40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Wat een verhaal zeg Eefje pffffff..... Ten eerste van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon xxx! Maar ohhh wat was dat eng allemaal. Wat fantastisch goed van je dat je naar je gevoel geluisterd hebt. Heel goed ook dat je zo goed op de baby in je buik hebt gelet. Geweldig dat hij gezond is en dat het goed met jullie gaat. Ik hoop dat je spoedig zal herstellen van de operatie. Dikke knuff
Reckless, hopelijk komt je zoon gauw flink aan. Dat zal volgende week vast het geval zijn :-)
Jr. heeft ook al zo'n grote toet. Het gezicht veranderd zo rap.

Ik ben zo ontzettend benieuwd naar wat voor kleur ogen hij zal krijgen. Zijn vader heeft groene ogen en ik grijsblauwe. Hij schijnt een grotere kans op groen te hebben. Nu zijn ze nog blauw, al veranderen ze al wel van heel donkerblauw naar iets lichterblauw.

Miezemuis en Swinta, zijn de kleur ogen van jullie dochters al veranderd?
Alle reacties Link kopieren
Wow Eefje, goed gehandeld! Was zijn hartslag erg laag?
Gefeliciteerd. Ik hoop dat alles snel een plekje krijgt. Je voelt je zoon goed aan, dus dat gaat goed komen. Gaat het verder goed met hem? Ik hoop dat hij geen blijvende schade heeft.

Dochter is op de valreep eindelijk aangekomen. Ze is tot nu toe erg rustig.
Vandaag rondje gewandeld, dat vind mijn bekkenbodem niet fijn nog.
Morgen komt zoon thuis en dan mogen we vol aan de bak met twee kinderen. Benieuwd hoe dat gaat.
Alle reacties Link kopieren
Is de couveuse op je kamer Eefje?

Knap reckless met die bv.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Joost, hoe gaat het let 2 kids? Wat fijn dat jouw meisje genoeg is aangekomen. Gelukkig is dat hier ook weer ok. Zoon was teveel afgevallen maar heb de productie van de bv op peil gekregen met kolven en hij zat een paar dagen later al op zijn geboortegewicht. Volgens de kraam heb ik hele vette melk.

Wij genieten ontZettend! Zoon is heel tevreden en ik herstel goed van de bevalling.

Eefje hoe gaat het met jou? En de baby?
En met de andere ladies?
Alle reacties Link kopieren
Ben ook even benieuwd naar Eefje.

Reckless, mooi dat je het niet voor niets doet met volvette melk!

Dochter blijft snotterig. Gisteren mijn donsdekbed er maar af gehaald. In de wagen in de keuken ademde ze beter dan in de slaapkamer. Dus op zoek of ze ergens gevoelig voor is of gewoon verkouden.
Het lekkerste ligt nog altijd bij mama. Toch maar eens kijken voor draagdoek.
Bekkenbodem blijft mijn zwakke punt, samen met rug. Ik ben spierkracht en kilo's kwijt na bevalling (zo'n 8 kilo lichter dan voor zwangerschap), maar elke dag beter.

Had al een topic geopend voor activiteiten met zoon. Ik was erg enthousiast met uitjes, maar dat wordt m nog even niet. Dus samen thuis wat doen, mannen gaan zo naar de film.

De kleine huilt eigenlijk niet. Ze roept als ze wat wil :). We hebben dunstan babytaal gehad van kraamhulp, maar ze maakt alleen het geluid 'ik wil slapen'. Net mama.
Dat vind ik wel pittig, ze slaapt s nachts max 4 uur achter elkaar. En soms blijft ze nog uur wakker en ik kan pas slapen als zij slaapt...
Maar goed, gelukkig geen ontroostbaar kind, dat had ik soms met zoon en daar werd ik zo moedeloos van.

Het lijkt me zo verschrikkelijk zwaar om een huilbaby te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies
Ben even offline geweest. Man, wat een heftigheid allemaal. Die keizersnee is niet nix. Alles doet zeer vanbinnen. Maar geniet met volle teugen van de baby. Hij gaat als een speer. Eerste dagen was hij huilerig en bang. Maar werd met de dag beter. Nu een week later herken je hem niet meer terug. Hij eet en slaapt goed. Borstvoeding gaat geweldig. Ik mag niet klagen. Nu hopen dat ik snel opknap. Want ben nog erg moe en zwak. Gisteren een blokje om gelopen met kinderwagen, maar was teveel. Moet dus nog erg oppassen wat ik doe. Maar goed. Ik heb het te accepteren.

Leuk jullie verhalen te lezen! Fijn dat het bij iedereen goed gaat. Jij dus slagroom Reckless. Goedzo! En vervelend dat je dochter snotterig is Joost. Veel liefde van mama helpt!
Hoe gaat het nu met je Eefje, ben je al helemaal opgeknapt?
Ik heb ook ooit een keizersnede gehad, ik ben daar wel vrij snel van hersteld. ik vind het naar voor je dat je er zo lang last van hebt.

Ik weet nog dat ik vorig jaar je Topic las op Viva. Ik weet nog goed hoe bang ik was dat het mis zou gaan, pffff wat een onzekerheid. Is het niet geweldig dat we nu allemaal een gezonde baby hebben :-D :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hier alles goed! Herstel van keizersnee gaat steeds beter. Ik geniet met volle teugen van m'n zoon. Het is inderdaad geweldig dat we allemaal een gezond kind op de wereld hebben gezet, wat waren we bang dat het mis zou gaan! En gelukkig dat het bij ons allemaal goed is afgelopen! Is best bijzonder. Hoop dat er meer vrouwen door onze verhalen op latere leeftijd nog een kindje willen krijgen.
Wat fijn zeg Eefje dat je zo kan genieten van je zoon. Wel naar dat je nog niet helemaal hersteld bent van de keizersnede, maar gelukkig gaat het wel al beter.
Jaaaa dat zou helemaal geweldig zijn als er vrouwen van onze leeftijd door onze verhalen er vertrouwen in krijgen en de stap durven te zetten.

Ik ben ook echt zo blij met Jr. Mijn zoon van bijna 17 is ook zo lief naar hem toe en is helemaal opgeleefd nu Jr. er is.
Wij zijn trouwens toch maar begonnen met het opknappen van de babykamer. Vanochtend zijn ze vloerbedekking komen leggen. Verven heb ik zelf gedaan, de gordijnen zijn in de maak. Dus ik kan al een beetje beginnen met het inrichten van het kamertje. Meestal is er voor zoveel herrie van bouwverkeer dat het misschien soms fijner is als hij ook achter kan liggen.
Alle reacties Link kopieren
Reckless, van harte meid met jullie zoontje. Wat een fijn, zo'n vlotte bevalling!

Eefje, jij ook van harte gefeliciteerd met je zoontje. En wat een schrik zeg. Zo goed dat je naar je eigen intuitie jebt geluisterd.

Nu eerst even bijlezen...
Alle reacties Link kopieren
Oh wat lang geleden dat ik hier gekeken heb.. dank Swinta! Hoe is het met iedereen en de kleintjes? Hier gaat het heel goed, met zoontje gaat het heel goed hij is 9 weken oud en is een flinke jongen inmiddels. Hij zit ver boven de maximale lijn! Hij is heel vrolijk en tevreden, echt genieten hier!
Wat leuk om te lezen dat het zo goed met je zoon gaat!

Met Jr. gaat het ook heel goed. Wat is het toch een heerlijk ventje, we zijn echt dol op hem. We vinden hem steeds leuker worden naarmate hij ouder wordt. Die guitige lachjes van hem, te schattig.
Alle reacties Link kopieren
Goed te lezen dat het zo lekker gaat EJC. Hoe is het met de hondjes, vinden ze jr leuk?
De hondjes vinden Jr. echt leuk, vooral de twee mannetjes. 1 van mijn hondjes doet alsof het zijn kindje is, echt zo lief. Het meisje is wel wat jaloers, beetje een zure trut haha... ;-) Ik geloof dat ik nu nog meer met ze loop dan voorheen en dat was al veel. Ik probeer ze zeker evenveel aandacht te geven als voor Jr. er was.
Mijn zoon van 17(vandaag geworden) is ook dol op Jr.. Hij is echt veranderd sinds Jr. er is, hij is wat milder geworden.

Jij hebt toch ook nog een kindje? Gaat dat goed samen met de baby?
Hoe gaat het ongeveer een jaar later met iedereen? Ik hoop zo dat jullie reageren!

Hier gaat het geweldig goed met Jr. Hij is nog nooit ziek geweest en alweer dik 11 kg :-) Hij is zo ontzettend vrolijk, echt een makkelijk lief kind.
Alle reacties Link kopieren
Nou, goed om te horen!

Wij hebben een vrolijk mokkeltje wat iedereen inpakt met haar grote, blauwe ogen. Afgelopen week heeft ze 'boos' uitgevonden. Compleet met vuistjes.
Ze is verliefd op haar broer en heeft papa om haar vinger gewonden.
Ze is niet de snelste en we hebben veel afspraken gehad in het ziekenhuis, maar er lijkt niets aan de hand te zijn en haar meeste klachten zijn verdwenen.

Een leuke aanwinst voor ons gezin!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om een update te lezen van jullie.

Emma is een vrolijk meisje, lief en ondeugend. Ze is nog steeds groot en zwaar, maar dat begint al wat minder te worden. Ze heeft haar eerste losse stapjes al gezet, zo leuk om te zien. Ze gaat nu vier dagen naar het kdv, dat vind ik eigenlijk iets teveel maar ja. Stoppen met werken gaat ook niet en het geld is wel fijn natuurlijk. En Emma vindt het leuk en ze is gek op een van de vaste leidsters, dat is mooi om te zien.
En ze is echt papa's meisje. Zegt zelfs alleen naar papa en geen mama.

Met oudste dochter gaat het ietjes beter. Therapie begint te werken. Ze heeft nog een lange weg te gaan, maar zelf zegt ze dat het goed gaat komen.
Alle reacties Link kopieren
Swinta, je dochter ziet weer licht aan het einde van de tunnel. Dat is heel veel waard! Fijn.
Zoon gaat hier ook weer een stuk beter.
Papa oefent veel 'papa', maar wil nog niet.
Joost: Daar heeft ze dan geluk mee met die prachtige blauwe ogen. Ik hou der ook van!
Ohhh wat schattig dat ze boos kan spelen hahaha...
Wat fijn dat ze zo gek is op haar broer!
Dat is toch ook niet erg dat ze niet snel is. Is Jr. ook niet. Het komt vanzelf wel.

Swinta: heerlijk toch dat Emma lekker stevig is. Jr. weegt 12 kilo, dat is schijnbaar teveel. Maar ach....
Wat knap van haar dat ze al kan lopen, leuk zeg!
Gelukkig vindt ze het leuk op het kinderdagveblijf. Ik snap dat je 4 dagen veel vindt, maar ach... zij vind het leuk. Jr. is altijd bij mij, ik zou het ook erg lastig vinden om hem weg te brengen.
Wat een kleine donder dat ze alleen papa zegt. Misschien is dat gewoon makkelijker voor haar om te zeggen.
Wat fijn dat je dochter vertrouwen heeft in haarzelf, dat is zo belangrijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!
Oeps, ik zie jullie reacties nu pas! Jee wat vliegt de tijd.. ons zoontje is alweer 1 jaar oud en het is zo’n lekkere lachebek! Heel lief, knap en nog steeds een speklapje (12 kg, we krijgen er nog niet voor op onze donder op het consultatiebureau).. zijn zus en hij zijn dol op elkaar, kon niet beter! Lopen en veel zeggen doet hij nog niet, lekker rustig aan. Leuk jullie te lezen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven