6 weken zwanger en misselijk
zondag 9 juni 2019 om 11:39
Hoi allen,
Heeft iemand goeie tips tegen misselijkheid? Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en spuug gemiddeld zon 7 x per dag. Tussendoor moet ik gewoon kokhalzen en blijft mijn eten wel gewoon binnen.
Het maakt niet uit of het ochtend middag of avond is...
Ik eet eerst iets voor ik uit bed stap. Ik eet de hele dag kleine beetjes. Maar wat gisteren goed valt,valt vandaag heel slecht. Ik heb nergens trek in en moet mezelf echt dwingen om te eten.
Ik ben nog maar 6 weken zwanger hoe kom ik hier doorheen?
Ik hoop op goeie tips! Dank alvast
Xx blue
Heeft iemand goeie tips tegen misselijkheid? Ik ben nu bijna 7 weken zwanger en spuug gemiddeld zon 7 x per dag. Tussendoor moet ik gewoon kokhalzen en blijft mijn eten wel gewoon binnen.
Het maakt niet uit of het ochtend middag of avond is...
Ik eet eerst iets voor ik uit bed stap. Ik eet de hele dag kleine beetjes. Maar wat gisteren goed valt,valt vandaag heel slecht. Ik heb nergens trek in en moet mezelf echt dwingen om te eten.
Ik ben nog maar 6 weken zwanger hoe kom ik hier doorheen?
Ik hoop op goeie tips! Dank alvast
Xx blue
zondag 9 juni 2019 om 22:10
Ik hoopte na de eerste keer dat ik met voldoende medicatie geen tot nauwelijks klachten zou hebben. Helaas, ik gebruik nu meerdere sporten medicatie en blijf misselijk. Wel kan ik nu wat eten en drinken wat al een hoop goed maakt. Maar ken ook mensen waarbij het zeker wel hielp.Blueberryblue schreef: ↑09-06-2019 22:04Waren jullie dan ook helemaal niet meer misselijk met die medicatie? Zodat je gewoon normaal kon functioneren?
Of ben ik te hoopvol?![]()
maandag 10 juni 2019 om 09:10
Iets te hoopvol. Maar je leert ermee omgaan. Let ook op je rust. Ik werd zieker van prikkels zoals geluid, licht. Het beste was om in een donkere kamer te liggen. Maar ik was ook wel erg ziek de volledige zangerschap. Als ik even op pad ging moest ik de dag erna extra rustig doen. Het klinkt nu dramatisch maar het went echt.Blueberryblue schreef: ↑09-06-2019 22:04Waren jullie dan ook helemaal niet meer misselijk met die medicatie? Zodat je gewoon normaal kon functioneren?
Het is belangrijk dat je wel eten binnen krijgt en binnenhoudt. Zeker met drinken. Ik dronk toen graag appelsap. Elk glas wat eruit kwam moest er ook weer in. Je moet het even doorhebben maar je moet gewoon door je misselijkheid heen drinken of eten. Bedenk wel dat wat je er nu verplicht eet of drinkt je nooit meer zal nuttigen. Ik drink nooit meer appelsap.
Het komt echt goed zolang je maar rustig aan doet.
maandag 10 juni 2019 om 10:17
Zonder medicatie zat ik trillend op de bank, met medicatie kon ik in ieder geval koude dingen eten (brood en zo, dingen die nergens naar ruiken).
Bij mij was het overigens wel snel over, na een week of 3 kon ik zonder medicijnen en redde ik het met "gewoon" een lege maag voorkomen en rustig aan doen.
Bij mij was het overigens wel snel over, na een week of 3 kon ik zonder medicijnen en redde ik het met "gewoon" een lege maag voorkomen en rustig aan doen.
maandag 10 juni 2019 om 15:27
Heel herkenbaar... Ik hield de eerste 4 maanden weinig eten binnen en viel ook af. Tip: eet alleen waar je ECHT zin in denkt te hebben, ook als dat ongezond is. Ik at een aantal weken alleen maar vanillevla met perziken uit blik
. Toen ik op werk moest presteren dronk ik een flesje cola voor wat energie. Op een gegeven moment kon ik eierkoeken verdragen en waterijsjes. Tip die iemand anders al gaf van gewoon ziek melden vind ik ook een goeie. Het is niet niks, die misselijkheid!
Medicijnen had ik ook, haalden de scherpe randjes van de misselijkheid af (ik heb het tot aan het eind van m'n zwangerschap geslikt). En het gaat over... Heel veel sterkte, zo ontzettend rot!
Oh en eten met je neus dicht gaat misschien iets makkelijker? Bij mij waren geuren echt gigantische triggers.
Medicijnen had ik ook, haalden de scherpe randjes van de misselijkheid af (ik heb het tot aan het eind van m'n zwangerschap geslikt). En het gaat over... Heel veel sterkte, zo ontzettend rot!
Oh en eten met je neus dicht gaat misschien iets makkelijker? Bij mij waren geuren echt gigantische triggers.
maandag 10 juni 2019 om 18:52
Gewoon de huisarts bellen!
Er zijn genoeg medicijnen die super helpen en gewoon mag tijdens de zwangerschap zonder risico's.
Waarom al die huis, tuin en keuken middeltjes. Gewoon bellen en starten met een simpele tablet. Helpt dat niet, dan over naar het volgende. En sowieso aangeven bij je gyn.
En ja, je kan inderdaad pech hebben waarbij niks helpt, maar het kan ook zo zijn dat je er met iets simpels vanaf bent.
Er zijn genoeg medicijnen die super helpen en gewoon mag tijdens de zwangerschap zonder risico's.
Waarom al die huis, tuin en keuken middeltjes. Gewoon bellen en starten met een simpele tablet. Helpt dat niet, dan over naar het volgende. En sowieso aangeven bij je gyn.
En ja, je kan inderdaad pech hebben waarbij niks helpt, maar het kan ook zo zijn dat je er met iets simpels vanaf bent.
maandag 10 juni 2019 om 20:29
Ik heb bij de eerste keer spugen gelijk de huisarts gebeld en diezelfde avond de pillen nog genomen dus ik weet niet zo goed hoe het zou zijn geweest zonder medicatie. Ik denk mogelijk niet zo erg als bij jou. Met medicatie had ik alsnog wel dat ik de eerste 12-15 weken flink misselijk was maar ik kon met enige pijn en moeite wel gewoon blijven werken. Sterkte!Blueberryblue schreef: ↑09-06-2019 22:04Waren jullie dan ook helemaal niet meer misselijk met die medicatie? Zodat je gewoon normaal kon functioneren?
maandag 10 juni 2019 om 21:41
Mijn hemel 7x per dag overgeven?!
Hoe hou je het vol?
Ik heb ruim 2 weken elke morgen overgegeven en was dat ook zo zat dat ik de huisarts gebeld had, diezelfde middag kon ik medicatie ophalen en werd er gekeken of ik niet uitgedroogd was.
Ik zou dus zeker je huisarts bellen voor emesafene. Het overgeven is bij mij niet helemaal gestopt, maar het is een stuk beter te doen dan zonder medicatie. Ik zou me ook ziekmelden op werk als je het zo heftig hebt. Je kunt op deze manier niet functioneren.
Bij mij werkt het om ondanks de misselijkheid iets te eten, ik ben nu groot aandeelhouder in lu cracottes.
Eet en drink waar je zin in hebt, en alles wat je tegen staat laat je liggen. Laat iemand anders voor het avondeten zorgen, of eet de vriezer leeg.
Hoe hou je het vol?
Ik heb ruim 2 weken elke morgen overgegeven en was dat ook zo zat dat ik de huisarts gebeld had, diezelfde middag kon ik medicatie ophalen en werd er gekeken of ik niet uitgedroogd was.
Ik zou dus zeker je huisarts bellen voor emesafene. Het overgeven is bij mij niet helemaal gestopt, maar het is een stuk beter te doen dan zonder medicatie. Ik zou me ook ziekmelden op werk als je het zo heftig hebt. Je kunt op deze manier niet functioneren.
Bij mij werkt het om ondanks de misselijkheid iets te eten, ik ben nu groot aandeelhouder in lu cracottes.
Eet en drink waar je zin in hebt, en alles wat je tegen staat laat je liggen. Laat iemand anders voor het avondeten zorgen, of eet de vriezer leeg.
maandag 10 juni 2019 om 21:51
Thanks allemaal,
Ik heb mij ziek gemeld op mijn werk. Morgen zijn er weer mensen aanwezig die medicatie kunnen voorschrijven (ivm feestdagen) dus hoop daar op.
Vandaag wel een betere dag. Heb mezelf niet meer verplicht om crackers te eten in welke vorm dan ook. Ik kan ze nu al niet meer hebben. Heb naast bevroren fruit ook wat koekjes gegeten. Eet iedere 15 minuten en merk dat het spugen minder is. Gisteren uiteindelijk 10 x gebraakt en vandaag maar 3x!
Nogmaals dank voor alle tips! Ik heb inmiddels vla, napoleon snoepjes en appels uit de koelkast.
Xx
Nog maar 33 weken
Ik heb mij ziek gemeld op mijn werk. Morgen zijn er weer mensen aanwezig die medicatie kunnen voorschrijven (ivm feestdagen) dus hoop daar op.
Vandaag wel een betere dag. Heb mezelf niet meer verplicht om crackers te eten in welke vorm dan ook. Ik kan ze nu al niet meer hebben. Heb naast bevroren fruit ook wat koekjes gegeten. Eet iedere 15 minuten en merk dat het spugen minder is. Gisteren uiteindelijk 10 x gebraakt en vandaag maar 3x!
Nogmaals dank voor alle tips! Ik heb inmiddels vla, napoleon snoepjes en appels uit de koelkast.
Xx
Nog maar 33 weken
maandag 10 juni 2019 om 22:15
Serieus? Kreeg je zo makkelijk medicatie?*FRozen_Star* schreef: ↑10-06-2019 21:41Mijn hemel 7x per dag overgeven?!
Hoe hou je het vol?
Ik zie mezelf nog het ziekenhuis doorstrompelen richting de gyn.... bij elk toilet dat ik onderweg tegenkwam (4 welgeteld) moest ik kotsen.
En toch kreeg ik geen medicatie.
30 weken lang heb ik gekotst.
Maar wel ook steeds gegeten en gedronken. Dus nooit uitgedroogd en gewoon goed gegroeid. Maar wel totaal oververmoeid en daardoor heel veel harde buiken. Zoveel dat ik al met 23 wkn wat ontsluiting had.
maandag 10 juni 2019 om 22:17
Echt? Dat vind ik heel raar. Ik hoefde niet eens langs te komen bij de huisarts, gewoon gebeld en via telefonisch consult die medicatie gekregen.Snouth schreef: ↑10-06-2019 22:15Serieus? Kreeg je zo makkelijk medicatie?
Ik zie mezelf nog het ziekenhuis doorstrompelen richting de gyn.... bij elk toilet dat ik onderweg tegenkwam (4 welgeteld) moest ik kotsen.
Maar wel ook steeds gegeten en gedronken. Dus nooit uitgedroogd en gewoon goed gegroeid. Maar wel totaal oververmoeid en daardoor heel veel harde buiken. Zoveel dat ik al met 23 wkn wat ontsluiting had.
maandag 10 juni 2019 om 22:36
Ja, hetzelfde als bij raffaSnouth schreef: ↑10-06-2019 22:15Serieus? Kreeg je zo makkelijk medicatie?
Assistente gebeld die het heeft voorgelegd aan de huisarts en die schreef medicatie voor. Hoefde ook niet langs te komen, alleen urine in te leveren dus om te kijken of ik niet was uitgedroogd.
Vreemd dat ze bij jou zo moeilijk deden
dinsdag 11 juni 2019 om 23:50
Helaas wordt HG nog steeds niet door elke arts herkend en erkend. Ook wordt de ernst en gevolgen vaak onderschat. Heb dit beide zwangerschappen meegemaakt.Snouth schreef: ↑10-06-2019 22:15Serieus? Kreeg je zo makkelijk medicatie?
zaterdag 15 juni 2019 om 04:26
Bij mij ging de misselijkheid niet over door de medicijnen (emesafene en Primperan zetpillen), maar het was wel beter te doen. Ik braakte minder en kon iets beter eten. De meeste geuren verdroeg ik nog steeds niet.
Het heeft geduurd tot bijna halverwege mijn zwangerschap.
Het enige moment dat ik niet misselijk ben geweest tijdens mijn zwangerschappen was de keer dat ik aan het infuus lag vanwege uitdroging, dat was een verademing! Oh man! En dat ondanks dat ik daarvoor in het zkh moest blijven..
Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook niet serieus genomen. Ik heb toen eindeloos moeten vragen, ik kreeg toen emesafene tabletjes maar die kotste ik ook uit, heel handig, not. Dus vraag om zetpillen!
Het heeft geduurd tot bijna halverwege mijn zwangerschap.
Het enige moment dat ik niet misselijk ben geweest tijdens mijn zwangerschappen was de keer dat ik aan het infuus lag vanwege uitdroging, dat was een verademing! Oh man! En dat ondanks dat ik daarvoor in het zkh moest blijven..
Bij mijn eerste zwangerschap werd ik ook niet serieus genomen. Ik heb toen eindeloos moeten vragen, ik kreeg toen emesafene tabletjes maar die kotste ik ook uit, heel handig, not. Dus vraag om zetpillen!
zaterdag 15 juni 2019 om 07:44
Ik heb inmiddels zetpillen en dat gaat beter! Ik heb gister na de echo (we krijgen een tweeling!!) geprobeerd een paar uur te werken maar dat ging helemaal fout. Ben de hele middag en avond zo misselijk geweest.
Ik moet echt rustig aan blijven doen, dan is het te doen. Ik heb gelukkig geen last van geurtjes oid
Ik moet echt rustig aan blijven doen, dan is het te doen. Ik heb gelukkig geen last van geurtjes oid
zaterdag 15 juni 2019 om 21:32
Gefeliciteerd met jullie tweeling op komst, dat zou ook je heftigere misselijkheid kunnen verklaren.
Ik ben blij dat de zetpillen je helpen! Maar doe het rustig aan, ik wil je niet in de put praten, maar bij veel vrouwen is het ergste punt later in de zwangerschap dan waar je nu bent. Let goed op jezelf en pak je rust!! Bij mij werd het ook erger als ik vermoeider was
Ik ben blij dat de zetpillen je helpen! Maar doe het rustig aan, ik wil je niet in de put praten, maar bij veel vrouwen is het ergste punt later in de zwangerschap dan waar je nu bent. Let goed op jezelf en pak je rust!! Bij mij werd het ook erger als ik vermoeider was