Werk & Studie alle pijlers

Zelfstandig ondernemend gastouder

20-09-2009 15:50 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben zelfstandig ondernemend gastouder en heb een vraagje over 2010.

Dan gaat de facturatie via het GOB lopen.

Ben je dan eigenlijk nog wel zelfstandig te noemen?

Kan dat dan wel voor de belasting? Of zien die mij niet meer aan voor zelfstandig onderneemster?

Ik hoop dat er een gastouder is die al iets meer weet over dit soort zaken want bij het GOB én bij de belastingdienst weten ze nog niet veel.

Het GOB komt nog met een info avond maar misschien zijn hier wel gastouders die al wat meer weten.

Graag reacties!!
Oh maar ik heb mijn VO al lang ingelicht over mijn twijfels en ze begrijpen me ook volkomen.Ik weet bijna zeker dat er eentje dan bij mij blijft komen alleen gaat het dan niet meer zo als het nu gaat maar wordt het net als voorheen zwart betaald. Vervelend als het zo zou moeten. Ik hoop echt voor alle gastouders en vraagouders dat er snel goede en duidelijke informatie komt dan weet iedereen waar ze aan toe zijn. Voor zulke grote veranderingen die er aankomen vind ik dat er te weining info komt. Als ik net vanmiddag de bd bel weten die me te vertellen dat het niet krijgen van de vergoeding aan niet geregistreerde gastouders uitgesteld gaat worden dus tja wie het weet mag het zeggen
Hallo allemaal,

Dank voor jullie reacties!!

Ik lees het al, jullie weten ook nog niet veel.

Ik ben het met Monrob41 eens dat er nog veel onduidelijk heerst en dat dit wel heel grote veranderingen zijn.

Daarbij lijkt het dat de ggd en de balastingdienst geen haast maken om wat meer duidelijkheid te scheppen.

Over mijn GOB maak ik mij geen zorgen.

Ik zit echt bij een goed bureau die alle "takken" van opvang verzorgen hier in deze streek.

Zij willen pas iets naar buiten brengen als er iets zeker is anders wordt het zo onduidelijk voor iedereen en dat heerst onrust.

Nou ja, die onrust is er nu ook wel natuurlijk.

Ik kan alleen maar hopen dat er na deze "aardschok" in GO-land alles weer op z'n pootjes terecht komt. Opvang blijft immers altijd nodig.
Even uit nieuwsgierigheid, zijn hier gastouders die rond kunnen komen van het gastouder zijn? Gastouders zonder partner bedoel ik, niet gastouders met een werkende partner.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven