3 weken overtijd, test negatief?!

22-12-2016 01:35 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ik ben nogal in de war. Dus hoop dat ik hier wat reacties op kan krijgen..

Het is nu 8 weken geleden dat ik voor het laatst ongesteld ben geworden. Ik ben het altijd regelmatig hoe lang weet ik niet precies maar ik weet dat ik het altijd 2 a 3 dagen eerder als mijn buurvrouw ben. Mijn buurvrouw is 3 weken geleden ongesteld geworden. Daardoor viel het mij op dat ik maar niet ongesteld werd.. Ik ben niet echt bezig om zwanger te raken alhoewel het welkom zal zijn als het zo zal zijn. Ik heb een week overtijd een test gedaan: negatief. Dat was in de avond dus toch de volgende ochtend voor de zekerheid nog een test: negatief. Bij twee weken overtijd (afgelopen zondag) weer een test gedaan en weer negatief! Ik snap er niks van. Voel geen verschijnselen behalve dat ik wat prikkelbaar ben maar weet niet of dat aan mijn karakter ligt en dat ik ineens super veel afscheiding verlies! Daarom denk ik ook elke keer dat ik ongesteld ben geworden omdat ik dan wat voel lopen.. Maar als ik dan naar de wc toe ga is het echt een klodder witte afscheiding. Anders dan normaal.. Ben niet iemand die snel naar de dokter toe vliegt.. Hebben jullie hier ervaring mee? Wel moet ik zeggen dat ik vorige keer 2 weken lang ongesteld was. Heb hier wel vaker last van maar ben het dan wel elke maand gewoon op tijd.. Heel graag reactie!! Groetjes
anoniem_322417 wijzigde dit bericht op 22-12-2016 01:51
Reden: Verkeerde woordkeuze
% gewijzigd
Waarom ben je ten einde raad dan? Ik lees dat je verder eigenlijk heel gezond ermee omgaat/ging: niet echt bezig met zwanger raken, wel welkom, test na een week overtijd en een week later. Dus ik snap het ten einde raad gedeelte niet.

Waarom bel je niet gewoon even met je huisarts als je je zo'n zorgen maakt?
Haha misschien is ten einde raad iets overdreven gezegd.. Ben in iedergeval in de war! Dat is denk ik meer het juiste woord.. Ja ik wil het eerst even afwachten met de dokter bellen. Ben niet iemand die snel de dokter voor iets belt.. Dacht misschien hebben meer mensen dit meegemaakt en kunnen we hierover praten
Ga naar je HA
Als ik vrijdag nog niet ongesteld ben ga ik de HA bellen maar vind het ook allemaal eng hoor. Is voor mij allemaal nieuw en ik was er toch niet echt op voorbereid.. Als het dan ineens zo dichtbij komt krijg je toch een beetje de zenuwen..
ik vind het bijzonderder dat je je menstruatie koppelt aan die van je buurvrouw, die manier van bijhouden van je menstruatie heb ik nog nooit gehoord, maar goed.

Soms kan het gebeuren dat je een menstruatie overslaat, door stress bijvoorbeeld. Maar je laatste menstruatie was dus ook heel lang. Het rommelt dus een beetje. Waarschijnlijk is het gewoon niets, maar voor de zekerheid zou ik je wel adviseren om naar de dokter te gaan.
Ik he drie keer negatief getest.positief testte ik rond 10 weken zwangerschap.

Kan dus van alles zijn. Even je dokter bellen.
quote:mavis79 schreef op 22 december 2016 @ 02:14:

Ik he drie keer negatief getest.positief testte ik rond 10 weken zwangerschap.

Kan dus van alles zijn. Even je dokter bellen.Thanks voor je reactie! Je begrijpt vast dat het frustrerend is.. Had jij ook de dokter gebeld en na hoelang? Had je verder symptonen van je zwangerschap?
quote:Foodsandbeats schreef op 22 december 2016 @ 02:04:

ik vind het bijzonderder dat je je menstruatie koppelt aan die van je buurvrouw, die manier van bijhouden van je menstruatie heb ik nog nooit gehoord, maar goed.

Soms kan het gebeuren dat je een menstruatie overslaat, door stress bijvoorbeeld. Maar je laatste menstruatie was dus ook heel lang. Het rommelt dus een beetje. Waarschijnlijk is het gewoon niets, maar voor de zekerheid zou ik je wel adviseren om naar de dokter te gaan.Ik had al een reactie geschreven maar volgens mij heb ik hem verkeerd geplaatst. Allereerst bedankt voor de reactie! Omdat ik al 2 jaar geleden gestopt ben met de pil en nooit zwanger ben geraakt heb ik eigelijk nooit echt bijgehouden wanneer ik precies ongesteld word. Vooral ook omdat ik het nooit exact optijd ben. Altijd wel 1 of 2 dagen later of eerder. Waardoor ik weleens vaker heb gedacht ben ik zwanger? Toen werd ik elke keer gewoon weer ongesteld dus heb me er eigelijk niet meer druk om gemaakt en gedacht als het komt komt het. Ben ook pas 24 jaar dus het heeft totaal geen haast.. Vind het eigelijk wel handig dat ik en m'n buurvrouw rond dezelfde tijd ongesteld zijn. Zo weet zij altijd dat haar ongesteldheid er aan komt zodra ik het ben geworden. Het was natuurlijk makkelijker geweest voor mij als het andersom was :p
De hamvraag is natuurlijk: heb je onveilige seks gehad?
Huh? Jij loopt dus elke maand naar je buuf met de mededeling dat je ongesteld bent geworden, zodat de buuf weet dat ze haar ongesteldheid ook binnen 2-3 dagen kan verwachten?? ik volg dit niet. Hoe weet de buuf nou dat jij ongesteld bent?? Hang je de rode vlag letterlijk buiten?

Maar goed, wacht gewoon nog even af. Wie weet heb je een ongesteldheid overgeslagen vanwege stress oid. En als je het zelf te lang vind duren, zou ik de HA bellen.
3 weken overtijd is ruim lang genoeg om nu al naar HA te gaan ...

Even bloed prikken en je bent zeker.
Inderdaad, naar de HA.
Had ik maar een motto.
Valt ook wel mee. Als ze een cyclus heeft overgeslagen is 3 weken niet heel lang. Dan zou ze volgende week weer ongesteld worden. Ik zou dat zelf nog even afwachten dan.
quote:-Belle- schreef op 22 december 2016 @ 08:01:

Huh? Jij loopt dus elke maand naar je buuf met de mededeling dat je ongesteld bent geworden, zodat de buuf weet dat ze haar ongesteldheid ook binnen 2-3 dagen kan verwachten?? ik volg dit niet. Hoe weet de buuf nou dat jij ongesteld bent?? Hang je de rode vlag letterlijk buiten?

Maar goed, wacht gewoon nog even af. Wie weet heb je een ongesteldheid overgeslagen vanwege stress oid. En als je het zelf te lang vind duren, zou ik de HA bellen.Mijn buurvrouw is schoonfamilie. En ze eet elke dag bij ons. Vandaar.. Thanks! Ga ik doen
Ik zou doen wat Belle ook al zegt, gewoon nog even 1 a 2 weken afwachten. Misschien heb je een cyclus overgeslagen, kan gebeuren, dan zou je inderdaad binnen die 1 a 2 weken wel weer een menstruatie verwachten.

Als er in theorie wel kans is op een zwangerschap, dan zou ik in die tussentijd wel extra gezond leven, just in case (geen alcohol, niet roken etc.).

En als je geen zin of geduld hebt om nog 2 weken af te wachten, dan ga je gewoon naar de huisarts voor een bloedtest.

Veel meer opties zijn er niet
Geniet van het leven :)
quote:r0mi schreef op 22 december 2016 @ 13:42:

[...]

Mijn buurvrouw is schoonfamilie. En ze eet elke dag bij ons. Vandaar.. Thanks! Ga ik doenah, dat verklaard een hoop!
Hallo allemaal,

Ik heb toch nog een weekje gewacht met dokter bellen. Nog steeds geen ongesteldheid. Woensdag naar de dokter.. Bedankt voor de reacties allemaal. Groetjes
quote:r0mi schreef op 26 december 2016 @ 23:51:

Hallo allemaal,

Ik heb toch nog een weekje gewacht met dokter bellen. Nog steeds geen ongesteldheid. Woensdag naar de dokter.. Bedankt voor de reacties allemaal. GroetjesIk ben benieuwd!
Ben benieuwd wat eruit komt. Snap je onzekerheid echt heel goed zit er zelf ook middenin.

Ik ben voor het eerst 11 dagen overtijd waar ik altijd op de dag nauwkeurig met 28 dagen ongesteld werd.

Al 3 x negatief getest dus wacht nu tot zondag dan weer testen bij 15 dagen overtijd. Ik heb echter wel overduidelijke symptonen dus hoop ondertussen op langzame aanmaak hcg.
Niets is wat het lijkt..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven