35+ en zwanger worden in 2018
dinsdag 21 november 2017 om 20:39
Bezig met zwanger worden:
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger

Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
of 
Miss37 bevallen
12-07-18
Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
bevallen 11-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
Yaradreamz
Poosje81
Zwanger
Annejill
Thisisme1980. UD 21-03
Snow81
Mieremuis bevallen 24-01
Syrah80. UD 04-02
Miss37 bevallen
Yogayup. Bevallen 01-02
Boardbabe82. UD 05-02
Verano1981. Bevallen 22-11
twingo1981 bevallen !26-09-2018
Roffa38. Bevallen 20-02
Honing14
Principessa UD 15-05
MrsDuggar
anoniem_63c248662ca98 wijzigde dit bericht op 27-02-2019 06:42
89.58% gewijzigd
maandag 28 januari 2019 om 16:06
Dat klinkt als een paar bewogen maar ook heerlijke eerste dagen mieremuis!
Ik ben ook zo benieuwd naar onze zoon.
Op dit moment 39+2.
Ik ga als alles voorspoedig loopt in de kraamkliniek bevallen, dus niet het ziekenhuis. Ik hoop op een natuurlijke start en bevalling. Wanneer nodig staat de ambulance binnen no time voor de deur daar, dus mocht het medisch worden dan zijn we hopelijk op tijd in het ziekenhuis. Het ziekenhuis voelde voor ons niet goed, dus ik hoop ook dat het niet nodig is.
Thuis bevallen is hier eigenlijk geen optie op het eiland, dus dit voelt als een tussen variant.
Ik ben ook zo benieuwd naar onze zoon.
Op dit moment 39+2.
Ik ga als alles voorspoedig loopt in de kraamkliniek bevallen, dus niet het ziekenhuis. Ik hoop op een natuurlijke start en bevalling. Wanneer nodig staat de ambulance binnen no time voor de deur daar, dus mocht het medisch worden dan zijn we hopelijk op tijd in het ziekenhuis. Het ziekenhuis voelde voor ons niet goed, dus ik hoop ook dat het niet nodig is.
Thuis bevallen is hier eigenlijk geen optie op het eiland, dus dit voelt als een tussen variant.
donderdag 31 januari 2019 om 16:38
Hi allemaal, ik lees af en toe op een afstandje mee en zie hier uiteindelijk veel positieve verhalen. Gefeliciteerd voor de net-moeders en zwangeren! Ik ben een beetje op zoek naar een zogenaamde 'hart onder de riem'. Een maand geleden ben 35 geworden en sinds oktober gestopt met de pil. Nooit heel actief een kinderwens gehad, maar nu wil ik opeens enorm graag moeder worden. En ja, nu dus bang dat ik te laat ben...Dat ontpillen mega lang gaat duren (voor het eerst lichte ongesteldheid gehad begin januari) en ik uiteindelijk te oud ben om kinderen te krijgen. Is 35 echt zo oud en hopeloos?? Dat is het gevoel wat mijn omgeving en internet me geeft. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor jullie zwanger waren na het stoppen met de pil? Sorry dat ik zo binnenval op dit topic, maar mijn zorgen nemen de overhand...
donderdag 31 januari 2019 om 16:46
Hi allemaal, ik lees af en toe op een afstandje mee en zie hier uiteindelijk veel positieve verhalen. Gefeliciteerd voor de net-moeders en zwangeren! Ik ben een beetje op zoek naar een zogenaamde 'hart onder de riem'. Een maand geleden ben 35 geworden en sinds oktober gestopt met de pil. Nooit heel actief een kinderwens gehad, maar nu wil ik opeens enorm graag moeder worden. En ja, nu dus bang dat ik te laat ben...Dat ontpillen mega lang gaat duren (voor het eerst lichte ongesteldheid gehad begin januari) en ik uiteindelijk te oud ben om kinderen te krijgen. Is 35 echt zo oud en hopeloos?? Dat is het gevoel wat mijn omgeving en internet me geeft. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor jullie zwanger waren na het stoppen met de pil? Sorry dat ik zo binnenval op dit topic, maar mijn zorgen nemen de overhand...
donderdag 31 januari 2019 om 18:55
Ik was 36,5 toen ik mijn spiraal liet verwijderen. In ronde 5 zwanger en nu sta ik op punt van bevallen.
Hier sowieso meer succesverhalen van schrijvers die ook 35 of ouder waren en relatief snel zwanger zijn geraakt en helaas ook wat verdrietige verhalen.
Oktober is echt nog niet zo lang geleden! Je bent echt net begonnen (ook al voelt elke maand lang, dat snap ik wel)
Hier sowieso meer succesverhalen van schrijvers die ook 35 of ouder waren en relatief snel zwanger zijn geraakt en helaas ook wat verdrietige verhalen.
Oktober is echt nog niet zo lang geleden! Je bent echt net begonnen (ook al voelt elke maand lang, dat snap ik wel)
donderdag 31 januari 2019 om 19:37
Ik was 35,5 toen ik mijn spiraal liet verwijderen in oktober 2017, mei 2018 zwanger geworden en net als yogayup op het punt van bevallen.
Probeer er niet teveel op te focussen en ga uit van een jaar.
Ik ben wel snel begonnen met ovulatietesten zodat ik mijn cyclus precies wist.
Probeer er niet teveel op te focussen en ga uit van een jaar.
Ik ben wel snel begonnen met ovulatietesten zodat ik mijn cyclus precies wist.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
vrijdag 1 februari 2019 om 14:55
Mieremuis gefeliciteerd!!!
Molly - welkom! Ik ben met 35 gestopt met de pil en helaas ging het bij ons niet makkelijk, ik ben uiteindelijk met IVF (1e poging, dat dan weer wel
) zwanger geworden. Maar er is nooit een echte oorzaak gevonden dus wie weet zat ik er gewoon naast elke maand. Zou wel advies van Boardbabe volgen, nu al aan ovulatie testen, dat heb ik het eerste jaar niet gedaan en toen bleek dat ik pas op dag 19/20/21 ovuleerde terwijl mijn app altijd dag 14/15 aanhield - dus geen wonder dat het niet lukte!
Yoga - klinkt als een goede middenweg wat je gaat doen. Hier heb je geen optie - alles is in het ziekenhuis - of thuis met een prive midwife maar daar zijn ze in de medische wereld hier zwaar op tegen.
Ik moet maandag op controle en ze willen me eigenlijk maandag inleiden. Ze zijn gek op inleiden hier, het liefst op 40 weken (dat is maandag voor mij). Ik ga er niet in mee. In elk ander land mag je tot minimaal 41 weken aankijken en ik wil zo graag alles zo natuurlijk mogelijk na de IVF start en met inleiden is er weer niks natuurlijk aan - bovendien is de kans op verder ingrijpen veel groter. Ugh. Ga dus tegen dokters advies in (tezij er iets niet goed is natuurlijk).
Success allemaal!!
Molly - welkom! Ik ben met 35 gestopt met de pil en helaas ging het bij ons niet makkelijk, ik ben uiteindelijk met IVF (1e poging, dat dan weer wel
Yoga - klinkt als een goede middenweg wat je gaat doen. Hier heb je geen optie - alles is in het ziekenhuis - of thuis met een prive midwife maar daar zijn ze in de medische wereld hier zwaar op tegen.
Ik moet maandag op controle en ze willen me eigenlijk maandag inleiden. Ze zijn gek op inleiden hier, het liefst op 40 weken (dat is maandag voor mij). Ik ga er niet in mee. In elk ander land mag je tot minimaal 41 weken aankijken en ik wil zo graag alles zo natuurlijk mogelijk na de IVF start en met inleiden is er weer niks natuurlijk aan - bovendien is de kans op verder ingrijpen veel groter. Ugh. Ga dus tegen dokters advies in (tezij er iets niet goed is natuurlijk).
Success allemaal!!
vrijdag 1 februari 2019 om 17:30
Gefeliciteerd!!
Dank voor de reacties al. Ben inderdaad al begonnen met de ovulatietesten. Begin januari voor de eerste keer ongesteld geworden, ongeveer 3 dg. Daarna gaan testen. Folliculaire periode 18 dagen, luteale fase 10 dagen....dat laatste is eigenlijk te kort toch? Blegh, wil natuurlijk dat alles snel goed werkt, maar twijfel erg aan mijn cyclus. LH test gaf ook licht positief resultaat. Volgens Sensitest wel mogelijk. Maar doordat steeds iets afwijkt van het 'normale' blijf ik maar twijfelen....en dan ook nog dat 35 zijn. Hoe gek kun je jezelf maken he?
Succes Syrah!
Dank voor de reacties al. Ben inderdaad al begonnen met de ovulatietesten. Begin januari voor de eerste keer ongesteld geworden, ongeveer 3 dg. Daarna gaan testen. Folliculaire periode 18 dagen, luteale fase 10 dagen....dat laatste is eigenlijk te kort toch? Blegh, wil natuurlijk dat alles snel goed werkt, maar twijfel erg aan mijn cyclus. LH test gaf ook licht positief resultaat. Volgens Sensitest wel mogelijk. Maar doordat steeds iets afwijkt van het 'normale' blijf ik maar twijfelen....en dan ook nog dat 35 zijn. Hoe gek kun je jezelf maken he?
Succes Syrah!
vrijdag 1 februari 2019 om 18:02
Gefeliciteerd Yogajup.
Grappig syrah ik ben dinsdag 40 weken en juist aan het aansturen op inleiden en ben doorgestuurd naar de gyneacoloog.
Slaap al maanden slecht maar afgelopen 2 weken kom ik niet verder dan 4 a 5 uur en daarnaast zeker 8 x per nacht eruit voor de wc. Last van bekken, verstopping, aambeien en mijn maag. Ben bang dat ik anders compleet uitgeput aan de bevalling start.
Hoop dat we allebei met ons kleine ukje kunnen knuffelen.
Molly gewoon lekker doorgaan met testen. Ik had juist een hele lange folleculaire fase (30 dagen) en die is uiteindelijk een stuk korter geworden. Om de fases te beinvloeden kun je ook bepaalde supplementen gebruiken, google kan je daar flink in helpen.
Succes! En staar je niet blind op dat je al 35 bent, is geen 45 he
Mij viel juist in dit topic op dat veel dames erg snel zwanger waren. Helaas ook een aantal miskramen, maar in een topic waar ik in meeschreef zaten veel meiden onder de 30 waar het ook misliep.
Grappig syrah ik ben dinsdag 40 weken en juist aan het aansturen op inleiden en ben doorgestuurd naar de gyneacoloog.
Slaap al maanden slecht maar afgelopen 2 weken kom ik niet verder dan 4 a 5 uur en daarnaast zeker 8 x per nacht eruit voor de wc. Last van bekken, verstopping, aambeien en mijn maag. Ben bang dat ik anders compleet uitgeput aan de bevalling start.
Hoop dat we allebei met ons kleine ukje kunnen knuffelen.
Molly gewoon lekker doorgaan met testen. Ik had juist een hele lange folleculaire fase (30 dagen) en die is uiteindelijk een stuk korter geworden. Om de fases te beinvloeden kun je ook bepaalde supplementen gebruiken, google kan je daar flink in helpen.
Succes! En staar je niet blind op dat je al 35 bent, is geen 45 he
Mij viel juist in dit topic op dat veel dames erg snel zwanger waren. Helaas ook een aantal miskramen, maar in een topic waar ik in meeschreef zaten veel meiden onder de 30 waar het ook misliep.
vrijdag 1 februari 2019 om 19:16
Boardbabe - maar dat snap ik, jij hebt echt een zware zwangerschap en ik kan me voorstellen dat al je pijn en ongemak toeneemt met die groeiende buik. Ik voel me echt prima, heb wel last van m'n rug maar niet genoeg om er vanaf te willen. En ik word ook wakker om te plassen maar 1 x - niet 8x - dat is wel een heel groot verschil. Dus ik hoop voor jou dat ze je snel inleiden en voor mezelf dat baby gewoon voor maandag uit zichzelf komt
zaterdag 2 februari 2019 om 19:22
Gefeliciteerd Mieremuis en Yoga
Molly welkom! Ik heb nooit kindjes gewild tot ik mijn huidige vriend tegen kwam
. Mijn mirena is 2 dagen voor mijn 37e verjaardag verwijderd. Ik heb altijd een hele stipte cyclus gehad van 28 dagen. Deze had ik ook bewaard in een menstruatieapp. Bij de eerste ronde van proberen hadden we dan ook het geluk meteen zwanger te zijn. Veel succes
Syrah en Boardbabe hopelijk kunnen jullie ook snel jullie wondertje vasthouden
!
Met mij gaat het minder; bekkenpijn, ribbenpijn en ook nog carpaal tunnel syndroom. Kortom ik kan niks en voel me hier ellendig door. Ben nu bijna 26 weken. Dus het duurt nog ff....sorry moest ff klagen
Molly welkom! Ik heb nooit kindjes gewild tot ik mijn huidige vriend tegen kwam
Syrah en Boardbabe hopelijk kunnen jullie ook snel jullie wondertje vasthouden
Met mij gaat het minder; bekkenpijn, ribbenpijn en ook nog carpaal tunnel syndroom. Kortom ik kan niks en voel me hier ellendig door. Ben nu bijna 26 weken. Dus het duurt nog ff....sorry moest ff klagen
woensdag 13 februari 2019 om 22:35
Woei! Van harte syrah!
Dachten jullie beiden een zoon? Of alleen jij? Fijne kraamtijd toegewenst!
Boardbabe: heb ik baby nieuws gemist? Indien nog niet: zet m op! Ik weet dat je t heel zwaar hebt (gehad).
Jij ook nog succes de laatste weken (dagen misschien wel) honing!
Hier is zoon alweer bijna 2 weekjes. Tijd vliegt voorbij. Ik dacht altijd zo’n baby slaapt en drinkt toch alleen maar, waar ben je zo druk mee? Well... now I know
Het is echt zo’n heerlijk jochie! Ik ben zwaar onder de indruk dat dit moois in Mn buik heeft mogen groeien.
Ik herstel zelf ook erg goed, maar ik blijk dus allergisch te zijn voor maandverband en inlegkruisjes.
jeukt als een gek ook en de huid is helemaal kapot. Gelukkig is het bloeden eigenlijk al zo goed als gestopt, dus einde maandverband periode is in zicht!
Dachten jullie beiden een zoon? Of alleen jij? Fijne kraamtijd toegewenst!
Boardbabe: heb ik baby nieuws gemist? Indien nog niet: zet m op! Ik weet dat je t heel zwaar hebt (gehad).
Jij ook nog succes de laatste weken (dagen misschien wel) honing!
Hier is zoon alweer bijna 2 weekjes. Tijd vliegt voorbij. Ik dacht altijd zo’n baby slaapt en drinkt toch alleen maar, waar ben je zo druk mee? Well... now I know
Het is echt zo’n heerlijk jochie! Ik ben zwaar onder de indruk dat dit moois in Mn buik heeft mogen groeien.
Ik herstel zelf ook erg goed, maar ik blijk dus allergisch te zijn voor maandverband en inlegkruisjes.
yogayup wijzigde dit bericht op 14-02-2019 02:20
2.85% gewijzigd
donderdag 14 februari 2019 om 11:17
Hier een stille meelezer, die even inbreekt en je wil laten weten dat 35 niet te oud is hoor! Laat je nou niks wijsmaken of aanpraten dat door internet.Molly84 schreef: ↑31-01-2019 16:46Hi allemaal, ik lees af en toe op een afstandje mee en zie hier uiteindelijk veel positieve verhalen. Gefeliciteerd voor de net-moeders en zwangeren! Ik ben een beetje op zoek naar een zogenaamde 'hart onder de riem'. Een maand geleden ben 35 geworden en sinds oktober gestopt met de pil. Nooit heel actief een kinderwens gehad, maar nu wil ik opeens enorm graag moeder worden. En ja, nu dus bang dat ik te laat ben...Dat ontpillen mega lang gaat duren (voor het eerst lichte ongesteldheid gehad begin januari) en ik uiteindelijk te oud ben om kinderen te krijgen. Is 35 echt zo oud en hopeloos?? Dat is het gevoel wat mijn omgeving en internet me geeft. Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor jullie zwanger waren na het stoppen met de pil? Sorry dat ik zo binnenval op dit topic, maar mijn zorgen nemen de overhand...
Ik was 38 toen ik zwanger werd, had daar 3 rondes voor nodig. Nooit verwacht op mijn leeftijd haha. Maar het was een probleemloze zwangerschap en mijn dochter is nu 3.
Succes!
zaterdag 16 februari 2019 om 19:23
Ik meld me ook weer eens. Gewoon bijna een week niet op het forum geweest, zo aan het genieten van ons meisje.
Ze is afgelopen maandag om 11 u geboren met 40+6. Ik ben zaterdag avond met een ballon ingeleid. Die viel er om 15.30 de volgende dag uit met 2 cm ontsluiting. Zondagavond om 21 u braken de vliezen had ik net 3 cm ontsluiting en de volgende ochtend on 9 uur 4 cm. Een uur later zat ik op 8cm en een uur later was ze er met 6 keer persen. Zondagnacht ruggenprik laten zetten want de weeenstorm was niet op de vangen.
Bekkenproblemen zijn heel erg verminderd, heb nog nooit zo veel gezeten. Alleen zijn mijn aambeien nu echt hels. De kraamverzorgster heeft ze zelden zo erg gezien.
Slaap ook echt maar 5 uurtjes per nacht ivm zere billen.
Maar goed heerlijk van ons dotje aan het genieten. Succes voor de wachters.
Ze is afgelopen maandag om 11 u geboren met 40+6. Ik ben zaterdag avond met een ballon ingeleid. Die viel er om 15.30 de volgende dag uit met 2 cm ontsluiting. Zondagavond om 21 u braken de vliezen had ik net 3 cm ontsluiting en de volgende ochtend on 9 uur 4 cm. Een uur later zat ik op 8cm en een uur later was ze er met 6 keer persen. Zondagnacht ruggenprik laten zetten want de weeenstorm was niet op de vangen.
Bekkenproblemen zijn heel erg verminderd, heb nog nooit zo veel gezeten. Alleen zijn mijn aambeien nu echt hels. De kraamverzorgster heeft ze zelden zo erg gezien.
Slaap ook echt maar 5 uurtjes per nacht ivm zere billen.
Maar goed heerlijk van ons dotje aan het genieten. Succes voor de wachters.
maandag 18 februari 2019 om 21:11
Vreselijk zeg. Ik begreep al zoiets uit jouw post. Sterkte.
Zelf heb ik een lekkere eczeem in Mn liezen nadat ik allergisch bleek voor kraam/maandverband en inlegkruisjes. Bij dokter een zalf meegekregen. Wat een helse jeuk zeg. Gelukkig is het bloeden binnen 2 weken gestopt, want ik weet niet meer hoe ik het had moeten doen (ik denk dat hier geen wasbaar maandverband te koop is op het eiland).
En ik heb hele zere handen nog steeds, wordt helaas steeds erger. En in Mn schouder nu een slijmbeurs ontsteking. Helaas bij beiden: uitzitten... zorgen voor een goede houding en ondersteuning.
Mijn man is net begonnen vandaag met werken, dus mij ontlasten lukt dan helaas niet.
Vervelend he, dat je zulke dingetjes nog even cadeau krijgt nadat je al best pittige maanden hebt gehad.
Gelukkig zijn alle clichés waar en maakt kijken naar het levende kunstwerk dat je je kindje mag noemen, alles goed!
Zelf heb ik een lekkere eczeem in Mn liezen nadat ik allergisch bleek voor kraam/maandverband en inlegkruisjes. Bij dokter een zalf meegekregen. Wat een helse jeuk zeg. Gelukkig is het bloeden binnen 2 weken gestopt, want ik weet niet meer hoe ik het had moeten doen (ik denk dat hier geen wasbaar maandverband te koop is op het eiland).
En ik heb hele zere handen nog steeds, wordt helaas steeds erger. En in Mn schouder nu een slijmbeurs ontsteking. Helaas bij beiden: uitzitten... zorgen voor een goede houding en ondersteuning.
Mijn man is net begonnen vandaag met werken, dus mij ontlasten lukt dan helaas niet.
Vervelend he, dat je zulke dingetjes nog even cadeau krijgt nadat je al best pittige maanden hebt gehad.
Gelukkig zijn alle clichés waar en maakt kijken naar het levende kunstwerk dat je je kindje mag noemen, alles goed!
yogayup wijzigde dit bericht op 19-02-2019 18:04
0.06% gewijzigd