Werk & Studie alle pijlers

Zogenaamd langdurig zieke collega

16-01-2013 22:20 117 berichten
.
anoniem_78653 wijzigde dit bericht op 16-01-2013 22:38
Reden: Voorkomen van herkenning
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af hoe hij een bijstandsuitkering kan krijgen, als zij gewoon salaris of ziektegeld krijgt.

En ik vraag me af waar de Arbo is in deze zaak?
Zo, heb jij vandaag nog in de spiegel gekeken?

En hoe zouden wij jouw gedrag moeten noemen om een onfortuinlijke collega zo herkenbaar op een openbaar forum te plaatsen?

\___/
You know how I know? Because I reeaally think so!
Je kan er niks aan doen, dus leg je er bij neer..
Of je gelijk hebt weet ik niet, mijn glazen bol is net weg voor reparatie.

Maar als ik dit lees:quote:D was, toen ik haar leerde kennen, 35 jaar en ze had nog nooit een relatie gehad. Ze was erg dik en ze deed verder ook niks aan haar uiterlijk. Ze was vaak slecht gehumeurd, geen gevoel voor humor en betweterig dus ik heb nooit echt een leuke band met haar opgebouwd. Een paar jaar later ontmoette ze toch een man, een die net als zij geen bal om zijn uiterlijk gaf dus dat paste goed samen en ze waren echt heel verliefd. Haar humeur knapte er ook van op dus wij ook blij.dan vraag ik me af of ze ook zo naar en minderwaardig benaderd en behandeld werd op het werk als jij hier over haar schrijft. Mensen raken van minder overspannen.
Ik denk dat ze niet te benijden valt. Hoe je het ook wendt of keert, dit doet ze niet uit luxe natuurlijk.

Wees maar blij dat jij je niet in haar positie bevindt en wel gewoon kan werken.
Sterker nog, ze heeft er geen zak mee te maken.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik wist al genoeg toen je begon met het afkraken van haar uiterlijk. Jij hebt vast geen al te leuk leven als je de moeite neemt dit allemaal te onthouden en op te tekenen.
Wat een rotleven heeft die vrouw! Ik kan me voorstellen dat ze de druk niet aankan!

Ze wil niet werken, maar ja, haar man is ontslagen op staande voet (= geen uitkering!) dus naast moeder met kind, is ze dan opeens ook kostwinner. Hij doet er verder niets aan. reken maar dat deze situatie hard op haar gestel in hakt!

Dan daar bovenop moet ze haar zus met gezin helpen. Wég privacy, hallo extra drukte!

Nee, deze vrouw moet gesteund worden, niet neergesabeld omdat ze zich niet op haar werk kan concentreren.

Ik zou zeggen, stap eens een dag of 3 rond in haar schoenen, kijken hoe lang jij dit vol kan houden!
Mens, waar bemoei jij je in 's hemelsnaam mee? Ga je eigen leven leiden ofzo....
Ik laat dit er ook niet lang op staan, had ik ook al over nagedacht, maar moet het gewoon ff kwijt.

Bedrijfsarts zit er bovenop.
Misschien moet je je eens in haar verplaatsen. Klinkt als iemand met heel veel problemen en zeker geen gemakkelijk leven
Ik vind je keihard, je ziet niet alles en dat is maar goed ook. Stop de energie die je nu in haar stopt, liever in je werk.
Ik heb niet de hele OP gelezen want het is natuurlijk belachelijk dat jij een zeer lang en herkenbaar verhaal neerpent over je collega.

Daarnaast gaat het je geen fluit aan. Jij bent haar werkgever niet.
Hoe kan haar man een bijstandsuitkering hebben als zij gewoon aan het werk is en een normaal salaris verdient? Dit verhaal rammelt.
Bemoei je lekker met je eigen zaken. Jij betaalt haar toch niet?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:suus1979 schreef op 16 januari 2013 @ 22:27:

Ik laat dit er ook niet lang op staan, had ik ook al over nagedacht, maar moet het gewoon ff kwijt.

Bedrijfsarts zit er bovenop.Wáárom moet je dat kwijt inclusief al die details. Het zou je sieren de OP te wijzigen.
Ik kan me je frustraties wel voorstellen, al is het niet zo netjes het so herkenbaar hier neer te zetten
Ik vind de bovenstaande reacties wel erg overdreven. Die vrouw manipuleert de regels, zet de wet naar haar hand en zit lekker thuis haar handje op te houden. Wat ze thuis verder doet is prive tijd, dus of ze nou uit haar neus peutert of hartstikke druk is met haar gezin doet er niet toe.

Als jeniet wil werken, vind ik het heel triest om je zo bij je werkgever op te stellen. Neem dan je verantwoording.

Echter kan je als collega hier niks aan doen, ja accepteren..
Dit is natuurlijk zo gekleurd als de pest, doorspekt met roddels en aannames. TO moest collega al niet voordat dit speelde, de afgunst druipt er vanaf ("toen kreeg ze een man en die verzorgde zich ook niet"). Juk.
Gatverdamme wat een nare collega ben jij. Ben je alleen in werksituaties zo of let je altijd zo op anderen?
Je hebt geen inlevingsvermogen.
Waarom erger je je er zo aan? Op welke manier heb jij er last van dat zij er niet is?
The time is now
ten eerste.. het is jouw zaak niet, waar bemoei je je mee

ten tweede het is jouw zaak niet, waar bemoei je je mee

ten derde, het is jouw zaak niet waar bemoei je je mee

Kortom.. laat gaan.. dit is aan je werkgever om op te lossen..

En als jullie als collega's net zo naar doen als jij hier over komt...

En nee.. als dit waar is, is het geen fijne collega.. Maar weet jij veel wat er nog meer speelt ? Jij zegt dat je niets met haar hebt.. oordelen is dan wel heel makkelijk.. Het KLINKT alsof ze het erom doet, maar dat weet je niet. dus. laat lekker gaan

Maar.. ten vierde.. waar bemoei jij je mee ?
Wat jij ervan vindt, doet er niet toe. Dit is aan je werkgever, je collega en de arbo-arts.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven