Werk & Studie alle pijlers

Zelfstandig ondernemend gastouder

20-09-2009 15:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben zelfstandig ondernemend gastouder en heb een vraagje over 2010.

Dan gaat de facturatie via het GOB lopen.

Ben je dan eigenlijk nog wel zelfstandig te noemen?

Kan dat dan wel voor de belasting? Of zien die mij niet meer aan voor zelfstandig onderneemster?

Ik hoop dat er een gastouder is die al iets meer weet over dit soort zaken want bij het GOB én bij de belastingdienst weten ze nog niet veel.

Het GOB komt nog met een info avond maar misschien zijn hier wel gastouders die al wat meer weten.

Graag reacties!!
niemand??
Ik ben dan geen zelfstandig ondernemende gastouder, maar het lijkt mij dat de ouders jou direct betalen, want jij moet een bepaald bedrag zelf afstaan aan de belastingdienst?

Ik ben wel zelf een gastouder, maar ik heb nog niets gehoord van mijn bureau. Het enige wat ik weet is wat er staat op internet. Ik heb ook een heleboel vragen waar gewoon niet op gereageerd wordt, en dat vind ik zeer vervelend. En niet alleen ik, ook mijn vraagouder wil nu eindelijk wel eens weten hoe en wat.
MM het blijft een beetje zeuren met het gastouder zijn vind ik. Ook ik weet bijna niets, wat ik weet komt van internet. Mijn bureau weet niets, zeggen ze dan. Als ik met vragen kom over de opleiding, de betaling vanaf volgend jaar en nog wat andere dingen wordt er gezegd dat er nog steeds geen duidelijkheid is, dat er nog onderzocht wordt hoe en wat. Bij postbus 51 staat wel van alles maar ook hier willen ik en mijn vraagouders graag duidelijkheid. Want iedereen kan wel zo makkelijk praten over de opleiding die gedaan moet worden, ik wil eigenlijk eerst wel eens weten wat er precies van mij als gastouder verwacht gaat worden voor ik eraan begin.
Als jullie nog niks gehoord hebben van jullie buro zou ik heel gauw een ander buro gaan zoeken.

Er gaat heel erg veel veranderen en het kost heel veel tijd en energie, voor ons GO, maar zeker ook voor het GOB.

Ik heb al meerdere info avonden gehad en het wordt er niet leuker op, zelfs de EVC procedure kan heel erg lang duren en de Helpende ZOrg en Welzijn duurt ook langer dan een jaar.

Als de GO deze papieren niet voor September 2010 kunnen overleggen dan moeten de VO, alles terug betalen aan de belasting en zo ook het GOB en de GO.

Ons GOB doet een incasso naar de vraagouder en boekt deze weer over naar de GO.
Echt waar dames, als jullie buro nog niks geregelt heeft, heel snel verkassen.

Mijn buro betaald straks ook alle opleidingen en de VOG's die voor de achterwachten moet worden aangevraagd, want een achterwacht wordt ook verplicht.
En als je gastouder ben, dan ben je altijd zelfstandig ondernemer Swinta.
Tja dan moet je wel naar een ander bureau kunnen Het gob waar ik als gastouder ben ingeschreven is de enige kinderopvang hier dus ik ben snel klaar dan. Het is zeker een punt van overwegen waard om er helemaal mee te stoppen, gewoon omdat het er niet leuker op wordt. Ik moet morgenavond naar een herhaal ehbo curcus, eens kijken of ik dan misschien iets meer te horen ga krijgen.Jammer dat het gastouder zijn op deze manier een beetje verpest wordt
Oh en de VOG voor de achterwacht, mijn man heeft die vorig jaar al moeten inleveren. Dat is in ieder geval 1 ding wat dan wel al geregeld is
http://www.minocw.nl/kinderopvang/635/G ... pvang.html
De achterwacht moet ook een kindgerichte opleiding hebben toch?
Nee, dat is niet nodig maar, je achterwacht moet wel ten alle tijden binnen 15 minuten aanwezig kunnen zijn.

Mijn man valt bij deze dan dus ook af als achterwacht, hij werkt gewoon.
Nou dat zal wel helemaal te gek voor woorden zijn, achterwacht met kindgerichte opleiding?? Onzin, manlief werkt toch echt de hele dag en is er meestal niet als hier mijn gastkindjes zijn. Als het echt zo mocht zijn dan houdt het voor mij echt op en ik denk met mij voor heel veel gastouders. Er zal straks ben ik bang evengoed wel een tekort aan gastouders zijn omdat het voor een heleboel niet te doen is.Het moet wel leuk blijven toch??
Mijn man heeft hem ook al twee jaar idd.
Niet meer dan logisch dat er hogere eisen gesteld worden, maar dan wel dezelfde vergoeding als een kdv.

Ik heb zelf een hbo-v diploma dus die mbo-2 of die evc zijn peanuts maar toch, je moet het wel even erbij doen, voor de spw3 staat een stage van ruim 800 uur p/j, dat kan je er toch niet even naast doen.
En voordat ik weer verkeerd begrepen word, ik wil best een opleiding doen en ik begrip best dat er eisen gesteld moeten worden. Maar zoals het nu gaat is zo rommelig. Ik had heel graag nu al willen weten wat voor opleiding ik waar kan volgen. Heb tenslotte ook een gezin dus moet het wel allemaal inplannen. En ik vind het heel storend dat het ene gastouderbureau wel weet hoe het moet en het andere niet. Duidelijkhed lijkt me hier erg nodig
Maar ja alles wordt strenger,kan je man dan binnen 15 minuten aanwezig zijn als hij elders werkt?
Tja zusenzo, een tijdje geleden heb ik hier op het forum ook een topic geopend over gastouder zijn met ook de opmerking dat ik vind dat ik dan ook meer moet gaan verdienen als ik een opleiding moet volgen. Niet iedereen is het daar mee eens maar ik vind het merkwaardig dat er best veel van ons als gastouder verwacht wordt en gaat worden terwijl er niets tegenover staat. Nogmaals jammer dat het zo moet met het gastouder zijn
Wat is een achterwacht? mijn schoonmoeder heeft alleen een brief gekregen met een beetje info, verder niks over de kosten, duur van de opleiding etc.

Echt heel slordig allemaal.
Het ligt aan je buro, waa rje aangesloten ben, de slechte laten de gastouders gewoon aanmodderen, want die hebben niks te verliezen, de GO moet dan haar hele jaar inkomen terugbetalen aan de VO, als je de opleiding niet haalt.

En nogmaals monrob, het is een mbo-2 niveau en als je 3 kindjes opvangt van je al bijna 15,- per uur, dat is echt niet slecht betaalt.

Maar als je maar 1 kindje opvangt kun je idd beter gewoon gaan werken of meer kindjes erbij nemen, als je het salaris niet goed vind.

Maar goed zo zie ik het.

Ik heb een HBO-V diploma en dit verdient beter dan in het ziekenhuis.
Nee mijn man kan niet binnen 15 minuten hier zijn, ben benieuwd of dat uberhaübt bij iemand wel gaat lukken. En ik heb in de 4 jaar dat ik dit doe nog nooit een achterwacht nodig gehad . Ik kan niet genoeg benadrukken dat ik het zo jammer vind dat het zo verpest wordt voor de gastouder. Mijn vraagouders maken geen misbruik van de uren, wij doen alles netjes zoals het hoort. Ik draag zelf netjes mijn steen bij aan de belasting en toch doe ik het blijkbaar in de ogen van het ministirie niet goed
Maar ik heb wel altijd al een achterwacht gehad, vond dat gewoon nodig, aangezien ik soms 5 kleintjes over de vloer heb, als er met 1 iets aan de hand is en ik moet met spoed weg, dan moet ik toch echt een achterwacht hebben, ik heb 2 vriendinnen erg dichtbij wonen en 1 van de twee is altijd thuis, dus daar heb ik afspraken mee gemaakt.
Tja dat is hier ook zo, ook al heb ik maar 2 kindjes, mijn vriendin die hier aan de overkant woont kan ook zo hier zijn. En ik verdien ook niet slecht met 2 kindjes maar blijf vinden dat met alle dingen die straks verplicht zijn om gastouder te blijven er toch wel iets mag veranderen aan het tarief.
Denk er goed overna en licht je VO over je twijfels in want als zij straks bij jou nog afnemen in JAn etc en jjij haalt de benodigde papieren niet, moeten ze alles terug betalen, dat is ook heel erg lullig.

En geef ze de kans hun kinderen bij een kdv in te schrijven anders hebben ze straks helemaal geen opvang meer.

Ik heb wel afgesproken met de VO als ze willen in schrijven op een kdv gewoon doen, als ze dat zekerder laat voelen, mochten ze toch willen blijven, helemaal top, mochten ze weg willen, is er een twee maanden opzegtermijn.
De GOB gaan meer kosten door de kassierfunctie en de overheid, vergoed maar tot 5,00, dus je kan wel willen en het ook wel rekenen maar dan moeten de VO het er toch wel voor over hebben.

Ik vraag nu 4,25 maar ik heb fulltime twee kindjes, maar die moeder is alleenstaand, dat houdt in dat zij straks megveel zelf moet betalen, dat vind ik cru en zielig voor de kinderen, de oudste is bijna 2 en vang ik al die tijd al op, dan ga ik gewoon 4,00 per uur vragen en heb ik wel iets minder inkomsten maar ik behoud mijn VO wel.

En twee kindjes die fulltime komen, zijn goede inkomsten, zelfs met 4.00 p/u

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven