6+ groep probeert zwanger te worden met en zonder mm

08-07-2017 13:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is een vervolg op de groep Langer dan 6 maanden zonder MMM

naamleeftijdprobeert zwanger te worden sindsNODbijzonderheden
Emceetje
SusieFlower
Mollebol135-36april 2016 Man retrograde ejaculaties. Bezig met IUI 2.
AV199226-28september 2016 onbegrepen subfertiliteit. 6 IUI pogingen, 1 vroege miskraam. IVF 1 gecancelled. Wacht op IVF 1.1
Puk3235-39oktober 2015Verminderde zaadkwaliteit man. 3 vroege miskramen - 7 IUI pogingen - IVF 1 gecancelled - ICSI 1 abnormale bevruchtingen - ICSI 2 - 5 x tp mislukt - Nu ICSI 3 in DD
Rosalie8731-31januari 2016 feb 2019 diagnose endometriose. Miskraam na iui 4 met 6.2 week in juni 2018. Vanaf maart 2019 cyclus voor 3 maanden stilleggen en daarna ivf,
Celenne34-39december 2017 Zeer slechte zaadkwaliteit. ICSI 1: tp1 miskraam, tp2 biochemisch, tp4 biochemisch. ICSI 2: tp1 mislukt.
anoniem_348700 wijzigde dit bericht op 11-05-2020 12:38
42.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is al positief zonnebloem

Yinthe, doe even rustig aan

Hier weinig.interessants, net terug uit buitenland voor werk, maandag naar buitenland voor vakantie, en dan.is ook mijn ovu.
Jee Zonnebloem, dat is wel ingrijpend nieuws. Maar geeft wel duidelijkheid waar je aan toe bent. Het is denk ik geen voorbijgaand iets? Dat het bij herhaling beter zou zijn? Hoe is je man eronder?
Wat een rotnieuws en tegelijkertijd ook hoopgevend zonnebloem. Een verklaring waarom het langer duurt en mogelijkheden om het op te lossen. Ik weet dat er meestal niet eens gekeken wordt naar morfologie (vorm, bijv kopafwijkingen). In het ziekenhuis waar mijn vriend is geweest is dit ook niet onderzocht. Dan hadden jullie dus een normale uitslag terug gekregen. Gek idee eigenlijk.

Hoe zijn jullie eronder? Heb je al een vervolgafspraak of verwijzing?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden, kan ik nog in de tabel? Gaf ik het vorige topic aan dat ik wilde meeschrijven maar de eerste post is er nog niet van gekomen.
heftig nieuws hier
@zonnebloem ik kan me voorstellen dat het best een opluchting is dat je weet dat je 'niet gek bent' en dat het gewoon echt zonder hulp niet lukt. Ben benieuwd, ik kan me voorstellen dat je met iui gewoon echt een goede kans hebt als de goede zaadcellen eruit worden gefilterd. Icsi is dan weer een stuk ingrijpender, maar dat kan ook nog met deze uitslag
@yinthe heel veel herstelsterkte

Wat mij frustreert op dit moment is dat ons probleem eerst was dat er geen eisprong was (en nu dus een onregelmatige cyclus), maar dat we zelfs met eisprong 'al' in ronde 10 zijn aanbeland (en dat met heel trouw ovulatietesten en precies in de juiste dagen vrijen). Je zou bijna denken dat er nog iets aan de hand is of we hebben gewoon domweg pech. Ik ga dus eind augustus starten met prikken (begin augustus de afspraak), en na 3x geen resultaat iui. Begin november gaan we op vakantie, hoop dan stiekem toch zwanger te zijn............ Maar tegelijkertijd heb ik er weinig hoop in.

wat betreft de mannen, die van mij vond het allemaal prima wbt inleveren. Bovendien, als wij vrouwen al die rottige onderzoeken moeten ondergaan en evt hormonen slikken of spuiten, dan is ff in een bakkie klaarkomen toch het minste dat je kunt doen...
En werk, ik heb het ook al snel verteld, vast contract en goede relatie met (vrouwelijke) leidinggevende.

voor de tabel:

29-30, maart 2016, 20 juli, ronde 10
bijzonderheden: tijd geen cyclus, tijdje clomid, tijd niks en straks gonal f + ovitrelle
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden, kan ik nog in de tabel? Gaf ik het vorige topic aan dat ik wilde meeschrijven maar de eerste post is er nog niet van gekomen.
heftig nieuws hier
@zonnebloem ik kan me voorstellen dat het best een opluchting is dat je weet dat je 'niet gek bent' en dat het gewoon echt zonder hulp niet lukt. Ben benieuwd, ik kan me voorstellen dat je met iui gewoon echt een goede kans hebt als de goede zaadcellen eruit worden gefilterd. Icsi is dan weer een stuk ingrijpender, maar dat kan ook nog met deze uitslag
@yinthe heel veel herstelsterkte

Wat mij frustreert op dit moment is dat ons probleem eerst was dat er geen eisprong was (en nu dus een onregelmatige cyclus), maar dat we zelfs met eisprong 'al' in ronde 10 zijn aanbeland (en dat met heel trouw ovulatietesten en precies in de juiste dagen vrijen). Je zou bijna denken dat er nog iets aan de hand is of we hebben gewoon domweg pech. Ik ga dus eind augustus starten met prikken (begin augustus de afspraak), en na 3x geen resultaat iui. Begin november gaan we op vakantie, hoop dan stiekem toch zwanger te zijn............ Maar tegelijkertijd heb ik er weinig hoop in.

wat betreft de mannen, die van mij vond het allemaal prima wbt inleveren. Bovendien, als wij vrouwen al die rottige onderzoeken moeten ondergaan en evt hormonen slikken of spuiten, dan is ff in een bakkie klaarkomen toch het minste dat je kunt doen...
En werk, ik heb het ook al snel verteld, vast contract en goede relatie met (vrouwelijke) leidinggevende.

voor de tabel:

29-30, maart 2016, 20 juli, ronde 10
bijzonderheden: tijd geen cyclus, tijdje clomid, tijd niks en straks gonal f + ovitrelle
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden, kan ik nog in de tabel? Gaf ik het vorige topic aan dat ik wilde meeschrijven maar de eerste post is er nog niet van gekomen.
heftig nieuws hier
@zonnebloem ik kan me voorstellen dat het best een opluchting is dat je weet dat je 'niet gek bent' en dat het gewoon echt zonder hulp niet lukt. Ben benieuwd, ik kan me voorstellen dat je met iui gewoon echt een goede kans hebt als de goede zaadcellen eruit worden gefilterd. Icsi is dan weer een stuk ingrijpender, maar dat kan ook nog met deze uitslag
@yinthe heel veel herstelsterkte

Wat mij frustreert op dit moment is dat ons probleem eerst was dat er geen eisprong was (en nu dus een onregelmatige cyclus), maar dat we zelfs met eisprong 'al' in ronde 10 zijn aanbeland (en dat met heel trouw ovulatietesten en precies in de juiste dagen vrijen). Je zou bijna denken dat er nog iets aan de hand is of we hebben gewoon domweg pech. Ik ga dus eind augustus starten met prikken (begin augustus de afspraak), en na 3x geen resultaat iui. Begin november gaan we op vakantie, hoop dan stiekem toch zwanger te zijn............ Maar tegelijkertijd heb ik er weinig hoop in.

wat betreft de mannen, die van mij vond het allemaal prima wbt inleveren. Bovendien, als wij vrouwen al die rottige onderzoeken moeten ondergaan en evt hormonen slikken of spuiten, dan is ff in een bakkie klaarkomen toch het minste dat je kunt doen...
En werk, ik heb het ook al snel verteld, vast contract en goede relatie met (vrouwelijke) leidinggevende.

voor de tabel:

29-30, maart 2016, 20 juli, ronde 10
bijzonderheden: tijd geen cyclus, tijdje clomid, tijd niks en straks gonal f + ovitrelle
Alle reacties Link kopieren Quote
Hey meiden, kan ik nog in de tabel? Gaf ik het vorige topic aan dat ik wilde meeschrijven maar de eerste post is er nog niet van gekomen.
heftig nieuws hier
@zonnebloem ik kan me voorstellen dat het best een opluchting is dat je weet dat je 'niet gek bent' en dat het gewoon echt zonder hulp niet lukt. Ben benieuwd, ik kan me voorstellen dat je met iui gewoon echt een goede kans hebt als de goede zaadcellen eruit worden gefilterd. Icsi is dan weer een stuk ingrijpender, maar dat kan ook nog met deze uitslag
@yinthe heel veel herstelsterkte

Wat mij frustreert op dit moment is dat ons probleem eerst was dat er geen eisprong was (en nu dus een onregelmatige cyclus), maar dat we zelfs met eisprong 'al' in ronde 10 zijn aanbeland (en dat met heel trouw ovulatietesten en precies in de juiste dagen vrijen). Je zou bijna denken dat er nog iets aan de hand is of we hebben gewoon domweg pech. Ik ga dus eind augustus starten met prikken (begin augustus de afspraak), en na 3x geen resultaat iui. Begin november gaan we op vakantie, hoop dan stiekem toch zwanger te zijn............ Maar tegelijkertijd heb ik er weinig hoop in.

wat betreft de mannen, die van mij vond het allemaal prima wbt inleveren. Bovendien, als wij vrouwen al die rottige onderzoeken moeten ondergaan en evt hormonen slikken of spuiten, dan is ff in een bakkie klaarkomen toch het minste dat je kunt doen...
En werk, ik heb het ook al snel verteld, vast contract en goede relatie met (vrouwelijke) leidinggevende.

voor de tabel:

29-30, maart 2016, 20 juli, ronde 10
bijzonderheden: tijd geen cyclus, tijdje clomid, tijd niks en straks gonal f + ovitrelle
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ons inderdaad uitgelegd als iets wat niet variabel is per keer. Of dat normaal niet onderzocht wordt geen idee, zag eruit als een redelijk standaard formulier. Ik heb al een verwijzing in m'n mailbox zie ik. Na m'n werk maar even goed naar kijken. Is allemaal voor mij nogal nieuw, ben in mijn leven nog amper naar de ha geweest laat staan het ziekenhuis..
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ons inderdaad uitgelegd als iets wat niet variabel is per keer. Of dat normaal niet onderzocht wordt geen idee, zag eruit als een redelijk standaard formulier. Ik heb al een verwijzing in m'n mailbox zie ik. Na m'n werk maar even goed naar kijken. Is allemaal voor mij nogal nieuw, ben in mijn leven nog amper naar de ha geweest laat staan het ziekenhuis..
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ons inderdaad uitgelegd als iets wat niet variabel is per keer. Of dat normaal niet onderzocht wordt geen idee, zag eruit als een redelijk standaard formulier. Ik heb al een verwijzing in m'n mailbox zie ik. Na m'n werk maar even goed naar kijken. Is allemaal voor mij nogal nieuw, ben in mijn leven nog amper naar de ha geweest laat staan het ziekenhuis..
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is ons inderdaad uitgelegd als iets wat niet variabel is per keer. Of dat normaal niet onderzocht wordt geen idee, zag eruit als een redelijk standaard formulier. Ik heb al een verwijzing in m'n mailbox zie ik. Na m'n werk maar even goed naar kijken. Is allemaal voor mij nogal nieuw, ben in mijn leven nog amper naar de ha geweest laat staan het ziekenhuis..
Bij ons stond het ook op het formulier, maar het was leeg gelaten. Ook in het zkh waar ik werk wordt dit leeg gelaten. Geen idee waarom eigenlijk?

Met een mooie concentratie hoop ik dat je met IUI goed geholpen kunt worden zonnebloem! Dan zitten er nog genoeg goede tussen.

Over sperma inleveren: mijn vriend vond het niet zo erg eigenlijk, heeft ook totaal geen schaamte haha. Hij vindt het ook vooral rot om mij zo verdrietig te zien, zelf is hij heel nuchter.
Intake bij het ziekenhuis gehad. Ivm mijn onregelmatige cyclus en chlamydia verleden willen ze een HSG doen volgende cyclus. En op dag 3 bloedprikken (ik dacht dat dat vaker moest wil je er wat over kunnen zeggen?). Ik heb een echo gehad (ff gauw 1,5 minuut), en er is gekeken. Alles ziet er rustig uit, dus ik ga geen AB slikken. Zorgen over een infectie zijn wel verdwenen nu.

Verder voelde ik me niet echt serieus genomen. Zodra ze hoorde van de "miskraam" van 10 dagen, leek het eigenlijk een beetje dat ze aanstuurde op ga het nog maar een jaartje proberen. Ze zei zelfs iets in de richting van dat andere mensen zonder succes aankloppen.... ehh ik vind 10 dagen zwanger ook niet bepaald een succes hoor, en we zijn toch al 15 maanden bezig.
Over de luteale fase van 6-7 dagen zei ze dat ze 7 als minimum aanhouden, en dat ze dus niet wil onderzoeken wat de oorzaak is. Maar overal lees ik dat het wel een probleem is en dat de kans op een natuurlijke zwangerschap gering is. Waarom zegt zij dan totaal iets anders??

Nou ja, het is maar een intake, op mijn strepen staan kan altijd nog. In elk geval deze dingen maar even afwachten, geeft toch ook weer nieuwe info.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mollebol, fijn dat de infectie over is maar dat verhaal van de gyn is wel naar zeg. Het is al zo'n stap om toe te geven dat je wellicht hulp nodig hebt en dan word je niet serieus genomen. Meeste mensen hadden een miskraam op 10 dagen geeneens opgemerkt. Ik heb ook gelezen dat een LT fase van 7 dagen de kansen verminderd, maar ben geen gyn natuurlijk.

Heartsxdaggers, klinkt als een heftig verhaal, kan me voorstellen dat dat flink frustreerd. Hopelijk ben de nog voor het prikken zwanger, maar anders wel fijn dat ze stappen gaan zetten!

Trouwens het forum doet weer lekker raar zie ik, hoop dat deze reactie maar 1x erop staat :facepalm:
heartsxdaggers schreef:
13-07-2017 15:40
@zonnebloem ik kan me voorstellen dat het best een opluchting is dat je weet dat je 'niet gek bent' en dat het gewoon echt zonder hulp niet lukt.
:cry:
heartsxdaggers schreef:
13-07-2017 15:40

voor de tabel:

29-30, maart 2016, 20 juli, ronde 10
bijzonderheden: tijd geen cyclus, tijdje clomid, tijd niks en straks gonal f + ovitrelle

Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd met de inlogcodes.

Via mijn mobiel lukt het trouwens wel om een pb te sturen. Misschien een browser afhankelijke bug?
Mollebol ik voelde me in het begin ook niet serieus genomen, vaan het kastje naar de muur gestuurd. Maar ze zullen ook best veel mensen krijgen (zoals een vriendin van me) die zeggen al een jaar bezig te zijn terwijl ze pas een paar maanden gestopt zijn met de pil.
De behandelingen zijn duur! Daar gaan ze niet zomaar mee beginnen.
Maar vervelend is het wel.
Ah mollebol, jammer dat je je niet echt serieus genomen voelde door de gynaecoloog. Bij ons ziet het plan qua ofo er grotendeels hetzelfde uit: Dag 3 labonderzoek naar de meeste hormonen en je schildklierhormoon. Bij mij deden ze op dag 21 nog progesteron bepalen, maar dat is meestal niet echt bijdragend bij standaard onderzoek toen ik er wat over opzocht. Bij herhaalde miskramen is het wel handig om te bepalen. En een echo; tja. Dat is meestal heel snel klaar als het er normaal uitziet qua baarmoeder en eierstokken. Maar een hsg geeft ook nog extra duidelijkheid hoe dat zit.
Wat had je verwacht en wat miste je? Bij mij vond de gynaecoloog het ook prettig te horen dat ik ooit, ookal is het 12-13 jaar terug, een miskraam heb gehad. Voor hun kansberekening maakt het een hoop uit. Ik vond het op zich wel prettig dat mijn gynaecoloog ervan uitging dat het wel positief uit zou pakken, maar ze was daarin geruststellend, niet dat ze de vraag niet serieus nam. Bij mij vroeg ze ook door wat onze verwachtingen/vraag was: bij mij was dut uitsluiten dat er echte problemen waren waardoor we niet zwanger konden worden zodat ik niet daar pas later en ouder achter kom EN dat ik merkte dat het psychisch zwaarder werd om elke keer hoop vernietigd te zien.
Nou het is meer de toon van het gesprek. Ik ben op zich wel blij met de onderzoeken die komen, want die gaan me natuurlijk wel wat vertellen (zelfs als het allemaal goed is).
Maar zelf ben ik wel bezorgd dat mijn eirijping niet goed is, waardoor er een onregelmatige en late eisprong is, en daarom een korte LF. Ik ben niet echt wijzer geworden over of die ene keer bloedprikken op dag 3 daar wat over gaat vertellen. Misschien is dat wel zo hoor, maar ik dacht dat er dan ook gekeken moet worden naar het LH en progesteron, en dat kan pas later in de cyclus toch?
Vragen voor de volgende keer denk ik.
Goed om te horen dat die echo gewoon niet lang duurt, dat stelt me wel gerust. Had zelf een beetje het gevoel dat het gehaast ging.

Emceetje, daar heb ik nooit bij stil gestaan, maar vind ik niet echt een goede reden om oprechte mensen weg te sturen. Ik snap niet waarom je daarover zou liegen, wie zit er nou te wachten op al dit gedoe?
Wat rot mollebol :-( vanuit medisch perspectief zijn veel dingen zo anders dan vanuit persoonlijk perspectief. Een miskraam, ook al zo vroeg, is voor je zwangerschapskansen 'goed' nieuws. En een kortere LF verlaagt waarschijnlijk je kansen, maar daar is nog maar weinig over bekend en ook mensen met een LF van 7 dagen worden zwanger, dus daar doen ze niets mee. Medisch gezien dus allemaal logisch, maar voor jou onwijs klote. Want jij hebt niks aan kansen of afwachten, voor jou is het 0 of 100% elke maand weer opnieuw. Ik probeer mezelf ook steeds gerust te stellen door te bedenken wat ik zou zeggen als ik m'n eigen dokter was. Rationeel kan ik het allemaal wel verzinnen, maar emotioneel is dit proces gewoon zwaar en op sommige momenten heel verdrietig en confronterend.

Behandelingen zijn inderdaad duur en je krijgt bijvoorbeeld 3 ivf/icsi pogingen vergoed. Als je dan ook maar enigszins een kans hebt om spontaan zwanger te worden, wachten ze liever daarop.
Niet alleen qua kosten trouwens, ook vanwege de kansen. Bij IUI heb je geloof ik 7.5% kans per keer, en bij IVF/ICSI is de kans 50% na 3 (!) behandelingen. Als je eigen kans groter is, kun je beter niet zo'n loodzwaar traject in gaan.. hoe zinloos het ook voelt om het zelf te blijven proberen
Wij hadden met iui 9% kans per keer....

En een vriendin van me ging na 4 maanden al naar de ha voor een verwijzing naar de gyn. Doen kennelijk meer mensen (in haar omgeving? ) het is mij ook 'aangeraden'. Ik kon dat niet doen, de ha heeft mijn spiraal verwijderd en weet dus precies wanneer we gestart zijn. Ik had zelf ook weinig behoefte aan de mm.
Maar zij vond het wel fijn lekker snel in de mm te zitten. Haar zus had aan 1 ivf genoeg. En die was ook op die manier naar de ha. Het klonk allemaal erg makkelijk en plezierig. Terwijl het dat allesbehalve is.
En die betreffende vriendin weet preciesm, precies hoe ik me voel. Precies. Echt. Want zij was 'ook' (?) pas na 5 maanden zwanger. Had dus een afspraak bij de gyn staan en bleek zwanger.
Ik raak bitter van dit soort dingen.
Sorry emceetje! Dan had ik me vergist, dan is het 9%. Klinkt al wat positiever.

Jeetje wat een irritant verhaal zeg. Kan me voorstellen dat je daar bitter van wordt. Ik word al chagrijnig als ik het lees.
9% is nog steeds bar weinig helaas.
Zelf houd ik het gevoel dat het altijd 50/50 is. Raak of niet.
Misschien simpel gedacht maar voelt prettiger :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Emceetje schreef:
13-07-2017 19:47
:cry:
Oei, was mijn opmerking verkeerd? Nee toch? Zo bedoelde ik het niet hoor. Maar ik ken ook meiden die al 2,5 jaar bezig zijn, waarbij niks wordt gevonden, bij man ook niks en toch lukt het niet. Dan ben ik blij dat er bij ons in ieder geval een oorzaak was (in het begin dan...). En Zonnebloem zei over haar situatie hetzelfde. Dan heb je gewoon meer kans mét hulp dan zonder hulp.
@mollebol ik wilde inderdaad hetzelfde zeggen: uit richtlijnen van de NHG kun je de kanspercentages zien en dan blijkt dat je onder sommige omstandigheden minder kansen hebt in de mm. Maar in jouw geval snap ik het super goed dat je wél het gevoel hebt dat er iets is en dat je met hulp meer kans hebt door je korte lf. Bij mij werd er op dag 3 en dag 21 geprikt, inderdaad omdat dag 21 in de meeste gevallen na je eisprong is en je progesteron dan hoger moet zijn dan grofweg 2.0. Zo kan er in ieder geval gezien worden in je bloed of je een eisprong hebt gehad.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven