Werk & Studie alle pijlers

Ww aangevraagd en werken?

05-01-2015 19:08 31 berichten
Ik heb vorige week een ww uitkering aangevraagd omdat mijn contract niet verlengd werd. Maar nu heeft mijn leidinggevende aangekondigd dat ik deze week alsnog een/twee halve dagen moet werken, dat terwijl mijn contract al beëindigd is. Dit betekent dat ik alsnog weer een nieuw contract moet krijgen voor alleen deze een/twee halve dagen.

Het is niet dat ik niet wil werken (heb het werk altijd met veel plezier gedaan), maar vind het zo dubbel, dat ik gewoon de neiging heb om niet te gaan werken deze dagen..
Als je geen contract hebt kan jouw voormalige werkgever je ook niet verplichten om te komen werken. En een nieuw contract maken, voor twee halve dagen? Dat lijkt me erg vreemd.
Wat een belachelijk iets! Ik zou voor die 2,5 dag echt niet een nieuw contract gaan tekenen, zeker omdat het vorige niet verlengd is. Ze lossen het maar op daar.
De inkomsten geef je op je inkomstenformulier op en wordt van je WW afgetrokken. Ik zou wel gaan werken, op contract ook al is het dubbel. Vat het niet persoonlijk op. Straks hang je misschien van uitzendbaantjes aan elkaar, dan is het ook op die manier.
Alle reacties Link kopieren
Is gezegd dat je contract beëindigd wordt of is het daadwerkelijk al afgelopen? In dat laatste geval ga je dus niet werken lijkt me, zou idioot zijn.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Wat een rare gang van zaken. Waarom moet je gaan werken terwijl je contract beeindigd is?

Mocht je gaan werken, dan moet je dat via werk.nl doorgeven en dan wordt het ontvangen loon in mindering gebracht op je ww.
Mijn contract is al afgelopen. Dat heb ik ook aangegeven toen hij het deze dagen werken aankondigde, toen kreeg ik als antwoord dat het contract geregeld wordt als ik aanwezig ben..

Hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat ik niet heen ga/wil
quote:Doreia schreef op 05 januari 2015 @ 19:11:

De inkomsten geef je op je inkomstenformulier op en wordt van je WW afgetrokken. Ik zou wel gaan werken, op contract ook al is het dubbel. Vat het niet persoonlijk op. Straks hang je misschien van uitzendbaantjes aan elkaar, dan is het ook op die manier.

Uitzendbanen mogen dan tijdelijk zijn maar ook daar mag je verlangen dat ze je fatsoenlijk behandelen.

Iemand geen contractverlenging geven maar wel verlangen dat die persoon nadat zijn contract beëindigd is nog 2 dagen laten werken vind ik niet fatsoenlijk behandelen. Net zoals ik ziek melden als je nog een week moet ook niet netjes vind.

Grote kans dat haar opvolger een paar dagen later wilde beginnen nou dan zoeken ze het maar uit met die opvolger maar ik ging het personeelsprobleem daar niet meer oplossen.
Ik zou echt niet meer gaan.
In ieder geval niet gaan, voordat er wat op papier staat, dat mag je wel eisen vind ik.
Maak gebruik van de gelegenheid om je chef te vragen of hij zijn netwerk voor je in de gaten wil houden mbt het vinden van een evt andere baan en vraag of hij/zij nog tips heeft. Maak van nood een deugd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Krijg je een nieuw contract? Voor hoeveel uur?

Je kunt gewoon ww aanvragen én dan gaan werken. Je uren geef je op en dan krijg je de rest van de ww. Is nog gunstig ook ,want ww is maar 75% van je loon en je loon is 100% van je loon en de ww kijkt naar het aantal uren, niet naar het inkomen.
quote:gismo72 schreef op 05 januari 2015 @ 19:36:

In ieder geval niet gaan, voordat er wat op papier staat, dat mag je wel eisen vind ik.En dat.
Dat contract is alleen voor deze een/twee halve dagen.
Waarom zou je niet gaan? Met werken heb je meer verdiensten dan met een uitkering en je hebt het werk altijd graag gedaan.

Waarom wordt je contract niet verlengd? Als je eigenlijk een contract voor onbepaalde tijd zou moeten krijgen, moet je opletten. Anders krijg je problemen met je ww uitkering.

Maar anders lijkt het me (zeker in deze arbeidsmarkt) helemaal niet onverstandig om je goede wil te tonen!
Ze zoeken t maar Uit.

Zeg maar dat je al ander werk hebt gevonden.

Inkomen Uit werk wordt niet gekort op ww.

Je moet minimaal 5uur werkloos op een dag zijn om aanspraak te kunnen maken op je ww.

35 uur werk en 5 uur werkloos geeft je 5 uur ww uitkering.

Ww is geen bijstand
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Het is wel via het uitzendbureau, dat had ik er nog niet bij vermeld, het komende contract voor alleen deze dagen zou dan mijn derde contract worden. Het is namelijk al een keer verlengd
quote:happy-daddy schreef op 05 januari 2015 @ 20:14:

Ze zoeken t maar Uit.

Zeg maar dat je al ander werk hebt gevonden.

Inkomen Uit werk wordt niet gekort op ww.

Je moet minimaal 5uur werkloos op een dag zijn om aanspraak te kunnen maken op je ww.

35 uur werk en 5 uur werkloos geeft je 5 uur ww uitkering.

Ww is geen bijstand

Hoe kom je daarbij?
quote:minnimouse schreef op 05 januari 2015 @ 20:17:

[...]

Hoe kom je daarbij?

Omdat ik ook in ww /uitbuitwerk carrousel zit.

Ook als ik 155uur heb gewerkt krijg ik nog steeds die 5 uur betaald
quote:happy-daddy schreef op 05 januari 2015 @ 20:21:

[...]

Omdat ik ook in ww /uitbuitwerk carrousel zit.

Ook als ik 155uur heb gewerkt krijg ik nog steeds die 5 uur betaaldWat bedoel je precies? Als jij een ww uitkering hebt voor, ik noem maar wat, 32 uur en je werkt er hier en daar wat bij, dan moet je dat opgeven en wordt dat ingehouden op je ww. Of bedoel je iets anders?
Stel ik heb een ww uitkering voor 40 uur per week.

Ik werk die week 35 uur , dan krijg ik nog 5 uur ww.

Werk ik 35,5 uur krijg ik GEEN 4,5 uur ww

ww is minimaal 5 uur.
Je krijgt inderdaad pas ww als dat voor vijf uur of meer is, maar het aantal uren dat je werkt wordt wel degelijk gekort op je uitkering hoor.
quote:Thordis2.0 schreef op 05 januari 2015 @ 19:52:

Krijg je een nieuw contract? Voor hoeveel uur?

Je kunt gewoon ww aanvragen én dan gaan werken. Je uren geef je op en dan krijg je de rest van de ww. Is nog gunstig ook ,want ww is maar 75% van je loon en je loon is 100% van je loon en de ww kijkt naar het aantal uren, niet naar het inkomen.Dit, je gaat er sowieso op vooruit. En als je een uitkering hebt aangevraagd ben je verplicht om al het mogelijke te doen om werk te vinden. Je kunt dus gekort worden op je uitkering als je werk weigert dat je wordt aangeboden.
quote:Je krijgt inderdaad pas ww als dat voor vijf uur of meer is, maar het aantal uren dat je werkt wordt wel degelijk gekort op je uitkering hoor.Dan wil ik graag die bepaling zien.
quote:prik schreef op 05 januari 2015 @ 21:14:

[...]

Dit, je gaat er sowieso op vooruit. En als je een uitkering hebt aangevraagd ben je verplicht om al het mogelijke te doen om werk te vinden. Je kunt dus gekort worden op je uitkering als je werk weigert dat je wordt aangeboden.

Ook niet waar.

Dat je alle mogelijke werk moet aannemen is pas na 6 mnd.

In eerste instantie is er alleen een sollicitatieplicht ( 1 per week)

Uiteraard wordt je wel aangemoedigd om te gaan werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven