40 en net zwanger
dinsdag 22 november 2016 om 18:46
Hallo allemaal
Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
Ik ben er net achter gekomen zwanger te zijn. Het is allemaal nog heel erg pril en ben er heel blij mee. Maar ben afgelopen maand 40 geworden, dus niet meer de jongste. Dit wordt mijn tweede kindje, als het dus goed gaat. Heb een jaar geleden een miskraam gehad en hierdoor ben ik ook niet geheel onbezorgd en best bang dat het weer mis gaat. Vraag me af of er meer in dezelfde situatie zitten waar ik even mee kan kletsen.
vrijdag 9 juni 2017 om 07:13
Fijn dat het je het nog steeds goed aan kan EJC, wij ouwe mama's doen toch echt niet onder voor de jonge blommen wat volhouden betreft he..! Maar stel dat het straks in juli toch tegenvalt te werken voor je vlak voor de bevalling of je moet stoppen van de gyn neem ik aan dat jouw wg wel een plan B heeft? Vind het altijd zo link als wg's zeggen 'niet zonder je te kunnen'
vrijdag 9 juni 2017 om 14:34
Zeker niet, wij kunnen het goed aan. Ik zit ook in een forum waar veel jonge moeders tussen zitten, nou als je dat soms leest.... Wij doen het goed, een stel sterke vrouwen zijn wij 
Ohhh maar als het echt niet anders kan mag ik natuurlijk wel eerder stoppen. Langzaamaan minder ik een beetje. Het komt goed! Mijn gyn zei vanochtend dat ze wel vind dat ik erg lang door blijf gaan met werken,
Het gewicht van de baby is nu 2174 gram en de schatting van 7 pond is nog hetzelfde. Weet jij trouwens al Reckless hoeveel je baby nu weegt en hoeveel hij gaat wegen bij de 40 weken? heb jij ook al enig idee Eefje?
Ohhh maar als het echt niet anders kan mag ik natuurlijk wel eerder stoppen. Langzaamaan minder ik een beetje. Het komt goed! Mijn gyn zei vanochtend dat ze wel vind dat ik erg lang door blijf gaan met werken,
Het gewicht van de baby is nu 2174 gram en de schatting van 7 pond is nog hetzelfde. Weet jij trouwens al Reckless hoeveel je baby nu weegt en hoeveel hij gaat wegen bij de 40 weken? heb jij ook al enig idee Eefje?
vrijdag 9 juni 2017 om 14:44
Ah gelukkig kan je eerder stoppen indien nodig dat is wel een fijn idee. Ikzelf vind het fijn met 35 weken te stoppen om de tijd te nemen kleertjes te wassen, alles op orde te krijgen en lekker te nestelen, daar kom ik nu maar steeds niet aan toe.
Ze kunnen nog niets zeggen over de grootte en zwaarte van de baby omdat hij dwars ligt (snap ik niet helemaal maar ben ook geen medicus). Ik heb wel aangegeven bang te zijn voor een zware baby en dito bevalling zoals bij dochter. Ik heb wel een goed gevoel bij de ondersteuning hierbij vanuit de verloskundige.
Ze kunnen nog niets zeggen over de grootte en zwaarte van de baby omdat hij dwars ligt (snap ik niet helemaal maar ben ook geen medicus). Ik heb wel aangegeven bang te zijn voor een zware baby en dito bevalling zoals bij dochter. Ik heb wel een goed gevoel bij de ondersteuning hierbij vanuit de verloskundige.
vrijdag 9 juni 2017 om 17:59
Dan is het ook fijn dat je stopt met werken met 35 weken. Dan heb je inderdaad heerlijk de tijd om alles klaar te maken voor de komst voor de baby.
Vervelend zeg dat ze nog steeds niks kunnen zeggen over hoe zwaar jouw baby nu is en straks bij de geboorte. Het zou gewoon fijn zijn daar zekerheid over te krijgen, vooral omdat je je zorgen maakt dat de baby niet te zwaar word net als bij je dochter. Gelukkig heb je verder wel een goed gevoel bij de verloskundige, dat is belangrijk.
Vervelend zeg dat ze nog steeds niks kunnen zeggen over hoe zwaar jouw baby nu is en straks bij de geboorte. Het zou gewoon fijn zijn daar zekerheid over te krijgen, vooral omdat je je zorgen maakt dat de baby niet te zwaar word net als bij je dochter. Gelukkig heb je verder wel een goed gevoel bij de verloskundige, dat is belangrijk.
maandag 12 juni 2017 om 10:09
hoi hoi,
Hoe gaat het met jullie?
Donderdag gaan ze de baby toch 'opmeten' met een echo op mijn verzoek voor een inschatting van grootte en gewicht.. komt goed! Ze luisteren echt naar me vanuit de verloskundigen-prakijk, zo fijn is dat!
Woensdag is mijn laatste werkdag, heel onwerkelijk.
Ik voel me verder best heel goed de laatste dagen. Ik heb afgelopen weekend een heleboel kasten uitgemest en een to do list gemaakt voor mijn verlof. nesteldrang is echt definitief gestart! De baby is heel druk in mijn buik, je voelt op deze termijn (vandaag 35 weken) natuurlijk elke beweging heel goed. Daardoor kan ik ook goed voelen dat hij 'verkeerd' ligt, ik voel precies zijn voeten en billen maar ook zijn hoofd is goed te lokaliseren omdat hij heel vaak de hik heeft
Hoe gaat het met jullie?
Donderdag gaan ze de baby toch 'opmeten' met een echo op mijn verzoek voor een inschatting van grootte en gewicht.. komt goed! Ze luisteren echt naar me vanuit de verloskundigen-prakijk, zo fijn is dat!
Woensdag is mijn laatste werkdag, heel onwerkelijk.
Ik voel me verder best heel goed de laatste dagen. Ik heb afgelopen weekend een heleboel kasten uitgemest en een to do list gemaakt voor mijn verlof. nesteldrang is echt definitief gestart! De baby is heel druk in mijn buik, je voelt op deze termijn (vandaag 35 weken) natuurlijk elke beweging heel goed. Daardoor kan ik ook goed voelen dat hij 'verkeerd' ligt, ik voel precies zijn voeten en billen maar ook zijn hoofd is goed te lokaliseren omdat hij heel vaak de hik heeft
maandag 12 juni 2017 om 15:12
Wat fijn reckless dat ze goed naar je luisteren op de verloskundigepraktijk en de baby van de week gaan opmeten en een schatting van het gewicht gaan doen. Dan weet je eindelijk wat meer. Ik hoop echt zo voor je dat de baby een normaal gewicht heeft. Ik ga voor je duimen. Heerlijk zeg dat je bijna verlof hebt! Dat is wel fijn dat je al wat kasten hebt opgeruimd. Wat schattig dat hij af en toe de hik heeft. Mijn partner hoorde gister toevallig ook dat onze baby de hik had. fanbntastisch dat ej alweer 35 weken zwanger bent. precies een week langer dan ik. Ik heb gister toevallig mijn buik voor het eerst opgemeten van achter tot voor bij de navel is het 92 cm. Ik ga mijn buik volgende week weer meten tot het einde. Weten jullie wat jullie buikomvang is? Ik vind het wel leuk om het te vergelijken.
Ik heb afgelopen weekend gewoon rustig aan gedaan, gewinkeld, een hoop kleding gekocht, lekker gegeten, we zijn ook nog een mooi stuk gaan fietsen. De hondjes hebben zelfs even gezwommen.
Ik heb afgelopen weekend gewoon rustig aan gedaan, gewinkeld, een hoop kleding gekocht, lekker gegeten, we zijn ook nog een mooi stuk gaan fietsen. De hondjes hebben zelfs even gezwommen.
maandag 12 juni 2017 om 21:22
Wat heerlijk dat je nog lekker kan fietsen EJC, en die zwemmende hondjes super!
Mijn buikomvang is, schrik niet: 110 cm.. ik heb dan ook een mega toeter maar van achter zie je niet dat ik zwanger ben volgens iedereen. Nog steeds maatje 36 in zwangerschapskleding maar ja, het rekt natuurlijk goed mee
Mijn buikomvang is, schrik niet: 110 cm.. ik heb dan ook een mega toeter maar van achter zie je niet dat ik zwanger ben volgens iedereen. Nog steeds maatje 36 in zwangerschapskleding maar ja, het rekt natuurlijk goed mee
dinsdag 13 juni 2017 om 15:33
Fijn dat je nog zo slank bent! Je bent ook een week verder dan ik he. Mijn buik zal vast ook wat groter zijn als ik 35 weken ben. Ik ben daarintegen toch echt wel overal wat zwaarder geworden. Echt heerlijk dat je nog maatje 36 hebt. Ik heb nog helemaal geen zwangerschapskleding gekocht. Ik trek nu gewoon wat grotere maat broeken aan. Ik heb wel wat stringbody's van Wolford gekocht voor de zwangerschap, dat stretched lekker mee. Ik zal er morgen eens 1 van aantrekken. Overhemd of vest los erover en klaar. Ik heb gelukkig ook nog wat overhemden maat M van Filippa K die nog dicht kunnen. Daar heb ik er laatst ook nog een paar van gekocht. Ik ben zo benieuwd hoe snel ik af ga vallen als de baby geboren is. Ik zit er toch over na te denken om 1 of 2 maanden borstvoeding te geven zodat ik wat sneller afval. Ik moet mij er nog in verdiepen of je er echt snel van afvalt. Het nare aan borstvoeding vind ik dat ik niet precies weet hoeveel hij drinkt. Met flesvoeding kun je dat zo goed in de gaten houden. Misschien dat ik beide kan geven, gewoon kunstmatige voeding en borst. Kunstmatig is toch nodig voor als we onderweg zijn.
dinsdag 13 juni 2017 om 19:56
Bedankt voor de info Reckless. ik ga me er echt even in verdiepen. De volgende afspraak die ik in het ziekenhuis heb is niet met de gyn maar met de verpleegster, dus kan ik het mooi ook met haar erover hebben. Wat ik ook vervelend vind is dat ik dan niet meteen aan de pil mag beginnen. Ook al heeft het jaren geduurd voordat ik eindelijk zwanger was ben ik dan toch bang dat het nu wel meteen raak zal zijn. Ik moet gewoon even de voor en nadelen noteren.
vrijdag 16 juni 2017 om 10:16
vrijdag 16 juni 2017 om 21:01
Volgens mij kun je wel de minipil slikken of een Mirenaspiraal nemen tijdens borstvoeding. Dan ben je wel beschermd en kun je borstvoeding geven. Waarom moet je kunstvoeding geven als je onderweg bent? Als jij en je kind samen onderweg zijn kun je ook buitenshuis borstvoeding geven natuurlijk.EJC schreef: ↑13-06-2017 19:56Bedankt voor de info Reckless. ik ga me er echt even in verdiepen. De volgende afspraak die ik in het ziekenhuis heb is niet met de gyn maar met de verpleegster, dus kan ik het mooi ook met haar erover hebben. Wat ik ook vervelend vind is dat ik dan niet meteen aan de pil mag beginnen. Ook al heeft het jaren geduurd voordat ik eindelijk zwanger was ben ik dan toch bang dat het nu wel meteen raak zal zijn. Ik moet gewoon even de voor en nadelen noteren.
Overigens is er ook best een kans dat je door je bevalling, slaapgebrek en ontzwangeren de eerste maanden geen behoefte hebt aan seks.
vrijdag 16 juni 2017 om 22:25
Ik heb ook geprobeerd te combineren omdat ik fulltime kolfde en dit na bijna een jaar niet meer trok. Zeker omdat dochter niet warm liep voor vaste voeding en alleen maar moedermelk wilde drinken. Helaas moest zij niets van kunstvoeding hebben, als ze al wat dronk spuugde ze het zo weer uit. Voordeel was wel dat de 32 kg die ik tijdens de zwangerschap aankwam er binnen een half jaar weer af waren.
maandag 19 juni 2017 om 20:59
Lieve dames, Gisterochtend werdt ik wakker om 04:15 omdat ik iets waterigs voelde, bleek vruchtwater te zijn, mijn vliezen waren gebroken. Ik ziekenhuis gebeld, dus naar het ziekenhuis gefietst. Ik moest daar blijven, rond 09:30 begon ik weeën te krijgen. Om 13:30 is Jr. geboren. Mijn partner vind het heel leuk dat Jr. op vaderdag is geboren. Al heeft hij nooit wat ehad met vaderdag. Ik had hem die nacht wel alvast een vaderdagcadeau gegeven van Jr. haha alsof ik het wist. Mijn god wat deden die Weeën op een gegeven moment een pijn zeg oei oei oei. Mijn partner was net op tijd, de laatste 15 min. Ik wilde dat hij bij de hondjes bleef. Ze zijn zo belangrijk voor mij. Jr. weegt 2430 gram. Hij is 5 weken te vroeg geboren. Wat heel vervelend is is dat ze hem van oost naar west gebracht hebben omdat daar meer plek is. Ik moet dus ver fietsen voordat ik bij hem ben. Ze verwachten eigenlijk dat je twee keer per dag daar komt. Ik kan echt maar 1 keer komen. Ik heb veel gefietst en gelopen vandaag en de afgelopen dagen erg weinig geslapen, ik ben kapot. Ik kan gewoon niet in het ziekenhuis blijven vanwege de hondjes. Ik zou overigens toch niet op 1 kamer met hem liggen, die afdelingen zijn weer gescheiden. Mijn partner en ik zijn superblij met jr., We vinden hem helemaal geweldig! Hij moet waarschijnlijk twee weken in het ziekenhuis blijven
dat is wel heel erg jammer hoor als je je baby niet meteen mee mag nemen naar huis. Maar goed, hij is daar in goede handen.
Hoe gaat het met jullie?
Hoe gaat het met jullie?
maandag 19 juni 2017 om 23:06
EJC, van Harte gefeliciteerd met de geboorte van junior! Wat een verrassing!! Ligt hij in de couveuse of was dat niet nodig?
Jeetje zit je nu al steeds op de fiets? Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien maar dit moet me even van het hart: Denk aan jezelf en je zoon meid, kunnen de hondjes niet naar een pension of naar bekenden of is dat vloeken in de kerk? Jouw zoon heeft je nodig in dat ziekenhuis en dat heen en weer fietsen is voor jou toch geen doen.
Hopelijk kunnen jullie goed genieten van jullie mooie zoon!
Hier alles ok, zoon lag in stuit maar is zelf goed gaan liggen voor zo lang als het duurt Haha..
Jeetje zit je nu al steeds op de fiets? Ik wil me natuurlijk nergens mee bemoeien maar dit moet me even van het hart: Denk aan jezelf en je zoon meid, kunnen de hondjes niet naar een pension of naar bekenden of is dat vloeken in de kerk? Jouw zoon heeft je nodig in dat ziekenhuis en dat heen en weer fietsen is voor jou toch geen doen.
Hopelijk kunnen jullie goed genieten van jullie mooie zoon!
Hier alles ok, zoon lag in stuit maar is zelf goed gaan liggen voor zo lang als het duurt Haha..
dinsdag 20 juni 2017 om 06:29
EJC, gefeliciteerd met de geboorte van junior.
Ik merk dat ik het raar vind dat je de honden belangrijker lijkt te vinden dan je kind. Ik denk dat het enorm belangrijk is voor jullie zoon en jullie hechting aan elkaar om zo veel mogelijk bij hem te zijn. Jullie zoon heeft jou 8 maanden continu, letterlijk, om zich heen gehad. En dan nu opeens maar 1 keer per dag? Ik vind het echt ongelooflijk dat je ook niet zelf continu bij hem wil zijn. Ik zou echt gaan regelen dat je twee keer per dag langs gaat, minimaal. Maar eigenlijk vind ik dat je, al is het op een andere afdeling, gewoon bij hem in het ziekenhuis moet blijven.
Ok, jouw leven, jouw keuzes, maar ik kan er echt niet bij.
Ik merk dat ik het raar vind dat je de honden belangrijker lijkt te vinden dan je kind. Ik denk dat het enorm belangrijk is voor jullie zoon en jullie hechting aan elkaar om zo veel mogelijk bij hem te zijn. Jullie zoon heeft jou 8 maanden continu, letterlijk, om zich heen gehad. En dan nu opeens maar 1 keer per dag? Ik vind het echt ongelooflijk dat je ook niet zelf continu bij hem wil zijn. Ik zou echt gaan regelen dat je twee keer per dag langs gaat, minimaal. Maar eigenlijk vind ik dat je, al is het op een andere afdeling, gewoon bij hem in het ziekenhuis moet blijven.
Ok, jouw leven, jouw keuzes, maar ik kan er echt niet bij.
dinsdag 20 juni 2017 om 08:02
EJC gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
Ik schrok wel van je bericht, want had dat natuurlijk nog helemaal niet verwacht. Jullie zullen nog erger geschrokken zijn. Doe je rustig aan meisje, ik vind het erg pittig om te horen dat je nu al aan het fietsen bent. Ik hoop dat alles goed gaat met Junior en dat hij snel mee naar huis mag.
donderdag 22 juni 2017 om 18:28
Dankjewel voor jullie felicitaties!
Het gaat goed Reckless, maar mis hem wel altijd. Ik probeer zo lang mogelijk elke dag bij hem te blijven. Net was de verloskundige bij mij op visite en ze vind dat ik beter kan vragen hoe lang Jr. nog in het ziekenhuis moet blijven en als dat nog dik 1 week is dan zou ik om verplaatsing naar oost kunnen vragen. Zij vind het ook erg ver weg.
Vandaag kreeg jr. zijn eerste bad beleving, dat was wel schattig al moest hij wel huilen. Hij huilt trouwens bijna niet. Hij begint wel te bewegen met zijn armen en benen als je hem bijv. wil verschonen. Hij kan ook behoorlijk bewegen in zijn slaap. Jr. heeft nu wel een lamp in zijn romper zitten tegen de gele kleur. Hij drinkt ook nog niet z'n hele flesje leeg, al gaat dat vanaf gister wel goed. Alleen dronk hij de fles niet leeg nadat hij in bad was geweest, waarschijnlijk omdat hij moe was van het badderen.
Ik ben zo benieuwd of jullie ook al bijna gaan bevallen!
Het gaat goed Reckless, maar mis hem wel altijd. Ik probeer zo lang mogelijk elke dag bij hem te blijven. Net was de verloskundige bij mij op visite en ze vind dat ik beter kan vragen hoe lang Jr. nog in het ziekenhuis moet blijven en als dat nog dik 1 week is dan zou ik om verplaatsing naar oost kunnen vragen. Zij vind het ook erg ver weg.
Vandaag kreeg jr. zijn eerste bad beleving, dat was wel schattig al moest hij wel huilen. Hij huilt trouwens bijna niet. Hij begint wel te bewegen met zijn armen en benen als je hem bijv. wil verschonen. Hij kan ook behoorlijk bewegen in zijn slaap. Jr. heeft nu wel een lamp in zijn romper zitten tegen de gele kleur. Hij drinkt ook nog niet z'n hele flesje leeg, al gaat dat vanaf gister wel goed. Alleen dronk hij de fles niet leeg nadat hij in bad was geweest, waarschijnlijk omdat hij moe was van het badderen.
Ik ben zo benieuwd of jullie ook al bijna gaan bevallen!
donderdag 22 juni 2017 om 20:46
Hee EJC goed je te lezen! Heftige tijd zo met jr in het ziekenhuis en jij steeds op en neer te moeten reizen. Zo hoort de kraamtijd niet te gaan ik vind het echt sneu voor jullie. Goed wat jouw vlos zegt, misschien kan hij dichter bij komen.
Wat zielig ook die lamp en die uitputting, het is ook niet niks voor zo'n kleintje de bevalling wat vroeg en dan ook nog in het ziekenhuis blijven. Hopelijk mag hij snel naar huis!
Wat zielig ook die lamp en die uitputting, het is ook niet niks voor zo'n kleintje de bevalling wat vroeg en dan ook nog in het ziekenhuis blijven. Hopelijk mag hij snel naar huis!
donderdag 22 juni 2017 om 23:46
Wat lees ik nu, EJC, je zoon is er al!!!! Jeetje zou wel schikken geweest zijn in eerste instantie, maar gelukkig is hij gezond en wel en mag hij hopelijk snel naar huis!? Weet je al hoe lang hij in het ziekenhuis moet blijven? In ieder geval van harte gefeliciteerd!!! Hij is nu in OLVG west?
Ik tel dagen af nu. Komende week met (vervroegd) verlof. Heb er even geen zin meer in. Leef echt in m'n eigen bubbel nu. Ben me geestelijk al helemaal aan het voorbereiden op de bevalling. Weinig ruimte meer in m'n hoofd voor andere dingen. Heb erg veel zin om lekker languit op de bank te liggen en even niets te hoeven doen. Zonder me ook heel erg af. Krijg veel te horen dat ik wat leuks moet gaan doen met vrienden en vriendinnen. Maar heb nergens behoefte aan. Ben normaal gesproken een enorm gezelligheidsdier, maar heb nu gewoon geen zin in dingen. Is dat raar?
Nog een goede maand en dan is mijn junior er hopelijk ook. Kan niet meer wachten
Ik tel dagen af nu. Komende week met (vervroegd) verlof. Heb er even geen zin meer in. Leef echt in m'n eigen bubbel nu. Ben me geestelijk al helemaal aan het voorbereiden op de bevalling. Weinig ruimte meer in m'n hoofd voor andere dingen. Heb erg veel zin om lekker languit op de bank te liggen en even niets te hoeven doen. Zonder me ook heel erg af. Krijg veel te horen dat ik wat leuks moet gaan doen met vrienden en vriendinnen. Maar heb nergens behoefte aan. Ben normaal gesproken een enorm gezelligheidsdier, maar heb nu gewoon geen zin in dingen. Is dat raar?
Nog een goede maand en dan is mijn junior er hopelijk ook. Kan niet meer wachten
vrijdag 23 juni 2017 om 07:28
Hee Eefje voor jou schiet het nu ook op! Ik herken dat afsluiten heel erg, ik heb ook geen zin in sociale poespas. Binnenkort is dochter jarig en kan ik er niet echt onderuit dit te vieren al heb ik er echt geen zin in en ontbreekt het me aan energie.
Ik tel ook af, over een paar weken hebben we een baby!
Ik tel ook af, over een paar weken hebben we een baby!
vrijdag 23 juni 2017 om 08:50
Ja zo spannend he Reckless!!! Fijn dat jij hetzelfde hebt. M'n zoontje is sinds paar weken om 5 uur wakker s ochtends en slaapt niet meer daarna. Dus ben gebroken, nu al. Slaap zelf ook slecht omdat m'n benen zo'n pijn doen en dan ook nog is heel korte nachtjes. Zit nu id tram op weg naar laatste afspraak van werk en dan gaat de stekker eruit. Heerlijk! Super zin in m'n verlof