1e menstruatie na bevalling/zwangerschap

27-03-2019 07:40 14 berichten
Gooi positieve verhalen op mij!

Dag 2 en ik bloed nog steeds als een rund! Mijn kraamweek is er niks bij....
Elk anderhalf uur naar het toilet en nog loopt het langs mijn benen :cry:

Begin januari ben ik bevallen, daarvoor 13 jaar de pil geslikt dus héél lang geleden dat ik een 'echte' menstruatie heb gehad. 8 weken na de bevalling (flesvoeding, nog niet ongesteld geweest) gestart met de pil en dus sinds maandagavond 'ongesteld' nadat ik zaterdag de laatste pil heb genomen.

Wat wil ik met dit topic? Ervaringen?
Komt het nog goed? Hoe lang duurde jullie eerste menstruatie na de bevalling en was die ook net zo heftig?

Aankomend weekend een weekendje weg zonder kind gepland, als dit zo blijft ga ik dat cancelen, ik blijf in de buurt van een toilet... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Dit is dus niet 'de eerste menstruatie na een bevalling' maar de eerste onttrekingsbloeding na het weer beginnen met de pil na je bevalling.

Bel gewoon even naar je huisarts.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het langs je benen loopt, je doet aan free bleeding?
S-Groot schreef:
27-03-2019 07:58
Dit is dus niet 'de eerste menstruatie na een bevalling' maar de eerste onttrekingsbloeding na het weer beginnen met de pil na je bevalling.

Bel gewoon even naar je huisarts.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom het langs je benen loopt, je doet aan free bleeding?
Ook goedemorgen!

Vandaar dat 'ongesteld' ook tussen aanhalingstekens in de openingspost ;-) want ja het betreft zeker een ontrekkingsbloeding, maar by far de heftigste ooit en de eerste na een bevalling. Daarom ook de vraag naar ervaringen.... van zowel 'gewone' menstruaties na een bevalling als ontrekkingsbloedingen na een bevalling.

Free bleeding. Bijzondere interpretatie.
Een XL tampon en een XL maandverband, niet bepaald free bleeding! En helaas loopt het dus nog steeds letterlijk langs mijn benen.

Maar jij geen ervaringen te delen?
Tip van de HA staat genoteerd, mocht het eind van de week nog zo heftig zijn zal ik er een belletje aan wagen.
Als je een XL tampon en XL maandverband hebt en het loopt nog steeds letterlijk langs je benen zou ik gewoon wel nu even de huisarts bellen.
Gebruik je kraamverband!! Heb ik ook gedaan, en het komt echt goed! Aangezien je de pil slikt lijkt het me logisch dat het na de stopweek ook weer over/minder zou moeten zijn
Mijn eerste menstruatie (9 maanden na de bevalling) was ook heel heftig. Ik was zo blij dat ik nog kraamverband had. De menstruaties daarna waren weer normaal.

Maar bel gewoon even de huisarts, al is het alleen voor geruststellng.
De eerste was hier ook zeer heftig. In de zin alsof mijn water weer gebroken was, ik kon nauwelijks een stap verzetten zonder dat het liep.

Hart onder de riem; dit was de eerste en de laatste keer na de bevalling, het wordt beter.
het is een ontrekkingsbloeding, maar toch anders. De 'rotzooi' moet er nog uit. Door de krampen, laten nu de laatste restjes los.
Je lichaam houdt grote schoonmaak.

Dit zijn echt van die dingen, die zo raar zijn, dat 'we' daar niet voor gewaarschuwd worden.
Dank dames voor jullie reacties. En 'fijn' te lezen dat het vaker voorkomt.

En inderdaad LilaLinda, dit is weer één van die dingen waar niemand je over verteld.... :-(

Dan ga ik nu mijn laatste restje kraamverband maar even opsnorren...
:wtf: zó blij dat ik daar vanaf was na de kraamweek. Maar goed, joggingbroek aan, oma onderbroek aan, kind in m'n armen en zielig zijn op de bank.
Bel even met je huisarts, die kunnen je wat voor schrijven dat je het 1,5 uur vol kunt houden zonder doorlekken. Duurt het wat langer, maar dan is het wel te doen. Niet wachten, gewoon nu even bellen, daar zijn ze voor.
Als je niks doet, gebeurt er ook niks!
Ik weet niet meer of de eerste menstruatie na mijn bevalling (borstvoeding, werd na een maand of 8 weer ongesteld) heel heftig was maar het was wel ineens 'anders' qua richting/verspreiding :wtf:

Dat grote (nacht) maandverband dat ik al jaren op dezelfde plek plakte werkte ineens niet meer. Zat ineens te ver naar voren. Of naar achteren... Voor mij reden om toch eens een menstruatiecup te proberen en dat bleek ideaal!
Toevallig heb ik hetzelfde. Einde van vorig jaar bevallen (van tweede kindje) en sinds afgelopen weekend de eerste menstruatie. Is ook veel meer dan voorheen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit ook had na de bevalling van mijn eerste kind, maar het hoort er vast bij 🙄. Ik heb het denk ik niet zo heftig als jij!
Ja herkenbaar, schrok me ook rot. Heeft een aantal “menstruaties” aangehouden, nu na 12 maanden weer minder aan het worden. Ook alles XL en doorlekken. Verwonderde mij ook en inderdaad @lililinda, hier hoor je nooit iets over...
Heel herkenbaar. Eerste menstruatie was horror, ik was al bang dat ik vanaf nu thuis zou moeten blijven bij mijn ongesteldheid - maar gelukkig was het de keer daarna weer normaal qua hoeveelheid en aantal dagen. Even uitzitten, 't komt goed! En inderdaad, kraamverband werkt ook prima, en voor nachtelijk doorlekken een celstofmatje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven