2x direct zwanger, 3e keer niet

29-06-2020 11:43 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit mezelf een beetje gek te maken volgens mij dus help me even relativeren! Allereerst realiseer ik me absoluut dat dit een luxeprobleem is en dat hier heel veel vrouwen zijn die zouden willen ruilen.

Maar toch, van mn eerste twee kinderen was ik on één ronde zwanger. We konden het niet geloven. Voor de derde zijn we dus niet te vroeg begonnen, want we rekenden er eigenlijk wel weer op dat het met één, twee rondes raak is. Nou, niet dus. In maart "echt" begonnen en zit nu te wachten in ronde 4.

Oké, terwijl ik het opschrijf zie ik ook wel dat ik overdrijf met mn zorgen. Maar toch, is het niet een beetje raar?
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
23-08-2020 17:48
Waarom test je elke maand, ben je altijd overtijd?
Mag ze toch zelf weten? Sommige vrouwen testen standaard twee weken na hun eisprong als ze zwanger proberen te worden, anderen wachten af.
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
23-08-2020 17:48
Waarom test je elke maand, ben je altijd overtijd?
Ik word gewoon "ongesteld" aan het begin van een zwangerschap. Ik test dus ook elke maand omdat ik het anders gewoon niet weet en niet het risico wil lopen dat ik alcohol drink en dingen eet die ik niet mag terwijl ik zwanger ben.
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
23-08-2020 18:23
Ik word gewoon "ongesteld" aan het begin van een zwangerschap. Ik test dus ook elke maand omdat ik het anders gewoon niet weet en niet het risico wil lopen dat ik alcohol drink en dingen eet die ik niet mag terwijl ik zwanger ben.
Huh echt? Is dat te verklaren??
Alle reacties Link kopieren
ardni schreef:
23-08-2020 17:48
Waarom test je elke maand, ben je altijd overtijd?
Ik heb een tijdje een onregelmatige cyclus gehad en als ik terugreken was dat tijdens de eerste maanden corona. Waarin ik wel echte stress had ivm coronadrukte op het werk. Ik realiseerde me later pas dat mn cyclus door ďe stress misschien wel van slag is geweest. Het trekt nu weer bij, maar ik kon (itt eerder) niet precies voorspellen wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Dus vandaar de test. En iets meer relaxtheid omdat dit wel kan verklaren dat het allemaal wat langer duurt.
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
23-08-2020 22:11
Huh echt? Is dat te verklaren??
Nope, helaas niet. Het is echt heel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Lonkaa schreef:
23-08-2020 22:15
Ik heb een tijdje een onregelmatige cyclus gehad en als ik terugreken was dat tijdens de eerste maanden corona. Waarin ik wel echte stress had ivm coronadrukte op het werk. Ik realiseerde me later pas dat mn cyclus door ďe stress misschien wel van slag is geweest. Het trekt nu weer bij, maar ik kon (itt eerder) niet precies voorspellen wanneer ik ongesteld zou moeten worden. Dus vandaar de test. En iets meer relaxtheid omdat dit wel kan verklaren dat het allemaal wat langer duurt.
Doe je dan wel ovulatietesten zodat je weet wanneer je eisprong is? Dat is eigenlijk nog een stuk nuttiger, omdat je sowieso na 12 a 14 dagen ongesteld wordt na je eisprong als het niet gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
heartsxdaggers schreef:
24-08-2020 13:09
Doe je dan wel ovulatietesten zodat je weet wanneer je eisprong is? Dat is eigenlijk nog een stuk nuttiger, omdat je sowieso na 12 a 14 dagen ongesteld wordt na je eisprong als het niet gelukt is.
Jep! We weten dus zeker dat we goed timen :lol:
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
23-08-2020 22:58
Nope, helaas niet. Het is echt heel irritant.
Nou idd zeg!
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
29-06-2020 14:30
Ik wil reageren, maar ik weet niet eens wat ik moet schrijven.

Maar ik geloof dat alles al wel gezegd is.

Gelukkig heb je zelf ook wel in de gaten dat het ontzettend overdreven is.

Ik ben momenteel voor de zevende keer zwanger, en ik heb één levende dochter.
:hug:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
heartsxdaggers schreef:
24-08-2020 13:09
Doe je dan wel ovulatietesten zodat je weet wanneer je eisprong is? Dat is eigenlijk nog een stuk nuttiger, omdat je sowieso na 12 a 14 dagen ongesteld wordt na je eisprong als het niet gelukt is.
Tenzij je een korte luteale fase hebt. Dan wordt je wat sneller ongesteld na je eisprong (en test je pas een paar dagen na je NOD positief).
Eerlijk is eerlijk, ik herken je gevoel wel. Bij mij duurde de tweede ook een stuk langer (maar ruim binnen een jaar!). Ik stond er zelf van te kijken hoeveel dat met me deed. Als je er veel mee bezig bent kruipen de maanden voorbij en lijkt de tijd zo langzaam te gaan.

Ik realiseerde me in die tijd vooral dat het zoveel heftiger is dan ik me ooit in kon denken wanneer zwanger worden dus echt jarenlang duurt. Als dit al zo’n impact heeft...

En natuurlijk weet je met je verstand wel dat het heel normaal is als het een paar maanden duurt. Maar juist het feit dat je dat ook niet snel met je omgeving deelt (en je er dus vooral zelf over blijft malen) helpt daar niet aan.

Fijn dat je er inmiddels relaxter in staat, hopelijk duurt het nu ook niet lang meer! Succes!
Alle reacties Link kopieren
Miek_ schreef:
24-08-2020 14:04
Tenzij je een korte luteale fase hebt. Dan wordt je wat sneller ongesteld na je eisprong (en test je pas een paar dagen na je NOD positief).
True, dat is waar. :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, even een update want ik ben zwanger :cheer2:! Suuuper blij! Al met al kan ik nu achteraf ook denken "waar heb je je druk om gemaakt"... Het was echt echt echt niet mijn bedoeling om mensen te kwetsen, excuses voor iedereen die dat wel zo heeft ervaren :hug:

Maar het is erg fijn om een forum te hebben waar je anoniem kan posten en waar je met beide voeten op de grond wordt gezet. Het heeft me in zekere zin wel wat gebracht, heb echt even tijd gehad dankbaar te zijn met wat ik heb. En dat ben ik :heart:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd! Fijn dat je achteraf inziet dat je je nog niet druk hoeft te maken als je niet in 1 keer zwanger bent.
Wat een leuk nieuws, gefeliciteerd! En tja, als je er middenin zit lijkt het heel lang te duren. Pas achteraf zie je dan dat het uiteindelijk wel meeviel. Als we alles van tevoren wisten...
2 keer in 1 keer zwanger is enorm geluk hebben. Ik wacht al 2,5 op de 1ste..
Tel je zegeningen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Lonkaa!
Alle reacties Link kopieren
Leuk nieuws, gefeliciteerd! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Nou helaas, de blijdschap was van korte duur want het is geëindigd in een miskraam... We zijn dus weer terug bij af voor mijn gevoel :purple:
Ach wat naar... heel veel sterkte!
Alle reacties Link kopieren
He wat naar Lonkaa. Mag je best even heel verdrietig om zijn, want t is echt iets naars om mee te maken. Sterkte!

Even om ‘beide benen weer op de grond’ te krijgen; ongeveer de helft van alle zwangerschappen loopt uit op een miskraam, ontzettend veel vrouwen hebben dit dus ook meegemaakt en begrijpen je verdriet en teleurstelling. Het zegt gelukkig niks over je vruchtbaarheid, het is waarschijnlijker dat er iets mis is gegaan in de celdeling en dat je lichaam zelf zegt ‘dit is niet goed’. En na een miskraam ben je zelfs kortdurend ietsje vruchtbaarder heb ik me laten vertellen.

Je staat hier niet alleen in! En ondanks dat het echt verdrietig is, probeer te relativeren: je kunt nog steeds binnen een jaar succesvol zwanger zijn. Je valt nog lang niet in een uitzonderlijke situatie en hoeft dus echt niet onzeker hierover te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat verdrietig. Sterkte Lonkaa. :hug:
Wat rot, sterkte Lonkaa.
Ah wat sneu voor jullie TO. Erg vervelend om mee te maken inderdaad, maar het zegt inderdaad niets over je vruchtbaarheid. Dus het komt vast gauw goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven