Werk & Studie alle pijlers

Winkel (niet online) beginnen en combinatie gezin

27-03-2010 22:22 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan mij helpen bij deze keuze in mijn leven. Ik heb de mogelijkheid om een geweldige winkel te beginnen. Dat betekent openeningstijden van maaandagmiddag t/m zaterdag, koopavonden, koopzondagen, beursbezoeken, administratie voeren en waarschijnlijk nog veel meer.

Maarrr, ik heb een gezin, 2 jonge kinderen (3 en 1,5) en een partner die soms 60 uur per week werkt op vrij onregelmatige tijden.

Hoe ga ik dat doen? Ik werk nu 3 dagen per week en zie mijn kinderen dus 4 dagen. Ik breng ze weg maar ben nooit op tijd om ze te halen, dat lukt mijn partner doorgaans wel.

Hoe kan ik deze onderneming beginnen zonder dat ik mijn kinderen moet missen? Is het heel naief om te denken dat ik snel iemand in dienst kan nemen? Zijn er anderen die dit doen en hoe? Ik wil niet dat mijn kinderen 'in de winkel' opgroeien. Help!
Nou heel eerlijk.. Niet!

Het is heel moeilijk als bedrijfsleidster om écht vrij te hebben. Zeker in het beginperiode van de winkel zul je zelf het meest in de winkel staan. Want: hoe betrouwbaar is degene die je aanneemt? Wil je die gelijk de sleutel van je hele toko geven? Je zult het eerst zelf echt goed op gang moeten brengen, en dan kun je de overweging maken om een Ass. bedrijfsleider aan te nemen

Nouja dat kan ook wel gelijk, maar uiteindelijk ben jij hoofdverantwoordelijke en zul jij tijdens de openingstijden bereikbaar moeten zijn!
Het klinkt eerlijk gezegd vrij onmogelijk! Vooral icm je partner die ook veel werkt. Misschien kan je hij tijdelijk (gedeeltelijk) ouderschapsverlof opnemen om de zorg over de kinderen uit handen te nemen? Wat voor winkel is het? En hoe graag wil je dit? Want ik denk dat je wel veel van je (kleine!) kinderen gaat missen...
Kan alleen als je personeel erbij hebt.
Ik schrijf net een reactie op het topic "leidinggeven". Totaal ander verhaal dan de vraag van jou maar ik zou zeggen; nee, niet doen! Hoe verleidelijk het ook is en hoe lang je er ook van droomt.

Ik heb een aantal klussen gedaan als leidinggevende (niet te vergelijken met het runnen van je eigen winkel, was ook een totaal andere branche) maar er zijn wel dergelijk overeenkomsten.

Zo was ik verantwoordelijk voor het pand, het alarm, personeel, klanten etc etc.

Zelf heb ik 3 kinderen, ik werkte onder schooltijd (ideaaaaaal, dacht ik!), maar als de kinderen thuis waren, was ik nog net zo hard aan het werk (maar dan thuis). Ik telefoneerde me een ongeluk en raakte al geirriteerd als een kind om een glaasje limonade vroeg. Ik voelde me te verantwoordelijk misschien maar het was ook gewoon een erg drukke baan. Met een eigen zaak, lijkt me dat nog meer ! Ik werd verschillende keren mijn bed uit gebeld omdat het alarm was afgegaan bijvoorbeeld.

Misschien als je kids echt wat ouder zijn (een jaar of 12 ofzo). Lijkt me heel moeilijk als deze mogelijkheid zich voordoet en dan een keus te maken!

Succes! Sal
Hoeveel personeel wil je aannemen en wat doe je met de administratie en de inkoop?
Wat geweldig zulke reacties en ook zo snel. Dat had ik helemaal niet verwacht. Bedankt!

Tja, het is inderdaad een droom! En een hele lastige om los te laten... maar mijn kinderen en partner gaan voor.

Moeilijk hoor want in principe zou ik zo kunnen starten. Pand is geregeld in een winkelcentrum, ondernemersplan in zo goed als klaar, financiering bijna rond en dan komt dus deze onvermijdelijke vraag op de weg. In vergelijking daarmee is zo'n pand regelen en een plan schrijven een peuleschil!

Mijn partner werkt in de bouw. Daar zijn ze helaas nog ver achter wat betreft emancipatie. Parttime werken, vaderschap en werk, het is allemaal uit den boze. Jammer maar daar kunnen wij niets van verwachten.

De conclusie die begint door te dringen is dat ik dit moet loslaten. Wat jammer!!!!!!

Inkoop moet ik zelf doen en de administratie in samewerking met een adminstratiekantoor.
Ik zou me afvragen waarom het een droom is. Wat spreekt je aan aan het hebben van een eigen winkel? dat je eigen baas bent? Contact met klanten? Etc. Wie weet kun je best een baan vinden waar je dit wel in kan vinden, zonder dat het je zoveel tijd vraagt als een winkel.
simpel; dit is niet haalbaar, dat rekensommetje kan je zelf ook maken
Ter aanvulling:) ik ben nu ook leidinggevende en dat is in 3 dagen tijd ook niet altijd makkelijk. De dagen dat ik vrij ben ben ik ook altijd bereikbaar. Dat ben ik wel een beetje gewend.

Als ik nu direct 1 persoon kan aannemen voor 16 uur per week die alleen in de winkel kan staan (ik ben telefonisch bereikbaar) dan is het misschien meer haalbaar denk ik steeds.
maak er een haalbare variant van, (dus toch een internet winkel)
lol, bedankt voor de tip
quote:Emma25 schreef op 27 maart 2010 @ 23:01:

Ter aanvulling:) ik ben nu ook leidinggevende en dat is in 3 dagen tijd ook niet altijd makkelijk. De dagen dat ik vrij ben ben ik ook altijd bereikbaar. Dat ben ik wel een beetje gewend.

Als ik nu direct 1 persoon kan aannemen voor 16 uur per week die alleen in de winkel kan staan (ik ben telefonisch bereikbaar) dan is het misschien meer haalbaar denk ik steeds.

dat is de vrijdagavond, de zaterdag en nog een middag? Heb je geld om een volwassen kracht te betalen of wordt het een 17 jarige schoolverlater of bijbaan voor een student? In de opstartfase ben je heel erg afhankelijk van je personeel. Je moet zeker zijn dat ze de beste service leveren. En natuurlijk moet je zelf alsnog aan de bak om kas op te maken, afsluiten etc.

Daarbij nu een pand en personeel??? Jee wat een risico!!!
Het is je droom, maar die hoeft niet nú uit te komen. Je kunt over een paar jaar ook een winkel beginnen, op dezelfde manier. Als je kinderen wat groter zijn, is het misschien makkelijker. Je kunt er dan met je partner misschien naartoe werken dat hij minder gaat werken. De bouw zal dan een conservatieve bedrijfstak zijn, als niemand daar verandering in brengt, dan blijft dat nóg eeuwig zo.
wat doe je als de kinderen ziek zijn en ze niet naar het KDV mogen? Ledikantje in de winkel?
En wat doe je dan met je administratie en je inkoop, op welke dagen plan je deze, of besteed je dat uit?

Het zal vast wel haalbaar zijn, maar ga dan ook denken aan een au-pair of zo.
Ik begrijp niet dat er nu nog mensen zijn die in het MKB willen starten
Dus je gaat eerst alles regelen (bedrijfsplan, pand e.d.) en dán pas ga je je bedenken dat het toch niet haalbaar is?

Als jij het wilt dan gaat het lukken! En wat is er mis met een hardwerkende moeder? Dat mogen je kinderen toch ook wel zien?

Heb je vriendinnen en familie waar je (qua oppas) op terug zou kunnen vallen? In eerste instantie zal dat op je partner moeten natuurlijk.

Waarom ga je het niet eerst proberen voor minimaal 2 jaar? Dan weet je pas echt of het bevalt.

Nu geef je iets op waarvan je je altijd zal blijven afvragen hoe het nou was...

Ik zou het doen! (mits je alles bedrijfsmatig rondkrijgt natuurlijk)

Je kinderen worden heus niet slechter van een hardwerkende en zelfstandige moeder.
ben zo benieuwd wat de corebusiness zal zijn.....
En een au pair?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:AgentL schreef op 27 maart 2010 @ 23:08:

Dus je gaat eerst alles regelen (bedrijfsplan, pand e.d.) en dán pas ga je je bedenken dat het toch niet haalbaar is?

Als jij het wilt dan gaat het lukken! En wat is er mis met een hardwerkende moeder? Dat mogen je kinderen toch ook wel zien?

Heb je vriendinnen en familie waar je (qua oppas) op terug zou kunnen vallen? In eerste instantie zal dat op je partner moeten natuurlijk.

Terugvallen? Je zoekt in feite een vervangmoeder want je bent 7 dagen per week in touw hoor

Waarom ga je het niet eerst proberen voor minimaal 2 jaar? Dan weet je pas echt of het bevalt.

Omdat je je enorme kosten op de hals haalt die je in 2 jaar niet terug kan verdienen. Even proberen is je even in de schulden steken en een faillissement riskeren

Nu geef je iets op waarvan je je altijd zal blijven afvragen hoe het nou was...

Ik zou het doen! (mits je alles bedrijfsmatig rondkrijgt natuurlijk)

Je kinderen worden heus niet slechter van een hardwerkende en zelfstandige moeder.ik raad het heel erg af, er zijn andere (minder risicovolle) manieren om je droom na te jagen
quote:blijfgewoonbianca schreef op 27 maart 2010 @ 23:10:

En een au pair?een geile poolse deerne
zoek een partner
Ik heb zelf fulltime gewerkt in de zorg en ook bereikbaarheids diensten in de zorg toen mijn kinderen zo klein waren en dat was iets meer dan 40 uur per week en dat brak mij dusdanig op dat ik de zorg vaarwel heb gezegd, werk nog wel haast 50 uur per week, maar van huis uit, geen gezeik met zieke kinderen, huishouden of vakanties ed.
zo ben ik ook begonnen zus. zelfstandig vanuit huis, ook niet altijd makkelijk, maar wel de beste oplossing voor kids en moeder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven