1e menstruatie na miskraam

14-10-2018 02:13 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit even in dubio/onzekerheid en ben op zoek naar ervaringsverhalen: ongeveer 6 weken geleden een miskraam gehad met 5,5 week. Nu heb ik afgelopen week 2x een bloedklodder gehad (voor de miskraam ook licht ongesteld altijd). Een keer helderrood en keer oud bloed: moet ik dit rekenen als menstruatie of toch niet. Zwangerschapstesten zijn negatief...

Zijn er hier vrouwen die dit ook hebben gehad?
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:08
99.13% gewijzigd
Mopje74 schreef:
14-10-2018 02:41
Ja, heb ik ook gehad. Maar ook het advies gehad om even niet aan zwangerschap te denken. Dus de pil weer gaan slikken en na een jaar pas weer geprobeerd om zwanger te raken. Zodat het lichaam weer de tijd kreeg om te herstellen.
Ik heb het ook gehad en mij is verteld dat ik gewoon verder mocht gaan met proberen zwanger te worden als ik eraan toe was.
Een jaar wachten heb ik niks over gehoord, huisarts vond meteen proberen prima.

Vraag mij meer af of er nu een nieuwe cyclus begint en of het bijvoorbeeld veilig is ivm bepaalde medicatie en sporten...
Een jaar stoppen heb ik nog nooit van gehoord. Meteen verder gaan is vrijwel altijd het advies.

Rond de miskraam was de menstruatie wat raar en ontregeld, daarna werd het weer normaal.
Leeuw32 schreef:
14-10-2018 04:15

Vraag mij meer af of er nu een nieuwe cyclus begint en of het bijvoorbeeld veilig is ivm bepaalde medicatie en sporten...
Of wat veilig is?

Het klinkt bijna alsof je medisch advies probeert te krijgen.
Ik heb drie miskramen gehad, en na alledrie was mijn cyclus meteen weer normaal. Dus 2-3 weken later een eisprong en twee weken daarna een menstruatie. Behalve de keer dat ik meteen weer zwanger was, dan.
Een jaar wachten is trouwens echt niet nodig, tenzij je dat zelf nodig hebt om je verlies te verwerken. Ze afviseren nog wel eens om een menstruatie af te wachten, zodat je weer weet wat je cyclus is. Maar na een miskraam zonder verdere complicaties kun je medisch gezien meteen weer zwanger worden.
Leeuw32 schreef:
14-10-2018 04:15

Deze vraag snap ik niet zo goed. Wat bedoel je met veilig?
Je menstruatie kan nog ontregelt zijn.

Hier na 2 miskramen iets kortere cyclus en meteen weer zwanger. Waarbij 1 ook een miskraam werd. Na curretage had ik een lange cyclus en heel veel bloedverlies. Maarna gewone miskraam waarbij ik niet zwanger was wel meteen normale cyclus maar ook weinig bloedverlies.
Mopje74 schreef:
14-10-2018 02:41
Ja, heb ik ook gehad. Maar ook het advies gehad om even niet aan zwangerschap te denken. Dus de pil weer gaan slikken en na een jaar pas weer geprobeerd om zwanger te raken. Zodat het lichaam weer de tijd kreeg om te herstellen.

Na een zwangerschap van nog geen zes weken hoeft je lichaam echt geen jaar te herstellen hoor. Herstel duurt ongeveer net zo lang als de duurt van de zwangerschap.
Een jaar wachten lijkt me ook onzin.
Ik was meteen na mijn miskraam zwanger. Geen ervaring met menstruatie dus. Maar wel dat je daarna schijnbaar heel vruchtbaar bent. Resultaat is nu 10 maanden oud :)

Als jij je er goed bij voelt kan je er gewoon voor gaan.
Waarom niet investeren in een paar ovulatietesten als je heel benieuwd bent?

Dit zou goed je menstruatie kunnen zijn. Als je zeker wil zijn over week of twee ovulatie testen.

Of je nu ervoor wil gaan bepalen jullie zelf. Of het lukt de natuur.
.
mopje74 wijzigde dit bericht op 01-03-2019 20:07
99.45% gewijzigd
Jeetje Mopje, dat is zwaar. Na de eerste miskraam kreeg je dat advies niet denk ik. Daar lijkt to nu te zijn.

Niet alleen je lijf maar ook je hoofd en hart hebben soms rust nodig.
Leeuw, ik heb tussen de miskraam en nu ook een bloeding gehad.
Mijn ovulatietest liep wat op, krampen en daarbij bloedverlies. Ik dacht toen aan een ovulatiebloeding, maar na 2 weken werd ik niet ongesteld en ben ik weer gestart met ovulatietesten. Kort daarna kwam toch nog de ovulatie (zonder bloeding). En nu dus weer zwanger.

Het kan dus je ovulatiebloeding zijn, of gewoon tussendoor zoals bij mij om je even nog onzekerder te maken.... :-[
Ik denk dat je alleen maar kan afwachten en inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt, ovulatietesten doen. die geven je meer zekerheid.
Helaas die hebben ze in het buitenland niet: nadeel is dat ik sinds de bloedingen zijn begonnen ook weer misselijk en moet overgeven en het wordt steeds erger :cry:
Zet t nu wel door Leeuw32? Of blijft het minder dan normaal?
Leeuw32 schreef:
16-10-2018 01:49
Helaas die hebben ze in het buitenland niet: nadeel is dat ik sinds de bloedingen zijn begonnen ook weer misselijk en moet overgeven en het wordt steeds erger :cry:
Ik zou even een arts bezoeken met deze klachten. Om zeker te stellen dat alles in orde is.
Helaas een arts is vrij lastig: zit midden op het platteland in Japan, niemand spreekt hier Engels...

Nee, het zet maar niet door iedere dag een druppel (of 2) oud bloed. Misselijkheid is inmiddels mee om te gaan, maar blijft aanwezig. We wachten het maar af.
Inmiddels in het ziekenhuis: bleek een buitenbaarmoederlijke zwangerschap van ruim 6 weken :@. Heb Methotrexaat gekregen en mag voorlopig niet zwanger worden. Gelukkig morgen weer uit het ziekenhuis.
oh wow Leeuw32. Ik vroeg me vanmorgen nog af hoe het met je ging!
Klopt het dan dat je direct na je miskraam opnieuw zwanger bent geworden?
Ontzettend k*t voor je zo op vakantie. Je wilde juist lekker onbezorgd naar Japan =( Hopelijk werkt de methotrexaat goed!! Sterkte! :hug:
Wat heftig en verdrietig leeuw.
Was dit je eerste mk of ontstond er meteen een nieuw zwangerschap?

Ik weet niet of je nog in Japan bent maar hoop dat je daar de juiste hulp krijgt, en je niet te veel pijn hebt.

Wat rot dat je dit moet meemaken, en dan ook nog eens wachten met een zwangerschap. Weten ze hoe lang?

Voor nu heel veel sterkte gewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven