40 en net zwanger

22-11-2016 18:46 996 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal

Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Ejc, hoe is het met jou trouwens?
miezemuis schreef:
10-07-2017 20:17
Ha allemaal,

Hier ben ik ook weer eens. Ik lees wel mee maar vaak ontbreekt de tijd om echt ff te gaan zitten en te reageren.

Reckless, het gaat echt opschieten nu! Goed dat je je angst voor de bevalling kenbaar gemaakt hebt maar je kunt het...echt waar! Succes met de laatste loodjes!

Joost, fijn dat je er weer bent! Wat een klein boefje heb je in je buik, zo'n klein draaikontje :)

Eefje, hoe is het met jou? Ik zou toch ff contacten met de vk.

Swinta, fijn dat Emma zo goed groeit zeg!

Hier gaat het goed, lekker druk met van alles en nog wat. Julia is echt zo'n heerlijk meisje. Sinds dag 2 slaapt ze door en verder groeit ze heel goed! Ze lacht veel en begint echt te reageren. We genieten echt heel erg met z'n allen.

Trouwens herkenbaar om erg tegen de bevalling op te zien. Ik zag er ook wrg tegenop. Had dit ook kenbaar gemaakt bij de vk en die had er ook echt rekening mee gehouden. M'n man en de vk hebben me echt super gesteund en begeleid gedurende de bevalling. Dat heeft me echt wel goed gedaan al heb ik mijn bevalling wel als traumatisch ervaren en ik droom er bijna dagelijks over.

Meiden, zet em op he....en geniet nog even van het leven in je buik! Ik mis het stiekem toch wel een beetje, ja ik weet het ...ik ben erg ;-)

O lekker dat ze zo snel is gaan doorslapen!
Hee Miezemuis, wat leuk je te lezen! En wat super dat Julia zo'n heerlijk kind is!
En dank voor de bemoedigende woorden, ik merk dat ik meer rust heb nu de pijnstilling geregeld is en de rest laat ik maar op me afkomen. Jouw bevallingsverhaal kan ik me nog iets te goed herinneren, ik kan me voorstellen dat je er nog veel mee bezig bent!

Vandaag weer controle vlos gehad, alles was ok de baby is helemaal ingedaald en er helemaal klaar voor. Nu maar weer verder afwachten..!
Ik kan me voorstellen dat je je op ziet tegen de bevalling. Dan is het aan de eene kant wel makkelijk als je zoals ik niet eens tijd hebt om ermee bezig te zijn ;-) Hopelijk verlopen jullie bevallingen vlekkeloos :-) Trouwens wel erg fijn Reckless dat je pijnstilling kan krijgen.

Hier gaat het goed met Jr. Hij is nu dik 2 weken thuis. Ik vond het in het begin eng dat hij al naar huis mocht. Hij dronk namelijk in het ziekenhuis nog niet alles op en woog zelfs minder dan bij zijn geboorte. De eerste week thuis was het erg stressen als hij zijn voeding niet opdronk. Ik was ook alleen thuis, partner was op zakenreis. Het was echt een beproeving, maar het is me allemaal gelukt! Nu drinkt hij goed en ik zie gewoon aan hem dat hij dikker is geworden :-)
Wat een geluk miezemuis dat je dochter heerlijk doorslaapt. Jr. heeft echt nog steeds het ritme van het ziekenhuis en word dus 's nachts wakker. Gister vertelde mijn partner mij dat hij er wel 10 keer uit moest omdat hij elke keer huilde. Dat is gelukkig nog nooit eerder voorgekomen, hopelijk blijft het iets eenmaligs. Normaal gesproken word hij 's nachts 1 keer wakker en slaapt hij meteen weer door nadat hij gedronken heeft en ik hem verschoond heb. het is een heerlijk ventje en ben zo gelukkig met hem. Eerlijk gezegd voelt het nog steeds als onwerkelijk dat ik hem in mijn leven mag hebben. Het is echt een droom die na jaren werkelijkheid is geworden <3

Ik vind het zo spannend voor degene die nog niet bevallen zijn. Het kan gewoon elk moment gebeuren :-) zo spannend. Dikke knuff van mij voor jullie allemaal
Eefje, ik ben wel benieuwd of die harde buiken de start waren. Hoop dat alles goed is!

EJC, pittig de kleine man alleen thuis, terwijl vader meer dan een week weg was. Je weer iig dat je het prima alleen afkunt nu!

Hier staat een afspraak voor maandag in het zhs. Boel zat nog potdicht, maar boefje ligt telkens met koppie naar benee in het zhs. Gisteren nog dwars...
En deze week niet afgevallen :cheer:
Gaat het slapen erg slecht komende dagen, dan mag ik in het zhs komen slapen.
EJC, geweldig dat het goed gaat met jullie! Het lijkt mij ook heftig om zo snel alleen te zijn met de baby, je mag trots zijn! Mijn man werkt in het onderwijs dus die is straks lekker vrij, zo fijn!

Benieuwd hoe het maandag gaat in het Ziekenhuis Joost, spannend hoor! Hier alles rustig, bijna uitgerekend dat geeft een onwerkelijk gevoel. Ik slaap erg slecht, lig elke nacht uren wakker dat is niet zo fijn maar verder mag ik niet klagen
Spannend Reckless! Gaat het slapen je opbreken, dan aankaarten bij verlos.

Dat uren wakker liggen ken ik :(. Al vanaf maart/april.

Heb s nachts weleens zitten huilen op de bank dat het alweer half drie was.

Lukt slapen niet goed, dan ga ik wellicht toch in ziekenhuis nachtje knock out.
Herkenbaar Joost, de frustratie van het niet kunnen slapen. Het is nu ik verlof heb wel wat relaxter in de zin dat ik overdag een keer een dutje kan doen. Al denk ik dat het nu afgelopen is nu dochter schoolvakantie heeft en man komende week nog wel moet werken.

Ik ben maandag 40 weken zwanger, begint nu echt spannend te worden.

Btw als je in het ziekenhuis gaat bijslapen Joost, krijg je dan slaapmedicatie?
Zou Eefje al bevallen zijn?..
Vraag me ook af of Eefje is bevallen, gezien haar laatste bericht.

Verlof hielp bij mij eerst ook om overdag een tukkie bij te tanken. Het is al fijn dat je je dan niet meer druk hoeft te maken om je werk. Nog max 2 weken Reckless!

Hier is zoon met papa op vakantie, vond ik vantevoren minder, maar hij vond het zelf niet erg en ik dus nu ook niet :). Fijne is dat we nu dus even kunnen concentreren op komst dochter.
Volgende week zondag is hij er weer. Even kijken hoe we alles gaan doen. Hij zal niet als eerste de gezinsuitbreiding zien, maar ik vind het ook niet leuk als heel veel mensen al langs geweest zijn. Geboortekaartjes maar geen haast mee maken en kijken hoe het volgende week voelt.

Vannacht heerlijk in het ziekenhuis geslapen. Je krijgt dan idd wat sterkere slaapmedicatie. Eerst aan de ctg en daarna weer. Was van 23 to 9 onder zeil. Ook fijn om wat verpleegsters te zien en de gyn, stelt gerust. Ik had een beetje veel doem in mijn hoofd door gebrek aan slaap en zo moe dat ik dacht dat bevallen gewoon niet kan. Ik ben nu veel rustiger nu.
Nope, nog niet bevallen. Wel slecht slapen (zoals meer van jullie), sjagerijnig en last van laatste loodjes. Wow, Joost, gewoon bijslapen in het ziekenhuis. Ene kant heftig, andere kant heel fijn. Je bent er dus wel van opgeknapt begrijp ik. En begrijp ik nou goed dat man en kind er niet zijn als je gaat bevallen?

Goed jullie verhalen te lezen! EJC wat fijn dat alles goed gaat en spannend dat je meteen alleen thuis was met zoon.

Miezemuis, jij dus alweer tijdje ah genieten van je dochter. Lekker!

Reckless jij dus inderdaad nog max 2 weken. Offff, misschien ben je gewoon nu al aan het bevallen.

Ik veel ah piekeren, vol hoofd. Gaat alle kanten op met m'n gedachten. Twijfel of ik een test ga doen om te kijken of ik streptokok drager ben (gbs). Las dat in bijna alle landen vrouwen die zwanger zijn standaard worden getest hierop en in Nederland hoor je er niets over. Terwijl het best een ding is. Heb veel blaasontstekingen gehad in vorige zwangerschap, maar moet nog even uitzoeken of dit ook met die streptokok van doen had. Indien ja, dan grote kans dat ik drager ben en beter dus kan bevallen met antibiotica. Maar sinds ik me heb ingelezen in deze materie word ik helemaal gek van al deze info. Maak me zorgen erom en baal dat ik überhaupt ben gaan googelen. En verbaas me overigens ook dat we in Nederland niets aan voorlichting krijgen hierover, terwijl het in het buitenland een serieus ding is. Jullie hier iets over gehoord? Dinsdag naar de verloskundige en is navragen of het voor mij zin heeft een test te doen.

Spannend hoor dames. Ben benieuwd wie de eerstvolgende wordt die gaat bevallen. Ik nog niet hoor. Haha
Nooit gedacht dat ik me nog eens zou mengen in een zwanger groepje op Viva maar speciaal voor de gelegenheid een nieuwe naam aangemaakt want vriend en ik gaan proberen samen een kindje te krijgen. Ik ben de 40 net gepasseerd en heb al kinderen uit een vorige relatie. Omwille van mijn privacy op dit moment zal ik me een beetje op de vlakte houden wat mijn situatie betreft. Ik vind het echt enorm spannend. Ik gebruik al een aantal jaar geen pil meer en heb een hele regelmatige cyclus maar ben wel al ouder dus de kans bestaat dat het ons niet gaat lukken. Dat zou erg jammer zijn maar een medische molen verhaal gaan we niet aan. Als het mag lukken dan is dat fantastisch en zo niet dan zal dat een reden hebben en zullen we ons daar bij neerleggen ( zeg ik nu heel luchtig maar goed)

Ik vind het idee om nog 1 keer een babietje te mogen hebben echt zo leuk, bijna een kadootje want ik heb alle tijd en ruimte voor een kindje Mijn vriend wilde altijd al kinderen maar ik heb de boot altijd afgehouden en ineens nu is die drang er.
We
Goed dat je rustiger bent door het krijgen van meer slaap Joost, ik kan het me helemaal voorstellen. Geeft het ook een boost bij het thuis beter kunnen slapen? Ik hoop het voor je!

Eefje! Nog niet bevallen.. en ook slecht slapen, wat is het toch ondermijnend voor alles. Ik merk ook dat ik me overal druk over maak vwb de bevalling, dingen in huis die NU moeten (anders vergaat zeker de wereld Haha) etc. De stress! Niet ok gewoon.

Hier vanaf 4 uur wakker gelegen. ik ga vanmiddag weer even plat geloof ik.

Jimbob welkom, hopelijk ben je snel zwanger! Ik ben tot aan deze zwangerschap heel makkelijk zwanger geworden, uiterlijk in de derde ronde. Zwanger blijven was wel een probleem maar uiteindelijk dus ook gelukt.
He Eefje, ex is er niet bij en dat wil ik ook niet. Zou niet goed zijn voor de ontsluiting :nut:
Bespreek het gewoon met de verlos. Ik zoek ook veel op, maar zalig zijn de onwetenden... wat fijn voor mijn zorgen was, dat de dames in het ziekenhuis erg supportive zijn en dus weer zorgen weghalen.
Ik heb wel over de strepto gehoord. In buitenland gebeuren meer controles standaard, ook de suiker. Nl is toch veel kosten/baten.

He Jimbob, de kans is groot dat het wel gaat lukken. Alleen dat het wat langer duurt. Hier 14 mndn. Wel zonder kunstgrepen.

Reckless, ik hoop dat je slaapt. Dat scheelt zoveel. Wel herkenbaar dat alles klaar moet zijn. Zo vlak ervoor wordt het wel spannend.

Gisteren was ik heel rustig en vannacht thuis klokje rond geslapen. Ik mag vanavond evt weer daar slapen, morgen starten met inleiden.
Na twee goede nachten dacht ik de laatste nog thuis te doen. Maar nu in twijfel. Ik reageer nogal heftig als man nog wat dingen in huis doet en veranderd :( . Voor hem ook sneu, hij doet zo zijn best.
En ik vraag me af hoe het dan morgen gaat als ik weer amper slaap.
Als control freak is het pittig, ik kan niet eten wat ik wil ivm diabetes: prikken en kijken of er weer wat in kan en slapen is een dingetje. Zulke basale behoeftes.
Het lijkt alsof dingen in huis het laatste is waar ik nog controle over heb.

En straks! Onwerkelijk: een mensje erbij.

En wel werkelijk: tiramisu eten en chocoladeijs en cheesecake en kaassoufflees en pistoletjes en salades met dressing en peren en gewoon een icetea of sapje kunnen bestellen op terras. Gewoon niet meer nadenken over wat ik wel en niet kan eten, hoeveel en wanneer. Dat heeft toch veel impact gehad. Basale dingen als eten en slapen zijn zo belangrijk.

En hopelijk weer slapen. Groot verschil is dat de bevalling achter de rug is en ik niet meer de enige ben die voor dochter zorgt, wat nu wel is.
En het is dan concreet waarvoor we het gedaan hebben.
We gaan het meemaken, ik vind het enorm spannend. Als het straks gelukt is dan kan ik wat meer kwijt over mijn persoonlijke situatie aangezien niemand in onze omgeving weet dat we het gaan proberen en ik het pas bekend wil maken als het echt eenmaal gelukt is.

Bij mijn vorige zwangerschappen was het in alle gevallen gelijk raak en ging het gelijk goed maar dat is wel al een tijdje terug en met een andere man. Ik ben er dus nu veel meer gespannen onder als voorheen. Het is veel minder vanzelfsprekend geworden allemaal.

En dan lees ik jullie verhalen en dat geeft de burger weer moed.
En Joost inleiden! Wat spannend en wat een leuk vooruitzicht dat je straks dan je kleine in je armen mag hebben
Nou meiden, ff een beetje stress hier
Vrijdag weer bij het consultatiebureau geweest. Ons meisje groeit heel goed gelukkig en weegt al 6.5 kg. Alleen is haar hoofdje veel te snel gegroeid. 4cm in een maand. Daarom moeten we nu naar de kinderarts. Zo spannend. Ik hoop zo dat ze gwn een groot hoofd heeft zoals wij allemaal en dat er verder geen enge dingen aan de hand zijn..

Succes met de laatste loodjes allemaal!

Jimbob: welkom. Hopelijk ben je snel zwanger , spannend hoor!

Joost, zet em op morgen!
Miezemuis, als jullie dat allemaal hebben, is er wrs niets aan de hand.
Joost, veel succes vandaag! Dat je een hele vlotte bevalling mag hebben.

Jimbob, op naar nr 20! :P Ik hoop dat je snel zwanger wordt. Welkom.

Meiden, zo herkenbaar wat jullie schrijven. Slaaptekort houdt nog wel even aan, jammer genoeg. Gelukkig slaapt Emma al ruim een week door. Ze maakt nachten van ongeveer 10 uur. Woensdag weer naar het consultatiebureu. Ik denk dat ze dan op ruim 7 kilo zit. ;-D (ik wilde hier een foto plaatsen van Emma, maar op de een of andere manier lukt mij dat niet meer)

Eefje, ik denk ook dat er niets aan de hand is aangezien jullie allemaal een groot hoofd hebben. En het meten gebeurt nu ook niet echt nauwkeurig, vind ik.
Joost wat een mooie dag vandaag om je kindje te krijgen, ik hoop dat t inleiden werkt en heel veel succes en plezier gewenst!
Joost succes vandaag!!

Miezemuis, wat spannend! Als jullie allemaal een wat groter hoofd hebben lijkt de kans me groot dat het koppie van jullie meis daarom groter is.
Dank!
Ik kom even checken of er al nieuws van Joost is.. ben benieuwd! Bij mij zit alles nog helemaal dicht, ik verwacht hem de komende dagen nog niet.

Fijne dag!
He reckless, kan toch snel gaan. Ik had bij plaatsen ballon toch 1 cm gister.

Nu net naar verloskamer. Zo infuus. o_o
Succes!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven