35+ en zwanger worden in 2018

21-11-2017 20:39 1499 berichten
Bezig met zwanger worden:

Yaradreamz
Poosje81

Zwanger 😁❤️😁
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03 💙
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01 💙
Syrah80. UD 04-02 💙 of 💖
Miss37 bevallen :flirting: 12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02 💙
Boardbabe82. UD 05-02 💖 bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11 💖
twingo1981 bevallen !26-09-2018 😍
Roffa38. Bevallen 20-02 💙
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar 💖
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
Yoga ik was eind september uitgerekend van de tweeling maar moet zeggen dat omdat ik zwanger ben ik daar pas een dag na de UD aan dacht :)
Alle reacties Link kopieren
Oh jeetje, een tweeling zelfs Roffa. En wat vliegt de tijd dat het al september was.
Fijn te horen dat het niet zo zwaar voelde.

Ik ben vandaag 33 weken zwanger en het gaat echt wel snel nu. Steeds meer ben ik mentaal ook klaar voor de komst van de kleine knul, hoewel het nog wel onwerkelijk voelt. Mn vriend heeft er mogelijk nog meer zin in dan ik :flirting:
Ik zal ook eens ff een kleine update geven, is lang geleden :biggrin:

Ik ben vandaag 35+3 weken zwanger van ons zoontje, en het is ook nog steeds heel onwerkelijk! Het idee dat we straks ouders zijn :O
Tegelijk is ie al heel aanwezig, wát een bewegingen in mn buik af en toe, niet normaal meer gewoon :hyper: echt heel bijzonder, en fijn om elke dag de bevestiging te krijgen dat hij het prima heeft daarbinnen.

Het is natuurlijk wel heel spannend geweest, niet alleen de eerste maanden (voor wie het nog weet, wij hebben begin dit jaar een zwangerschap moeten afbreken met 18 weken ivm een ernstige aandoening bij ons eerste zoontje) in afwachting van alle onderzoeken, maar ik heb ook een aantal keer in het ziekenhuis gelegen rond de 29-32 weken ivm vroegtijdige contracties, gelukkig niet doorgezet in een vroeggeboorte maar het was wel even schrikken (nogal!!) en ik ben acuut gestopt met werken, sindsdien is het rustig :)

En nu zijn we bijna á terme! Alles is af, man heeft als een speer de babykamer afgemaakt na de ziekenhuisopnames, en nu kunnen we rustig afwachten :popcorn:

Natuurlijk ben ik nog steeds bang, 1 kind verliezen is een trauma, de kans dat je er nog 1 verliest is nihil maar toch, ik geloof het denk ik pas als ik hem vast kan houden :heart:

De ongeduldige en eigenwijze jonge man ligt ook nog eens in stuit... als dat zo blijft wordt het een keizersnede, maar eerlijk gezegd vind ik dat niet erg, kan er tenminste niks met hem gebeuren, voor de bevalling was ik toch best bang (dat er iets met hem zou gebeuren) dus wat mij betreft plukken ze hem op OK uit mn buik, no problem.

Zo fijn om te lezen dat het ook bij ons oudjes toch vaak wel lukt....

Tegelijk vind ik het echt heftig voor jullie Poosje, hopelijk vinden ze iets van een oorzaak die behandeld kan worden. Veel sterkte voor jullie :hug:
Hey meiden...

Ik ben enorm langg weg geweest omdat ik gewoonweg even afstand wilde nemen van alles...
Begonnen met een ivf traject wat een hoop emoties met zich meebracht en waarvan ik nooit had gedacht dat het zo heftig zou zijn...

2 rondes werden gecanceld, laatste ronde 5 eitjes en volgens onze arts in Gent België weggesmeten moeite om een escape IUI te doen...
Ik moest 3 maanden rust en dan zou ik weer mogen beginnen.

Wat was ik kwaad en teleurgesteld, echt ik dacht wil ik dit nog wel terwijl we net begonnen waren...

Geheel onverwacht had ik 1 dec een positieve test... 5 dec nod toen spatte het streepje ervanaf... Hcg via het bloed opgevolgd en keurig verdubbeld...

Ik ben dus spontaan zwanger geraakt op de zogenaamde eitjes die niet goed zouden zij is geweest...

Inmiddels ben ik 6 weken en heb ik zaterdag mijn 1e echo... Na de laatste 2 keren ben ik uiteraard zenuwachtig maar toch voel ik me vanaf het begin positief...

Mag ik ondanks mijn lange afwezigheid hier meeschrijven?

Liefs Annemarie aka annejill
Blijf jezelf ;-)
Allereerst: gefeliciteerd!
Wat een rollercoaster @annejil
En logisch dat je even afstand wilde nemen. Sowieso ben je altijd welkom om mee te schrijven! Ik hoop dat de echo zaterdag een mooie embryo laat zien.

Spannend mieremuis! Tijd vliegt echt zeg. Ik snap helemaal je gevoel dat je pas gerust bent als de kleine op je borst ligt.
Gaan ze nog proberen te draaien?

Onze baby ligt al weken met zn hoofd naar beneden, wat fijn is qua bevallen. Minder fijn is de druk down there. En heel grappig: hij heeft vaak de hik en die voel ik dus soms ehm... bij Mn perineum streek :P Wel gezellig zoveel leven in Mn buik.
Thanks yogayup!
En wat is het toch snel gegaan bij jou wauw O_O

Spannend allemaal zeg!

Liefs Annemarie
Blijf jezelf ;-)
Annejill wat fijn, en spannend, gefeliciteerd!

Yogayup gisteren hebben we weer echo gehad, hij is weer gedraaid ligt netjes met het hoofdje naar beneden :-)-) nou hopen dat ie zo blijft liggen.

Die hik is heel herkenbaar, soms schudt mn hele lijf ervan en het geduw met dat hoofdje of soms ook handjes van onderen, echt het gevoel alsof ie er dan al half uit komt af en toe.
Annejill van harte gefeliciteerd! Wat een mooie afsluiter zo eind 2018 :heart: !

Hihi Mieremuis, was de baby meteen al zo actief?

Yogayup dat lijkt me wel een apart gevoel :-D

Ik heb gisteren mijn 20 weken echo gehad. Alles is helemaal goed! Het is een meisje :flirting: ! Meteen gisteren babykleding ingeslagen haha. In Italië hebben ze zo van die kantjes en zo.. ik ben meer van de unicorn print en een roze panterbroek :rofl:

Mijn bella is al heel bewegelijk! Dat belooft nog wat als ik jullie verhalen lees :hyper:
De echo was goed!
Hartje klopte mooi ik ben 6 weken en 2 dagen ipv 3 dagen maar het was mm werk zei de echoscopist dus maak me net druk!

Ben blij :cheer:

Fijne feestdagen dames!
Blijf jezelf ;-)
Wat enorm fijn! Gefeliciteerd!!! :heart:
Die ene dag maakt echt inderdaad niks uit. Ik was 1,5 week ofzo terug gezet en dat werd nog weer later gecorrigeerd enzo. Zo fijn dat er hart activiteit was annejill :cheer:
Gefeliciteerd Annejill!
Leuk een meisje Principessa.
Mieremuis gelukkig gedraaid, wie weet dan toch geen keizersnede!
Onze beeb ligt lekker op zijn groeicurve te liggen ;)
Beste wensen allemaal! Dat maar mooi en vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen!

@Annejilll, wat super! Fingers crossed dat alles goed blijft gaan!

Hier nog paar daagjes en dan de Gyn, ben benieuwd!
Spannend poosje! Hoop dat jullie een vruchtbaar 2019 mogen hebben.

En roffa: die kleine is goed bezig te lopen te zitten te groeien ;)

Annejil: heb je binnenkort weer een echo?

Ik ben alweer 8 maanden en bijna 36 weken zwanger. Echt bizar hoe snel dat nu gaat. En de laatste loodjes voelen nog niet als laatste loodjes, hoewel er nu heeeel langzaam ongemakken ontstaan qua steken en soort menstruatie krampen. Het lichaam begint langzaam te piepen en te kraken omdat ik merk dat de banden nu echt verweken, maar So far voelt het niet als zwaar of hoogzwanger. Bij controles is ook alles piccobello met moeders en kind.
Hey dames

De beste wensen nog!

Ik heb toevallig nog vanmorgen een extra echo gehad, ivm bruinverlies.
Nu gebruik ik fraxiparine en aspirine dus 2 bloedverdunners.

Alles was hartstikke goed kreeg 2 dagen extra erbij ben nu 8 weken en 4 dagen zwanger als ik dan lees dat jullie al zo mooi ver zijn ben ik blij als ik zo verga zijn want die onzekere eerst 3 a 4 maanden poe vreselijk!

Net gewerkt en op het werk kwam er een hele grote bruine flats uit van de combi oud bloed en gel van de inwendige echo en toch voel je jezelf dan klote...
Ook al weet ik dat alles goed is ik wilde dat gewoon ff niet zien punt...

En dan op je werk net begonnen baalde echt...

16 jan volgende controle en aanstaande woensdag intake verloskundige :sun:

Liefs Annemarie
Blijf jezelf ;-)
Wat spannend annejil! Die onzekerheid kan ik mij nog goed herinneren. Ik was blij dat toentertijd de nipt test goed was, toen haalde ik met een goede termijn echo opgelucht adem. Daarna nog steeds hardstikke ziek tot en met 16 weken. Pas na 18 weken kon ik een beetje gaan genieten en nu is het een walk in the park (bijna 37 weken). Hoop dat het jou snel goed gaat!
Hey ladies,

Druk druk geweest hier excuus :bigkiss:

Inmiddels ben ik 10 weken en 3 dagen zwanger, voel me sinds deze week nog meer zwanger dan eerst lijkt wel :sick:
Maar ik klaag geen moment vind het prettig om toch een soort bevestiging te hebben :yes:

Yoga ik snap wel dat je via een NIPT zo kan denken alleen ga ik die test niet doen heb deze nooit gedaan eerlijk gezegd. Dit omdat ik na alle ellende eindelijk zwanger ben en alles welkom is, plus je hebt nog zoveel andere soorten syndromen en andere nare scenario's die kunnen gebeuren waar ze geen zekerheid over kunnen geven. De NIPT is ook geen 100% zekerheid en heb echt klote verhalen gelezen erover vooral in de kant van geen goede uitslag en dus niks aan de hand...

Ik vertrouw op dit lijf en de natuur en dat er in beide families niks schokkends is :-)

Ik kan wel meer genieten nu ik voorbij het termijn ben van de missed abortion en allangggg voorbij het termijn van de 2 miskramen :thumbsup:

26 januari heb ik de termijn echo eens kijken wat we dan zien :hihi:

Hoe staat het er bij de rest voor hier?? Jullie zijn al een stukje verder dan ik ;-))

Groetjes Annemarie :bigkiss:
Blijf jezelf ;-)
Wat fijn dat je nu alweer zo ver zwanger bent! Heel fijn.
En minder fijn van de symptomen natuurlijk, hopelijk trekt het snel weg.

Wij hebben de beperkte nipt gedaan, dus puur op de 3 grote chromosoom afwijkingen. En dan ging het ons vooral om Edwards en patau, aangezien die eigenlijk geen levensverwachting heeft. Verder wilden we ook gewoon zien wat de zwangerschap bracht, dus ik begrijp helemaal je denkwijze.

Wij zijn in het begin een tweede vruchtje verloren, dus die nipt was op een of andere manier een echte geruststelling ofzo. Alsof het toen echt was. En we hoorden dat we een zoon verwachten.

Hier gaat het nog heel goed. Lekker ontspannen en morgen 38 weken zwanger. Ik denk dat hij nog wel lekker zit in Mn buik op dit moment, dus we wachten rustig af. Nu ik mij zo goed voel, is het zeker geen straf. Lekker af en toe dutjes doen, zolang dat nog kan. En elke dag nog yoga en vooral niks hoeven. Daar geniet ik enorm van. Het wordt straks druk genoeg.
Hoi Annemarie, wat mooi dat je alweer 10 weken bent! :rose:

Ik heb de NIPT gedaan met alle nevenbevindingen en daar kwam
helemaal niets uit. Ik weet ook niet wat ik had gedaan als ik eerder een miskraam had gehad. Doen waar jullie je goed bij voelen!

Fijn Yoga dat je je zo goed voelt! Inderdaad nog ff lekker genieten van de rust :-D !

Inmiddels alweer 23 weken en 5 dagen zwanger. Ons meisje groeit lekker en trappelt ook :heart: . Mijn bekken gaan goed, ondanks de vele trappen in huis. Het lastige is alleen dat we op een berg wonen en ik kan dus heel lastig de auto uitkomen bij de voordeur :lol:.
En helaas heb ik nu na al een tijdje zitten of staan ( 30-45 min) een vervelende pijn bij mijn rechterribben. Volgens de gyneacoloog hier een gevolg van de groeiende buik. Tja ik had dit al sinds week 10 en is erger geworden. Afijn heb wel pijnstillers voor geschreven kregen. Maar die ga ik niet gebruiken; dus veel liggen op de bank na activiteit ;-) .
Hi meiden,

Ik heb heel lang niks laten horen, sorry, maar zie dat het sowieso niet al te druk is hier :)

Fijn dat alles goed gaat bij iedereen. Hier ook zo, inmiddels 38 weken dus de spruit kan elk moment komen. Nogsteeds geen idee of het een jongetje of meisje is, hoewel mijn gevoel zegt dat het een jongen is - maar dat heb ik pas sinds een paar dagen en is volledig gebaseerd op het feit dat ie al 3.2kg was op de laatste scan en ikzelf maar 3.1kg was met geboorte en dat was met 41 weken. Vergelijkingen slaan nergens op, dus deze redenatie ook niet ah ha ha

Yoga jij en ik gaan zo gelijk op, ik ben benieuwd wie er eerst aan de beurt is! En boardbabe ook.

Ik vind dit hele zwanger zijn toch echt speciaal. Ik ben zo blij dat ik me goed voel en vooral mentaal, een vriendin van mij heeft het echt, vooral mentaal, zo zwaar gehad en dat zet eigenlijk nogsteeds voort met haar baby van 10 weken. Ik weet niet of het is omdat we wat ouder zijn of er meer moeite voor moesten doen (zij is nog geen 30 en was in 1x zwanger), of dat het pure mazzel is, maar ik ben dankbaar!

Ik zal proberen weer wat actiever op het forum te zijn, ben gewoon weinig online geweest buiten online babyspullen shoppen!

Sterkte en succes allemaal! Vooral jij Annejill op de 26e, dat is al bijna!
Wie oh wie zal als eerste bevallen? Er zijn echt meerdere ongeveer in dezelfde periode uitgerekend. Gaat alles nog goed?

Annejil: bijna de echo! Leuk! Kom je een update geven?
Ik ben vorige week donderdag bevallen, het moederschap is helemaal fantastisch, we zijn allebei zo verliefd op onze kleine man! :heart: Alles gaat goed, de borstvoeding is op gang, kleintje was eerst iets te veel afgevallen en had al laag gewicht, maar doet het nu als een speer na 2 daagjes bijvoeding.

De bevalling was pittig en even spannend maar zal daar hier niet over uitwijden :P en alle clichés waren waar bij mij : als de baby op je borst ligt ben je álles vergeten.
Wat heerlijk mieremuis! Van harte gefeliciteerd met jullie zoon.
:cheer2:
Mieremuis Gefeliciteerd !!!
Wat heerlijk voor jullie
Ik ben zo blij :cheer2:
Geniet lekker van elkaar
Ooooh zo bijzonder :heart:
Hoe is de termijnecho gegaan annejil?

En mieremuis: hoe zijn bij jou de eerste dagen verlopen?
Yogayup de eerste dagen waren best pittig maar tegelijkertijd fantastisch :biggrin:

De 4 dagen rond de bevalling zo'n 2 uur per nacht geslapen, ervoor al vanwege inleiden en pijnlijke weeën door de ballon, en erna door de nacht in het ziekenhuis en thuis door geklooi met de borstvoeding, eerste nacht deed ik 3 uur over een voeding, gedoe met tepelhoedje etc etc dus ik was best Kapo maar door goede steun van kraamzorg en man kon ik overdag uurtjes bijpakken.
Maar wat is het genieten om zo kennis te maken met je kindje, zijn eerste geluidjes, signalen voor de honger, zijn zoekende oogjes, kijken van wie hij zijn kinnetje heeft en zijn neusje :heart:
Tuurlijk kan hij nog niet zo veel maar tegelijk ook wél, hij draait zijn hoofdje naar mijn stem, hij tilt zijn hoofd al op etc etc we zijn gewoon verliefd :P

Borstvoeding loopt nu perfect, en vannacht de eerste regeldagen, hij kwam 7x voor een voeding, volgens het boekje want hij is nu 10-11 dagen en dan hebben ze een sprongetje schijnt het :biggrin:

Van tevoren was ik bang dat ik gestresst zou zijn of moeite zou hebben me te binden (door stressvolle zwangerschap) maar dat valt gelukkig allemaal reuze mee... We zitten op een roze wolk, wat ik echt niet verwacht had :heart:

Jij bent ook al bijna aan de beurt, spannend hoor! Ga je in het ziekenhuis bevallen? Ik was blij dat ik in het ziekenhuis was want de gyn heeft met enige spoed een handgreep verricht die een verloskundige thuis niet zou kunnen denk ik. Daarna was zoon er heel snel.

Honing voor jou ook de laatste loodjes! Hoop dat je wat meer je rust kunt vinden de laatste weken en dat de groei goed blijft gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven