41+ weken zwanger

16-02-2016 12:32 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er ook (bijna) 41+ weken? Gewoon even een vermaaktopic voor deze laatste week wachten! Ik ben vandaag 41+1 weken van onze tweede, onze eerste kwam met 41+6
Spannend!! Hier zelf 33+2 dus kan helaas niet meepraten. Succes!
Dit topic gaat vast geen weken lopen

Mijn kinderen kwamen met 41+1 en 39+1 en zitten nu op school. Dus ik kan ook niet met je meepraten. Succes met wachten!
Mijne werd met 38 weken gehaald dus ik kan ook niet meepraten haha, maar wil wel jullie nog even succes wensen met de laatste loodjes!
Bij onze verloskundigenpraktijk laten ze geen enkele zwangere vrouw meer wachten met/tot 40+ weken.

Er wordt in de week voorafgaande een afspraak gepland voor een inleiding in het ziekenhuis voor het geval de baby zich nog niet spontaan gemeld heeft.
quote:Troelalaaaa schreef op 16 februari 2016 @ 12:57:

Bij onze verloskundigenpraktijk laten ze geen enkele zwangere vrouw meer wachten met/tot 40+ weken.

Er wordt in de week voorafgaande een afspraak gepland voor een inleiding in het ziekenhuis voor het geval de baby zich nog niet spontaan gemeld heeft.Waarom dat? Er zijn zoveel vrouwen die na de 40e week pas bevallen, en inleiden in echt geen pretje Als er nou een medische reden is dat snap ik dat wel, maar zonder reden?
Hier 41+2 (10 jaar geleden).

Snap ook niet waarom je bij 40+ al zou gaan inleiden.
Zeker bij de eerste is een zwangerschap van 41+ niet afwijkend. Mijn vk vertelde dat bij eerste kinderen de gemiddelde draagtijd dichter bij de 41 week zit dan bij de 40. Gelukkig waren ze bij m'n vk-praktijk niet zo van dat alles maar maakbaar moet zijn. Als een baby binnen blijft zitten zal deze het nog wel nodig hebben. Goede controles of alles goed blijft gaan, maar verder de baby zelf laten bepalen wanneer het tijd is.

Mijn oudste vond het ook gezellig binnen en bleef zitten tot 41+6. Ik vond het prima te doen, baby zat goed, ik voelde me goed en er was geen enkele reden om baby eerder te halen. Bijkomend voordeel was twee extra weken verlof omdat ik al zes weken voor de uitgerekende datum vrij had
quote:Noelle85 schreef op 16 februari 2016 @ 12:58:

[...]

Waarom dat? Er zijn zoveel vrouwen die na de 40e week pas bevallen, en inleiden in echt geen pretje Als er nou een medische reden is dat snap ik dat wel, maar zonder reden?Omdat er nogal wat gevaren zitten in door laten lopen tot na de 41 weken. Dus daarom wordt inleiding al gepland bij 40 weken, zodat er nooit over de 41 weken heen gegaan wordt. Nederland is een van de weinige landen waar men zo lang laat doorlopen, met alle gevolgen van dien. Omdat "alles maar zo natuurlijk mogelijk moet".
Na 41 weken is al weer wat anders dan na 40 weken ....

Ik begreep uit je eerder berichtje dat met 40 weken al ingeleid werd.

(meeste praktijken is met 42 weken??)

Heeft inleiden ook niet de nodige risico's ?
quote:angelique schreef op 16 februari 2016 @ 13:46:

Na 41 weken is al weer wat anders dan na 40 weken ....

Ik begreep uit je eerder berichtje dat met 40 weken al ingeleid werd.

(meeste praktijken is met 42 weken??)

Heeft inleiden ook niet de nodige risico's ?

Eerste bericht was niet van mij...

Mijn inleiding bij mijn eerste stond gepland op 40.6. Op mijn verzoek, flink aangedrongen. Gestript op 40.4 en bevallen op 40.5. Over de 41 heen gaan was echt uitgesloten voor mij. Dan was ik op dat moment nog overgestapt naar een andere Vk of gyn.

Tuurlijk heeft inleiden risico's, maar niet levensbedreigend, en dat heeft doorlopen na 41 weken wel (vruchtwater op, mindere werking placenta, etc). Hier in Nederland zijn we veel te gericht op "natuurlijk" en "zwanger/bevallen is geen ziekte dus niet medisch". Maar anno 2016 heeft Nederland nog steeds het hoogste babysterfte cijfer van West Europa.
Richtlijn zegt al zeker zes jaar dat max draagtijd 41 weken is. Medisch onderbouwd, kinderen hebben vaker slechte prognose door te blijven zitten dan door ingeleide bevalling.

Ik was er wel klaar mee, met 41 weken, blij dat het alsnog vanzelf startte.

Binnenkort zie je je kind, TO, veel geluk!
Ik was langer dan 6 jaar geleden zanger, zou best kunnen, dat de richtlijn inmiddels verschoven.

TO, het kan nooit lang meer duren in ieder geval. Geniet nog even van de rust
30 jaar geleden waren de richtlijnen nog anders. Ik en mijn broer zijn beide geboren met 42 +4 Ik denk dat we het gezellig vonden bij mijn moeder in de buik.
quote:missesjn schreef op 16 februari 2016 @ 13:53:

Mijn inleiding bij mijn eerste stond gepland op 40.6. Op mijn verzoek, flink aangedrongen. Gestript op 40.4 en bevallen op 40.5. Over de 41 heen gaan was echt uitgesloten voor mij. Dan was ik op dat moment nog overgestapt naar een andere Vk of gyn.

Tuurlijk heeft inleiden risico's, maar niet levensbedreigend, en dat heeft doorlopen na 41 weken wel (vruchtwater op, mindere werking placenta, etc). Hier in Nederland zijn we veel te gericht op "natuurlijk" en "zwanger/bevallen is geen ziekte dus niet medisch". Maar anno 2016 heeft Nederland nog steeds het hoogste babysterfte cijfer van West Europa.Zeg, is dit nu wel een gepaste timing/topic om dit soort info te delen?
Volgens mij zoekt TO 'lotgenoten', geen mensen die haar nu mij even ongerust maken ...
Ik was precies 2 weken geleden 41+2, (maar daar heb je niet veel aan denk ik).
quote:Toverspiegel schreef op 16 februari 2016 @ 14:27:

[...]

Zeg, is dit nu wel een gepaste timing/topic om dit soort info te delen?

Ja en nee. Ik ben me er van bewust dat ik hiermee off-topic ga (waarvoor excuses). Ik hoop hiermee ook mensen aan het denken te zetten, te informeren over een onderwerp waarover je m.i. het gesprek aan moet/kan gaan met je vk.

Maar ik zal verder niet meer ot gaan!

To, succes met de laatste loodjes!
quote:Noelle85 schreef op 16 februari 2016 @ 12:58:

[...]

Waarom dat? Er zijn zoveel vrouwen die na de 40e week pas bevallen, en inleiden in echt geen pretje Als er nou een medische reden is dat snap ik dat wel, maar zonder reden?Ze willen geen risico nemen.
Ik had mazzel de vorige keer, 39+5. Vond het wel prima. Ik mocht sowieso niet over de 40 weken omdat mijn dochter al een lange slungel bleek. Dit keer zal mijn VK me niet ver over de 40 weken (ben nu 37+1) laten gaan als het er op aan komt.

Maar je weet dat 42 weken nu best dichtbij komt, spannend! Dan zou ik het ook niet meer zo zwaar vinden.
Nog niet, maar al wel redelijk ver... 39+2 hier, 1e kindje!!

Hoe voel je je? Nog redelijk fit en mobiel? Of is het echt (ongeduldig) afwachten voor je? Succes!
Haha ik heb wel wat losgemaakt! Het idee was inderdaad lotgenoten, maar ach, alles is welkom hoor, ik heb toch niets te doen Op dit moment is alleen bekend dat 42+ een duidelijk hoger risico met zich meebrengt en er daarom natuurlijk met 42 ingeleid wordt. Het is nog niet bekend of het voor moeder en kind duidelijk beter is om met 41 weken in te leiden of nog spontane start af te wachten tot 42 weken. Daar loopt vanaf 2012 een studie over. (INDEX)

Viet, ik voel me goed! Het scheelt wel dat ik weet hoe het de vorige keer ging en het is het wachten meer dan waard. Ben wel blij als m'n buik weg is, dat scheelt toch een hoop ongemakken, want hoe langer hoe ongemakkelijker het wordt haha
Up! Nog niet bevallen hier
Is er nog iemand die net als ik 41 weken zwanger is of langer?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven