40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Ik weet dat testen geen zekerheid geven, Dat was ook de reden dat ik die combinatietest niet wou doen.

Dat is natuurlijk wel weer fijn als de artsen vroegtijdig het kindje kunnen behandelen als hij of zij een ziekte heeft. Maar eigenlijk wil ik daar nog helemaal niet over nadenken, ik vind toch dat je teveel onder druk gezet wordt om al die testen te doen. Als je met 1 begint dan is het maar weer wachten op de volgende. Al zei de gynaecologe dat je niet verplicht bent verder te testen. Ik wacht het af...

Laten we daar inerdaad maar vanuit gaan Joost dat alle kinderen hier allemaal gezond geboren worden :-)
Wat een gedoe he met al die testen.. ik had met mijn 1:53 kans op down minder kans dan gemiddeld op mijn leeftijd (1:45) volgens de gyn. Ik had een hele gunstige nekplooimeting maar de leeftijd weegt heel zwaar mee in de kansberekening zei ze. Daarom lijkt me de kans van 1:210 van Swinta (je bent toch 44 of 45?) uitzonderlijk goed!
EJC wat heftig dat je een kindje verloren bent
quote:reckless schreef op 13 januari 2017 @ 16:13:

Wat een gedoe he met al die testen.. ik had met mijn 1:53 kans op down minder kans dan gemiddeld op mijn leeftijd (1:45) volgens de gyn. Ik had een hele gunstige nekplooimeting maar de leeftijd weegt heel zwaar mee in de kansberekening zei ze. Daarom lijkt me de kans van 1:210 van Swinta (je bent toch 44 of 45?) uitzonderlijk goed!

Zei de verlos ook van de week: op jullie leeftijd is het bijna altijd bingo met de combi. Bloedverlies en gewicht wordt ook meegenomen.

Hartje was gisteren goed, geen rare dingen en daar houd ik me nu gewoon aan vast.

Dus weer wat kleding besteld Het is wel even zoeken. Een doos gaat al bijna volledig terug, past me niet :(
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 13 januari 2017 @ 17:07:

[...]

Zei de verlos ook van de week: op jullie leeftijd is het bijna altijd bingo met de combi. Bloedverlies en gewicht wordt ook meegenomen.

Hartje was gisteren goed, geen rare dingen en daar houd ik me nu gewoon aan vast.

Dus weer wat kleding besteld Het is wel even zoeken. Een doos gaat al bijna volledig terug, past me niet :(

Ja klopt en ook etnische achtergrond (?). Er was ook iets met hormonen in mijn bloed wat erg hoog was maar verder geen probleem (?). Whatever, ik ga er vanuit dat wij allemaal een gezond babietje gaan krijgen!

Rot he die zwangerschapskleding.. vind geschikte kleding online vinden sowieso moeilijk.

Ik pas mijn eigen broeken bijna niet meer of die zitten bij mijn buik niet meer prettig maar de zw schaps broeken zakken erg af.

Sowieso kan je niet meer om mijn buik heen, dit had ik bij mijn dochters zwangerschap zeker nog niet bij amper 14 weken
quote:reckless schreef op 13 januari 2017 @ 16:13:

Wat een gedoe he met al die testen.. ik had met mijn 1:53 kans op down minder kans dan gemiddeld op mijn leeftijd (1:45) volgens de gyn. Ik had een hele gunstige nekplooimeting maar de leeftijd weegt heel zwaar mee in de kansberekening zei ze. Daarom lijkt me de kans van 1:210 van Swinta (je bent toch 44 of 45?) uitzonderlijk goed!45 jaar Op mijn leeftijd is de kans zelfs 1:19. (ik begin me toch wel wat oud te voelen nu hoor, )
quote:Swinta schreef op 13 januari 2017 @ 17:18:

[...]

45 jaar Op mijn leeftijd is de kans zelfs 1:19. (ik begin me toch wel wat oud te voelen nu hoor, )Nee joh, in de bloei van je leven en op je vruchtbare top!
Inderdaad Reckless!
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 12 januari 2017 @ 16:35:

Vandaag naar Brussel geweest voor NIPT. Nu ook op wachtbankje. Ook uitgebreide echo gehad, hartje zag er voor nu goed uit, twee handjes, twee voetjes, twee oogjes, maag, hersenen, kaken, navelstreng, placenta, vanalles gezien. Hartje ook gehoord. Nekplooi gemeten en die zag er goed uit.

Toch grappig om te zien hoe de Belgische gezondheidszorg werkt.

Ik ben daar ook geweest en super geholpen. Daar vele malen uitgebreider dan wat ik ooit hier in NL had. Kan het iedereen aanraden tov slechts bloed opsturen. Helaas moest de test over ivm te weinig dna van de baby. Vervolgens was ik een van de tot nu toe ik geloof 15 'gelukkige' waarbij ook die 2e test mislukte. Maar om dit in te dekken voor zover mogelijk kreeg ik een uitgebreide combi test die ze in NL niet doen. En geld terug gehad zelfs. Was erg blij dat ik dit alles met de proff kon overleggen (ik kon hem gewoon bellen zelfs).

Had gewenst dat alle zorg daar was geweest. Hadden ze vast de mega fouten niet gemaakt met dingen die met 20 weken hier gemist zijn hier.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
quote:Swinta schreef op 13 januari 2017 @ 17:18:

[...]

45 jaar Op mijn leeftijd is de kans zelfs 1:19. (ik begin me toch wel wat oud te voelen nu hoor, )Ouwe doos . Wauw.
quote:LunchLover schreef op 13 januari 2017 @ 17:43:

[...]

Ik ben daar ook geweest en super geholpen. Daar vele malen uitgebreider dan wat ik ooit hier in NL had. Kan het iedereen aanraden tov slechts bloed opsturen. Helaas moest de test over ivm te weinig dna van de baby. Vervolgens was ik een van de tot nu toe ik geloof 15 'gelukkige' waarbij ook die 2e test mislukte. Maar om dit in te dekken voor zover mogelijk kreeg ik een uitgebreide combi test die ze in NL niet doen. En geld terug gehad zelfs. Was erg blij dat ik dit alles met de proff kon overleggen (ik kon hem gewoon bellen zelfs).

Had gewenst dat alle zorg daar was geweest. Hadden ze vast de mega fouten niet gemaakt met dingen die met 20 weken hier gemist zijn hier.

Dat laatste klinkt niet fijn.

Prof Jani? Leuke vent, legt goed uit en is helemaal op z'n plek tussen al die vrouwen daar kreeg ik het idee.

Wij hadden verschillende adressen gekregen van verlos. Dit sprak aan, het geld gaat een stichting in, waaruit weer onderzoek betaald wordt. Voelt anders dan een aandeelhouder die weer rijker wordt.

Mijn bloed is nu in Californie. Ging net zo makkelijk als naar Gent, maar de ervaring met Californie was beter.

Ze controleren idd op meer punten. Was heel uitgebreid. We waren daar eigenlijk te vroeg voor, kreeg het idee dat mijn man nog wel een keer terug wilde.

We kwamen daar aan en waren verbaasd over alle oude gebouwtjes en gebrek aan parkeerruimte. We kregen het gevoel dat we aanbeland waren bij een gesticht en dat er experimenten werden uitgevoerd op mensen met een handicap. Maar de wereld binnen was compleet anders. Kreeg het idee dat er ook meer personeel was dan hier. En het voelt zorgzamer.

Hier is het omgekeerde: prachtige gebouwen met enorme parkeergarages. Voelt heel commercieel. Terwijl de wetgever en de zorgverzekeraar continue op de centen zitten.
quote:reckless schreef op 13 januari 2017 @ 17:17:

[...]

Ja klopt en ook etnische achtergrond (?). Er was ook iets met hormonen in mijn bloed wat erg hoog was maar verder geen probleem (?). Whatever, ik ga er vanuit dat wij allemaal een gezond babietje gaan krijgen!

Rot he die zwangerschapskleding.. vind geschikte kleding online vinden sowieso moeilijk.

Ik pas mijn eigen broeken bijna niet meer of die zitten bij mijn buik niet meer prettig maar de zw schaps broeken zakken erg af.

Sowieso kan je niet meer om mijn buik heen, dit had ik bij mijn dochters zwangerschap zeker nog niet bij amper 14 weken

Hier wat overgewicht en geen buikspieren: floep.

Bijenkorf sale gehad. Wehkamp nu. Blijft dat te klein dan ga ik overzee bestellen.

In Utrecht hadden ze bij c&a niets in de winkel, kon niet uit zei de dame daar. Misschien in Amsterdam, verder online.

Alleen H&M kon ik grotere maten passen.

Vroeger had Promisse leuke dingen, is niet meer.
Ik breek even in.

Ze hoeven niet per definitie slecht te zijn hoor, die uitslagen.

Ik was zwanger op mijn 41e en de uitsleg, zo zeiden ze, was idem aan die van een tiener.

Hangt dus kennelijk van je lichamelijke gestel af.

Veel succes met de zwangerschappen.

Probeer te genieten dames
quote:Gekopbloemen schreef op 13 januari 2017 @ 20:08:

Ik breek even in.

Ik was zwanger op mijn 41e en de uitsleg, zo zeiden ze, was idem aan die van een tiener.

Probeer te genieten dames Bedoel je de uitslag van de combinatietest?
quote:JoostIsAndersGeaard schreef op 13 januari 2017 @ 18:54:

[...]

Hier wat overgewicht en geen buikspieren: floep.

Bijenkorf sale gehad. Wehkamp nu. Blijft dat te klein dan ga ik overzee bestellen.

In Utrecht hadden ze bij c&a niets in de winkel, kon niet uit zei de dame daar. Misschien in Amsterdam, verder online.

Alleen H&M kon ik grotere maten passen.

Vroeger had Promisse leuke dingen, is niet meer.Jammer al die winkels die er niet meer zijn he, dan worden de mogelijkheden zo beperkt. Balen, hopelijk vind je snel fijne en mooi zittende kleding
quote:reckless schreef op 13 januari 2017 @ 22:16:

[...]

Jammer al die winkels die er niet meer zijn he, dan worden de mogelijkheden zo beperkt. Balen, hopelijk vind je snel fijne en mooi zittende kledingNieuwe hobby
Ja , de uitslag van de combinatietest.
quote:Gekopbloemen schreef op 13 januari 2017 @ 20:08:

Ik breek even in.

Probeer te genieten dames

Volgens mij wil je ons een hart onder de riem steken, dank daarvoor.

Alleen die opmerking over dat gestel dus ik heb op mijn 41ste een slecht gestel waardoor de uitslag van de combinatietest slecht was? Vrouwen met een slecht gestel hebben een grotere kans op een chromosoomafwijking? Ik vraag me serieus af of dit wel klopt? Er worden bepaalde hormoon/eiwit waarden gemeten in het bloed (volgens mij ook van de baby maar weet het niet zeker) in combinatie met leeftijd, gewicht, nekplooimeting komt er een kans uit.
quote:reckless schreef op 14 januari 2017 @ 12:41:

[...]

Volgens mij wil je ons een hart onder de riem steken, dank daarvoor.

Alleen die opmerking over dat gestel dus ik heb op mijn 41ste een slecht gestel waardoor de uitslag van de combinatietest slecht was? Vrouwen met een slecht gestel hebben een grotere kans op een chromosoomafwijking? Ik vraag me serieus af of dit wel klopt? Er worden bepaalde hormoon/eiwit waarden gemeten in het bloed (volgens mij ook van de baby maar weet het niet zeker) in combinatie met leeftijd, gewicht, nekplooimeting komt er een kans uit.Ik denk dat de leeftijd niet meegenomen is in de berekening voor gek op bloemen. Die wordt niet altijd meegenomen. Chromosoomafwijkingen zijn gewoon pech. En oudere eitjes hebben vaker pech. Heb je verder geen invloed op.
Hoi Reckless,

Oh nee, zeker niets onaardig bedoeld

Maar wat jouw verloskundige zegt ; dat de leeftijd zwaar meeweegt in de kansberekeningen is dus niet altijd van toepassing.

Dat bedoelde ik ermee te zeggen.

Ik hoop voor jullie alleen een goede zwangerschap en een gezonde baby !!!!
Dat weet ik dan verder niet, Joost.

Wellicht is de leeftijd niet meegenomen.

Wat je zegt over de oudere eitjes is volkomen waar.
Idd, oudere eitjes is wat anders dan een slechter gestel. Ik weet dat je het goed bedoelde gekopbloemen. Het zou natuurlijk kunnen dat buiten de leeftijd de andere waarden heel goed waren bij je. Maar dat zeiden ze bij mij ook: nekplooimeting 1.3, niet roker, geen overgewicht, geen chromosoomafw in de familie. Het zal een complex geheel aan factoren zijn die op elkaar inwerken, verder maar niet teveel bij stilstaan en niet teveel stressen tot de uitslag vd nipt binnen is
Klopt.

Ik duim met je mee.

Jezelf niet te veel opfokken is lastig, maar toch proberen.

Heel veel succes tot dan
Dank je wel!
Weet zelf hoe moeilijk het is.

Eerlijk gezegd had ik pas rust toen hij geboren was.

Tot dan steeds ongerust geweest maar wel genoten van de zwangerschap.

Het scheelt ook als je de baby dagelijks gaat voelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven