Zenuwachtig!
zondag 6 januari 2013 om 22:25
Even van me afschrijven hoor!!
Morgen begin ik met me nieuwe baan!
Na afgestudeerd te zijn als pedagogisch medewerker en gewerkt te hebben als leidster op een kinderdagverblijf ( wat geweldig is/was) moest er een nieuwe uitdaging komen ivm met weinig werk ( crisis enz). En in de winkel was ook niet je van het...
Morgen begin ik dan ook in de thuiszorg bij ouderen! Deze ouderen kunnen nog wel heel veel zelf en ik ben er dan ook als ondersteuning.. ( Dat wou ik ook graag. Wio niet in een verpleeghuis) Als helpende!
Helpen douche, wassen, medicijnen, steunkousen enzovoort!
Maar ik nog geen ervaring, 1 ochtendje mee draaien en meer nog niet, had wel een super indruk!
Wel een jaar de opleiding gedaan maar nog geen praktijk opgedaan!
Vind het suuuper spannend! Maar heb er ook echt zin in! Morgenavond me eerste avonddienst!
Spanneeeendd!!!
Wie werkt er nog meer met ouderen? En moet je wennen aan zon avond dienst?
Morgen begin ik met me nieuwe baan!
Na afgestudeerd te zijn als pedagogisch medewerker en gewerkt te hebben als leidster op een kinderdagverblijf ( wat geweldig is/was) moest er een nieuwe uitdaging komen ivm met weinig werk ( crisis enz). En in de winkel was ook niet je van het...
Morgen begin ik dan ook in de thuiszorg bij ouderen! Deze ouderen kunnen nog wel heel veel zelf en ik ben er dan ook als ondersteuning.. ( Dat wou ik ook graag. Wio niet in een verpleeghuis) Als helpende!
Helpen douche, wassen, medicijnen, steunkousen enzovoort!
Maar ik nog geen ervaring, 1 ochtendje mee draaien en meer nog niet, had wel een super indruk!
Wel een jaar de opleiding gedaan maar nog geen praktijk opgedaan!
Vind het suuuper spannend! Maar heb er ook echt zin in! Morgenavond me eerste avonddienst!
Spanneeeendd!!!
Wie werkt er nog meer met ouderen? En moet je wennen aan zon avond dienst?
zondag 6 januari 2013 om 22:44
Ik heb vroeger (toen ik nog een jaar of 22 was) een half jaar in een zorgcentrum gewerkt. Ik heb dat met veel plezier gedaan. Ik kan mij nu nog al veel mensen voor de geest halen. Je maakt ontzettend veel mee. Vind ik.
Ik had er niet langer willen werken omdat ik mij het leed van deze mensen veel te sterk aantrek. Je kunt als 'personeel' niet mee gaan zitten huilen met bewoners .
Veel plezier morgen en probeer met deze mensen om te gaan zoals je zelf ook behandeld wilt worden. (daar schort het nog weleens aan zie ik bij mijn oma)
Ik had er niet langer willen werken omdat ik mij het leed van deze mensen veel te sterk aantrek. Je kunt als 'personeel' niet mee gaan zitten huilen met bewoners .
Veel plezier morgen en probeer met deze mensen om te gaan zoals je zelf ook behandeld wilt worden. (daar schort het nog weleens aan zie ik bij mijn oma)
zondag 6 januari 2013 om 22:47
Ik heb dit werk 2 jaar lang gedaan. Je komt heel energiek en positief over, dat is precies wat ze nodig hebben . Ik denk dan ook dat je echt niet zenuwachtig hoeft te zijn, blijf bij jezelf, reageer vanuit jezelf, verwonder je en ga je niet overwerken. Heel veel succes morgen!
ps. ik weet niet of je dit nu al moet lezen, maar wees zakelijk met diegenen die je aansturen of inplannen. Teveel adressen in een te groot gebied moet gewoon een half uur extra opleveren bijvoorbeeld. Ga niet meteen zeuren, maar doe een dergelijk reeel voorstel als je merkt dat het niet gaat.
ps. ik weet niet of je dit nu al moet lezen, maar wees zakelijk met diegenen die je aansturen of inplannen. Teveel adressen in een te groot gebied moet gewoon een half uur extra opleveren bijvoorbeeld. Ga niet meteen zeuren, maar doe een dergelijk reeel voorstel als je merkt dat het niet gaat.
zondag 6 januari 2013 om 22:58
quote:winkelfanaat schreef op zondag 06 januari 2013 22:44 Ik heb vroeger (toen ik nog een jaar of 22 was) een half jaar in een zorgcentrum gewerkt. Ik heb dat met veel plezier gedaan. Ik kan mij nu nog al veel mensen voor de geest halen. Je maakt ontzettend veel mee. Vind ik.
Ik ben ook 22 haha!
Dankjewel en zou je tip onthouden idd!
Ik ben ook 22 haha!
Dankjewel en zou je tip onthouden idd!