13+6, vreselijke buikpijn wat nu?
donderdag 25 juni 2020 om 19:21
Ik ben 24 jaar en 13+6 weken zwanger van mijn eerste kindje.
Sinds week 6 heb ik elke dag buikpijn. De hele dag door. Er is geen moment dat het er niet is.
Het voelt als menstruatiekramp. Met mijn darmen is niks mis, zit niet verstopt. Paracetamol, kruik, warme douche helpt allemaal nauwelijks.
Ik word er zo verschrikkelijk radeloos van. Soms kan ik niet rechtop staan van de pijn.
Heb de nipt + nevenbevindingen gedaan, was goed. Al diverse echo's gehad, de laatste afgelopen zaterdag. Met de baby gaat het perfect, ze kunnen niet vinden waarom deze pijn er is. Ze hebben uitgebreid onderzocht.
Ik ben zelfs bij de gynaecoloog geweest en hij ziet ook niks raars. Dit vergalt echt mn dagen en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
Sinds week 6 heb ik elke dag buikpijn. De hele dag door. Er is geen moment dat het er niet is.
Het voelt als menstruatiekramp. Met mijn darmen is niks mis, zit niet verstopt. Paracetamol, kruik, warme douche helpt allemaal nauwelijks.
Ik word er zo verschrikkelijk radeloos van. Soms kan ik niet rechtop staan van de pijn.
Heb de nipt + nevenbevindingen gedaan, was goed. Al diverse echo's gehad, de laatste afgelopen zaterdag. Met de baby gaat het perfect, ze kunnen niet vinden waarom deze pijn er is. Ze hebben uitgebreid onderzocht.
Ik ben zelfs bij de gynaecoloog geweest en hij ziet ook niks raars. Dit vergalt echt mn dagen en ik weet gewoon niet meer wat te doen.
vrijdag 26 juni 2020 om 00:47
Ik kon soms amper lopen van de bandenpijn. Echt alsof er een mes in mijn buik gestoken werd. Helaas hield dit bijna de hele zwangerschap aan en bleef het daar niet mee. Zwanger zijn is een aanslag op je lichaam. Wel een hele mooie aanslag.
Let op jezelf en geef je over aan de pijn. Voorzeer niets en bel direct als het niet goed voelt of er iets veranderd. Het lastige is.. dat er nu niets is geeft geen garanties voor morgen.. wel fijn dat ze alles hebben uitgezocht.
Let op jezelf en geef je over aan de pijn. Voorzeer niets en bel direct als het niet goed voelt of er iets veranderd. Het lastige is.. dat er nu niets is geeft geen garanties voor morgen.. wel fijn dat ze alles hebben uitgezocht.
vrijdag 26 juni 2020 om 06:52
Ik ben even ver en heb regelmatig last van menstruatiekrampen. De gynaecoloog zei gisteren dat het heel normaal is omdat je baarmoeder uitrekt (voor mij de 2e dus gaat wat sneller, bij de eerste had ik het minder). Als ik krampen heb ga ik even op de bank zitten zodat ik wat beter kan ontspannen en dan trekt het vaak wel even weg. Vervelend is het wel!
Steken heb ik ook gehad, vooral met niezen en omdraaien en dat begon al vanaf week 6. Nu weet ik dat ik m'n buik vast moet houden met niezen en dan gaat het goed.
vrijdag 26 juni 2020 om 07:06
Ik zou geen magnesium proberen. Bij teveel krijg je diarree, heb je dat ook nog.
Gelukkig is alles onderzocht en is er niks te vinden.
Dus probeer zoveel mogelijk te ontspannen door iets te doen wat jij ontspannend vind. Maak je hoofd leeg, laat je afleiden.
Sterkte en gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dus probeer zoveel mogelijk te ontspannen door iets te doen wat jij ontspannend vind. Maak je hoofd leeg, laat je afleiden.
zondag 2 augustus 2020 om 20:30
Omdat ik nog steeds iedere dag dubbelklap van de buikpijn ben ik opnieuw naar een andere gynaecoloog geweest. Zij zag kenmerken van adenomyose, een wat onbekendere vorm van endometriose. Echter kan ze het niet met zekerheid zeggen en wordt een diagnose alleen gesteld nadat ze je baarmoeder verwijderd en onderzocht hebben... Adenomyose verhoogt je kans op allerlei nare dingen zoals miskraam/vroeggeboorte. Erg naar dus..
zondag 2 augustus 2020 om 20:37
Dan moet je wel heel veel nemen.Madderijn schreef: ↑26-06-2020 07:06Ik zou geen magnesium proberen. Bij teveel krijg je diarree, heb je dat ook nog.
Ik heb mn hele zwangerschap een magnesiumsuplement geslikt (200mg) en nooit last. Masseren met magnesiumolie is ook een optie.
Been there, done that, got the T-shirt.
zondag 2 augustus 2020 om 21:30
zondag 2 augustus 2020 om 21:46
Er is helaas geen oplossing voor. Moet proberen mijn lichaam in zo'n gezond mogelijke stadium te hebben (goed vitaminerijk eten enz) maar dat deed ik al en niet te veel het lichaam belasten. Verder kan ik niks doen. Afwachten en hopen op het beste.. Ondertussen staat mijn leven stil omdat ik niks kan van de pijn.
zondag 2 augustus 2020 om 21:52
Spannend en en énorm rot tegelijk dus. Hopelijk lukt het je om voldoende rust te nemen. Je kunt niet meer doen dan je nu al doet. Misschien hier nog een beetje blijven schrijven? Mocht je het prettig vinden; ik lees je.
Sterkte.
Sterkte.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
zondag 2 augustus 2020 om 21:54
maandag 3 augustus 2020 om 13:37
Bedankt! Net gelukkig een hele goede 20 weken echo gehad, dus dat scheelt een hoop
maandag 3 augustus 2020 om 13:48
Ah superfijn oliebol! Waar doet het zeer? Ik heb zelf (waarschijnlijk) endometriose, en had onwijze bandenpijn tijdens mijn zwangerschap. Alsin inderdaad dubbelklappen van de pijn en geen stap kunnen verzetten. Echt ontzettend pijnlijk. Althans daar werd het toen door de vk en gyn op gegooit.
Ik ben toen, gestopt met werken. Er speelde ook bekkeninstabiliteit en had ik al vroeg veel te veel hardenbuiken, vlak hierna was de gezondheid van dochter niet zeker. Maar dat is een ander verhaal. Kan jij je rust een beetje pakken? Ik weet niet of je (nog) (gedeeltelijk) werkt. Maar ik zou zeker kijken of hier ruimte is voor eventueel verandering. Omdat ik het lichamelijk zo zwaar had, en mijn lichaam te ver over grenzen drong kreeg dochter ook nog een groeiachterstand.. gelukkig trok het met heel veel rust een stukje bij!
Heel veel sterkte de komende tijd! Hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je kindje het zo goed blijft doen ♡
Ik ben toen, gestopt met werken. Er speelde ook bekkeninstabiliteit en had ik al vroeg veel te veel hardenbuiken, vlak hierna was de gezondheid van dochter niet zeker. Maar dat is een ander verhaal. Kan jij je rust een beetje pakken? Ik weet niet of je (nog) (gedeeltelijk) werkt. Maar ik zou zeker kijken of hier ruimte is voor eventueel verandering. Omdat ik het lichamelijk zo zwaar had, en mijn lichaam te ver over grenzen drong kreeg dochter ook nog een groeiachterstand.. gelukkig trok het met heel veel rust een stukje bij!
Heel veel sterkte de komende tijd! Hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je kindje het zo goed blijft doen ♡
donderdag 27 augustus 2020 om 07:42
Even een update.
Inmiddels 23 weken en ik heb iedere dag heftige buikkrampen
mijn gynaecoloog voelde aan mijn buik en die was keihard, daar schrok hij van. Zo voelt mijn buik altijd zei ik toen!
Inwendige echo gehad maar alles zit potdicht, baarmoederhals meet 5 cm terwijl hij gemiddeld met 24 weken 4 cm is (en pas onder de 3 cm wordt het spannend/probleem)
Dus ja.. mn baarmoeder is helemaal los geslagen zoals mn gyna het leuk zegt.. geeft mij het gevoel van dagelijks lichte weeën terwijl het niks veroorzaakt...dat ding weet niet wat ie moet doen
Inmiddels 23 weken en ik heb iedere dag heftige buikkrampen
Inwendige echo gehad maar alles zit potdicht, baarmoederhals meet 5 cm terwijl hij gemiddeld met 24 weken 4 cm is (en pas onder de 3 cm wordt het spannend/probleem)
Dus ja.. mn baarmoeder is helemaal los geslagen zoals mn gyna het leuk zegt.. geeft mij het gevoel van dagelijks lichte weeën terwijl het niks veroorzaakt...dat ding weet niet wat ie moet doen
donderdag 27 augustus 2020 om 11:51
Wat ontzettend naar voor je oliebol!
Hier 't zelfde gehad toen ik zwanger was v eerste. Ze dachten ook dat ik ging bevallen omdat baarmoeder zo hard voelde en ik zoveel pijn had continu. Maar toen ook niks uit onderzoeken gebleken. Daarna (na denk ik week of 25) werd 't bij mij wel minder en ik heb zeker nog een fijn laatste trimester gehad! Dus dat hoop ik ook voor jou, 't kan wel! Sterkte iig!
Hier 't zelfde gehad toen ik zwanger was v eerste. Ze dachten ook dat ik ging bevallen omdat baarmoeder zo hard voelde en ik zoveel pijn had continu. Maar toen ook niks uit onderzoeken gebleken. Daarna (na denk ik week of 25) werd 't bij mij wel minder en ik heb zeker nog een fijn laatste trimester gehad! Dus dat hoop ik ook voor jou, 't kan wel! Sterkte iig!
donderdag 27 augustus 2020 om 13:31