Werk & Studie alle pijlers

WW-vraagje

22-10-2009 11:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weten jullie toevallig of je je recht op uitkering behoudt als je in zelf in de proeftijd stopt?

Situatie: vriend heeft 2 maanden WW gehad, zit nu in proeftijd, bevalt totaal niet, wil nieuwe baan (maar slechte tijd). Als hij besluit zelf te stoppen daar, kan hij dan aanspraak maken op WW?

Ik vermoed zelf van niet, maar heb weinig verstand van dit soort zaken. Hoop dat jullie kunnen helpen!
quote:frysfamke schreef op 22 oktober 2009 @ 15:46:

Wij hadden bij mijn vorige werkgever ook een soort gelijke situatie. Ik was daar de receptioniste en kreeg een telefoontje van het UWV. Er was daar een man bij hun en die had gezegt dat zijn contract niet verlengt werd en daarom WW wilde. Maar mijn baas wilde hem juist houden. En had ook nooit gezegt hem kwijt te willen. Maar het beviel collega lief zelf niet en dus maakte hij er bij het UWV een praatje van. UWV wilde hem geen uitkering verstrekken en collega kwam woest op het werk. Of ze hem dan niet wilden ontslaan, want hij moest toch ergens van leven? Mijn baas zei: Je kunt van je inkomen leven...Dikke ruzie is het geweest daarzo.

Een lekkere bijkomstigheid... een paar maanden later was het bedrijf failliet... kregen we allemaal WW....

Dat kun je toch ook niet maken?? Erover liegen vind ik volledig uit den boze. Terecht dat hij terug moest naar de werkgever. Dan maar ander werk zoeken.

Vriend zou er dus ook niet over liegen. Zijn keuze, zijn consequenties.

BTW, vervelend dat bedrijf failliet ging. Heb je inmiddels weer werk?
Ja wij hebben allemaal erg veel geluk gehad. Volgens mij is op 2 na iedereen weer aan het werk. Incl ikzelf en ik zit nu zoveel beter op mijn plek. Ik ben ondanks dat het een hele vervelende situatie was, er veel beter uit gekomen...

Maar een faillisement gun ik niemand.. leef dan ook erg mee met bijv de werknemers van DSB....
@Majo, ik ging vooral van de 1e posting. Daarin staat de het je vriend absoluut niet bevalt en goede werkgevers merken dat toch wel vaak op. Dus vandaar mijn posts... de laatste was trouwens meer als vraag bedoeld omdat ik ook weleens zou willen weten hoe dat precies zit tussen UWV en werkgever.

Het was geenzins mijn bedoeling om je vriend ook maar ergens van de beschuldigen.
quote:frysfamke schreef op 22 oktober 2009 @ 16:10:

Ja wij hebben allemaal erg veel geluk gehad. Volgens mij is op 2 na iedereen weer aan het werk. Incl ikzelf en ik zit nu zoveel beter op mijn plek. Ik ben ondanks dat het een hele vervelende situatie was, er veel beter uit gekomen...

Maar een faillisement gun ik niemand.. leef dan ook erg mee met bijv de werknemers van DSB....Vriend heeft het ook al 2 keer meegemaakt. Gelukkig beide keren direct werk gevonden, maar ja, laatste keer maar een halfjaarcontract, vervolgens geen opdrachten meer en contract niet verlengd. Daarna dus WW en nu dit.
quote:Dahlia74 schreef op 22 oktober 2009 @ 16:13:

@Majo, ik ging vooral van de 1e posting. Daarin staat de het je vriend absoluut niet bevalt en goede werkgevers merken dat toch wel vaak op. Dus vandaar mijn posts... de laatste was trouwens meer als vraag bedoeld omdat ik ook weleens zou willen weten hoe dat precies zit tussen UWV en werkgever.

Het was geenzins mijn bedoeling om je vriend ook maar ergens van de beschuldigen.Had ook niet het idee dat je beschuldigde. Daarom reageerde ik ook niet. Begreep je postings en ik denk dat je in de meeste gevallen ook gelijk hebt. Het laatste waar een werkgever op zit te wachten is ongemotiveerd personeel. Wel de kosten, maar wellicht te weinig (goede) productie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven