2x direct zwanger, 3e keer niet

29-06-2020 11:43 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf een beetje gek te maken volgens mij dus help me even relativeren! Allereerst realiseer ik me absoluut dat dit een luxeprobleem is en dat hier heel veel vrouwen zijn die zouden willen ruilen.

Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.

Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?
strings-attached schreef:
29-06-2020 12:12
Als alles in je leven zo op de minuut gepland verloopt knijp jezelf dan eens in je handen wat een mazzelpik je bent.
Echt :facepalm:

Dit O_o

Ik ben 3x in 1x zwanger geraakt en heb dat 3x totaal niet zien aankomen. Ik had het normaal gevonden als ik niet in 1x zwanger was geraakt. Laat staan 3x..

De 2de zwangerschap werd een miskraam waardoor ik dacht ‘zie je nou wel, zo veel geluk heeft niemand’. Maand er op was ik weer in 1x zwanger :facepalm: Weken stikzorgen gemaakt of ik niet weer gestraft zou worden met een miskraam.

Toevoeging: als ik ook maar het gevoel krijg dat ik geen geluksvogel ben dan denk ik even aan alle lieve wensmama’s in de MMM topics. Als ik het eerlijk kon verdelen had ik voor hun graag wat pogingen geruild voor mijn gelukjes.
anoniem_397137 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 13:06
20.03% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Poeszie schreef:
29-06-2020 12:22
Ik geloof niet dat dit is wat TO wil horen :-)
Ik heb het gevoel dat ze het daar ook een beetje om doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor.
Bij mij Zwangerschap 1: 2e ronde, zwangerschap 2: 5eronde, zwangerschap 3: 1ste ronde.
Blijft een loterij. Hier steeds een gunstige loterij qua zwanger worden)
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor, hier de eerste direct raak maar dat werd een miskraam. De tweede zwangerschap was het de tweede ronde raak.
De derde zwangerschap duurde 3 jaar.
En de vierde zwangerschap weer binnen een maand.
Alle reacties Link kopieren
Pigwidgeon_ schreef:
29-06-2020 11:53
Jemig vrouw, zit je nou serieus te piepen na 4 rondes? Omdat het nu voor het eerst niet de eerste keer lukt? Doe eens even gewoon.
nou, idd zeg... ik vond die periode voor ik zwanger werd ook wel spannend en leuk, samen bespreken hoe en wat als het zo ver zou zijn enzo. ik had natuurlijk ook wel een paar keer teleurstelling, maar ik vond het ook wel een bijzondere tijd. had ik niet willen missen eigenlijk.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
29-06-2020 12:57
Toevoeging: als ik ook maar het gevoel krijg dat ik geen geluksvogel ben dan denk ik even aan alle lieve wensmama’s in de MMM topics. Als ik het eerlijk kon verdelen had ik voor hun graag wat pogingen geruild voor mijn gelukjes.
Wat lief geschreven!
Ik ben er zo eentje...na 5 jaar wachten en de complete MMM nog niet zwanger. Sorry TO, ik kan me niet in je gevoel verplaatsten....relax en geef je lichaam de tijd. Je bent al gezegend met twee kleintjes!
bloempje027 wijzigde dit bericht op 29-06-2020 13:40
Reden: Typefoutje
0.38% gewijzigd
Nou, de schop onder je kont heb je hier wel gehad geloof ik :). Nog geen eigen ervaring, maar wel van 2 vriendinnen en 1 bekende iets soortgelijks meegekregen. Alle drie de eerste ronde zwanger. Bij de tweede duurde het respectievelijk 2, 3 en 4 maanden voordat ze zwanger waren. Ook zij vonden dat toen erg moeilijk, omdat het ze onzeker maakte t.o.v. de eerste keer. Wel snapten 2 van hen heel goed hoe verwend ze waren, dat ze daarvoor nog nooit een ongewenste menstruatie mee hadden hoeven maken. Die kennis snapte het niet zo goed.. Die hoorde ik op een verjaardag tegen een wensmoeder (1x miskraam na 9mnd, daarna +1jr bezig) zeggen dat het ook écht heel moeilijk was als je totaal overvallen werd door je zwangerschap in de 1e ronde.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-06-2020 13:45
Nou, de schop onder je kont heb je hier wel gehad geloof ik :). Nog geen eigen ervaring, maar wel van 2 vriendinnen en 1 bekende iets soortgelijks meegekregen. Alle drie de eerste ronde zwanger. Bij de tweede duurde het respectievelijk 2, 3 en 4 maanden voordat ze zwanger waren. Ook zij vonden dat toen erg moeilijk, omdat het ze onzeker maakte t.o.v. de eerste keer. Wel snapten 2 van hen heel goed hoe verwend ze waren, dat ze daarvoor nog nooit een ongewenste menstruatie mee hadden hoeven maken. Die kennis snapte het niet zo goed.. Die hoorde ik op een verjaardag tegen een wensmoeder (1x miskraam na 9mnd, daarna +1jr bezig) zeggen dat het ook écht heel moeilijk was als je totaal overvallen werd door je zwangerschap in de 1e ronde.
Dat meen je niet! :nope:
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Alle reacties Link kopieren
Och tja ik deed over nr 1 2 jaar, toen over nr 2 5 maanden met 2 miskramen.

Alle vier de zwangerschappen zijn voortgekomen uit een IVF-terugplaatsing, allemaal de eerste keer raak. En dan wordt het embryo dus al in je baarmoeder geplaatst hè. En dan nog zei mijn fertiliteitsarts dat ik echt heel vruchtbaar was dat ik na álle terugplaatsingen een positieve test had, al hebben ze niet allemaal tot een doorgaande zwangerschap geleid. Zelfs bij stellen zoals wij (probleem bij de man, jonge vrouw), was dit schijnbaar niet de standaard.

Dus relax, zou ik zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Pigwidgeon_ schreef:
29-06-2020 13:50
Dat meen je niet! :nope:
Ja, echt. Ongelooflijk he? Gelukkig greep iemand anders al in met een rake opmerking, anders had ik zeker mijn mond opengetrokken. Dat soort dingen zeg je maar tegen andere moeders die in ronde 1 zwanger zijn geraakt.

Overigens hoor ik het wel vaker om me heen en ik denk dan altijd: als je er nog niet klaar voor bent, dan wacht je toch wat langer? Onbeschermd seks=kans op zwangerschap. Hoe moeilijk kan het zijn. Gelukkig nu voor mij (nog) niet vervelend omdat wij pas komend september beginnen, maar als iemand dat tegen mij zou zeggen na ronde zoveel, krijgt ze de wind van voren.
Alle reacties Link kopieren
Bij de eerste 2 kinderen in ronde 1 zwanger en bij de jongste ronde 3. Ik dacht vooral dat het een teken was dat een derde kind een slecht idee was, koekoek haha. Ik was 28,30 en 32 jaar destijds.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-06-2020 14:01

Overigens hoor ik het wel vaker om me heen en ik denk dan altijd: als je er nog niet klaar voor bent, dan wacht je toch wat langer? Onbeschermd seks=kans op zwangerschap. Hoe moeilijk kan het zijn.
Nou ja, onze eerste duurde een jaar voor we raakt schoten, de tweede was direct raak. En dat was toch even schrikken hoor.
We waren er klaar voor, praktisch, maar dat het zo snel ging, was toch even een klein aardbevinkje
lilalinda schreef:
29-06-2020 14:14
Nou ja, onze eerste duurde een jaar voor we raakt schoten, de tweede was direct raak. En dat was toch even schrikken hoor.
We waren er klaar voor, praktisch, maar dat het zo snel ging, was toch even een klein aardbevinkje
Ik geloof ook wel dat je ervan kunt schrikken, maar ik neem toch aan dat je dat niet gaat verkondigen tegen mensen van wie je weet dat er een kinderwens speelt. Plus, je noemt het een klein aardbevinkje i.p.v. "heel erg moeilijk".
Alle reacties Link kopieren
Ik wil reageren, maar ik weet niet eens wat ik moet schrijven.

Maar ik geloof dat alles al wel gezegd is.

Gelukkig heb je zelf ook wel in de gaten dat het ontzettend overdreven is.

Ik ben momenteel voor de zevende keer zwanger, en ik heb één levende dochter.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-06-2020 14:25
Ik geloof ook wel dat je ervan kunt schrikken, maar ik neem toch aan dat je dat niet gaat verkondigen tegen mensen van wie je weet dat er een kinderwens speelt. Plus, je noemt het een klein aardbevinkje i.p.v. "heel erg moeilijk".
geloof niet, dat ik dat besproken heb
Maar mijn overtijdbehandeling wel besproken met een vriendin die aan ivf nummer 4 begon
En in goede vriendschappen kan dat ook, want jouw gewenste zwangerschap wordt niet anders van een anders ongewenst
En jouw wachten wordt niet minder, als een ander snel raak schiet

Wat ik wil moeilijk vond, was bij de eerste, dat mensen me gingen vragen of het het wel op de juiste dag deden etc. Omdat het toch al een tijdje duurde. Alsof je achterlijk bent. De theorie van zwanger-raken is beduidend eenvoudiger dan de praktijk
Alle reacties Link kopieren
TO, als dit je problemen zijn dan ben je een gelukkig mens.

Serieus, tegenwoordig lijkt er geen bescheidenheid meer te zijn, alles moet maar gezegd worden want elk gevoeltje telt en is heus erg voor diegene, ofzo. O_o

Nee. Je had best een rondje kunnen en je realiseren dat je helemaal geen probleem hebt, niet volgens 'de boekjes', niet volgens de artsen en al helemaal niet in vergelijking met velen anderen. Je gevoel even inslikken siert soms meer.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
29-06-2020 12:57
Dit O_o

Ik ben 3x in 1x zwanger geraakt en heb dat 3x totaal niet zien aankomen. Ik had het normaal gevonden als ik niet in 1x zwanger was geraakt. Laat staan 3x..

De 2de zwangerschap werd een miskraam waardoor ik dacht ‘zie je nou wel, zo veel geluk heeft niemand’. Maand er op was ik weer in 1x zwanger :facepalm: Weken stikzorgen gemaakt of ik niet weer gestraft zou worden met een miskraam.

Toevoeging: als ik ook maar het gevoel krijg dat ik geen geluksvogel ben dan denk ik even aan alle lieve wensmama’s in de MMM topics. Als ik het eerlijk kon verdelen had ik voor hun graag wat pogingen geruild voor mijn gelukjes.
Waarom zie je een miskraam als straf!?
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Liebeskind² schreef:
29-06-2020 14:51
Waarom zie je een miskraam als straf!?

Omdat het in mijn geval geen feestje waardig was.
Alle reacties Link kopieren
DaSilva86 schreef:
29-06-2020 15:03
Omdat het in mijn geval geen feestje waardig was.
Maar straf is iets wat je wordt opgelegd, omdat je iets deed wat niet mag
Wie strafte jou dan? en waarom?
Alle reacties Link kopieren
herfst100 schreef:
29-06-2020 12:12
Hier hetzelfde. Van 1 en 2 zwanger in ronde 1. Bij de 3de een vroege miskraam in ronde 2. Daarna na 6 rondes zwanger van de 3de.

Ik vond het ook lastig, omdat je niet gewend bent te wachten.
Ah, als je het gewend bent is het minder vervelend?

Ik vond 3,5 jaar wachten toch echt helemaal niet fijn bij de 2e, ook al was ik het bij de 1e al bijna 2 jaar gewend.
.
bloempje027 schreef:
29-06-2020 13:40
Wat lief geschreven!
Ik ben er zo eentje...na 5 jaar wachten en de complete MMM nog niet zwanger. Sorry TO, ik kan me niet in je gevoel verplaatsten....relax en geef je lichaam de tijd. Je bent al gezegend met twee kleintjes!

Dat is toch raar? Mijn man hoeft maar te niezen en ik ben zwanger terwijl een ander al die pijn en verdriet moet doorstaan voor exact hetzelfde. En het is niet dat ik genetisch nou zo’n aanwinst ben dat de wereld geholpen is bij nog een DaSilva. Ergens gaat er iets mis in de administratie van de cosmos.
Alle reacties Link kopieren
mandylion schreef:
29-06-2020 15:08
Ah, als je het gewend bent is het minder vervelend?

Ik vond 3,5 jaar wachten toch echt helemaal niet fijn bij de 2e, ook al was ik het bij de 1e al bijna 2 jaar gewend.
Wij hebben hierdoor ook een groot leeftijdsverschil tussen 1 en 2 en 3 zit weer heel kort op 2. Ik vind het vooral irritant dat mensen denken dat de oudste van een andere vader is. Dit wordt serieus regelmatig gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
herfst100 schreef:
29-06-2020 12:12
Hier hetzelfde. Van 1 en 2 zwanger in ronde 1. Bij de 3de een vroege miskraam in ronde 2. Daarna na 6 rondes zwanger van de 3de.

Ik vond het ook lastig, omdat je niet gewend bent te wachten.
Ik kan je vertellen dat wachten ook erg lastig is als je het wel gewend bent hoor. ;)
En ik kan het weten, want ik wacht al 5,5 jaar en zit momenteel middenin miskraam nr 4.

@TO tja, alles is al gezegd. Het is eerder bijzonder dat het twee keer in één keer gelukt is dan dat het gek is dat je nu een paar maanden probeert.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben deze keer trouwens ook heel "snel" zwanger geworden.

Een intake gesprek in mei 2019, en tweede gesprek in sept, behandeling gestart in okt, eicelpunctie in nov, wachten op genetische uitslagen tot eind dec. Dat was dus 7,5 maand verder, met daarin nog niet eens één kans op zwangerschap gehad.

We hadden 3 embryo's.
Eerste terugplaatsing in januari. Zwanger, maar het werd een vroege miskraam. Tweede terugplaatsing in februari: niet zwanger.

Toen kwam corona. De behandelingen werden stopgezet. Twee maanden gebeurde er helemaal niets.

De laatste terugplaatsing was in mei, en ik werd zwanger. Dat was dus een jaar na het eerste intake gesprek. In dat hele jaar had ik dus maar drie kansen.

Hoewel het dus een jaar heeft geduurd, met slechts drie kansen, ben ik alleen maar dol- en dolblij dat het zo 'soepel' is verlopen. Als dat laatste embryo niet was binnen plakken hadden we weer helemaal opnieuw moeten beginnen.

Ik heb ontzettend veel geluk gehad.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
[quote=Kokoro post_id=31583111 time=1593432066 user_id=390311]
Ja, echt. Ongelooflijk he? Gelukkig greep iemand anders al in met een rake opmerking, anders had ik zeker mijn mond opengetrokken. Dat soort dingen zeg je maar tegen andere moeders die in ronde 1 zwanger zijn geraakt.

Nou je mag het best denken, maar waarom ga je hier een topic over openen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven