43 jaar en zwanger worden van de 4e?
vrijdag 24 juli 2020 om 18:03
Wij hebben drie gezonde kinderen, 11, 12 en een baby. De laatste was een verrassing maar wel erg welkom. Nu vind ik het leeftijdsverschil met de 2 oudste best groot en zou het me voor haar leuk lijken als ze er een broertje of zusje bij krijgt. Ik ben echter al 43, gezond en super fit maar toch. Ik twijfel dus enorm. Heeft iemand ervaring hiermee?
zaterdag 25 juli 2020 om 11:46
Gefeliciteerd dalida met je baby! Leuk om alle reacties te lezen, daar haal je genoeg info uit denk ik, zowel positief als negatief 
Wij gaan nu voor de 4e, ik ben 40... kids zijn 14, 11 en 5. Na de 2e en na de 3e dacht ik lange tijd 'nooit meer', maar dingen veranderen. Qua work life balance, financiën, huis, levenservaring zijn we er nu juist meer aan toe/beter op toegerust dan bij de 1e 2. We hebben echt wel nagedacht over de risico's ed, maar gelukkig is de kans nog steeds groot dat het goed gaat. Onze 2e is gehandicapt en toen was ik juist jong en fit, dus je weet het toch nooit. En ook haar had ik niet willen missen.
Ben ergens heel benieuwd hoe de buitenwereld zal reageren, maar dat doet me ook niet meer zoveel als vroeger. Bij de 3e hadden veel mensen ook hun mening klaar en toen was ik dus 'pas' 35. Goede vriendinnen weten al van onze plannen en reageerden juist positief, ze hadden het wel verwacht (zij dus eerder dan ikzelf, haha!)
Geniet van je baby en succes met je keuze!
Wij gaan nu voor de 4e, ik ben 40... kids zijn 14, 11 en 5. Na de 2e en na de 3e dacht ik lange tijd 'nooit meer', maar dingen veranderen. Qua work life balance, financiën, huis, levenservaring zijn we er nu juist meer aan toe/beter op toegerust dan bij de 1e 2. We hebben echt wel nagedacht over de risico's ed, maar gelukkig is de kans nog steeds groot dat het goed gaat. Onze 2e is gehandicapt en toen was ik juist jong en fit, dus je weet het toch nooit. En ook haar had ik niet willen missen.
Ben ergens heel benieuwd hoe de buitenwereld zal reageren, maar dat doet me ook niet meer zoveel als vroeger. Bij de 3e hadden veel mensen ook hun mening klaar en toen was ik dus 'pas' 35. Goede vriendinnen weten al van onze plannen en reageerden juist positief, ze hadden het wel verwacht (zij dus eerder dan ikzelf, haha!)
Geniet van je baby en succes met je keuze!
zaterdag 25 juli 2020 om 18:54
Zonder iemand te willen veroordelen: ik zou zelf nooit na mijn 35e meer aan kinderen beginnen. Ook niet aan een eerste kind. Een persoonlijk gevoel van dat daar mijn grens ligt.
Ik wil zelf geen oude moeder zijn die niet met mijn kind kan rennen en gekdoen in de speeltuin of zwembad etc. Ik ben ook niet de meest fitte/sportiefste dus dit is echt persoonlijk.
"leuk voor de baby" vind ik ook een rare reden.
Wees blij en neem genoegen met je huidige gezonde kindjes. De risico's op complicaties worden er niet minder op.
Jij en iedereen mag dit zelf weten, maar dit is hoe ik er over denk.
Ik wil zelf geen oude moeder zijn die niet met mijn kind kan rennen en gekdoen in de speeltuin of zwembad etc. Ik ben ook niet de meest fitte/sportiefste dus dit is echt persoonlijk.
"leuk voor de baby" vind ik ook een rare reden.
Wees blij en neem genoegen met je huidige gezonde kindjes. De risico's op complicaties worden er niet minder op.
Jij en iedereen mag dit zelf weten, maar dit is hoe ik er over denk.
maandag 27 juli 2020 om 00:54
aankleefsjaan schreef: ↑25-07-2020 18:54Ik wil zelf geen oude moeder zijn die niet met mijn kind kan rennen en gekdoen in de speeltuin of zwembad etc. Ik ben ook niet de meest fitte/sportiefste dus dit is echt persoonlijk.
Ik vind het bijzonder vreemd als je na je 35e niet meer zou kunnen rennen of gek doen. Ik zie om me heen dat gek doen, meespelen en fit zijn niet leeftijdsgebonden is. Moeders die ouder kinderen krijgen zijn juist vaak fit en gezond, die beginnen er heel bewust aan.
TO, gewoon doen als je er zin in hebt. Er is geen reden om het niet te doen die niet ook geldt voor iemand die midden 30 is. Risico’s zijn procentueel hoger maar blijven erg klein.