote inspanning dus even goed afwegen of het voor mij de moeite is.
Op m'n werk ben ik nu ook begonnen met m'n nieuwe functie als eerst verantwoordelijke van m'n afdeling dus dat valt mooi samen.
Hoe is het met jullie? Ook van start gegaan?
@Hangmat heel leuk! Bij mij duurt het nog wel even :-(
Kijk voor de vrijstellingen naar het aantal studiepunten. Een vakje van 3 kan je best verkrijgen maar vanaf 6 kan het zijn dat je toch nieuwe en best handige dingen bijleert. Of je kan de vrijstelling krijgen, naar de lessen gaan en de handboeken lezen maar hoef je geen examen af te leggen. Dat ga ik doen voor 1 vak (3 studiepunten) dit jaar
Alle reacties Link kopieren
Maandag begint het voor mij ook de school weer. Zag dat ik al huiswerk heb, dus mag van het weekend al aan de studie.

Baal alleen, dat ik nog steeds geen stageplek toegekend heb gekregen, zou a.s. dinsdag al stage moeten lopen, hoop dat het morgen geregeld is, klasgenoot had bericht gehad dat ze er hard mee bezig zijn. (Sommige weten het al 8 weken)
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik ga dit weekend niets doen aan de studie. Ben geveld door de griep en ondanks dat heb ik toch doorgewerkt/gestudeerd thuis om niet teveel achter te raken. Dit weekend ga ik niets doen en herstellen.
Alle reacties Link kopieren
Ha ik had ook gisteren de introductie dag, lang want twee werkplaats cursussen erachteraan, dus na 9 uur pas klaar.
Maar wel erg leuk, ook heel gemêleerd gezelschap maar allemaal dezelfde passie en heel gemotiveerd om het te gaan doen. Ook meteen het rooster voor het hele jaar gekregen, ziet er goed uit!
Ik heb er echt zin in! Aanstaande donderdag beginnen we echt.
leuk zeg! Ik heb maandag mijn eerste online bijeenkomst voor mijn eerste cursus. Heb er echt zin in. Moet al flink wat huiswerk maken vooral artikelen lezen e.d. dus daar ben ik maar vast aan begonnen.
Een online bijeenkomst, hoe moet ik me dat voorstellen?

Wat leuk dat jullie al begonnen zijn!

Net gelezen dat het dak van 1 van de aula's van onze universiteit (antwerpen) naar beneden gekomen is... net gerenoveerd! Als kind droom je altijd dat er zoiets gebeurt maar nu ben ik vooral blij dat het tijdens de vakantie is gebeurd.
Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Ik wil ook zo graag beginnen!! Maar moet helaas nog ruim een maand wachten. Wel heb ik nu toegang tot de online leeromgeving. Dat ziet er eigenlijk prima uit. En ik verwacht de eerste studiemateriaal ergens komende week.
We beginnen met de module Management en Organisatie. Spannend, heb daar op de middelbare school ook wel een en ander van meegekregen maar da's al een tijd geleden! Nu werk ik in een ander werkveld maar het heeft wel raakvlakken met elkaar.

Voor deze opleiding begint moet ik nog even mijn PRINCE2 certificering afronden. In mei heb ik de foundation gehaald en ben 3 weken geleden op cursus geweest voor de practitioner. Het examen zit ik een beetje voor me uit te schuiven merk ik. Maar wil het toch graag afronden voordat de opleiding begint. Volgende week maar eens inplannen dus.

Heel veel succes allemaal met de start! En veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ik begin ook weer maandag! Heb mijn klasgenoten wel gemist haha, helaas krijgen we een nieuwe mentor daar baal ik een beetje van maar dat komt vast goed
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig net mijn stageplek te horen gekregen, toevallig de school waar ik vroeger altijd de BSO en overblijf voor gedaan heb. Ben benieuwd of ik er nog leerlingen en leraren ken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Ik werk fulltime maar ga een vak volgen op unief via afstandsonderwijs. Het is al 5 jaar geleden dat ik afgestudeerd ben dus vind het spannend... Voel me ergens te oud om te studeren, ik ben moe als ik thuiskom (ben vaak 12u weg van huis). Maar we zullen zien.
Alle reacties Link kopieren
LoveDobby schreef:
30-08-2019 14:40
Gelukkig net mijn stageplek te horen gekregen, toevallig de school waar ik vroeger altijd de BSO en overblijf voor gedaan heb. Ben benieuwd of ik er nog leerlingen en leraren ken.
Wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Nou mijn eerste huiswerk is weer gemaakt, op naar jaar 2.
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de hele middag thuis zitten wachten op m'n studieboeken, maar die zijn niet gekomen.... Zo balen. Ik weet dat ik heel veel moet doen en dit weekend had ik zo lekker veel tijd!
Nu komen ze maandag pas |-)
Alle reacties Link kopieren
Hier is vrijdag ook het collegejaar begonnen met een introductiedag. In eerste instantie zou ik mijn studie in overleg met mijn werkgever combineren met mijn fulltime baan. Toen mijn leidinggevende mijn rooster zag vloog hij volledig in paniek en verbood hij mij alle colleges te volgen. Als gevolg hiervan heb ik dinsdag mijn baan opgezegd. Ik heb een maand opzegtermijn en momenteel dikke ruzie over wat ik nog wel en niet ga afronden en wanneer ik er ga zijn voor overdrachten.
Alle reacties Link kopieren
Wow Perzikboom! Grote stap, wel stressvol zeg... Met een studie beginnen en dan werkgedoe erbij
Alle reacties Link kopieren
perzikboom6 schreef:
31-08-2019 21:09
Hier is vrijdag ook het collegejaar begonnen met een introductiedag. In eerste instantie zou ik mijn studie in overleg met mijn werkgever combineren met mijn fulltime baan. Toen mijn leidinggevende mijn rooster zag vloog hij volledig in paniek en verbood hij mij alle colleges te volgen. Als gevolg hiervan heb ik dinsdag mijn baan opgezegd. Ik heb een maand opzegtermijn en momenteel dikke ruzie over wat ik nog wel en niet ga afronden en wanneer ik er ga zijn voor overdrachten.
Lekker dan zo’n werkgever. Wel lef hebben je baan opzeggen. Go for your dream 💪💪💪
Such a beautiful place to be with Friends.
Alle reacties Link kopieren
Jemig perzikboom, wat een tegenvaller.
Wel goed dat je opgezegd hebt, op naar de toekomst!
Alle reacties Link kopieren
Wow perzik.idd! Ik zou dat ook het liefst doen ik man dat.financieel.niet jammer genoeg dus maar proberen een andere job te vinden. Was je studie wel in de zelfde richting waar in je werkte bij deze werkgever?
MissOnigiri schreef:
30-08-2019 10:48
Een online bijeenkomst, hoe moet ik me dat voorstellen?
Nog geen idee. Moet inloggen met mijn pc en oordoppen, dus ik denk dat ik alleen de docenten zie maar voor hetzelfde geld moet ik ook webcam aan dat we elkaar zien. Ik ga me er vandaag even in verdiepen en aan man de techniek even vragen en dan morgen ga ik het meemaken :yes:
Jeetje perzikboom, wat een heftige beslissing zo zeg. Bizar hoe dat dan loopt. Goed van je dat je dan toch zo de keuze maakt op te zeggen. Er komt nog wel wat anders op je pad.

@dobby, fijn dat je een stageplek hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven