1e menstruatie na bevalling/zwangerschap
woensdag 27 maart 2019 om 07:40
Gooi positieve verhalen op mij!
Dag 2 en ik bloed nog steeds als een rund! Mijn kraamweek is er niks bij....
Elk anderhalf uur naar het toilet en nog loopt het langs mijn benen
Begin januari ben ik bevallen, daarvoor 13 jaar de pil geslikt dus héél lang geleden dat ik een 'echte' menstruatie heb gehad. 8 weken na de bevalling (flesvoeding, nog niet ongesteld geweest) gestart met de pil en dus sinds maandagavond 'ongesteld' nadat ik zaterdag de laatste pil heb genomen.
Wat wil ik met dit topic? Ervaringen?
Komt het nog goed? Hoe lang duurde jullie eerste menstruatie na de bevalling en was die ook net zo heftig?
Aankomend weekend een weekendje weg zonder kind gepland, als dit zo blijft ga ik dat cancelen, ik blijf in de buurt van een toilet...
Dag 2 en ik bloed nog steeds als een rund! Mijn kraamweek is er niks bij....
Elk anderhalf uur naar het toilet en nog loopt het langs mijn benen
Begin januari ben ik bevallen, daarvoor 13 jaar de pil geslikt dus héél lang geleden dat ik een 'echte' menstruatie heb gehad. 8 weken na de bevalling (flesvoeding, nog niet ongesteld geweest) gestart met de pil en dus sinds maandagavond 'ongesteld' nadat ik zaterdag de laatste pil heb genomen.
Wat wil ik met dit topic? Ervaringen?
Komt het nog goed? Hoe lang duurde jullie eerste menstruatie na de bevalling en was die ook net zo heftig?
Aankomend weekend een weekendje weg zonder kind gepland, als dit zo blijft ga ik dat cancelen, ik blijf in de buurt van een toilet...
woensdag 27 maart 2019 om 07:58
woensdag 27 maart 2019 om 08:24
Ook goedemorgen!
Vandaar dat 'ongesteld' ook tussen aanhalingstekens in de openingspost
Free bleeding. Bijzondere interpretatie.
Een XL tampon en een XL maandverband, niet bepaald free bleeding! En helaas loopt het dus nog steeds letterlijk langs mijn benen.
Maar jij geen ervaringen te delen?
Tip van de HA staat genoteerd, mocht het eind van de week nog zo heftig zijn zal ik er een belletje aan wagen.
woensdag 27 maart 2019 om 09:14
woensdag 27 maart 2019 om 10:11
Dank dames voor jullie reacties. En 'fijn' te lezen dat het vaker voorkomt.
En inderdaad LilaLinda, dit is weer één van die dingen waar niemand je over verteld....
Dan ga ik nu mijn laatste restje kraamverband maar even opsnorren...
zó blij dat ik daar vanaf was na de kraamweek. Maar goed, joggingbroek aan, oma onderbroek aan, kind in m'n armen en zielig zijn op de bank.
En inderdaad LilaLinda, dit is weer één van die dingen waar niemand je over verteld....
Dan ga ik nu mijn laatste restje kraamverband maar even opsnorren...
woensdag 27 maart 2019 om 10:11
woensdag 27 maart 2019 om 12:11
Ik weet niet meer of de eerste menstruatie na mijn bevalling (borstvoeding, werd na een maand of 8 weer ongesteld) heel heftig was maar het was wel ineens 'anders' qua richting/verspreiding
Dat grote (nacht) maandverband dat ik al jaren op dezelfde plek plakte werkte ineens niet meer. Zat ineens te ver naar voren. Of naar achteren... Voor mij reden om toch eens een menstruatiecup te proberen en dat bleek ideaal!
Dat grote (nacht) maandverband dat ik al jaren op dezelfde plek plakte werkte ineens niet meer. Zat ineens te ver naar voren. Of naar achteren... Voor mij reden om toch eens een menstruatiecup te proberen en dat bleek ideaal!
woensdag 27 maart 2019 om 15:51
Toevallig heb ik hetzelfde. Einde van vorig jaar bevallen (van tweede kindje) en sinds afgelopen weekend de eerste menstruatie. Is ook veel meer dan voorheen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ook had na de bevalling van mijn eerste kind, maar het hoort er vast bij
. Ik heb het denk ik niet zo heftig als jij!
woensdag 27 maart 2019 om 16:03
Heel herkenbaar. Eerste menstruatie was horror, ik was al bang dat ik vanaf nu thuis zou moeten blijven bij mijn ongesteldheid - maar gelukkig was het de keer daarna weer normaal qua hoeveelheid en aantal dagen. Even uitzitten, 't komt goed! En inderdaad, kraamverband werkt ook prima, en voor nachtelijk doorlekken een celstofmatje.