Zogenaamd langdurig zieke collega
woensdag 16 januari 2013 om 22:46
Het klinkt voor mij onmiddellijk als een beperkt intelligente vrouw die is opgegroeid in een zwak sociaal milieu en hierdoor veel verkeerde keuzes maakt. Als ik het zo hoor heb ik vooral medelijden met haar. Verkeerde partnerkeuze, kind met prikkelverwerkingsstoornis (of wat daar voor door mag gaan) zelf overspannen en er dan toch voor kiezen om je uit huis gezette zus en haar gezin in huis nemen..... tja, maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
woensdag 16 januari 2013 om 22:47
If you can't beat them, join them!
Ofwel, als jouw werkgever dit gewoon allemaal pikt en haar er niet uit flikkert, dan is er blijkbaar ruimte om ook wat vaker op kosten van de baas lekker thuis wat te relaxen.
Het eerste deel van je verhaal klinkt als echt 'n hoop pech voor die meid maar nog 'n keer bewust zwanger worden in die slechte situatie vind ik dan weer dom.
Ofwel, als jouw werkgever dit gewoon allemaal pikt en haar er niet uit flikkert, dan is er blijkbaar ruimte om ook wat vaker op kosten van de baas lekker thuis wat te relaxen.
Het eerste deel van je verhaal klinkt als echt 'n hoop pech voor die meid maar nog 'n keer bewust zwanger worden in die slechte situatie vind ik dan weer dom.
woensdag 16 januari 2013 om 22:47
quote:-teuntje- schreef op 16 januari 2013 @ 22:45:
Ik snap dus echt wel dat je er van baalt, ik weet niet hoe het bij de rest zit maar hier kan ik dus wel grotendeels het werk van een zieke collega meedoen naast mijn eigen werk dus ja daar baal ik wel van (Hier ook collega die minstens 1 a 2 dagen per maand ziek is)en wat heeft het er precies mee te maken dat ze dik en onverzorgt is en dat haar man ook onverzorgt is en haar man graag in de kroeg zit? en dat ze na haar zwangerschap nóg dikker. Wat is daar precies relevant aan dan?
Ik snap dus echt wel dat je er van baalt, ik weet niet hoe het bij de rest zit maar hier kan ik dus wel grotendeels het werk van een zieke collega meedoen naast mijn eigen werk dus ja daar baal ik wel van (Hier ook collega die minstens 1 a 2 dagen per maand ziek is)en wat heeft het er precies mee te maken dat ze dik en onverzorgt is en dat haar man ook onverzorgt is en haar man graag in de kroeg zit? en dat ze na haar zwangerschap nóg dikker. Wat is daar precies relevant aan dan?
woensdag 16 januari 2013 om 22:48
woensdag 16 januari 2013 om 22:49
quote:elninjoo schreef op 16 januari 2013 @ 22:47:
Het eerste deel van je verhaal klinkt als echt 'n hoop pech voor die meid maar nog 'n keer bewust zwanger worden in die slechte situatie vind ik dan weer dom.Ja maar jij vindt zwanger zijn op zich al dom.
Het eerste deel van je verhaal klinkt als echt 'n hoop pech voor die meid maar nog 'n keer bewust zwanger worden in die slechte situatie vind ik dan weer dom.Ja maar jij vindt zwanger zijn op zich al dom.
woensdag 16 januari 2013 om 22:50
quote:suus1979 schreef op 16 januari 2013 @ 22:48:
Ben trouwens erg onder de indruk van jullie reacties. sterker nog, ik ben ervan geschrokken! Wellicht is het wat kort door de bocht van mij om zo te oordelen. En over het feit dat het zo herkenbaar is, ik was al niet van plan het er lang op te laten staan. heb het verhaal ondertussen al weggehaald.Leer ervan. Je kan best iets over een ander posten op een forum, maar dan zonder al die details.
Ben trouwens erg onder de indruk van jullie reacties. sterker nog, ik ben ervan geschrokken! Wellicht is het wat kort door de bocht van mij om zo te oordelen. En over het feit dat het zo herkenbaar is, ik was al niet van plan het er lang op te laten staan. heb het verhaal ondertussen al weggehaald.Leer ervan. Je kan best iets over een ander posten op een forum, maar dan zonder al die details.
woensdag 16 januari 2013 om 22:53
quote:Frizzy schreef op 16 januari 2013 @ 22:50:
[...]
Leer ervan. Je kan best iets over een ander posten op een forum, maar dan zonder al die details.Juist de dtails zorgen ervoor dat ik dit verhaal duidelijk uit kan leggen. Nogmaals, ik was al meteen van plan het niet te laten staan vw herkenning.
[...]
Leer ervan. Je kan best iets over een ander posten op een forum, maar dan zonder al die details.Juist de dtails zorgen ervoor dat ik dit verhaal duidelijk uit kan leggen. Nogmaals, ik was al meteen van plan het niet te laten staan vw herkenning.
woensdag 16 januari 2013 om 22:54
quote:suus1979 schreef op 16 januari 2013 @ 22:53:
[...]
Juist de dtails zorgen ervoor dat ik dit verhaal duidelijk uit kan leggen. Nogmaals, ik was al meteen van plan het niet te laten staan vw herkenning.Niemand heeft die details nodig hoor. Ook iets kort laten staan is schendend voor iemands privacy.
[...]
Juist de dtails zorgen ervoor dat ik dit verhaal duidelijk uit kan leggen. Nogmaals, ik was al meteen van plan het niet te laten staan vw herkenning.Niemand heeft die details nodig hoor. Ook iets kort laten staan is schendend voor iemands privacy.
woensdag 16 januari 2013 om 22:55
quote:-teuntje- schreef op 16 januari 2013 @ 22:50:
Huh waarom quote je mij en kom je dan met een totaal andere opmerking vergeetmeniet1980?omdat jij zegt dat je precies begrijpt waarom ze van haar collega baalt. Maar baal jij dan ook ervan als je collega dik en onverzorgt is? Dat heeft toch geen moer met je werk te maken?
Huh waarom quote je mij en kom je dan met een totaal andere opmerking vergeetmeniet1980?omdat jij zegt dat je precies begrijpt waarom ze van haar collega baalt. Maar baal jij dan ook ervan als je collega dik en onverzorgt is? Dat heeft toch geen moer met je werk te maken?
woensdag 16 januari 2013 om 23:05
Het is duister lezen in andermans boeken. Je kunt niet over haar oordelen, simpelweg omdat je niet in haar schoenen staat. Jij ziet een fractie van haar leven en de rest weet je niet, omdat het zich binnen de muren van haar huis afspeelt, waar jij niet bij bent. Je vult een hoop voor haar in. Dit doe je uit een gevoel van frustratie. Natuurlijk is het lastig en vervelend dat je het werk over moet nemen voor een zieke collega. Natuurlijk zou je willen dat ze gewoon zelf aanwezig was en haar taken deed, maar dat geeft je niet het recht om zo hard en veroordelend te zijn over haar en hoe en met wie zij leeft. Dat zijn jouw zaken niet. Niemand dwingt jou om bij dit bedrijf te blijven werken. Als het je allemaal niet aanstaat, kun je er zelf voor kiezen om iets anders te zoeken. Maar in een ander bedrijf treft je wellicht wel weer een andere situatie waar je je niet in kunt vinden. Doe gewoon wat er van je verwacht wordt en that's it. En als je klem loopt, spreek hierover dan een leidinggevende aan. Niet op een beschuldigende toon en niet over je collega, maar over het werk dat vastloopt. Geef hierbij dan aan wat concreet het probleem is, zonder in verwijten te vervallen en geef aan wat je nodig hebt om het beter te laten verlopen. En dan niet met "kun je X niet ontslaan, want....", maar iets in de zin van "ik kan het werk niet allemaal in mijn eentje doen/krijg het niet op tijd af/..... , kunnen we een oplossing zoeken?"
woensdag 16 januari 2013 om 23:06
woensdag 16 januari 2013 om 23:07
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ergert aan zo'n collega. Zou ik ook hebben. Bij mij op het werk gebeuren ook dingen die niet door de beugel kunnen. Eerder weg gaan van je werk zonder uren op te schrijven, veel tijd verlullen en daardoor werk niet af kunnen krijgen. Wij hebben best veel vrijheid op het werk en ik zie dat veel mensen daar niet mee om kunnen gaan. Daar erger ik me aan. Je krijgt betaald voor je werk en daar moet je geen misbruik van maken. Ik verbaas me er juist over dat iedereen zo afgeeft op suus1979!