40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Zet hem op Joost!
Oh Joost, je bent of nog aan het puffen of je kindje is inmiddels geboren!!! Wat spannend!!!
We zitten allemaal in spanning, Joost. ;-D
Ik kom ook ff gluren...joost zet em op!!!
En? En? En?

En hoe is het in jouw buikje Reckless?

Gisteren bij vlos geweest en mijn baby is nu iets meer dan 3kg. Kom maar op met die baby. Morgen 38 weken, dus met beetje geluk is hij er over een week. Maar ja, kan net zo goed nog drie weken duren.
Jaaa Joost hoe gaat het ik ben ook zo benieuwd! Hopelijk is de baby er en gaat alles goed met jullie!!

Hier alles rustig, ze schatten de baby nu op 4200 gr dus denk dat hij toch aan de grote kant is bij de bevalling. En die verwacht ik nog niet, al kan het in theorie zo beginnen denk ik dat ik over een week pas aan de beurt ben. Spannend he Eefje.. met welke termijn is jouw eerste geboren?
Gefeliciteerd! Tegenwoordig ben je niet meer de enige die op wat oudere leeftijd zwanger is. :)
Ja mega spannend Reckless. Ben er nu meer mee bezig dan met oudste zoon. Die is met 39.3 geboren. Vandaar dat ik er nu ook vanuit ga dat deze baby rond die tijd gaat komen. Maar zegt helemaal niets. Kan net zo goed week later, of misschien wel wat vroeger. Blijft natuurlijk een verrassing.

Jij dus nog rustig. Gek idee he, dat het ieder moment gebeuren kan.

Ik ga dit forum goed id gaten houden.

Fijne dag iedereen!
Wat lees ik nu... Joost is waarschijnlijk bevallen, wat leuk!

Wat heerlijk Reckless dat je man bijna lekker lang vakantie heeft. Echt perfect voor jullie dat de baby in de zomervakantie geboren word.

Wat vervelend dat jullie allemaal zo slecht slapen. Ik ook hoor, maar dat komt omdat ik pas laat kan gaan slapen ivm voeding Jr. en wij 's nachts hem moeten voeden.

Jimbob, Het gaat je vast lukken zwanger te worden. Mij is het ook gelukt na ongeveer 3 jaar. Hopelijk gaat het bij jou sneller!

Miezemuis, wat is je dochter al groot, 6,5 kilo, goed hoor! Wat naar dat jullie naar de kinderarts moeten. Er zal vast niks ergs aan de hand zijn met haar hoofdje.
Jr. moest afgelopen maandag nog bij de kinderarts zijn. Zijn hoofdje is ook iets groter in verhouding met de rest. Gewicht 3370, lengte 50,5 cm, hoofdje 35,5 cm. Misschien stelt dat je een beetje gerust Miezemuis. Maar ook niks ernstigs dus met Jr. Ze hoorden ook een klein ruisje bij zijn hartje. Dat is waarschijnlijk ook niks ernstigs.
Hee EJC, leuk je te lezen! Junior is wel aangekomen zo te lezen.. en fijn dat de kinderarts jullie kon geruststellen, dat gaat bij Miezemuis ook vast gebeuren idd. Die gebroken nachten kijk ik niet echt naar uit, pittig is dat. Ben jij weer grotendeels hersteld van de bevalling?

En Eefje, blijkbaar is het wel zo dat je een grote kans hebt met ongeveer dezelfde termijn als je eerste kind te bevallen! Tenminste, als dat natuurlijk is gegaan. Daarom denk ik ook dat ons kindje laat is, was bij dochter ook. En ik denk maar zo: elke dag dat zoon 'te laat' is, duurt mijn verlof langer!

Ik begin steeds meer vocht vast te houden, heb er verder geen last van.
Vandaag in zwembad gehangen en aanval nesteldrang gehad samen met mijn moeder. Kasten uitgemest, vanalles afgesopt. Heerlijk!
Vandaag weer bij cb geweest. Emma is 63,5 cm lang en weegt 7175 gram! Een grote meid dus. Ook een verwijzing voor een echo voor de heupjes gekregen ivm stuitligging. Al maak ik mij geen zorgen vooralsnog.

Ejc, junior groeit ook zo lekker. Fijn is dat he. Voor mij is het nog wel een kleintje hoor, Emma was bij de geboorte al een stuk groter, ha ha.

Meiden, ik leef met jullie mee. In deze warmte met een dikke buik te moeten zitten, ik moet er niet aan denken. Nog maar een paar weekjes, spannend hoor.

En hoe zal het gaan met Joost?

Ik ben even niet meer aanwezig. Wij gaan overmorgen op vakantie. 2,5 week naar Oostenrijk. Echt veel zin in.

O ja, en ik heb een nieuwe baan gevonden. In het nieuwe schooljaar ga ik werken bij een andere stichting. Groep 6/7 voor 3 dagen per week. Voor Emma heb ik een superfijne kdv gevonden. Ik heb er veel zin in, al gaan wij eerst van de vakantie genieten.

Dag meisjes, veel succes met de laatste loodjes. :bigkiss:
Fijne vakantie, Swinta! En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Heerlijk dat het meisje zo goed groeit, geeft mij altijd het gevoel dat ik een sterk kind heb heel fijn.
Onze Judith is vanocht tegen half een geboren. Haar suikers gaan goed en verder doet ze het als een speer.

Ik lekker beurs, maar gelukkig maar 4 hechtingen.

Ze heeft het even spannend gemaakt door net na breken vliezen naar boven te zwemmen. Maar kwam weer goed.
Ruggeprik zetten viel mee. Alleen is ie verschoven :( en werkte niet meer. Duurde tijd voor het gefixt was en bleef steken op 4 cm.
Tweede ruggeprik ergens half 22- 22 uur en iedereen de kamer uit, pomp omhoog en om half elf toch 8 cm (of was het later?)Verpleegster had me al klaar voor evt ok, had tot half elf gekregen voor vorderingen.
En toen ging het vlot. Man ging verlos halen omdat ik het gevoel had dat ze kwam. Die geloofde eerst niet. 10 min persen was ze er al uit. Dat stuk ging snel.... wel man en mezelf en verlos helemaal ondergekotst :)

Begeleiding was top. Wel lastig dat het in ziekenhuis druk is en je iedere 8 uur van personeel wisselt. We worden goed verzorgd. Alleen verpleegkundige tijdens avonddienst was ronduit slecht . Door weeen heen wauwelen en allemaal onbelangrijke dingen doen tijdens zetten tweede ruggenprik. Enorm storend.
Morgenvroeg wrs naar huis.

Dus voor de dames die pijnbestrijding willen: op tijd vragen voor het zetten, kan even duren. En op tijd zeggen als er pijn blijft en dit erger wordt. Ik kan heel moeilijk ontspannen met pijn en dan doen weeën slecht hun werk. Dus dat ook goed aangeven.

Zet m nog even op Eefje en Reckless!
Gefeliciteerd :cheer2:
Gefeliciteerd Joost met je dochter Judith! Wat fijn dat ze er is. Nu lekker uit rusten en gaan genieten.

Swinta, wat is jullie meisje goed gegroeid zeg! Geniet van de vakantie.

Ejc, fijn dat jullie mannetje het ook goed doet en dat de kinderarts jullie gerust kon stellen!

Meiden met nog een dikke buik...zet em op. Ik heb echt met jullie te doen.

Maandag kunnen we bij de kinderarts terecht. Hoop zo dat alles goed is. De dag daarna gaan we lekker 2 weekjes op vakantie. Heerlijk!
Joost! :cheer2: Gefeliciteerd met Judith. En wat een heftige bevalling zeg, pfff. Irritant he, telkens iemand anders aan je bed. Gelukkig morgen naar huis. Veel geluk gewenst, ook natuurlijk aan Joostman.
Super Joost, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Judith! Wat fijn dat ze er eindelijk is. Jammer dat er slordigheden waren ih ziekenhuis. Herkenbaar, had ook wat dingen tijdens bevalling van zoon waardoor ik geen zin heb in het ziekenhuis. Vond ze ook erg slordig zo nu en dan en had ook last van wisseling personele bezetting waardoor ik met persweeen op de gang (ruim half uur!!!) moest wachten totdat er een andere kamer vrij was.
Jij bent er nu vanaf in ieder geval. Lekker genieten en fijn dat je morgen naar huis kan. Heerlijk! Wens je alle geluk.

Je hebt gelijk Reckless, als baby later komt heb je ook langer verlof. Dat scheelt weer, Haha! Ik ga morgen kasten uitsoppen. Heb ook enorme drang om dit te doen. Ook kunnen de ramen wel een sopje gebruiken. Hihi

Miezemuis, je kindje is vast ok! Dan kun je lekker gaan genieten van de vakantie.

Jij ook fijne vakantie Swinta! En gefeliciteerd met je nieuwe baan.

EJC ben blij dat je kindje goed groeit. Gebroken nachten hoort erbij en gelukkig maar tijdelijk. Geniet van je mooie zoon.

En Jimbob, zet m op. Hoop dat je snel zwanger wordt! Bij mij duurde het maand of 7. Had het op gegeven moment beetje opgegeven en besloten het los te laten en toen was het raak. Gewoon zoveel mogelijk lief zijn met manlief en dan komt er vast een mooi kindje van.
Joost, gefeliciteerd met de geboorte van Judith! Wat bijzonder dat ze tot het laatst van positie bleef veranderen in de baarmoeder.. Tina turner!

Nu lekker genieten en herstellen.. geef je bv of kv?

Miezemuis, succes bij de kinderarts.. laat je weten hoe het maandag is gegaan?
Van harte gefeliciteerd Joost met jullie dochter, heel veel geluk samen! Hopelijk mogen jullie al naar huis toe!

Swinta en Miezemuis, ik wens jullie een geweldige vakantie toe!

Gefeliciteerd Swinta met je nieuwe baan! Fijn ook dat je er zo'n zin in hebt.
Ladies, onze zoon is vanmiddag geboren na een zeer vlotte bevalling! Rond 1500 was de vlos bij ons, we zijn direct naar het zh gegaan en om 17.30 was hij er! Bijna 8 pond, 54 cm.. wij zijn verliefd!
Ohwww wat geweldig Reckless GEFELICITEERD lieverd xxxx Heel veel geluk samen!
Ooh super Reckless...Gefeliciteerd met jullie zoon!!!
Wow reckless, top! gefeliciteerd!
Flinke jongen!
Gefeliciteerd Reckless!!! Wat super fijn dat je zon heerlijk vlotte bevalling hebt gehad, ben heel blij voor je! Gaat alles goed met jou en de baby? Lekker aan het genieten?

Mijn zoon is gisteravond iets voor 20 uur geboren. Echt een bizar verhaal. Voelde hem de afgelopen dagen iets te veel bewegen. Klinkt gek, maar hij was onrustig en druk. Kreeg ook veel buikkrampen en voelde me niet zo lekker, dus dacht dat hij geboren ging worden. Maar gisteren voelde ik hem ineens niet meer bewegen. Mijn intuïtie gaf aan dat het niet goed ging met hem. Vlos gebeld en zij hoorde nog wel een hartje. Voor zekerheid naar ziekenhuis voor hartfilmpje en echo. Man en zoon bleven thuis, dacht namelijk binnen het uur wel weer thuis te zijn, want vlos had immers het hartje gehoord. Maar lag 5 minuten aan het ctg apparaat, kwam gynae met grote ogen op me af en moest ik meekomen naar een aparte kamer. Daar hoorde ik dat het goed mis was met m'n zoon en dat ze hem a la minute geboren wilde laten worden. Ik schrok me kapot. Heb man gebeld en hij kwam meteen aanracen. Meteen naar ok en daar kreeg ik een spoed keizersnee. Zoon werd eruit gehaald en had navelstreng twee keer strak om z'n nek omstrengeld. Hij had het heel zwaar in mijn buik. Een gewone bevalling had hij niet aangekund. Oh wat was ik blij dat ik toch nog even naar het ziekenhuis ben geweest. Alle artsen gaven aan dat mijn zoon dankzij mij nog leefde omdat ik zo goed naar m'n intuïtie had geluisterd. Man, ik was compleet in shock. Dus daar lig ik nu. In het ziekenhuis. Zoon in couveuse en man naast me in een apart bed. Word om de haverklap wakker, kan het amper nog bevatten. Heb enorme pijn in mijn buik nu, vrees dat de verdoving ah uitwerken is nu. Was liever normaal bevallen, maar voor zoon is het het beste geweest om zo ter wereld te komen. Dus dan neem ik die pijn en lange revalidatie maar op de koop toe.

Lang verhaal he meiden. Heb ik weer. Ben zo blij dat ik goed naar m'n intuïtie heb geluisterd.
Eefje! Wat heftig, en wat ontzettend goed idd dat je zo snel gehandeld hebt en het leven van je zoon hebt gered!! En gefeliciteerd!! Ik ben er stil van..

En zal wel pijnlijk zijn, kan je pijnstillers krijgen? Hoe gaat het nu met zoon? Jeetje ik denk aan jullie!!

Hier gaat het heel goed, zoon was wel teveel afgevallen dus ben aan het bijvoeren en kolven, borstvoeding is nog wel lastig even.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven