Werk & Studie alle pijlers

zzp'er worden in de zorg

11-10-2019 12:46 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik merk dat ik steeds meer neig naar voor mezelf te beginnen in de zorg. Of eigenlijk weet ik het wel zeker. De werktijden en de nachten breken me op en ik wil de vrijheid hebben om nee te kunnen zeggen. Ik wil mijn eigen clienten uitzoeken, mijn eigen tijd indelen en ik wil geen baas meer die me regels op legt. En niet onbelangrijk: ik wil meer verdienen. Ik zit nu aan mijn top in mijn branche en ik vind het totaal niet in verhouding staan met wat ik doe.
Ik weet dat ik geen ziektegeld krijg en geen vakantiegeld en geen pensioen opbouw en dat allemaal zelf moet regelen. Verder hoef ik geen dure auto of briefpapier ik wil gewoon zo beginnen eigenlijk. Een kleine klantenkring heb ik al wel. Maar er is zo'n tekort dat ik me daar niet zo'n zorgen om maak.

Maar waar begin je? Ik heb mijzelf als voorlopig doel gesteld om over 2 maanden zelfstandig te gaan. Inschrijven bij de kvk zal ik als eerste moeten doen. En dan?

Wie werkt hier als zelfstandige in de zorg en kan je me een beetje op weg helpen. Hoe regel je je bijscholingen, je km vergoeding, je herregistratie etc etc.
Alle reacties Link kopieren
Whahahahaha, 50-70 euro per uur...
Laat Pidz maar zitten dan ;-)
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
15-10-2019 17:09
Dat kan hoor. Daarom vraag ik ook om adviezen en ervaringen. Ik hou rekening met een derde apart zetten voor al die dingen. Maar dan nog...
Ik verdien nu zonder ORT kaal zo'n 15 euro per uur. Straks kan ik 50-70 per uur declareren. Dat is nogal een verschil per uur. Ja het is met ziekte en met vakantie idd wel een ding. Daar heb je gelijk in. Maar ik heb daarentegen geen baas meer die in mijn nek hijgt.
Welk diploma heb jij? Als mbo 4 verpleegkundige is 45 euro een gangbaar en normaal tarief. Dan zul je al veel hoger opgeleid moeten zijn om jouw tarief te kunnen vragen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook addressen waar 60€ pu te declareren is bij het zorgkantoor.
Alle reacties Link kopieren
*Sjaan* schreef:
15-10-2019 17:53
Whahahahaha, 50-70 euro per uur...
Laat Pidz maar zitten dan ;-)
Lach er maar om maar dat zijn gewoon totaal normale uurtarieven hoor.
darksideofthemoon- schreef:
16-10-2019 18:47
Lach er maar om maar dat zijn gewoon totaal normale uurtarieven hoor.
Welke diploma heb je?
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
16-10-2019 18:47
Lach er maar om maar dat zijn gewoon totaal normale uurtarieven hoor.
Neuhj
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
16-10-2019 18:47
Lach er maar om maar dat zijn gewoon totaal normale uurtarieven hoor.
Met een AGB registratie code idd :idee:
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze maand voor mezelf begonnen. Ik heb nog wel wat vragen. Zijn er hier zzp'ers in de zorg?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook via Pidz. Echt prettig. Alle vrijheid die je wilt als zelfstandige. Maar weinig omkijken naar facturatie, overeenkomsten etc. Ernaast wat andere eigen klanten. Verdien je net zoveel, maar kost de administratie veel meer tijd en werk.
Je bepaalt eigen uurtarief en hoeveelheid werk. Ik denk dat eigen klanten sneller zoeken naar een 'vaste invaller' en je dus bijvoorbeeld een zwangerschap opvangt en meedraait in het rooster. Via Pidz ben je altijd vrij wanneer je wil werken.

Wel kan ik mij voorstellen dat als je echt in een gebied zit waar ze voor jou in de rij staan, dat je meer kunt krijgen. Er is een afdracht aan Pidz die zij ook betalen naast een uurtarief van ongeveer €45/€50 euro die je zelf van ze krijgt. Als je direct bij zo'n bedrijf bent, kunnen ze die bemiddelingskosten aan jou betalen.

Ook bied Pidz bijscholing aan en een online leeromgeving waar je verpleegtechnische handelingen etc bevoegd kunt maken.

Vraag ook een VOG aan. Deze willen alle bedrijven wel van je zien.
Alle reacties Link kopieren
Ow had je laatste bericht gemist.

Wat wil je nog weten.
Alle reacties Link kopieren
darksideofthemoon- schreef:
08-11-2019 15:38
Ik ben deze maand voor mezelf begonnen. Ik heb nog wel wat vragen. Zijn er hier zzp'ers in de zorg?
Dat heb je snel geregeld, gefeliciteerd en veel succes toegewenst! Welke vragen heb je?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een boekhouder en benieuwd naar wat jullie betalen per maand, en ik twijfel of een aov of broodfonds wel uit kan. Daarnaast wil ik een pakket met geschillencommissie en aansprakelijkheid maar de prijzen verschillen enorm en ik weet niet wie ik moet kiezen.
Ik ben deze maand al begonnen (er hebben zich al mensen gemeld en ingeschreven en vandaag officieel naar kvk geweest) maar ik moet nog wel wat dingetjes regelen (daar heb ik nog een maand voor dus dat komt wel goed)
Verder is alles klaar. Site, kaartjes, inschrijving dus en de contacten gelegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik deed de boekhouding zelf. Collega zat bij broodfonds, meende een 100€ Pm dat ze betaalde. Ik had bij Das mijn verzekering lopen.
Ik ben verhuisd en toen gestopt, mis het echter nog iedere dag.
Alle reacties Link kopieren
(herkenbaar)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven