1e menstruatie na miskraam
zondag 14 oktober 2018 om 02:13
Ik zit even in dubio/onzekerheid en ben op zoek naar ervaringsverhalen: ongeveer 6 weken geleden een miskraam gehad met 5,5 week. Nu heb ik afgelopen week 2x een bloedklodder gehad (voor de miskraam ook licht ongesteld altijd). Een keer helderrood en keer oud bloed: moet ik dit rekenen als menstruatie of toch niet. Zwangerschapstesten zijn negatief...
Zijn er hier vrouwen die dit ook hebben gehad?
Zijn er hier vrouwen die dit ook hebben gehad?
zondag 14 oktober 2018 om 03:40
Ik heb het ook gehad en mij is verteld dat ik gewoon verder mocht gaan met proberen zwanger te worden als ik eraan toe was.
zondag 14 oktober 2018 om 05:38
Of wat veilig is?
Het klinkt bijna alsof je medisch advies probeert te krijgen.
zondag 14 oktober 2018 om 06:50
Ik heb drie miskramen gehad, en na alledrie was mijn cyclus meteen weer normaal. Dus 2-3 weken later een eisprong en twee weken daarna een menstruatie. Behalve de keer dat ik meteen weer zwanger was, dan.
Een jaar wachten is trouwens echt niet nodig, tenzij je dat zelf nodig hebt om je verlies te verwerken. Ze afviseren nog wel eens om een menstruatie af te wachten, zodat je weer weet wat je cyclus is. Maar na een miskraam zonder verdere complicaties kun je medisch gezien meteen weer zwanger worden.
Een jaar wachten is trouwens echt niet nodig, tenzij je dat zelf nodig hebt om je verlies te verwerken. Ze afviseren nog wel eens om een menstruatie af te wachten, zodat je weer weet wat je cyclus is. Maar na een miskraam zonder verdere complicaties kun je medisch gezien meteen weer zwanger worden.
zondag 14 oktober 2018 om 06:56
zondag 14 oktober 2018 om 07:20
Je menstruatie kan nog ontregelt zijn.
Hier na 2 miskramen iets kortere cyclus en meteen weer zwanger. Waarbij 1 ook een miskraam werd. Na curretage had ik een lange cyclus en heel veel bloedverlies. Maarna gewone miskraam waarbij ik niet zwanger was wel meteen normale cyclus maar ook weinig bloedverlies.
Hier na 2 miskramen iets kortere cyclus en meteen weer zwanger. Waarbij 1 ook een miskraam werd. Na curretage had ik een lange cyclus en heel veel bloedverlies. Maarna gewone miskraam waarbij ik niet zwanger was wel meteen normale cyclus maar ook weinig bloedverlies.
zondag 14 oktober 2018 om 08:51
Na een zwangerschap van nog geen zes weken hoeft je lichaam echt geen jaar te herstellen hoor. Herstel duurt ongeveer net zo lang als de duurt van de zwangerschap.
zondag 14 oktober 2018 om 08:52
zondag 14 oktober 2018 om 09:33
maandag 15 oktober 2018 om 13:04
Leeuw, ik heb tussen de miskraam en nu ook een bloeding gehad.
Mijn ovulatietest liep wat op, krampen en daarbij bloedverlies. Ik dacht toen aan een ovulatiebloeding, maar na 2 weken werd ik niet ongesteld en ben ik weer gestart met ovulatietesten. Kort daarna kwam toch nog de ovulatie (zonder bloeding). En nu dus weer zwanger.
Het kan dus je ovulatiebloeding zijn, of gewoon tussendoor zoals bij mij om je even nog onzekerder te maken....
Ik denk dat je alleen maar kan afwachten en inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt, ovulatietesten doen. die geven je meer zekerheid.
Mijn ovulatietest liep wat op, krampen en daarbij bloedverlies. Ik dacht toen aan een ovulatiebloeding, maar na 2 weken werd ik niet ongesteld en ben ik weer gestart met ovulatietesten. Kort daarna kwam toch nog de ovulatie (zonder bloeding). En nu dus weer zwanger.
Het kan dus je ovulatiebloeding zijn, of gewoon tussendoor zoals bij mij om je even nog onzekerder te maken....
Ik denk dat je alleen maar kan afwachten en inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt, ovulatietesten doen. die geven je meer zekerheid.
woensdag 17 oktober 2018 om 08:52
woensdag 17 oktober 2018 om 15:18
zondag 21 oktober 2018 om 15:57
maandag 22 oktober 2018 om 13:49
Wat heftig en verdrietig leeuw.
Was dit je eerste mk of ontstond er meteen een nieuw zwangerschap?
Ik weet niet of je nog in Japan bent maar hoop dat je daar de juiste hulp krijgt, en je niet te veel pijn hebt.
Wat rot dat je dit moet meemaken, en dan ook nog eens wachten met een zwangerschap. Weten ze hoe lang?
Voor nu heel veel sterkte gewenst!
Was dit je eerste mk of ontstond er meteen een nieuw zwangerschap?
Ik weet niet of je nog in Japan bent maar hoop dat je daar de juiste hulp krijgt, en je niet te veel pijn hebt.
Wat rot dat je dit moet meemaken, en dan ook nog eens wachten met een zwangerschap. Weten ze hoe lang?
Voor nu heel veel sterkte gewenst!